Pokud zákazu nerozumíte, vysvětlí vám ho policie. Soud smetl námitky proti školní ulici

Školní ulice v Radotíně. Foto: Městská část Praha 16 - RadotínŠkolní ulice v Radotíně. Foto: Městská část Praha 16 - Radotín

Podle soudce dává dodatková tabule na značce běžnému člověku zcela jasnou informaci.

Odebírat
Upozornit na
guest
280 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Igelkotten

Já dceru do školy několikrát týdně dovážím a před školou je docela chaos. Často jde posledních 100 až 200 m pěšky. Pokud by tam byl zákaz vjezdu, tak bych ji vyhodil z auta tam, kde to jde a zbytek by došla pěšky ve větším klidu než dnes. Nevím v čem je problém. Nedaří se mi přijít na to, proč chtěli dotyční dosáhnout zrušení zákazu. Nevidím v tom logiku. Kdyby o tom někdo věděl něco více, ať se s námi, prosím, podělí o info.

Filip Jirsák

Logika je jednoduchá. Stěžovatele by to mohlo někdy omezit. To, že oni svým ježděním autem omezují ostatní, je absolutně nezajímá. Prostě je zajímá jenom jejich vlastní prospěch a na všechny ostatní upřímně kašlou.

Jirka

Před několika lety jsem v Českých Budějovicích viděl před jednou školou dopravní značku omezijící rychlost na 30 km/h s dodatkovou tabulkou.
Na tabulce stálo: „NEPLATÍ PRO IDIOTY“
Každý se mohl svobodně rozhodnout jestli bude za idiota nebo ne. Tihle tři stěžovatelé si to už o sobě zjistili jinak 🙂

mouvoj

Kdysi koloval takový vtip: jak museli do návodu na použití obytného vozu uvést, že za jízdy nesmí řidič opustit pracoviště řidiče a jít například vařit kafe.
Tak alespoň víme,kam směřujeme.. 😀
Dotyčné trio nechť je rádo,že jim po této jejich žalobě nebyly odebrané žádné doklady nebo oprávnění.
A taky vidí,že jejich svobody nejsou nijak omezené, neboť soud se tím vážně zabýval.

šofér

omezení svéprávnosti by v tomto případě bylo více než opodstatněné!

Jarda

Postačí dítě přivést a vyložit dřív, než se na hodinách ukáže 7.30

mlp

Přesně to mě napadlo, prostě nechť své ratolesti přiváží třeba v 7:25 a je to v pohodě. Nebo pokud jen chtějí projíždět, tak se vyhou té půlhodince. U nás ve městě, než zrušili kousek ulice, platil ten zákaz od sedmi někdy do odpoledne, dneska je tam pěší zóna a dávno se tudy nejezdí (ale ta značka se zákazem tam dlouho byla). Opravdu půlhodinka neni snad takový problém. Trochu se mi nelíbí jen to zdůvodnění hlídkami, ty bývají v záčí a pak už ne, takže neni koho se zeptat (ostatně proto tam ty značky jsou, jinak by se nemuseli dávat a… Číst vice »

Michal Bartoníček

Tohle obcházení bude využívat nejdříve jeden, pak dva, pak třicet, pak sto lidí a jsme tam, kde jsme byli.

M19

Nebudou, protože o půl hodinu dřív je nepohodlné.

SYN

A hlavně kdo se nechce motat mezi auty, stačí tedy když příjde po 7:30

Dwarf

přivést dítě lze kdykoli, leda byste myslel přivézt…

Jarda

A bus který není v pid tam taky nesmí.
Takže žádné objednávání busu na školní výlet nebo kdyby tam jel bus, co není integrovaný do pid.
Nejdřív povinná integrace do pid a potom můžeš projet.

Filip Jirsák

Doteď tam jezdily na půl osmou davy turistů z Německa, z Francie, s Japonci – jeden autobus za druhým. Teď budou mít utrum.

A ten autobus pro školní výlet tam může přijet na osmou, stejně pokud mají sraz v osm, nebude autobus v 8:00:01 odjíždět. A nebo škole holt od městské části dostane tu výjimku.

