Poláci prorazili nejdelší tunel na dálnici do Čech, termín otevření posunuli na rok 2024
Prorážka tunelu na polské dálnici S3. Pramen: GDDKiA
Rychlostní silnice S3 vede až do Štětína, cestou se napojuje na dálnice A4 z Vratislavi do Drážďan a A2 z Varšavy na Berlín.
Až do Čech??
Nová Rakouská metoda? U nás na Karvinsku se v šachtách tak hloubilo a razilo už před 50 lety.
No tak tehdá ještě byla poměrně nová. Tuším že vznikla v padesátých letech…
Metodou se začalo porvé razit v 50. letech, 20. století.
To je oficiální název metody. I New York byl kdysi skutečně nový…
Dobré vystiženo.
Pamatujete na tu kauzu, když pan Zeman řekl, že se žádný tunel skrz Červenohorské sedlo stavět nebude? A nebude, nebuuuude.
Měli bychom si vzít z Poláků příklad a pořádně šlápnout do pedálů. A to hlavně v rychlosti schvalování a povolování. Navíc to že buď dálnice staví jako 3+3 nebo si nechávají rezervu je více než prozíravé.
Hlavně, aby vám ta autíčka ještě měla na co jezdit. Furt samé dálnice akorát…
🚞To je dobrá zpráva, že práce na S3 zdárně pokračují. Dle webu GDDKiA se má úsek Bolków- Kamienna Góra Północ otevírat v září roku 2023 a úsek Kamienna Góra Północ-hranice PL/CZ tento rok v červnu. Zde zdroje dat: https://bit.ly/3tnLWUH https://bit.ly/3HuEUCN 👍
Tragické vysvědčení pro ŘSD i pro celou zemi.
Podstatné je, kdy to doděláme my. Já sleduji dopravní stavby v ČR a na Slovensku, to Polsko mně je úplně jedno.
Hlavně by bylo dobré, až to doděláme, instalovat na hranici stopku a všechny polské kamióny na váhu, resp, řidiči na alkohol-tester.
2024! No, tomu říkám zpoždění!
Jéje, kdyby mělo všechno takové zpoždění! Třeba stavba metra D byla na spadnutí 2002 ale pak přišly povodně a po nich lobbisté na Praze 6…
Metro holt netáhne tak jako dálnice. Dokonce spoustě lidí ani nejde o to, zda bude k něčemu, protože jím stejně jezdit nebudou, jen se jím chlubit – a na to může vést kamkoli… O železnicích v tomto směru snad ani nemluvě.
Polákům tleskám a nad prací ŘSD pláču.
Tak ono to není jen o ŘSD. Celkově politická podpora dopravní infrastruktury a jejího finančního krytí jev ČR minimální. Stavby rozkouskovane na krátké úseky, aby to moc nestálo, investice jsou první co se vždy škrtá. a to ještě se má ŘSD oproti SŽ dobře.
Kouskovvání považuju právě za dobrou věc – zatímco se někde řeší nějaký spor, jinde se dá už stavět.
Vzato do extrému – hádky o vedení D3 přes Sázavu by zastavily stabu obchvatu Budějovic.
Za spory si může stát většinou sám, tím že je neřeší a ani je moc řešit nechce, protože to mu o vyhovuje. Kouskováním ty stavby především neuvěřitelně prodražujete a ten přínos je vždy jen malý. A ty peníze pak samozřejmě chybí.
Když mandatorní (zákonem a smlouvami stanovené) výdaje státního rozpočtu dosahují celkové výše příjmů, neni moc možnosti na škrtání jinde. To jsme se měli důrazněji ozvat při každé populistické valorizaci mandatorních výdajů nad úroveň požadovanou zákonem, resp. při házení volebních hlasů populistickým stranám.
Jenže právě ty mandatorní výdaje je potřeba snížit. Jen to chce politickou odvahu k všeobecnému pohoršení. Např. školství rodí se mnohem méně dětí než se rodilo, ale jde tam stále více financí, kam ty peníze mizí? Proč máme jeden z nejvyšších počtů policajtů na obyvatele v EU? Rozbujelé samosprávy neodpovídající velikosti země. Ale samozřejmě to nikdo nechce slyšet. My vůbec nejsme chudá země, jak se neustále vymlouváme, ale neumíme vůbec hospodařit.
Pavle, bohužel mám za to, že vy se vůbec nevyznáte v makroekonomice, ani v současné situaci, jako že chybí peníze i v sociálních službách, školství i jinde.
Kdybyste dostal na starost 95 letou babičku, která není schopná vůbec ničeho, jen ležet, pochopil byste více. Sociální služby jsou v rozpadu, odcházejí zaměstnanci.
Navíc stát za Babiše dal důchodcům jen + 200 navíc, a z každé koruny, kterou stát vydá, dostává 60 haléřů nazpět. Vaše pojetí je asociální.