obnoveny

Pokuta 168 eur či zákaz jízdy na měsíc. Severoitalská města zavedla zákaz vjezdu dieselů

Emisní zóny v Itálii - ilustrační foto. Zdroj: ZTL in ItalyEmisní zóny v Itálii - ilustrační foto. Zdroj: ZTL in Italy

Omezení se týkají všech měst s více než 30 000 obyvateli.

134 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

To by mě teda zajímalo, jak je to míněno. Jestli je to míněno značkou města u vjezdu. Nebo fakt nějaké centrum uvnitř. Jestli nějak budou garantovat průjezd takovou dírou. 30 000 je málo. Aspoň po nějakých obchvatech. Určitě se to může projevit v návštěvnosti. Tak dlouho budou naštvávat..

Mosquit

Tady jsem se dočetl, že byl zákaz EURO 5 odložen, nevím, zda je to aktuální a bylo to od července opět změneno …
https://www.adac.de/news/reise-italien-diesel-fahrverbot/

Karel

Do Itálie pojedu už jen na kole. Změť těch značek nemůže při jízdě přečíst ani Ital.

petr

Oni je taky nečtou. Aspoň když soudím podle toho, jak jezdí. Dopravní značky poskytují jen jakási doporučení.
Teda musím uznat, že za posledních 25 let, co do Itálie jezdíme na dovolenou se to dost zlepšilo, už neni tak běžné potkat auto jedoucí proti jednosměrce (před těma 25 lety se kromě značky ani nepoznalo, že jste v jednosměrce, auta jezdila oběma směry, i český autobus, co nás přivezl až k apartmánu přijel z protisměru).

Praktik

Smazáno pro porušení pravidel slušné diskuze.

Zlámalík

Doporučuju to ověřit třeba tady: https://urbanaccessregulations.eu/

Garyn

No to fakt nevím. O Benátkách se tam píše jen toto a to vážně s informací v článku moc konzistentní není.

An agreement between Emilia Romagna, Piemonte and Veneto coordinates the winter low emission zone.

The minimum standards in Veneto:

Every year from from 1 October – 30 April is the minimum standard:
Petrol vehicles Euro 2 and LPG, methane vehicles Euro 2
Diesel vehicles Euro 5
Moped and motorcycles Euro 1

The measures operate from Monday to Friday from 08:30-18:30.

Milan

Tak holt nepojedu do Itálie.Přece si kvůli několika dnům dovolené nepoběžím koupit nové auto.

Náhodný Kolemjdoucí

Dost oblastí Itálie, zejména Benátky, si stěžují na nadměrný turismus a Východoevropan ve starém dieselu asi není obvykle ta skupina, která by tvořila největší útraty.
Třeba Balkán je také hezký.

switch007

Zrovna Benátky z toho všeho chápu asi nejméně. Jaký to má smysl, když auto necháte na Piazzale Roma nebo na parkovišti v Tronchettu. Do města se jakýmkoliv autem stejně nedostanete.

Filip Jirsák

> Omezení se týkají všech měst s více než 30 000 obyvateli.

switch007

Ano, číst dovedu. Jen píšu názor, že zrovna u Benátek, kde je silniční doprava prakticky vyloučena už z principu, tenhle zákaz nedává smysl.

Filip Jirsák

Jaký smysl by dávalo speciálně pro Benátky dělat výjimku?

switch007

Tak předpokládám, že důvodem zákazu je zlepšení kvality ovzduší v širším centru města, kde je hustý provoz a případně časté kolony. Nemyslím si, že něco z toho se Benátek týká :)) Naopak myslím, že existuje nějaká iniciativa, podle které by veškeré lodě měly od roku 2028 na kanálech jezdit na elektrický pohon. To mi smysl dává mnohem víc než tenhle zákaz pro zákaz 🙂

Filip Jirsák

Psal jste, ž ečíst dovedete. Ale začínám o tom pochybovat. Zkusím se zeptat ještě jednou, podrobněji.