Igelkotten

Často s Vámi nesouhlasím, dnes to ale naprosto sedlo!

Ornyl

A co omezení rychlosti u škol na 30 km včetně výstražných světel, které blikají i o prázdninách a večer? Tu rychlost samozřejmě nikdo nedodržuje, jde o buzeraci řidičů..

Frank

No nevím jak u vás, ale u nás jsou u budov školy velká hřiště všeho druhu, děti tam chodí na sportovni kroužky a tělocvičny jsou využity sportovními kluby zhruba do 22.00 . O víkendech je tam pohyb děti stále velký ( skejtpark, basketova a další hřiště…

padoc

Já bych tu značku u nás uvítal i za cenu , že tu půlhodinu si k domu nezajedu.Bydlím v ulici se školkou, ten smrad a rámus před 8. hodinou by zmizel.

Jarda

Je to od 7.30 tak když dítě vyložím v 7:25-29 tak ještě sttiham před. No kolik dětí bude chtít být ve škole o víc jak půl hodiny před.

mlp

Snad črtvthodiny. Ve škole musí být v 7:45. V 8:00 začíná první hodina. Nevím jak to chodí v Praze, za mé školní docházky byla povinnost stepovat před školou právě už v 7:45, kdy se škola otvírala. Možná že dneska se otvírá dřív, aspoň jsem neměl pocit, že bych viděl děti čekající před školou.

Míra

Pokud této dodatkové tabulce některý řidič nerozumí, měl by odevzdat řidičák, neboť zjevně není mentálně způsobilý k řízení vozidla. Snad cizinci mohou mít určité potíže s přelouskáním toho textu 🙂

Martin

Řidič může nevědět, jestli jsou prázdniny nebo ředitelské volno, v tom je pro něj cedule nesrozumitelná. U ŘV je to zcela opodstatněný předpoklad, jenom si tedy myslím, že nic řidiče nenutí do ulice zajíždět v případě, kdy zákaz platný není, takže napadat to z tohoto důvodu je dost absurdní.

Leinad

Taky gymnázium je střední škola. A můžu nevědět, jestli tam dálkaři chodí v sobotu.

Jarda

Stačí zajíždět před tím, než bude na hodinách 7.30 😉 holt si dítě u školy nebo ve škole chvíli počka.
No a co hodiny co se rozchází o +-minutu?
Policajt bude mít na hodinách už 30 a já ještě 29.

mlp

Takto nelze, pollicajt musí mít kalibrované hodiny s cejchem úřadu pro míry a váhy (nebo autorizované zkušebny), pokud na základě nich chce udělovat pokutu. Je to stejné, jako když něco platíte podle měření, musí to být podle legálního měřidla, podobně jako váha nebo metr v obchodě (vždy tam musí být kalibrační známka). Říká se tomu legální metrologie. (Svého času se třeba řešilo, že na poště mají obyčejné školní pravítko a ne legální měřidlo, váhy ale cejchované mají.)
Vaše hodinky nikoho zajímat nebudou, možná vás jen ospravedlní morálně.

Leinad

Soud by moje hodinky zajímat mohly – mám vůbec nějaké?
Byl přílad, kdy se vyradarovaný cyklista domohl neplacení pokuty – není jeho povinností mít tachometr, nemá jak si změřit svou rychlost.

Jirka

Čas nespadá pod legální metrologie. Viz Direktiva MID 2014/32/EU. Tj. policajt nebude mít „ověřené měřidlo“ hodinky.

v

Už se o to v jiné MČ u Letňan snažím 10 let a porad jsou ty nápravy z mimoPrahy s ropakama důležitější, než zdraví našich 1200 školních děti, 100 učitelů a 150 děti v MŠ a cca 500 rodičů, co chodí s nimi

Míra

No jo, no, všechno je věcí priorit 🙂

Lukáš

Opravdu nechápu jak může nějaký pitomec zaměňovat dopravní omezení vjezdu motorových vozidel za omezení na svobodě pohybu. Pokud nejsou hendikepovaní, tak se můžou pohybovat nezávisle na svých autech, a k žádnému omezení svobody pohybu nedochází.

