Poláci obnoví další lokálku u českých hranic, vlaky se vrátí do dvou let

Hotovo má být do dvou let, trať vede pod Kralický Sněžník.
Dolnoslezské vojvodství pokračuje ve velkém tempu obnovy provozu na desítky let uzavřených železničních tratích. Do prosince roku 2027 se vrátí doprava na trať 322 v úseku Ołdrzychowice Kłodzkie – Lądek-Zdrój – Stronie Śląskie.
Jde o trať v blízkosti hranic s Českem. Stronie Śląskie je hlavní základnou pro cesty na Kralický Sněžník z polské strany. Díky tomu bude do konce roku 2027 po 23leté přestávce obnovena osobní vlaková doprava do horského masivu Śnieżnik.
Zakázku na opravu necelých 15 kilometrů získala za 69,7 milionu zlotých (400 milionů korun) společnost PORR. Jde o trať, kde vlaky nejezdí od roku 2004. Většinu nákladů má zaplatit Evropská unie.
Dolnoslezské vojvodství vysvětluje plán na obnovu trati zájmem o autobusovou dopravu z Kłodzka do Stronie Śląskie, jezdí od roku 2022. Polský správce infrastruktury PKP PLK předal trať vojvodství k bezplatnému užívání na 30 let. Úsek mezi stanicemi Kłodzko Nowe a Ołdrzychowic Kłodzkie je sjízdný, ale ve velmi špatném stavu s rychlostním omezením 20 km/h. Tuto trať má opravit PKP PLK.
Obnova tratí v Polsku bývá často dávána do kontrastu s rušením lokálek v Česku, často nejde ale o zcela porovnatelné akce i kvůli počtu obyvatel podél trati. Jen v obcích Stronie Śląskie a Lądek-Zdrój podél trati žije přes deset tisíc lidí. Součástí obnovy tratí bude i přesun zastávek co nejblíže k zastavěnému území. Maximální rychlost bude 60 – 80 km/h.