Jaký smysl by mělo současné ustanovení „do měst větších než 30 000 obyvatel se zakazuje vjezd vozidlům těm a těm“ nahradit ustanovením „do měst větších než 30 000 obyvatel, s výjimkou Benátek, se zakazuje vjezd vozidlům těm a těm“?

Navíc teda Benátky jsou podstatně větší, než si myslíte – v Mestre (pevninská část Benátek) žije přes devadesát tisíc obyvatel.

Garyn

no a co, vždyť stejně pro Benátky alespoň dle tohoto článku zavádějí jiná pravidla než pro jiné

„Benátky: zde platí nejpřísnější opatření, úplný a trvalý zákaz jízdy dieselů pod Euro 6“

a ano, zavádět nejpřísnější zákaz pro místo, kam se autem stejně dostat nejde, je poněkud … zajímavé. Zda se to bude vztahovat i na parkoviště na okraji jsem nikde nenašel.

Filip Jirsák

Pravidla se liší podle regionu. Stejná pravidla, jako v Benátkách, tedy platí třeba také v Padově a v dalších městech Benátska, která mají přes třicet tisíc obyvatel.

Lokotomy

No vidite, pritom spousta ridicu lpi na tom, ze kvuli par dnum dovolene musi mit auto s „neomezenym“ dojezdem.

Xena Warrior

A kdy si půjdete pro nové auto? Za dva roky, až se taková pravidla budou zavádět v Česku?

Motokolo

Kteráže partaj si to troufne navrhnout?

Dálnice

Pokud máte nějaký 10 let starý kadlák s EURO5 tak vaše kupní síla stejně nebude valná. Itálie vaši nepřítomnost přežije…

Petr S.

Moje kupní síla není závislá na tom, kolik jsem ochotný investovat do auta

Ddd

Když pominu, jestli je nebo není správné takto omezovat jen určitou skupinu vozidel, tak to provedení je takové typické italské.

Každý region (nebo dokonce město) má trochu jiná pravidla. A k tomu ty značky, kde si musíte na 5 minut zaparkovat a studovat, pro koho platí, pro koho ne, a kdo má nějakou výjimku. Ale pokutu za porušení pošlou automaticky obratem.

Lokotomy

To bohuzel zdaleka neni jen italska specialita.
Na zaklade ceho Italove vlastne emisni tridu kontroluji? EU by si mela vzpomenout na sve UNIfikacni poslani a naridit statum jednotne znaceni emisnich trid a jeho vzajemne uznavani. Dnes aby se clovek bal vyjet za hranice, a to i kdyz ma ciste elektro.

libor

hlavně nově nebude bráno čisté elektro jako „bezemisní“. 😀

7bynek

lokálně bezemisní jo 😀

Náhodný Kolemjdoucí

Něco jako emisní normy Euro, které se používají asi 30 let??

Herold

Ne. Něco jako celoevropské uznávání různých Umweltplaketten.

lokotomy

Díky, přesně to jsem myslel. Ty německé barevné nálepky, celoEUropsky platné.
Ideálně i značení lokálně bezemisních aut ve státech, které jim dávají výhody v provozu, např. rakouskou výjimku z IG-L jinak než se zelenou rakouskou RZ získat nelze, ale chápu, že to by bylo složitější, protože to je často vázané na RZ.

Swariner

Podle mě to musí jít propojit přes RZ. Stejně jako se dostanou přes RZ k adrese, když vás někde vyfotí a změří, tak stejně je to propojí na VIN (který je navíc zvenku vidět, kdyby už třeba pochůzkář jó chtěl).

libor

jojo, to je hrozný shit, často si říkám, jak u nás ty značky, ale jsou horší země 😉

Swariner

Jo, to je na tom asi to nejhorší, protože takové značky jsou pro čtení za provozu vyloženě nebezpečné. Ale IT specialita to není, podobné značky jsem letos zaznamenal v Dánsku (myslím Ostende). Samozřejmě jsem tam vjel, protože za mnou auta a nikde místo, kde by to člověk ohnul. Až přes stránky města jsem zjistil, že se mě to netýká (mám Euro 6). Ale než jsem to zjistil, preventivně jsem tedy ze zóny zase vyjel…