Daně

Přitom je řešení tak jednoduché, MČ vykoupí nemovitost každému, kdo je v oblasti za zákazem za jím stanovenou komerční cenu, protože se nemůže z jejich zvůle dostat ke své nemovitosti a způspbili škodu na její tržní ceně. To nemá nic společného s mamataxi, majitele soukromé nemovitosti a pozemku nezajímá, že si tam MČ postavila nějakou svoji školu, on chce využívat své soukromé vlastnictví v plném rozsahu, tak jak je chráněno ústavou, komunizmus jsme porazili před 35 lety. Peníze na výkup nemovitostí, znehodnocených levicovým experimentem MČ se vezmou z platů rady, zastupitelstva a úředníků, kteří škodu na soukromém majetku způspbili –… Číst vice »

Herold

To muselo dát práce…a přitom taková blbost.

Lukáš

Pokud se Vám zdá, že půlhodinové dopravní omezení nějak zásadně snižuje hodnotu Vaši nemovitosti, tak je asi na čase Vám připomenout, že to dopravní omezení je v daném místě pro zajištění bezpečnosti škol, jež jsou občanskou vybaveností, a nemalou měrou hodnotu nemovitostí v okolí naopak zvyšují.

Marian

Když tam budu mít nemovitost, tak na značce je jednoduchý návod. Vyřídím si souhlas na MČ. 😉

Stanislav

Nedostanete ho. To, že v místě bydlíte, není pro úřad dostatečně vážný důvod.

Stanislav

Vzhledem k tomu, že jde o 120 nemovitosti a 44 hektarů pozemků, byly by to miliardy.

Láďa krupár

Tato diskuse názorně ukazuje proč tato společnost chradne a nezmáhá se. Jednou je tam nějaká informace, zákaz, nebo příkaz ale čecháčové budou furt spekulovat jak to obejít a občúrat. Bohužel tomuto společenství chybí v genech základy slušnosti, ohleduplnosti, disciplinovanosti, úcty a respektování pravidel. Ale když jej nemají ani vysoce postavení státní představitelé, tak proč bychom mi byli jiní, že? Bohužel takto je vnímáno Česko i v světě.

Michal Bartoníček

To jste mi vzal z klávesnice. Pořád tady převládají názory typu – on to dělá taky, tolik věcí by se mělo dělat a nedělá se, však na to stejně všichni kašlou a podobně. A ještě mají tu neskonalou drzost vás, co nedodržení předpisů nahlásí, nazvat udavačem. Prostě vy jste ten špatný a on hrdina, co má odvahu vzepřít se nastaveným pravidlům.

Igor Mauricio

Nahlašování nedodržování předpisů, tzv. bonzáctví, kvůli následnému porovnávání pipíšků s Frantou v hospodě, je úplně stejně nechutný český sport, jakým je nedodržování předpisů (kvůli následnému porovnávání si…). Samozřejmě vždycky mají nejvíc napilno ti, kterých se to netýká, třeba jdou po chodníku a vadí jim zaparkované auto – i když po tom chodníku ten den už nepůjdou. Nebo se nastěhují do ulice, kde jezdí auta, a vadí jim, že tam jezdí auta a vezou děti do školy. Strašné 🙂

Michal Bartoníček

Nemám důvod si s někým něco porovnávat, to jste si mě spletl s někým vaším známým. 🙂
Ale jednou jsou tady nějaké předpisy, tak když je můžu dodržovat já, můžou i ostatní. 😉 Místa, kde se trvale nebo pravidelně nevyskytuju, tak nějak neřeším. Okolí svého bydliště ano.
Ale když jste tohle nakousl, kvůli komu a proč jsou zaváděna tato opatření? Kvůli těm, co rádi nahlašují nebo kvůli těm, kteří tyto nebezpečné situace vyvolávají? Zkrátka jeden nechutný český sport dal za vznik dalšímu nechutnému českému sportu. Odpovězte si sám, kdo za to může.

