Automobily Doprava ve městě

Pokuta za radary pro Varnsdorf je pravomocná, město nedalo rozklad

Radary ve Varnsdorfu. Foto: varnsdorf.anobudelip.cz
Radary ve Varnsdorfu. Foto: varnsdorf.anobudelip.cz

Město Varnsdorf musí zaplatit pokutu 650 tisíc korun za způsob, jakým vybralo firmu na dodávku radarů měřících rychlost řidičů. Město nepodalo proti rozhodnutí Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) rozklad, rozhodnutí tak nabylo právní moci. Zakázku vyšetřuje i policie, starosta skončil loni v závěru roku ve vazbě.

O nabytí právní moci k pokutě informoval ÚOHS v tiskové zprávě. Úřad původně uložil Varnsdorfu tři pokuty v celkové výši 950 tisíc korun, dvě ale předseda ÚOHS Petr Rafaj zrušil kvůli souběhu přestupků. „V prvním případě zadavatel v důsledku nesprávně stanovené předpokládané hodnoty zadal nadlimitní veřejnou zakázku jako veřejnou zakázku malého rozsahu. V následné veřejné zakázce pak postupoval v jednacím řízení bez uveřejnění, aniž by prokázal splnění podmínek pro jeho použití,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda. V případě obou veřejných zakázek zadavatel uzavřel smlouvu o nájmu měřicích zařízení s dodavatelem Water Solar Technology Ltd.

V současné době Úřad vede ještě další správní řízení, které se týká v pořadí již třetí smlouvy na nájem radarů ve Varnsdorfu.

Zakázku na radary prověřuje i policie. V případu obvinila jednu právnickou osobu a čtyři lidi včetně varnsdorfského starosty Stanislava Horáčka (ANO 2011), který skončil ve vazbě. Radní nakonec smlouvu o pronájmu radarů ukončili.

Water Solar Technology zakázku poprvé získala v roce 2017 a zvítězila i v opakované soutěži. Firma má dostávat 290 korun bez DPH za každý naměřený přestupek. Opozice kvůli tomu vedení radnice kritizovala. Existuje také judikatura Nejvyššího správního soudu, podle níž je nezákonné, pokud má na výsledcích měření radaru zájem třetí subjekt.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
ketchup1970
Host
ketchup1970

Přiznávám se k tomu, že jsem dobrovolní donátor rozpočtu jak Varsdorfu tak i té v UK registrované firmy. Nejsem žádný pirát silnic, jenom jsem vždy řídil víc hlavou než podle značek, takže při průjezdu městem mne ovlivňuje to, zda se jedná o zástavbu či nikoliv a podle toho dokážu zabrzdit i na rychlost nižší než říká vyhláška a zákon. Inkasní systém Vansdorfu mi byl avizován kolegou ( místní rodák) dopředu, přesto jsem šlápl na plyn při výjezdu z obce , tedy městské části Studánka o pár sekund dříve než jsem minul ceduli. Na mapách je jasně vidět, že umístění kamery… Číst vice »

Pavel P.
Host
Pavel P.

Tak doufám, že si to přečtou všichni ti, co mají pocit, že se máme ke všemu stavět jako chlapi a když státní aparát řekne, že jsme jeli rychle, tak máme akorát zaplatit a být rádi, že nás rovnou nezastřelí…

Jan Sova
Host
Jan Sova

Tohle není státní aparát, ale obecní (samosprávná) lobby, navázaná na státní agendu přes tzv „dvojkolejnost“ státní správy a samosprávy, což je dítko jistého premiéra Zemana, následován dalšími hlavouny jako Klaus, Lux, Pithart apod…..
Jediný z nich, který přiznává, že to byla chyba je Pithart…..

Bubulak
Host
Bubulak

V oblasti dopravních přestupků ale nikdo jiný než obce netrestá, protože správní řízení vede obec a její jsou taky příjmy z pokut za přestupky, k nimž v jejím obvodu došlo. A to i když vás změří státní policie. Tohle je naprostý nesmysl, který měl být zrušen už dávno. Kdyby to bylo příjmem státního rozpočtu, to by se najednou děly věci.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Souhlas, ale zkuste to prosadit v parlamentu. To uvidíte tu lobby starostů, jak budou proti (řada z nich přitom sedí v poslaneckých lavicích, nebo tam mají příbuzné). Za stávajícího stavu (vypadá to na hodně let dopředu) to prostě neprojde…. A zeptejte se na Mag. m. Prahy, kolik mají tímto do rozpočtu….

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak to aby investovali do značek STOP, do kamer a všecky křižovatky předělali na STOPku ze všech směrů. To aby si na tu pokudu vydělali. Emise stoupnou přinejměnším 5násobně, ale koho to zajímá. A že vjezd na pole není křižovatka? STOPka se má dodržovat i tam!