Jozef

„“v Dánsku (myslím Ostende)““:

Ostende je v Dánsku? To je novinka…

Filip Jirsák

To máme i u nás, třeba zákaz vjezdu k zastávce Lihovar od Strakonické s přiloženým románem o tom, kdo a kdy tam teda smí. Platí ale, že ten doplňkový text může zákaz jen omezit, nemůže ho rozšířit. Takže když nevíte, co je tam napsáno, měl byste se chovat tak, že pro vás ten zákaz platí. (Ale souhlasím s tím, že by se ty časté případy jako právě nízkoemisní zóny měly napříč EU standardizovat. Protože to je pak to skoro jednotné značení k ničemu, když bez znalosti místního hantecu můžete leda tak profrčet po dálnici kolem, ale když budete chtít cokoli… Číst vice »

Rava

Další ideologické omezení. Nechápu, proč by vozidlo, které je homologované pro provoz na PK a je v souladu s tímto i provozované (TK) mělo být vyčleňované z provozu na PK , navíc z rozhodnutí místní samosprávy. To už by mělo vyžadovat sakra řádné odůvodnění (objektivní měření stavu před a potom, studie dopadu na zdraví obyvatel apod.) Jinak tady můžeme mít velmi rychle zákazy SUV, bílých aut, červených aut, nad 2l objemu motoru, s jedním pasažérem apod. Líbí se mi ale ten únik. Pokud si zajezdíte ráno a večer, je nám to fuk, čímž „jako“ nepostihnou největší zatížení, tedy zásobování, pendlery… Číst vice »

Lokotomy

Dopad na zdravi obyvatel je davno zdokumentovany, je probadane, ze stare diesly produkuji velke mnozstvi pevnych castic, ktere jsou zdravi skodlive.
Zakaz velkych / zravych / jen jednou osobou obsazenych aut je logicke pokracovani, nebylo by to ostatne nic noveho.

Jiří

Pokud tady má někdo na mysli opravdu staré diesely, tak ty pracovaly s daleko nižšími tlaky a ty částice byla tím pádem mnohem větší a nepronikaly do buněk. Ostatně proč asi mají filtry i dnešní přímovstřikové benzíny s vysokými kompresemi – ze zcela stejného důvodu..
A co je komu po tom, kolik lidí jede v mém autě, tyhle komoušké manýry jsou odporné..

Lokotomy

Jiste, co je komu po tom, to auto resp. jeho ridic ma proste zaplatit zabor verejneho prostranstvi jako kdykoliv jiny a hotovo.

Motokolo

Klidně, když se zároveň odstraní spotřební daň na PHM a silniční daň

Filip Jirsák

To by pak ale bylo potřeba platit také za výstavbu a údržbu infrastruktury, ekologické škody atd. atd. Pokud by řidiči tohle všechno platili, tak ať se spotřební daň z PHM klidně zruší – oproti těm ostatním platbám by to stejně byly jen drobné.

Vojtěch

Cokoliv pro zdraví obyvatel je komunismus.

Píšu si…

Xena Warrior

V USA komouši zvítězili a zavedli HOV lines pro auta obsazená více lidmi.

Jozef

„“A co je komu po tom, kolik lidí jede v mém autě, tyhle komoušké manýry jsou odporné.““
Hlavne, že v Singapúre to tak mali už aj v roku 1980…

Jiří

Vážně chceš srovnávat situaci v zemičce s 736 km2 a 6M obyvateli s situací v České republice, která má 78 871 km2 a necelých 11M obyvatel? A jinak duševně zdráv?

Jiri

Je od vás ohleduplné, že hned na začátku vysvětlíte, že jste ideologicky omezený.

