Poláci se tlačí do staveb silnic v ČR. Narovnání tahu z Brna na sever nabízí Budimex o 30 % levněji než místní

Silnice I/43 u Černé Hory. Foto: Google Street ViewSilnice I/43 u Černé Hory. Foto: Google Street View

Stavba dvoukilometrové přeložky má přinést bezpečnější provoz na silnici I/43.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav

Už jen z důvodu nižší ceny budou mít Poláci asi problémy – čeští kapři si nenechají vypustit rybník.

Nalim

No pokud budou i pracovat, a ne jen vystavovat techniku, jako jistá firma ve stoupání u Závisti, budou už jen z podstaty levnější. Určitě zvládnou i rovnější povrch než jistá firma v Brně na ul Bauerová. To je dokonalej tankodrom ale měli nablejskaný náklaďáky….

Dusan

K Budimexu len tolko ze na celkovu tragikomicu situacia v Cobolakove predvadza tato firma na krizovetke D1/D4 skutocne excelentne stavebne vysledky.

Lubas

Z interního šetření jedné velké stavební firmy vyplynulo, že z celkové ceny zakázky je cca 30% vyhrazeno na “ prostředky nutné k získání zakázky“ (= úplatky). A jelikož v ČR je kartel fungující na vzájemné domluvě, tak máme ceny nejvyšší a kvalitu staveb nejnižší (krade se vše, od písku přes železa až po techniku atp.) Já osobně vítám každou zahraniční firmu, která naruší toto mafiánské zřízení.

Jiří Urban

A teď si vemte, že ještě nedávno platilo, že soutěž s jenom jednou nabídkou je neplatná. Běžně se stávalo, že když jste nezaplatil výpalné ostatním tak po prohře v soutěži hned stáhli nabídky a zneplatnili vaše vítězství. Zdaleka ne jenom u silnic.

SYN

Jak „obtížné předjíždění“?? V úplně celém úseku je předjíždění zakázáno, už několik let…

MaT

No vidíte a jsou mezi řidiči i tací, kterým přejetí plné čáry (natož pak třeba i dvojité) přeci jenom ještě činí jisté psychické či morální potíže…

N.N.

A někteří z nich mají modré majáky a činí tak zcela legálně. Co teď?

Modré zábradlí

A není náhodou to předjíždění zakázané právě proto že je obtížné?

Luboš

Zatracení Poláci, oni by snad chtěli stavět rychle a levně? To nelze připustit , ještě bychom mohli mít nakonec silnice jako v Polsku. To si rozhodně nemůžeme nechat líbit. Navrhuju žalobu v Bruselu, Poláci by nám tu pak chtěli zavádět ty svoje manýry jako fungující dopravní infrastruktura, ekonomický růst a vyšší životní úroveň lidí, tak to teda ani náhodou. Republiku si rozvracet nedáme soudruzi!

Jiří Urban

Proč žalovat v Bruselu a zase čekat, že tu někdo jiný bude řešit vaše problémy? Stačilo by, kdyby v ČR nebyl každý druhý alkoholik a každý třetí komunista.

Petra Kalábová

V Polsku mají dotace na stavební stroje… tak si je nemusí počítat do nákladů..

Roman

Ani se nedivím. Jedna osobní zkušenost. Cca dvou kilometrový úsek ve Varšavě. Oprava vozovky. V pátek večer se začalo frézovat a v pondělí se jezdilo po novém povrchu.

Elvis

Jel jste někdy po těch super silnicích v Polsku? Jedete po 4 pruhu mimo obec 130 km/h, najednou horizont, 50 km/h přechod a kostel, nebo pravoúhlá zatáčka a 60 km/h.
Tam mě nic nepřekvapí.

Milan

Nepočítá s úplatky, tak může nabídnout nižší cenu. Koukněte jak se v Polsku staví dálnice.
A za druhé.. zeleným rosničkářům a netopýrníkům bych děti nechal přestěhovat do těch vesnic, kudy vede tranzitní doprava. Ono by je potom přešlo to jejich věčné vydírání a vysírání

Koudelka

Ono ty dálnice na široširých placatých pláních se 40 miliony obyvateli se staví o dost jednodušeji a rychleji.

Veselý

Fascinuje mě slovní spojení „mimořádně nízká cena“. Zřejmě panuje obava, aby někdo nenaboural cenový kartel. Co kdyby pak někdo začal zpětně počítat, kolik peněz se za ta dlouhá léta té české správné podnikatelské praxe vypařilo? Poláci zatím nemají zřejmě kontakty na ty správné politiky a nebo je prostě chtějí obejít. Stát má v této situaci pouze hlídat kvalitu a termíny, nic víc. Doufám, že tento uchazeč o zakázku nebude ze soutěže vyřazen za „podezřele“ nízkou cenovou nabídku.

PetrN

Pokud to trochu sledujete tak jistě víte že Budimex podával na jiné hlavně dálniční stavby cenově naprosto srovnatelné nabídky, napr. na D0 byl i významně dražší. Levnější byl jen u dvou staveb (D11 a D35) a to v řádu pár %… Na úrovni 65-70% předpokladu se soutěží naprosto běžně většina staveb silnic a dálnic. to jen tady je to překvapivá informace o ostatnich nabidkach že jsiu docela dražší. Tak si prosím nechte ty kartely a predraženost českych firem někam do bulváru… Kdyby to tak bylo, Budimex by už podal nejvýhodnějších nabídek výrazně více…

PetrN

Za zmínku stojí i nabízená max doba po kterou bude doprava omezena jen na 1 pruh, Budimex nabídl jen 14 dní, zatímco 3 ze 4 ostatních nabídek za 28dní…
Nabídky na sousední stavbu „I/43 Závist, stoupaci pruh“ se otevíraly dnes a jedna firma je také znatelně níže než ostatní, konkrétně o 15% společně s nejrychlejší nabídnutou dobou na realizaci za 250dní vs. 310-324 u ostatních, asi očekávám rovněž Budimex, jen to Radek Mátl zatím na Twitteru neuvedl…

N.N.