Filip Jirsák

Nechutný český sport je naopak označovat za bonzáctví to, když se někdo správným způsobem stará o to, aby se zákony dodržovaly. Dodržování zákonů je pilířem demokratického právního státu. Pokud netrváme na dodržování zákonů, podkopává to demokracii.
Pokud by vás někdo okradl a někdo toho zloděje poznal, budete velice rád, když to „nabonzuje“ Policii. Ostatně kdyby vám třeba vykradli byt, vy sám se stanete „bonzákem“ a nahlásíte to na Policii.

Kebab

Opravdu chcete srovnávat trestný čin vloupání s dopravním přestupkem?

Michal Bartoníček

Jako bych to neříkal. 🤣

Filip Jirsák

Co přestupek krádeže? Ten se s dopravním přestupkem srovnávat může? A opravdu má být oznamovatel tím, kdo posuzuje závažnost daného činu? Nemá to být úkolem Policie a posléze případně správního orgánu nebo orgánů činných v trestním řízení? Proč teda podle vás vůbec přestupky máme, když podle vás jejich páchání nevadí a nemá být trestáno? (A pokud budete tvrdit, že jste netvrdil, že nemá být páchání přestupků trestáno – no pak ale můžu přestupek a trestný čin srovnávat, protože pro oba platí, že jde o porušení zákona, které má být trestáno – a aby mohlo být potrestáno, nejprve se o něm… Číst vice »

Michal Bartoníček

Umírají mi mozkové buňky, když čtu o takové relativizaci zločinů a naopak se jako zločinec označí někdo, kdo na nekalé jednání upozornil.
Teď ještě přijde s tím, že porušení zákazu vjezdu je v pořádku, ale nahlášení krádeže už se hlásit musí. Tak nějak si někteří v té demokracii vybírají, které předpisy budou dodržovat (a při jejich porušení je postihovat) a které ne (facepalm).

Martas

Takoví Frantíci ani neví, kde ležíme, co to je ta Česká republika a Vy tu budete tvrdit, že nás tak všichni vnímají, jak všechno chceme očůrat. Opravdu doporučuji udělat si výlet, stačí jen Evropa 😉.

Petr

V rámci bezpečnějšího prostředí mi půl hodina zákazu přijde naprosto v pohodě, i kdybych tam bydlel. A mama taxík dojede pár stovek metrů od školy, to snad není takový problém 🙂

SYN

Ano ta půlhodina je vcelku snesitelná…
Ještě by se mi docela líbilo kdyby soud probral i politiku udělování vyjímek z tohoto zákazu (speciálně by mě zajímalo zda pracovníci ÚMČ jsou natolik důležití že musejí projíždět i tu půlhodinu) ale na to je asi stejně brzo.
Přesto, zde je největší problém v tom že uzavřením „školní“ ulice vzniká slepý vůbec nedostupný blok ulic, to není moc dobré.

Air Traveller

Tak jestli místnaci (rezidenti) dostanou vyjímku, jak se píše, tak na tom není zas tak moc „nedobrého“.

Stanislav

Nedostali. Navíc je v uzavřené oblasti i velké parkoviště u bazénu pro návštěvníky, kam nelze vjet.

Filip Jirsák

Kolik návštěvníků bazénu na to parkoviště potřebuje jet v době 7:30–8:00, když provoz bazénu ráno končí v 8:00?

superhero

Je spíš otázkou času, kdy bude plošně prostřednictvím Ministerstva školství vymáháno základní právo listiny základních práv a svobod dle článku 35 na příznivé životní prostředí v okolí škol. Ten smrad (znečištění), který se tam po ránu a odpoledne kumuluje snad může být lhostejný pouze těm, kteří ho generují.
To, že v té věci ministerstvo školství nepodniká žádné mediálně známé aktivní kroky působí jako selhání demokracie.

Martin Pištora

To vyřeší brzo elektromobily.