Michal

No ale to by bylo moc práce, lepší je to všem zakázat a následně posílat pokuty, To je skoro bez práce

Bob

Žádný problém. Vlastníci starších dieselů prostě pojedou jinam a utratí své peníze jinde. Místní na tom budou ekonomicky tratit. Pokud jim to bude vadit, mají možnost s tím něco v místních volbách udělat. Pokud jim to vyhovuje, v pořádku – jejich kraj, jejich pravidla. Ale hlavně ať si nestěžují, že se jim snížily příjmy z turistů, když je úmyslně vyhánějí.
Předpokládám, že určitě nedoufají, že si kvůli tomu někdo koupí novější auto. Tak naivně blbej není doufám nikdo 🙂
No a nám co máme diesely nové je to úplně u výfuku, my se tím jen bavíme 🙂

Jiri

Miláno, Benátky, Bologna, Verona či Turín

Myslím, že pokud jim tam pár turistů se starým dieselem nepřijede, plakat asi nebudou.

Herold

Víš, kolik može mět peněz, takový turista se starým dieselem???

Pat

Asi ne dost na nový diesel

petr

Nebo naopak peníze, které by tam utratil dá za nový diesel.
Už holt některým městům odtrnulo a snaží se odhánět turisty, neni to tak dávno, co při různých lokdaunech zjistili, že jim chybí.
Na druhou stranu z čech se do Itálie dá jet autobusem (tam je to starost dopravce) nebo při troše snahy (s nějakým tím přestupem) vlakem (který je totálně zelený, i když má modrou nebo červenou barvu), takových lidí se to moc nedotkne. To už je horší to vízum do benátek (ostatní města se snad dají navštívit bez víza).

Filip Jirsák

Vycházíte z mylného předpokladu, že do těch měst významná část turistů jezdí autem. Já bych se naopak vůbec nedivil, kdyby tahle opatření naopak víc turistů přilákala než odradila. (Ostatně jako všude, kde se omezí auta.) Protože kromě toho, co už je tam teď, budou mít ještě lepší vzduch, méně hluku, větší klid…

Petr S.

Ty peníze raději utratím za něco smysluplného. Třeba za kulturu/památky a ubytování ve zmíněných městech

Martin

Jestli jsem dobře pochopil tu fotku, tak se celodenní zákaz týká Euro 1 a 2 a přes den i 3 a 4. Ale Euro 5 podle téhle značky nemá problém, na rozdíl od toho, co se píše v článku….

Lokotomy

To ano, ale jde o ilustracni foto kdo vi odkud, se zakazy odvolavajicimi se na vyhlasky z let 2018 a 2021.

milanek

V Itálii je to v každém městě jinak a je to tedy pořádný chaos. někde to mají podle měsíců jinde podle dní jinde podle hodin a někde kombinované. někde mají vicezon pro různá vozidla včetně busu. A všechny ty značky jsou pouze v italštině. Je to totální chaos a zmar.

Emil

Není to zas tak dávno co naftové motory byly silně podporovány a považovány za divne spásu planety.

Jiri

Toke tak dávno, že jsem to v životě neslyšel.

Markus

Tohle v Praze nikdy nebude, tady jezdí banda vyčůránků ze středních čech, kde bydlí za 5 korun pracovat za velké peníze a samozřejmě jelikož to jsou vyčůránci, tak jezdí v těch největších šrotech, a my to tady pak máme dýchat… ale tady není vůbec vůle něco zpoplatnit, každý si Prahou projíždí jak se mu zlíbí a nikdo s tím nic nedělá. Zásilkové služby jezdí v totálně rozpadlých dodávkách, kde když jdete po přechodu a projedou kolem vás, tak máte co dělat, abyste neomdleli. Ale to je v pořádku, přeci je nebudeme nutit do elektro dodávek, protože pak by nám balíčky… Číst vice »

Eda

Az na arogantní slovnik nelze, než souhlasit. Taky nevim, kde se v SC bydli za 5Kc😀

Lokotomy

Ale vzdyt si sam odpovidate: neni vubec vule neco zpoplatnit, jak v Praze, tak v cele CR. A s nove vznikajici vladou teprve ne. Ale vzdyt to tak sami chcete.

