obnoveny

Poláci otevřeli u Baltu přes 60 kilometrů nových rychlostních silnic. Na části platí limit 100 km/h

Nový úsek silnice S7. Foto: GDDKiANový úsek silnice S7. Foto: GDDKiA

K dokončení S6 podél pobřeží Baltu dojde příští rok.

Polské Generální ředitelství státních silnic a dálnic (GDDKiA) letos zprovoznilo 400 kilometrů nových rychlostních silnic a dálnic. Den před Štědrým dnem se zásadního zlepšení dočkali řidiči a cestující na severu země. Během jednoho dne zprovoznili celkem 16 kilometrů silnice S7, která slouží jako metropolitní okruh Trojměstí Gdyně, Sopoty a Gdaňsk. Nově je dokončených také 46 kilometrů silnice S6 mezi Koszalinem a Słupskem.

O dokončení informovalo GDDKiA na svých stránkách. Otevření 16 kilometrů silnice S7 od Żukowa po křižovatku Gdaňsk Południe přineslo nejen dokončení celého obchvatu, ale i napojení na silnici S6 z jedné strany a napojení na silnici S7 na Varšavu. Z Varšavy až k Baltu tak lze nyní po dojet za zhruba tři hodiny, jde o 355 kilometrů.

Nový úsek silnice S6. Foto: GDDKIANový úsek silnice S7 jako obchvatu Trojměstí. Foto: GDDKiA

100 km/h i varování před zvěří

Na trase nového obchvatu jsou tři mimoúrovňové křižovatky. Jednou z hlavních staveb je 200 metrů dlouhý most přes údolí řeky Radunie. Stavba vyšla na zhruba miliardu zlotých, zakázku získala společnost Mirbud. Na 16 kilometrech vzniklo 10 přechodů pro zvířata.

Nový úsek silnice S7. Foto: GDDKiANový úsek silnice S7. Foto: GDDKiANový úsek silnice S7. Foto: GDDKiANový úsek silnice S7. Foto: GDDKiANový úsek silnice S6. Foto: GDDKiANový úsek silnice S7. Foto: GDDKiANový úsek silnice S6. Foto: GDDKiANový úsek silnice S6. Foto: GDDKiA

Během první fáze provozu silnice bude na celém úseku od křižovatky Gdańsk Południe po Żukowo platit rychlostní limit 100 km/h. Vzhledem k rozsáhlému lesnímu komplexu mezi křižovatkami Lublewo Gdańskie a Żukowo budou navíc instalovány značky varující před lesní zvěří. „Ačkoli je trasa po celé délce oplocena, žádná bezpečnostní opatření neposkytují 100% záruku, proto naléhavě žádáme o bezpečnou jízdu. Stejně jako se řidiči musí přizpůsobit nové silnici v metropolitní oblasti Trojměstí, musí se i zvířata přizpůsobit novým migračním trasám. Vytváříme pro ně mimo jiné vodicí ploty a vyhrazené přechody,“ uvedlo GDDKiA na svých stránkách.

Dalším novým úsekem u Baltu je celkem 46 kilometrů silnice S6 z Koszalina do Słupsku. Díky tomu je možné ujet přes 200 km po rychlostní silnici z Goleniówa ​​u Štětína až na konec obchvatu Słupsku. Až na výjimky je na silnici rychlost 120 km/h, jen v některých částech kvůli dokončovacím pracem 80 km/h. Celkem 46 kilometrů vyšlo na 1,357 miliardy zlotých, stavba byla rozdělena na dva úseky. Jeden stavěl Mirbud, druhý společnost Stecol.

K dokončení silnice S6 podél pobřeží Baltu zbývá dostavět posledních 62 km ze Słupsku ke stávajícímu úseku Kašubské trasy směrem na Gdyni. Hotovo má být na konci příštího roku. Chybět bude ještě západní obchvat Štětína pro napojení na Německo. Trasa o délce 50 kilometrů, včetně Oderského tunelu, je v současné době ve fázi výběrového řízení.

Tagy GDDKiA Polsko rychlostní silnice S6 rychlostní silnice S7
7 komentářů