regio-vlak

Pokyn ministerstva. Správa železnic popisuje, jak skončil výhradní provoz a kdo může na koridor bez ETCS

Lokomotiva 464.202 při jízdě po koridoru. Foto: ČD NostalgieLokomotiva 464.202 při jízdě po koridoru. Foto: ČD Nostalgie

Na výjimku dosáhne zhruba padesát vozidel.

Odebírat
Upozornit na
guest
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dominik Mokriš

Berme to z té lepší stránky: v tomhle případě nebude potřeba řešit namrzající čidla.^^

Josef Pešek

Tady je jasně vidět, co je pro ministerstvo prioritou. Ne moderní železnice, ne nějaký přesun nákladní dopravy na koleje, ale železniční nostalgie. Ministr má rád Národní den železnice, kde si zavzpomíná na pikovláčky a těší se na souběžně jízdy mašinky Tomáše a Gordona po koridoru.

nowas

Kupka půjde stejně brzo do zádele. I když ono to po něm asi nebude lepší personálně.

Gregyros

stejně nechápu trhání návěstidel, když jsou potřeba menší oddíly tak už dávno mohly AB být 4 znaké tak jak byl v Křižanově směr vlkov do reko a tyhle výjmky by jely podle nich..

Tomáš Záruba

V Křižanově žádný AB4 nebyl.

Nepovim

Za me je to smysluolna vyjimka pro par jizd. Lepsi nez koumat, kam dat antenu na mašinu nebo to nějak bastlit.
Tak prosím nedělejte z komára vola.

Ares

Tak proč se to zavádělo? Si na bezpečnost jenom hrajem.

Jarda

Kolik takových historických jízd na koridoru je? Vlak pojede za zvýšené pozornosti všech zainteresovaných. Opravdu to nějak zásadně sníží bezpečnost? Nesnižuje ji mnohem výrazně to, že ETCS neřeší posun (viz dnešní Zaječí). Podle mě při posunu dojde k projetí návěstidla minimálně stejně tak často jako při jízdě vlaků.

Josef Pešek

Za zvyýšené pozornosti tří strojvedoucích a dvou topičů. Bude to stačit?

vjkm

Kvůli čerpání eurodotací. Protože skutečné zvýšení bezpečnosti by měla předcházet analýza nebezpečných rizik a kde, jak a za co se budou řešit.

Matador Cemp.

Zaměřte svoji pozornost na bezpečnost silnic. Tam si na bezpečnost ani nehrajem.

MartinS.

Zavádělo se to pro pravidelný provoz, který dělá 99,9 % provozu na koridorech s ETCS. Když si vezmeme, že nějakým úsekem projede každou hodinu 6 vlaků, je to přes 1000 vlaků za týden. A jedna nostalgická jízda v sobotu je 1 promile. ETCS je pro těch zbylých 999 vlaků.

Kedul

Tak se nečilte…po silnici se taky pohybují historická vozidla, která nesplňuji nic…a přesto jezdí bez omezení..
na kolejích se pripravují třeba jízda mezistaničně…

Baryk

Historické vozidlo má testaci na základě komisionální prohlídky, STK a povinné ručení.

fabec

Co přesne znamená ono „mezistaničně“? Díky za vysvětlení. To vlak nesmí vjet do stanice? Či to znamená, že by musel zastavovat v každé zastávce a hlásit svou polohu?

ToMa

Bez palubní části ETCS nebude možné přenášet informace o volnosti následující bloku. V současnosti jsou ještě všude návěstidla, do budoucna nebudou, tzn. že bude muset být volný celý úsek až ke vjezdovému návěstidlu následující stanice aby mohl vlak vyjet na trať. Vlakům s ETCS stačí volný následující blok aby mohli pokračovat.

Alibaba

Traťové ZZ o vozidle ví (počítače náprav nebo obvody).
Bez palubní ETCS nemá RBC (a i ono o něm ví skrz TZZ jen si ho s nějakým signálem nespáruje) rychlost dotčeného vozidla, nemůže mu postat stopku. vozidlo se chová jako bez lokomotivního zabezpečovače.

Laren

mohly😉

Alibaba

Jeden vlak mezi stanicema, i tam, kde těch vlaků může jet víc za sebou. To podvazuje právě propustnost tratě.