Flinta19

Ti vaši |“vyčůránkové ze středních Čech“ jezdí do té Prahy pracovat a spousta z nich jsou vyčůránkové z Prahy, kteří se do těch středních Čech přestěhovali za nižšími životními náklady. A to nemluvím o tom, že z práce těchto lidí Praha velice profituje. Do Prahy byly centralizovány všechny státní instituce a sídla firem, a ty by bez zaměstnanců dojíždějících ze středních Čech nemohly fungovat. A jak se některé pražské městské části staví k modernizaci veřejné dopravy výmluvně ilustrují potíže s modernizací železniční tratě na letiště a do Kladna.

Jarda79

Však by bylo na čase tu státní správu decentralizovat.

Martin

Realitou je že dopravní infrastruktura na území čech vede takřka vždy přes Prahu. Nejspíš proto aby se pražáci dostali kamkoliv rychle. Vede to ale taky k tomu že když je potřeba jet v rámci čech z kraje do kraje tak často papírově nejrychlejší cesta vede přes Prahu. To pak mimo jiných vlivů motivuje firmy tam mít sídlo a to zase nutí zaměstnance tam jezdit. Poděkujte pragocentrismu v dopravním plánování. Řešení je buďto propojit kapacitně krajská města na přímo, postavit okruh kolem Prahy a vykopat vodní příkop nebo kombinace obou možností. Taky si můžete vyhlásit nízkoemisní zónu, nástroje na to snad… Číst vice »

Milan

A ta spodní dodatková? Pořád nic?😀

ABCD

Evropská unie historicky podporovala dieselové automobily částečně kvůli nižším emisím CO2 ve srovnání s benzinovými vozy, přičemž legislativní rámec EU umožnil automobilkám uplatnit diesel jako cestu ke splnění emisních cílů CO2.
A čas utekl a je vše jinak. U všech vlád platí důvěřuj, ale prověřuj…

J.K.

Není vše jinak , diesely s DPF nikdo nezakazuje…

Dejf

Mezi filtrem pevných částic a euro6 je ještě docela dost prostoru, který vám uniká…

sasan

Aha, a kdy byly poprvé použity, u emisních norem u dieslů, DPF? Poprvé, se s tím experimentovalo, už u Euro 4, pokud mě paměť neklame

Dejf

Koncern PSA, sice filtry s aditivem, u euro3, rok 2000.

B0R1S3K

No a nemluvě o tom, že není euro 6 jako euro 6. Podnorem je fakt hodně a zpřísnění napříč časem bylo (resp. stále je) poměrně velké.

Lokotomy

Diesly maji nizsi spotrebu paliva, ale nikoliv emise CO2 nebo jen marginalne. Spalenim litru nafty totiz vznika vice CO2 nez spalenim litru benzinu. A k tomu spousta dalsich veci, kvuli nimz jsou dnes nenavidene. Emisni cile lze splnit jen vetsinovou dekarbonizaci IAD. A tim nemyslim vylhane plug-in hybridy, jejichz realne emise jsou nasobky toho, co maji napsane v papirech.

Jiří

Ano, na litr má nafta o 15% vyšší emise, protože má větší hustotu. Ovšem na spálený kilogram má emise cca stejné jako CO2, to samé na jednotku poskytnuté energie. Takže pokud má diesel spotřebu v litrech na 100km nižší o 15 a více procent, produkuje i méně CO2. A benzín, pokud se má blížit spotřebě dieselu, bude přímovstřikový s turbem a vysokou kompresí a má obdobná kurvítka jako diesel. Včetně filtru pevných částic.

Lokotomy

No, uplne pravda to neni, hustota nafty je jen cca o 10% vyssi nez benzinu a vyhrevnost cca o 5% vyssi, preci jen to jsou odlisne latky.
Tak jako tak, dokud jsou hlavnim zdrojem energie fosilni uhlovodiky, i male a usporne auto na 10 000km vyrobi vyrazne pres tunu fosilniho CO2 (vcetne toho, ktery vznikne, aby ridic vubec mohl natankovat). Takze pokud chceme splnit klimaticke cile, nezbyva, nez IAD velmi vyrazne omezit anebo dekarbonizovat.

