Poláci řeší zrychlení stavby D35. Dálnice u Litomyšle by mohla být hotová příští rok

Stavba D35, úsek Džbánov - Litomyšl. Foto: ŘSDStavba D35, úsek Džbánov - Litomyšl. Foto: ŘSD

Už letos se mají na nově budovaném úseku objevit první asfaltové vrstvy.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Možná bych poprosil někoho o dovysvětlení kdo se víc vyzná. Nemám asi námitky proti tomu akceleračnímu poplatku ale znamená to že firma nasadí víc strojů popř lidí? Z mého pohledu totiž pokud mám zaplaceno že dálnici dokoncím třeba 6/2027 ale dokončím ji už 12/2026 tak můžu stroje a lidi poslat na další zakázku takže vlastně zase vydělám jako firma. Předem dík za vysvětlení.

ghjghj

Laicka odpoved (takze ode me jste asi odpoved nechtel). Existuje nejake optimalni pocty stroju a lidi 1) Idealni pocet zdroju na stavbe, tak aby si uz neprekazely – financni optimum 2) Ideal z pohledu casu – maximalizace zdroju tak, aby to bylo, co nejdrive hotove byt za cenu, ze obcas cast stroju a lidi musi cekat. Tim, ze se v bode 2) nutne deji prostoje, kdy nejake stroje a lidi cekaji, tak to neni financne efektivni a je lepsi je mit na jine stavbe.

SYN

Podle bodu 2) ten patřičný počet pracovníků a/nebo strojů tak firma ani nemusí mít v daný okamžik k dispozici… A pak do toho ještě budou hrát citelnou roli jednak technologické časy (i když máte k dispozici lidi a stroje, třeba tuhnutí betonu neurychlíte) a druhak posloupnosti – někde se třeba nedá sypat násep dokud pod ním není hotová přeložka sítí, nedá se osazovat svodidlo dokud není hotový asfaltový povrch… Většinou se vykrystalizuje nějaká „critical path“ posloupnost která je nejvíc omezující, kde se musí nejvíc čekat, a ta potom určí celkovou dobu stavby, objekty mimo ni by se daly dokončit i… Číst vice »

Pavel S.

Tady je pro mě s otazníkem i ten původní termín – leden a únor jsou v silničním stavitelství nejvíc mrtvé měsíce, asfalty a VDZ už stejně musí být hotové dřív, betonování patek pro značky apod. už by taky mělo být hotové, tak snad jen to samotné osazování značek a papírování, aby se tam mohl pustit provoz? Jinak pozor na termín zprovoznění a dokončení, zpravidla ještě pár měsíců po zprovoznění probíhají dokončovací práce.

SYN

Značení svislé i vodorovné, svodidla… to jde i v zimě. Předávací prohlídka, papírování…

PetrN

Myslím že je naprosto logický krok, který se vesměs očekával. 12/2026 se tak snad tento úsek zprovozní společně s tunelem Homole, který bude mít za následek významný nárůst provozu na obchvatu Vysokého Mýta (v průběhu roku 2026 kdy bude fungovat obchvat VM jen izolovaně si myslím že část tranzitu bude jezdit stále přes město). Vzhledem k výrazně kapacitnějšímu napojení na starou I/35 u Litomyšle ve srovnání se Džbánovem to bude výrazně lepší řešení. No a pak se už jen přečká 8dalších 8 měsíců do zprovoznění obchvatu Litomyšle 😀

JakJa

Už nyní je to drsné přečkávání.