Poláci chtějí obnovit trať do Česka. Velmi vzdálená budoucnost, přiznává kraj
Oprava trati Kłodzko - Kudowa-Zdrój. Foto: PKP PLK

Podle Správy železnic je Náchod na případnou odbočku do Polska projektově připraven.

Podle Správy železnic je Náchod na případnou odbočku do Polska projektově připraven.
Hezký sen, kterému ale začnu věřit, až projedu EC do Wroclawi vysokovskou spojkou a v Meziměstí přestoupím do lokálky přes Otovice do Scinawky 🙂
Za chvíli bude z Česka skanzen kde nic nejde. Vlastně už je. Děkujeme negativističtí boomeři.
řekl bych, že zájem Čechů o cestu do Kudowy je velký a protáhnout rám rychlík do Náchoda by byl dobrý nápad. Ale vzhledem k parametrům tratě dál do polského vnitrozemí, respektive dál do Česka, by bylo protažení existujících rychlíků jedním či druhým směrem za pohraniční stanice jen recept na přenášení zpoždění
Jak to tam vlastně vypadá výškově? Když to tam tenkrát Němci koncem války narychlo stavěli, tak to lokomotivy sotva vyjely.
Jako Východočech a občan EU, bych do Kudowy, Klodzka a třeba až do Jeseníků přes Náchod klidně jel. Jsem rád, že to Poláky napadlo. A pro ČR by to byla v rámci rekonstrukce Náchod – Meziměstí „jen“ odbočka na pár set metrů, takže náklady pro ČR imho relativně malé.
Ale když vidím v jakém stavu je územní plán Náchoda, tak se obávám že pokud o to nebudou mít velký a viditelný zájem místní, tak to nebude nikdy.
Ciste technicka: Nejste obcan EU. Obcanstvi EU neexistuje. Nastesti.
V otázce občanství se EU chová jako federace. Tedy všichni máme dvojí občanství…
Původní trasa je na polské straně bohužel zastavěná. Přitom terén tam není vůbec nakloněný alternativám.
A to by řešilo jen místní dopravu. Pro dálkovou dopravu je zejména polská strana až za Kladsko velmi členitá. Budování jakékoli rychlejší železnice by bylo velmi náročné. A i česká strana má problém – stále ještě není vyřešeno přímé spojení Náchoda s Hradcem. Plán už existuje, realizace nikoli.
Mně by se to líbilo. Ale reálně to moc nevidím. Míst, kde se dají utopit peníze, je spousta.
Barák zbourat, postavit koleje. Jako když se staví nová větší, lepší silnice, co navždy spasí dopravu.
Vzhledem k tomu, že je to polská iniciativa, oni sami by měli nejlépe vědět, že původní trasování ( hlavně tedy na jejich vlastním území ) je již dávno „ztraceno“ = zastavěno. Vést trať jinudy, natož skrz kopec Klin, si nedovedu představit. Myšleno bez nutnosti obrovských nákladů na stavbu.
Jasně, Poláci tu možnost na svém území vidí, ale Češi mají jasno, že to tam nejde. Novostaveb je v tom úseku doslova pár – a nic, co by se nedalo přestěhovat, případně obejít. Většina tělesa je dosud volná, naštěstí.
Obchvat se tunely vést může bez problémů, ale železnice? No nedej bože aby taky!
V Polsku nemají problém zbourat i celkem novou budovu kvůli nové dopravní infrastruktuře. Je to poněkud jiné právní prostředí. Sice tady obdivujeme rychlost výstavby, ale nejsem si jist, jak bychom se tu tvářili na jejich legislativní přípravu…
Jak píše „mic“, pokud se to dostane v Polsku do územního plánu ve starém trasování, tak nemají problém překážející stavby zbourat. Takže spíš jde o to, zda se to dá u nás ve staré stopě nějak napojit. A pak ja na politicích, jestli to vůbec u nás do územního plánu dají? Tipnu si, že město Náchod, KH kraj s tím problém mít nebudou, ale MD to bude bojkotovat a SŽ tiše sedět v koutě.
Raději se k tomu nevyjadřujte. Ostatně Poláci se vás na názor neptali.