Náhodný Kolemjdoucí

Diesely byly mezi politiky celkem oblíbené i jako určitá forma ochrany evropského automobilového průmyslu, ale ten si to sám zkazil s dieselgate.

sasan

u dieslů, jde hlavně o NOX. U benzínů, jde o CO2…

Frantisek

U nás by měla být možnost všude dojet a zaparkoval jedničkovou TDI ovci v ústavě!

55p

A někam to u nás nelze?

Filip Jirsák

Právě že bohužel všude lze.

marek hudec

proč bohužel? berte jako fakt, že pokud by to nějakého lunatického poslance napadlo prosadit i u nás v Kotlince, bude tento v příštích volbách nemilosrdně vykroužkován….v zemi, jako tato, kde je průměrné stáří vozidla 16 let prostě není většina voličů, která by podobné výstřelky žádala po svých zákonodárcích – – naštěstí

Filip Jirsák

Bohužel proto, že to ničí zdraví a zkracuje životy úplně všem. A bohužel proto, že je opravdu spousta voličů, pro které je důležitější sedět si ve svém autě, a jaké to má dlouhodobé dopady na ostatní i na ně samé je nezajímá.

Radek

Všiml jsem si takového zajímavého paradoxu. Většinou se o svůj život nejvíce bojí ti, kterých by byla nejmenší škoda 😋

PetrK

to bylo hodně vtipné – poplácej se po rameni a zasměj se, nikdo jiný to neudělá

Náhodný Kolemjdoucí

Nízkoemisní zóny naše legislativa víc jak deset let zná, ale nikdo zatím nenašel odvahu je použít, takže dnes můžu s TDI bez DPF kamkoli a místní mají povinnost dýchat mé saze.

Petr S.

A já blb jsem dal nemalé peníze za to, aby mi to fungovalo. Mohl jsem legálně hulit a ušetřil peníze…

Náhodný Kolemjdoucí

Právě proto to musí být i v ústavě, aby zůstalo toto základní lidské právo zachováno i pro další generace.

Pavouk

Používat auto opravdu NENÍ základní lidské právo. Není a nikdy nebylo a nikdy nebude.

Pavouk

V kterém ústavě? V Bohnicích třeba?

Movia

Neni to tým, že to je ilustrační fotka?

Nebo to je nějaká rafinovaná ironie?

Igelkott

Chápu, co chtějí a rozumím tomu. Zajimalo by mě, jestli někdo spočítal, kolik lidí tam prostě nebude moci vjet. Jak to je když bydlím v zóně a mám nesplňujíci vozidlo apod. Není to černobílé. Na druhou stranu, mohou to obyvatelé vyhodnotit u regionálních voleb. Pro jistotu píšu, že mám diesel Euro 6 a vjet tam mohu a neřeším sebe.

Filip Jirsák

A jak to je když bydlíte v zóně a musíte dýchat škodliviny, které ty motory produkují, a které prokazatelně zhoršují zdraví a mají statisticky významný dopad na kratší délku života. To by se nemělo zohledňovat? Je důležitější zdraví a život nebo možnost jezdit starým autem?

Lokotomy

Dojet autem az pred dvere je zakladni lidske pravo? A neohanejte se temi jednotkami invalidu apod.

petr

>>Pro jistotu píšu, že mám diesel Euro 6
A až bude potřeba 7 nebo 8 budete taky někde v háji. Ale zatím můžete být v klidu.

alph

Perfektní, tohle by Praha velmi potřebovala, tady jezdí tak smrdící vraky, které ještě prošly STK jen s úplatkem jestli vůbec, že pak třeba jen přejít přechod na I.P. Pavlově je bitva o to se neudusit.

Toto má prokazatelně výrazně negativní vliv na lidské zdraví a nám všem zbytečně zvyšuje poplatky na zdravotní pojištění.

Zároveň je dobře, že omezení není i v noci, aby lidé co opravdu nemají jinou možnost třeba při stěhování tam mohli vjet mimo časy kdy je v ulicích hodně lidí.

Ares

Úplatek na STK? Pár let zpět ještě možná, dneska si to nikdo nelajzne, to nevím kde žijete, vyhodí vás i za naprostou blbost.

