Poláci obnoví další lokálku u českých hranic, vlaky se vrátí do dvou let
Trať Kłodzko Nowe- stacją Stronie Śląskie. Foto: Grad / Wikimedia Commons

Hotovo má být do dvou let, trať vede pod Kralický Sněžník.
Hotovo má být do dvou let, trať vede pod Kralický Sněžník.
Ve Stroniem je bohužel nádraží trochu z ruky. Líbilo by se mi „sci-fi“ prodloužení trati do centra: https://mapy.com/s/mogozurebu
Alespoň se má při rekonstrukci posunout nástupiště až skoro ke konci trati. Není to moc, ale aspoň nějaká snaha.
„Jen v obcích Stronie Śląskie a Lądek-Zdrój podél trati žije přes deset tisíc lidí.“
Když tedy máme něco porovnávat, tak třeba s „Kozí dráhou“: jen samotná Krupka má cca 13 tisíc obyvatel a turistický potenciál lanovky na Komáří vížku snad nikdo zpochybňovat nechce (na Králický Sněžník odnikud žádná lanovka nevede, musí se pěšky).
Zase ta Kozí dráha… To už je snad obsese.
V roce 1900 existoval dokonce projekt prodloužení trati až na Sněžník. Dnes by to tam byla jistě pěkná atrakce (a nebo možná taky ne vzhledem ke změnám po roce 1945).
Mala pokračovať až do stanice Staré Město pod Sněžníkem a jedna varianta bola ozubnicová železnica
Stejně jako měla být prodloužena trať z Vrbna pod Pradedem do Karlovy Studánky a odtud měla vést zubačka na Praděd.
Pěkné je to porovnání s rušením lokálek v Česku. „často nejde ale o zcela porovnatelné akce i kvůli počtu obyvatel podél trati. Jen v obcích Stronie Śląskie a Lądek-Zdrój podél trati žije přes deset tisíc lidí.“ Zatímco na Kozí dráze v Krupce (12 tisíc) a Teplicích (51 tisíc) žije dohromany 63 tisíc lidí.
fajn, jak vám do toho zapadá Zlonice – Straškov, Lužec – Vraňany?
Nepopírám, že jsou případy tratí, které vedou oblastmi s nízkou hustotou zalidnění, a které potenciálně dává smysl zrušit. Na druhou stranu, pokud jsou obyvatelům užitečné, tak bych byl pro to je zachovávat, než je později znovu draze obnovovat.
Zároveň počet obyvatel na kilometr na trati do Lužce je srovnatelný s tou polskou železnicí (PL: 15000/27km=555ob./km, Lužec: 1520/3.2km=475ob./km.
Počet obyvatel na kilometr trati … Was?
Ze Smíchova do Berouna přes Rudnou vs. z Prahy do Ostravy.
Velice zjednodušené vyjádření poměru přínosů a nákladů.
Velice nesmyslné vyjádření, ignorující směr, poptávkou cestujících atd.
A kolik z obyvatel Krupky chce jet do Děčína (po Kozině) a kolik jich jezdí do Ústí (kam Kozina nevede)? Kraj data z autobusů jistě má, ale je to celkem jasné i bez nich
A kolik jich jezdí do Teplic? A proč už Novosedlice nejsou i formální součástí Teplic, když faktickou jsou?
Ale Ústecký kraj nechce na „Kozině“ objednávat základní dopravní obslužnost, tu v oblasti lépe zajišťuje autobusová doprava.
Jemu jde pouze o prodloužení turistické atrakce.
To je z mého pohledu pouze špatně využitý potenciál. Jak ukazuje například návrh na stránkých mhdteplice, s poměrně malou úpravou by se trať dala propojit směrem do centra teplic a vzniklo by tak smysluplné spojení pro obyvatele.
Je vidět, že jste nikdy nebyl v Krupce. Trať vede po okraji města a stoupání k nádražím je docela veliké. Prostě tady nemůže konkurovat železnice autobusové dopravě.
Zapomeňte na všechny „šotosny“ o,otočení „Koziny“ do Teplic, tím všechno jenom zabijete – pro Teplice je na „Kozině zcela postačující zastávka Novisedlice, ale bylo by dobré obnovit až tam linku MHD. A pro stávající trať „Koziny“ do Oldřichova by naopak dávalo větší smysl její prodloužení (obnovou trati) do Duchcova, které už je dnes ovšem asi také zcela neproveditelné (protože nejsme v Polsku).
Souhlasím, že návrh na otáčení není perfektní, ale dva a půl kilometru z Novosedlic do Teplic se zdá jako příliš, aby se to dalo dojít. Přestup na autobus v Novosedlicích také není možnost, když by lidé mohli jet přímo z Krupky. To už by se mi zdálo smysluplnější obnovení nějaké tramvajové sítě v Teplicích s vlakotramvajovým napojením na Kozí dráhu.
Samozřejmé uvítám i jiné návrhy.
Těch 2,5 km ujedete busem za 8 minut. Když pojedete busem přímo z Krupky, tak je to 13-14 minut autobusem, jezdí 2 linky.
IDS byl vymyšlen k tomu, abyste na to nepotřeboval další lístek.
A proč o tomto potenciálu nesní na radnici v Teplicích, na hejtmanství v Ústí. Dotační tituly by byly….
Asi tam vidí potenciál jen web mhdteplice.
Teplice nemůžete počítat na Kozí dráhu. Určitě nikdo z Teplic nepotřebuje jet nikam po Kozí dráze. Vlak do Děčína jezdí po hlavní trati přes Ústí a do Krupky jezdí každý autobusem. Obě tratě jsou pro cestu do Krupky nepoužitelné. Samozřejmě, že nějaký nadšenec by se našel, kdo se jednou za rok sveze. Taky by se mi líbilo obnovit celou trať, ale ekonomocky je to nesmysl.