Lukáš

Plně s Vámi souhlasím, jen by mě zajímalo jak základní lidské právo na příznivé životní prostředí vysvětlíte kuřákům… Na každém tabákovém výrobku je ze zákona uvedeno, že kouření zabíjí, a dle MZČR neexistuje bezpečné množství cigaretového kouře. Tedy jakmile někde na veřejném prostranství ucítím cigaretový kouř, tak se mě někdo snaží zabít. Hasící přístroj a respirátor s sebou zrovna nenosím, takže mi nezbývá nic jiného než kuřáka vyškolit pepřovým sprejem – tedy pokud se bude chovat jako by bylo naprosto v pořádku vypouštět na veřejném prostranství dráždivé látky, tak mu můj pepřák přece absolutně nemůže vadit – obzvláště proto, že… Číst vice »

FrantaM

Však ony dětem nohy neupadnou, když budou muset ráno jít těch 50m po svých.
Mama/Tatataxi je fakt dignóza, u nás je to jakbysmet. Někdy mám pocit, že by někteří rodiče nejraději zajeli autem až do třídy.

Martin

Ja nwkdy i zasnu nad tim, ze rodice vozi deti i na sportoviste,…

Michy

Hýbat se je třeba, ale pouze pod dozorem, strukturovaně a koordinovaně.
Doprava až ke dveřím je nutná, protože mimo auto je napadnou feťáci a zombie.

FrantaM

To je jak jedna kolegyně v práci, co chce hrozně moc zhubnout, ale do posilovny v suterénu jezdí výtahem 😀

Stanislav

Problémem není sto metrů je škole.

Problémem je kilometr ke stáji, půl kilometru k bazénu, půl kilometru k parkovišti, kilometr k rodinným domům. To vše je vzhledem k nesmyslné organizací dopravy v Radotíně odříznuto od dopravy.

FrantaM

Tak to fakt strašný muset jít půl kilometru pěšky do bazénu …

Michal M

Já jsem v Radotíně chodil 8 let do školy a dokonce do ní docela často chodil cca. 2,5 km pěšky.
Jak jsme to mohli tehdy zvládnout opravdu netuším.

Renata

Tak,že jestli tomu rozumím dobře. Tak jako klasický řidič osobního vozu tam mohu vjet pouze ve školní dny od 7:30-8:00 a to ještě musím mít povolení MČ Praha 16.

Distribuce

Pokud to nepíšete jako vtip, doporučuji odevzdat řidičský průkaz dobrovolně, než tak učiní PČR nebo někoho svým jednáním nezabijete.

Frank

Mnoho lidí to bude vydávat za “ jiný názor “ na značku, to je u nás už taková klasika . Vypustit nesmyslné tvrzení a pak ho hájit názorem a právem na svobodu slova .

Frank

Vypustil bych ve vašem případě to slovo klasický, případně bych řidič dal do uvozovek…

rrr-su

Je to přesně naopak. Chce to trošku cvičit mozek.

rrr-su

Toto už několik roků je i např. v Bílovicích nad Svitavou.

rrr-su

text je jiný.

rrr-su

Zákaz vjezdu
Po-pá MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHU

Michal Bartoníček

Rozumíte tomu velice špatně. Ale jak praví nadpis, on už vám to nějaký policista vysvětlí.

M19

Vzhledem k tomu, jak tomu rozumí, nebude třeba. Nikdy do té ulice nevjede. 😉

Jan Sova

čekejte ji tam mezi 7:30 až 8:00….

lukas

konečně soud snad ukázal, že to slovíčkaření významu značky je ubohý. prý kdy jsou prázdniny 😀

Distribuce

Např. v Kolíně je u ZŠ 40 km/h s platností ve dnech školního vyučování již dlouhá léta a pochopili to i „slabší“ jedinci.

Frank

Ale to je Kolín, u nás v Praze jsou 40 a 30 bez radaru brány značnou části řidičů jako místo kde sundají kopyto z plynu a nechají auto jet “ lehce pod pade“…

Kebab

Lehce pod 50 (co znamená lehce?) na tachometru může ve skutečnosti být klidně těch 40, takže v tom prvním případě dodržují.