Markus

To by tu nejezdila půlka aut co jezdí, nebuďte naivní 🙂 Čech si vždycky najde cestu jak všechno oje*at.

Mathew

Já minuly týden protáhl dva Dieslové VW transportéry přes ME i STK každému technikovi po pětistovce na kafe. A na dva roky zase klid. A kolik toho zase namakaj ty dvě vraždy. Jo bylo to v Okresnim městě v Sudetech

sasan

To se máš, čím chlubit…

Eda

A jak ty vraky, kterych po praze jezdi snad cim dal vic tedy tou technikou prochazi?

Kuba1

Tak taky je prý cesta přes automechaniky, kteří tu STK+ME za poplatek zajistí zákazníkům a spíš kontrolou projdou, mimojiné i díky tomu, že tam jezdí pravidelně s několika auty a jsou „z oboru“, že případně něco ještě doopraví…

PetrH

Taky ta STK je jednou za dva roky. Takže (reálná story z okolí) babě ukradnou katalyzátor, ta s tím další rok jezdí, páč může, žejo a pak před STK se ptá po okolí, jak to levně řešit.

MPE

No kdyz myslite…tak si to myslete dal…
Jakkoliv se mi to nelibi a nesouhlasim s tim, realita je bohuzel absolutne odlisna. „Protahnout“ emisemi a STK se da i dnes bohuzel v podstate cokoliv.

vojta.tydli

Tak to jste mimo:

Ceník úplatků:
-> drobné nesrovnalosti (dodělaný led, koroze) = 200kc
-> emise, silná koroze = 500kc
-> totální vraždy, decat, bez dpf, ilegální přestavby = 1500kc
-> libovolný VIN + RZ bez fyzické existence auta = 2000kc

Samozřejmě bude se lišit stanice od stanice, tohle takový normovaný DEKRA ceník :))) A na poslední kategorii musíte k Rusákovi do Kostelce.

Neschvaluju to, nevyužívám to, moje 21 let staré auto prošlo bez známosti a úplatku, ale mám okolo sebe dost lidí co buď tůní, nebo se odmítají vzdát prorezlý ofce s 500k na hrbu.

Tonda

Negativní vliv na lidské zdraví má především kvalita potravin,saponáty a prací prášky,barvivo má textilu,plasty,případy typu nehody vlaky který převážel dehet, války , požáry,letadla, nákladní lodě..a az potom jsou automobily.

Náhodný Kolemjdoucí

Co jíte a čím perete, to ovlivníte Vy sám, čím Vám jezdím pod okny a co tím pádem dýcháte, to ovlivňuji já.

mic

Nikdo vás nenutí bydlet na magistrále. Mě třeba pod okny nejezdí nic. Nejbližší jsou elektrické vlaky cca 60m. Na venkově je spousta možností bydlení…

SYN

Zajímavé, ten příklad na obrázku zakazuje vjezd jen v pracovní dny přes den – žeby někdo chtěl umožnit aby rezidenti na noc domů takovým autem dojet zcela legálně mohli??
Neboli, vy cizí nám tu s tím nesmrďte, a čím jezdíme my do toho vám nic není…

Astroid

Když to „vypuklo“ v Německu, rezidenti mohli jezdit i když by to byla „voňavá“ V3Ska…

Tom

No, italsky sice neumím, ale strýček gůgl poradil: “eccetto autorizzati” znamená “s výjimkou oprávněných”.
Takže to bude platit jen pro cizí nebo místních poměrů neznalé (jak si povolení obstarat).

Luboš Beneš

Tyhle a podobné značky na vjezdech do center v Italii mě prudí velmi, nestihnu to ani přečíst natož tomu porozumět….

Vojtěch

Tak ono zakázat vjezd rezidentům k jejich bydlišti jenom kvůli emisím auta, kde by náklady výrazně přesahovaly možný disponibilní příjem domácnosti by neprošlo, zatímco nikdo nenutí turisty jezdit do centra autem.

SYN

Tak jistěže, zvlášť když takový hnusný turista tam zajede jednou za život kdežto rezident denně…

haxor

Ježe on ten turista nebude jenom jeden.