Obecně by možná stačilo, kdyby nesměl bý před tímto vlakem nějaký jiný vlak, protože ten vlak za ním s ETCS si právě to ETCS už bude dojezd tohoto vlaku hlídat, ale na to by RBC musela být naproggramovaná.

Jan

Opoziční šotosmlouva Kupka-Netolický, dějiny se opakují…

noerf

Já bych to řekl jinak, je možný například u parních lokomotiv provoz bez ETCS, ale musí být volná kapacita. Což zpravidla na koridorech není nebo omezeně. Takže vlk se nažral a koza zůstala celá.

rodilyslavkovak

na železnici, dějou se věci, na dráze jsou zaměstnáni švarní mládenci

Tonda

Kazdy kdo ma rozum nevolte ODS !!

Roky vykriku o tom jak ETCS zajisti bezpecnost, plynulost, jak vse bude striktni. Ani ne 20 dni po zavedeni ETCS prijde takova podpasovka…
Komedie.

Petr Šimral

Zas to tak nepřehánějte. Ukažte mi jedinou Závěrečnou zprávu Drážní inspekce, na níž se podílela „nostalgie“ a mohlo jí zabránit ETCS…

Tonda

Jde o princip. Pokud tvrdim a verejne rikam, ze zadna vyjimka nebude a vse bude striktne pod ETCS a najednou po 21 dnech uhnu tak jsem jen obycejna tluc-huba. Pokud neco reknu tak si za tim stojim. SZ dlouhodobe rikala, zadna vyjimka neexistuje. Kdybych byl soukromy dopravce tak toto budu zalovat na EU a rikat proc nekdo ma mit vyjimku a jiny ne? proc ja mam platit za ETCS zarizeni a oni ne? Kde je spravedlnost?

Petr Šimral

Princip neprincip. Jde o vozidla, která technicky prostě přizpůsobit nejdou. To není žádné „ojebávání systému“. I proto tam je ten požadavek na „histerický techničák“ a žádné návozy (nicméně toto se ochcat dá jednoduše, prostě to nebude najíždět jako Sv, ale jako R).

David

A musí ausgerechnet jezdit po koridoru a snižovat už tak mizernou kapacitu? Zbytek sítě nostalgii nestačí?

Josef Pešek

Měl byste za Metrans na ministerstvu prosadit historické kontejnerové vlaky na koridorech s faustovkou bez ETCS, ať je železniční nostalgie úplná.

Martin

Bože, chraň naši železnici před dogmatiky!

Tonda

Dekuji! presne tak!!!

Ares

Tak proč si tu za těžké prachy hrajeme na bezpečnost? Tohle přece nejde dohromady.

Petr Šimral

Dokažte, že „nostalgie“ snižuje bezpečnost… Já to fakt z dostupných dat nevidím.

182-097

To jsou fakt komedianti. To jim ten výhradní provoz bez výjimek teda dlouho nevydržel.

mic

Bylo by možno vysvětlit, proč konkrétně není možná ta zástavba do hytláku? S jakou přesností zná to zařízení svou polohu?

Péťa

Na metr přesně

Juraj

Ona asi možná je, jen to zatím nikdo nedělal.

Jeden problém bude vzdálenost čtečky balíz od čela vlaku, aby to splnilo technické požadavky. Pak to samozřejmě bude chtít elektrické napájení té palubní části, aby mohla běžet veškerá komunikace.

Pak to chce nějak jednoduše dotáhnout na mašinu kabely a umístit tam DMI displej s ovládáním. No a mělo by to umět aspoň zabrzdit, když už nic jiného, takže vypustit vzduch z potrubí.

Petr Šimral

A proč bychom si to nemohli vyzkoušet? Vezmeme dvojici lokomotiv. Na vedoucí ETCS vypneme, na zadní ho pustíme. ETCS na rozdíl od klasické VZ nemá podmínku, aby pro funkci bylo v čele vlaku. A uvidíme, zda to jde či nejde …

Omezení na „histerické techničáky“ považuji za rozumné.

ythomas_ct

…no, mě by hlavně zajímalo, jak ono zařízení někde v hytláku zajistí „odpojení trakce“, přičemž čas potřebný na tuto proceduru vstupuje do výpočtu dohledových limitů…

Petr Šimral

To bych řešil rizikovou analýzou.

David

Že do toho dávali tolik peněz, když smysl železnice je zůstat skanzenem pro víkendové šotojizdy?

javr

Je někde k dispozici seznam těch historických vozidel?