Pokuta přes půl milionu za nelegální kácení, rozdělení zakázky do 10 malých. Jak SŽ stavěla první cyklostezku
Cyklotrasa Loket - Horní Slavkov v trase nevyužívané trati. Foto: Správa železnic

Správa železnic se proti pokutě neodvolala.
V textu se píše, že „Není přitom jasné, proč zrovna v tomto případě byl na místě spěch a nedošlo k soutěži na celou stavbu“ – jsem opravdu zvědav, na co se SŽ vymluví, pokud na tuto výzvu vůbec zareaguje: podle mě šlo o jasnou dohodu s politiky kraje, aby celá akce proběhla co nejdříve a nejrychleji, aby tu akci někdo nezhatil. I tady se přece v nějaké dřívější informaci psalo, že o ústupu od snah o obnovení trati kraj ustoupil těsně před tím, než stihla zasáhnout tehdy ještě budoucí hejtmanka Vildumetzová, která za obnovení železničního provozu bojovala mnoho let ještě… Číst vice »
Tak půl mega jsou pro organizaci typu SŽ nepodstatné drobné. Tohle bude jeden z těch případů kdy se vyplatí pokutu zaplatit a mít klid, prostě si pokutu rovnou zakalkulovat do nákladů na akci. A i se tím ve výsledku pravděpodobně ušetří než kdyby byl další odklad
Hlavně asi potřebovali udělat nevratné změny tak rychle, než jim v tom někdo podstatný začne překážet.
Jinými slovy, když se to ekonomicky vyplatí, tak prostě porušujme zákon… No, asi se pak není čemu divit.
Pokutu za nesprávnou organizací zřejmě zaplatí státní organizace jiné státní organizaci.
Treba pak nekdo na SZ aspon prijde o odmeny … a nebo aspon o cokoladovou kolekci k Vanocum
Realita je jiná…on zájem na obnovení byl, a po zkušenostech s Kozinou reálně hrozilo, že by se k padlu dostali zpět ti, kteří trať chtěli, takže hlava nehlava se musela udělat cyklostezka. Ne kvůli toho, aby byla cyklostezka, ale kvůli toho, aby někdo ten most v Lokti nechtel fakt opravit a jezdit až do Slavkova…..(S čímž se při opravě Kounic už tak nějak předem počítalo …. Obnova toho frncku jako takového by nebyla příliš logická )
ten frncek se obnovoval kvůli nákladní dopravě
Což byla pochopitelně především (nebo možná pouze) vhodná záminka ..
No tak určitě. Obnovení frncku si vydupal výrobce vagónů Legios se svojí vlečkou, aby krátce poté definitivně zkrachoval. Pro pár víkendových vlaků o prázdninách se to fakt nedělalo.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Heavy_Machinery_Services
A proč tedy ty víkendové sezónní vlaky stále jezdí, když se to nedělalo (minimálně také, ale spíše především) pro ně? A kolik nákladních vozů tam skutečně dopravil Legios, když to tedy nebyla jen vhodná záminka pro snahu udělat tím první krok k postupné obnově celé trati?
Inspekce životního prostředí by měla zaplatit pokutu za nepovolený růst stromů na drážním tělese.
A déšť, sníh a stromy za zanedbanou údržbu třeba přístřešků na nádražích? Vy jste hlava…
P. Fiala se asi snaží naznačit, že ty stromy neměly na drážním tělese co dělat (náletové dřeviny?) tudíž pokuta za jejich vykácení je tak nějak přinejmenším podivná
Środa že nejsou takhle rychlí a aktivní třeba u odstraňování nebezpečných stromů a zeleně u tratí kde opravdu jezdí vlaky a je ohrožena jejich bezpečnost, případně třeba u odstraňování škod na železniční infrastruktuře po povodních.
Proč by to soutěžili, když to mohou zadat na rámcovou smlouvu a domluvit vhodnou cenu, aby byli všichni spokojeni, včetně zaměstnanců SŽ?
A já myslel že to přece byla a dost je trať a stromy u trati přece nemají co dělat. Ještě by mohly spadnout a zranit regiofírera! Nemá to ta státní správa volaké zmetené?
Právě že trať to už hodně dlouho není.
právně vzato je
A vlastně pořád i teď – jen je „zakonzervovaná“.
Tohle už je fakt do nebe volající. Tu pokutu od ČIŽP předpokládám bude Správa železnic jako řádný hospodář minimálně do 4,5 násobku mzdy odpovědného zaměstnance vymáhat?
Důvod proč to muselo být rychle byl čistě politický, aby se mohla Vildumeztová (ANO) a Jan Bureš (ODS) fotit při stříhání pásky.
Jste si skutečně tak jistý, že Vildumetzová, která se minimálně 20 let zasazovala o obnovu té dráhy, by měla zapotřebí se nechat fotografovat při otevírání cyklostezky, kterou upekli za jejími zády?
Tady ta trať (už bývalá ) musela někoho hodně pálit u prdele…už od 97….
Spíš zjistit, kdo tam má chatu …a „nemá rád vláčky “ ….
Tam žádný vláčky nejsou.
No právě….už nejsou
Třeba měl někdo strach aby tam zase nezačaly jezdit.
Přesně tak – to byl velmi pravděpodobně ten hlavní důvod.
oni tam nejsou ani žádný chaty
Spěch měl jasný důvod – bylo před volbami. To pak jdou zákony stranou.
Nějak se to generálu Svobodovi poslední dobou všechno sype pod rukama. Už i podřízené OŘ (v tomto případě Ústí nad Labem) si dělají, co chtějí. Viníky za udělenou pokutu asi nebude těžké dohledat.
Svoboda je ředitel, nese plnou odpovědnost. Takze se to musí projevit na výplatě. Ale jsme v ČR a on se zase bude přiblble smát
Svoboda tam hlavně už tak 15 let nemá být, neříkejte mi že ten chlap řídí 25 let tak obrovskou organizaci a nepodepíše se to na něm.
Co to melete za nesmysly? Jirka je generál od roku, tuším, 2018, ne?
Mě trochu překvapuje, že servisní organizace s 17k lidmi nemá na řezání vegetace vlastní partu … bych čekal, že to tak nejak dělají pořád…snad s výjimkou zimy, ale to by mohli dělat snad i něco jiného.
Stromy se kácejí v období vegetačního klidu, které zpravidla bývá od pozdního podzimu do brzkého jara.
Výjimkou mohou být nutné případy ohrožující bezpečnost.
Zimní spánek?