Má to smysl takové tratě? Potřebujeme mít do Polska železnici průměrně každých 50km? co z toho? vždyť ten přepravní proud je hrozně malý. Když budovat, tak něco rychlého efektivního
Zrovna tady by smysl té věci trochu byl, ale má to „ale“. V tomto směru jezdí docela dost pendlerů, jenže bohužel většinově pokračují do průmyslové zóny Kvasiny a tam jaksi trať není, nemluvě o tom, že trať není rychlá. Byla doba kdy nedostatek personálu byl problém a rychlá doprava na delší vzdálenost to pak umí vyřešit. Osobně si myslím, že by “ pod horami“ měla být podél hranic nějaká dopravní osa. Tehle kus by byl dejme tomu Liberec/Jablonec – Trutnov – Náchod – Rychnov nad Kněžnou – Ustí nad Orlicí a dál bych takto mohl objet celé pohraniční podhůří. Heslo… Číst vice »
Jasně, proud je hrozně malý, proto tam máme silnici ‚jak kráva‘ a Náchod plný aut. Přechody po 50 km jsou úplně akorát, ale to někdo ‚myslící autem‘ (a mající vlak za zábavu pro železničáře) bohužel není schopen nahlédnout.
Pane Františku X, lokální železnice měla zlatý věk v době, kdy její alternativou byla pěší chůze, jízdní kolo, pomalý a nepohodlný koňský povoz, nebo maximálně auto nějakého místního pana továrníka.
V dnešní době má železnice, jako kapacitní druh dopravy smysl tam, kde jsou silné zátěžové proudy a v přepravě na velké vzdálenosti.
Pokud by stavba a provoz lokálních tratí byl v dnešní době tak moc velký hit, zcela jistě by se oprášily plány na různá dodnes neuskutečněná železniční spojení, jako jsou například ČB – Třeboň, nebo třeba Blansko – Vyškov.
https://blanensky.denik.cz/zpravy_region/blansko-a-vyskov-mela-spojovat-trat20110530.html
Nevadí mi nesouhlasné reakce na můj názor, akorát bych oponenty poprosil o příklady podporující jejich stanovisko, abych si mohl svůj názor případně upravit.
PS: Mariánskou Týnici v argumentaci prosím vynechejte. 🙂
https://zdopravy.cz/tag/marianska-tynice/
Moje stanovisko je takové, že házíte bez mrknutí oka všechny lokální tratě do jednoho pytle. Třeba ty zátěžové proudy, o kterých píšete lze měnit nabídkou, přestavbou infra, nebudováním parkovišť….
Podepisuji.
Nějaký uskutečněný příklad lokálních tratí z toho „druhého pytle“ by byl?
Opravdu si myslíte, že se tím v Česku dneska bude někdo zabývat, zejména v kontextu toho, že v rozpočtu pro dopravu na mnohem významnější akce momentálně chybí „pouhých“ 60 miliard korun?
https://zdopravy.cz/penez-na-dopravni-stavby-neni-na-pristi-rok-dost-priznal-kupka-babis-zminil-ohrozene-stavby-261912/
Otázka je jestli ti lidé budou ochotni vyměnit auto za pomalý vlak.
Otázka je jestli ti lidé budou ochotni vyměnit staní v kolonách za rychlý vlak.
Prášky, rychle. Nebo na ten Negativismus umře.
Ono by možná stačilo, aby bus z Náchoda, který dokonce zajíždí na nádraží do Kudowy Zdroj, nemíjel vlak o 10 minut. 🙂 9:10 Náchod>9:26 Kudowa Z., ale vlak odjíždí v 9:16…
Pořád je to přestup a tím zbytečné nepohodlí (nemluvě o riziku ztráty přípoje) kvůli kousku tratě, který tam už jednou byl. Pro začátek by to možná – za masivní propagace – části lidí stačit mohlo. Případné náklady tím směrem ovšem budou muset zůstat na silnici, i kdybychom nechtěli. Nemyslím tím ani tak dlouhé těžké ucelené vlaky, ale něco menšího…
To je holt (ne)kompatibilita taktu a netaktu v praxi.
Spíše představa, že svět končí za hraničním kamenem.
Linka 382 totiž jezdí v taktu 120 min., zatímco na polské straně vlaky jezdí „v náhodných intervalech“. Takt je v Polsku ztím sprosté slovo.
Co se týká možné obnovy, tak na polské straně je těleso dost zastavěno a obnova by znamenala velké množství demolic, včetně nových staveb. Na české straně je trasa více méně pořád volná.