Petr S.

Zato rezidenti tam jsou dva.

libor

jako chápu senzační titulek. Pak to přesně dopadá, že si spousta lidí myslí, že prostě diesel, ale ono je pro auta starší cca10-ti let. achjo

Sněhulák

Euro 2 bude ještě starší.

AlesF

Přesně. Kdyby titulek zněl, že jde o staré diesely a že jde nikoliv o zákaz, ale o omezení…byl by pravdivý..

Honza J.

Jenže to by nikdo nečetl 😀 Dnes se titulky nedělají podle článku, ale tak, aby na to lidi klikli 😀

Milan

Ach jo. Co se podívat pořádně?

Libor

Na co se mám podívat pořádně?

Panoramix

Naprosto v pořádku. Diesely starší 11 let obvykle mají takové problémy s emisemi, že na silnice nepatří vůbec. Protože je provozují diletanti, kteří chtějí jenom levně jezdit. Tudíž údržba minimální, DPF odmontované a jízda za takovým autem je jako výlet do teplárny spalující mazut. Takové opatření je mnohem smysluplnější než snaha dále zpřísnit normu Euro 6. K čemu jsou nové normy, když po silnicích může beztrestně jezdit spousta křápů neplnících ani Euro 4.

Dejf

I mazut se dá spálit bez kouře, ten černý kouř znamená nespálené uhlovodíky a to je ztráta. Zaoceánské lodě nejsou charita… jinak ty problematické saze z vykuchaných dpf nejsou okem vůbec vidět, ten černý kouř je obvykle způsoben závadou na vstřikování. Čímž nehájím občas diskutabilní stav některých vozů.

Honzík

To je ale hrozný nesmysl, moje auto má 21 let a emisemi prochází bez úplatku a bez problémů.

Petr S.

Diletant zdraví. Zkusme porovnat emise mého 18 let starého diesel s vaším zřejmě supermoderním krámem

Studý Chudent

Dobrý krok, jen jak znám Italy, ještě aby ty pravidla někdo vymáhal 😀

Ale furt lepší než u nás, kde je sice vymáhání taky jen občas, ale pokuty jsou úplně směšný

petr.a.novotny

Zrovna toho bych se u Italů nebál. Už dvakrát dostali mé auto (ne mě, protože jsem ani jednou neseděl za volantem :-O). Jednou za ZTL, jednou za rychlost. Sice to pár měsíců trvalo, ale v pokutách jsou nekompromisní.
A mají supr motivační systém pro placení: do šesti dnů od doručení 72,20 €, po šesti dnech 100,10 €, od 61. dne 183,10 €. To se vyplatí nečekat a zaplatit 😀

Name

Správná věc. Starý diesel patří do šrotu.

Ares

EURO 1 a 2 už snad jo, to jsou 90s jak vyšitá, ale 3 a 4 jsou celkem běžná nejen u nás.

Markus

A co jste tím chtěl říct jako že jsou běžná? Samozřejmě že jsou běžná, jelikož tady každý vyčůránek jede jen na to nejlevnější a nezajímá je, že z toho jdou jedy a normální člověk se ani nemůže projít po městě.

Petr S.

Mám diesel Euro 3 a když zapnu motor, muj nos ani neví, že jede

Náhodný Kolemjdoucí

Klidně můžou dosloužit někde na venkově nebo v menších městečkách, kde nemají problém s emisemi.

Markus

Mě by zajímalo kdo jsou ti mínusující? Vám je fakt jedno co dýcháte? Anebo si myslíte, že je to konspirace a není to zas až tak strašné? Fakt nechápu co to můžou být za lidi, víte že ten vzduch dýcháte taky?

Dejf

Ne, jenom si uvědomujeme, že emise ze spalování nafty se nějak tak perou mezi kouřivostí a produkcí NOx a celé se to odvíjí taky od měrného výkonu. Reálně když vyházíte všechny emisní opičárny a odkódujete je z moderního auta, tak emisně dostanete větší peklo, než nějaký ropák z přelomu milénia.