Zatímco u jiných veřejných zakázek je vítězná firma ohlašována až někdy a ostatní účastníci utajování. Jako by snad byl ještě jeden paralelní a utajený zákon o veřejných zakázkách.

PetrN

ŘSD zveřejňuje téměř okamžitě údaje ze všech nabídek (cena), ale anonymně. Radek Mátl pak obvykle oznámí na twitteru pouze jméno firmy s nejvýhodnější nabídkou. Takže ostatní jsou utajení, pokud si to novináři nezjistí jinak, třeba oslovením ostatních firem…

Viktorín

Hlavně to neříkejte Staňkovi, aby nemusel psát další hysterický článek, jak stát zlotřile podporuje zahraniční firmy na úkor českých. 🙂

LiborV

Jak je to s trhem práce? Má Budimex kde brát odborníky na dopravní stavby? Zajímá mě i jak je to s ostatní kvalifikovanou pracovní silou. Jestli si Budimex najímá menší regionální firmy jako dodavatele nebo je zaměstnává nepřímo.

Stráťa

Stavbaři jsou zvyklí na stavbu dojíždět a do polska to není daleko.

N.N.

Také zálěží odkud z Polska. Z Katovic je to blíž do Brna než do Varšavy.

Vladimír

I kdyby nemeli, cilem je postavit a dozorovat kvalitu. Takze nemuze byt rec, ze konkurence je spatna vec pro ceske statni zakazky.

Petra Kalábová

Na jinou stavbu si vozili poláci do cr i naftu. Nevim, jak to mají se zdravotním a sociálním. Míru zdanění…

Vladimír

Jen vice a houfneji kluci polsti!!!

Co vsak je treba opravdu hodne, a i hodne neodkladne, tak je vstoupit na zeleznicni trh, tady budou teprve propady cen, tipuji 50%.

VRTjecesta

Tohle je nutné na dráze! Řekl bych jako čuník drbání. Bez toho se fakt nemá smysl pouštět do VRT.
#svobodaven

Alibaba

A myslíte si,že je to dráze dovoleno takto zlepšovat parametry tratí?

S tím # jste naprosto vedle…

Taros

A kdo jim to zakazuje? Fyala,Eu, nebo kdo?

Btw 15000 aut není to násobek pro co se staví D6? Ale ta vede z Prahy, tak tam musí být pořádná dálnice…

Cikcak

Ona tam je navrhována pořádná dálnice (pardon čtyřpruh I/73), co by vedl z Brna nahoru https://zdopravy.cz/odpurci-nove-silnice-z-brna-na-sever-neuspeli-u-soudu-rsd-muze-pokracovat-s-pripravou-244284/ ……. jenže na rozdíl od D6 ji tam nechtějí.

SYN

Já teda nevím o odporu proti trase severně od Brna… těleso staré nedokončené hitlerovky je poměrně jasné a bezkonfliktní…

PetrN

Je obrovský odpor proti všem stavbám na sever od Brna, i na MUK Lipůvka… ty samé spolky, Drásov, Kuřim, Kníničky, Bystrc ikdyž se jich dana stavba vůbec netýká… viz nedávno podané rozklady proti ÚR na úseku I/73 Bořitov-Svitávka. Je tu systematický boj proti celé stavbě I/73 jako takové, a to všemi možnými prostředky

Dušan

Ne ,že bych se těch zdržovačů zastával , ale stavět dálnici podle plánu starých 90 let , je blbost . Ty města a vesnice jsou už jinde. Stavební technologie jsou jinde . Dálnice bude oproti původní 2x tak široka . Část dopravy bude stejně od Letovic pokračovat na Svitavy a nebude si zajíždět 35 km do Starého města . Možná by to chtělo vymyslet jinou trasu poblíž stávajíci I 43

PetrN

Zajížďka od Svitávky na Opatovec kolem Starému Města bude cca 20km optoti současné trase I/43, nevím kde jste vzal 35km…
Podél stávající I/43 údolím Svitavy by to bylo v současnosti již neprosaditelné a několikanásobně dražší…

M H

Na druhou stranu třeba pro trasu Brno – Jeseníky bude trasa na Staré Město mnohem lepší…plus obslouží i Velké Opatovice a Jevíčko, které jsou teď docela na periferii.

Pavel Skládaný

Není navrhovaná, v některých úsecích dokonce prakticky stojí a byla připravena na pokládku vozovek. Kdyby Vůdce stavěl ještě tak dva měsíce, tak jsme dnes jezdili z Boskovic až k Moravské Třebové po dálnice.

Alibaba

MD – centrální komise.

N.N.

Centrální komise snad zarazila zdvojkolenění Brno-Přerov?

Pavel Kopeček

Schvalují to, ale mám obavy, že to vyřeší jen malou část problému dráhy. Dodavatelé dělajín to co chce zákazník, ja vidím hlavně problém, že se na dráze řeší spoustu věcí nekonecepcně a nekomplexně, je obrovská a složitá byrokracie, která v zahraničí tolik není.