Distribuce

Nainstalovat před všechny školy!
Jedním z hlavních zdrojů zacpaných silnic napříč republikou je nešvar jménem mamataxi.
U žactva to navíc podporuje lenoru.

Panoramix

Zbytečně paušalizujete. Každý nemá školu v příjemné dochozí vzdálenosti přes park, ale klidně 15-20 minut pěšky přes pár nebezpečných křižovatek, anebo taky 20 minut MHD. Se pak nemůžete divit, že raději rodiče hodí děti ke škole autem, když to mají navíc třeba po cestě do práce. Kdyby raději úředníci vymysleli způsob, jak autům někde poblíž umožnit bezpečné krátké zastavení, to by bylo řešení. Ne pořád jenom něco zakazovat a jednu skupinu lidí omezovat na úkor jiné skupiny jenom proto, že „někdo“ rozhodne, že jedna skupina je zranitelnější (vhodný argument se obvykle volí podle situace, aby se daná situace nějak obhájila).… Číst vice »

Distribuce

Plně to chápu, udělat např. ČVUT je podstatně náročnější než třeba Pardubice, takže budeme raději dojíždět…)))
Ono je to o tom, že mamataxi vozí i ty, kdož to mají 5 minut pěšky.

Cuba

15 – 20min pěšky nebo 20min MHD je jako problém nebo jak? To se tady tolik lidí zbláznilo, že si neuvědomují, že mají všechno prakticky u huby…?

Kotec

Já jsem na gymnázium jezdil: pěšky 5 minut na zastávku bus, 10 minut busem, pěšky 4 minuty na železniční stanici, hodinu vlakem, pěšky 7 minut z nádraží do školy. Cestou zpět často autobus nejel žádný, takže z nádraží 30 – 50 minut pěšky (podle toho, jak moc se mi chtělo běhat).
A žiji.

rodilyslavkovak

a dědeček či pradědeček chodil do školy pět kilometrů v závějích a možná ani neměl boty

Frank

Je u nás, soudě dle diskusí nejenom zde, jedna skupina lidí, která sice omezuje ostatní skupiny účastníků provozu na veřejných komunikacích uz jenom svým množstvím , ale která se okamžitě ozve když “ někdo rozhodne „, že už je to přes míru a na malou část dne jim omezí (ZAKÁŽE) to , “ že omezují ty nejslabší “ tedy naše i jejich dětí…

Filip Jirsák

To je takový začarovaný kruh, který je potřeba někde rozetnout. Rodiče vozí děti do školy autem, protože kdyby šly samy nebo jely MHD, budou překonávat silnice se silnou dopravou – tvořenou rodiči vezoucími děti do školy.

Jerry

Tak ho vysadí na křižovatce a ono dojde. Fakt s ním nemusí zajíždět až před vchod.

Sněhulák

Přesun problému o kousek vedle. To nic neřeší.

Jan Sova

To je jen částečné řešení, musel by k tomu jinde existovat odstavný/zastavovací plácek, což asi všude nelze….

mlokXCM

To je opravdová arogance…. na půl hodiny se nesmí autem do nějaké ulice. 😀 Nedovedu si představit tu aroganci moci, když nemůžete zaparkovat před domem. To je na defenestraci.

rodilyslavkovak

navíc nesmíme zapomínat že 6% cestujících bylo v MHD donuceno k pohlavnímu styku

rodilyslavkovak

copak se mínusářům nelíbí? je to oficiální kampaň PID a magistrátu, ne?

Filip Jirsák

Není.

Tom Araya

Co jsou rodice skoly? Jestli myslite rodice deti, co tam chodi do skoly, tak to je nesmysl. Rozhodovat maji rezidenti.

superhero

To samé se ale děje i u jakýchkoliv kroužků.

Franta

No, dost lidí si zvyklo plánovat tak, že jezdí autem i 500 metrů kvůli ušetření času. Trénuju fotbal a i kolegové trenéři jezdí na hřiště ze vzdálenosti 500-1500 metrů autem. Já jezdím na kole a jsem sám. Naopak děti od cca 10 let už chodí pěšky nebo na kole. Na dojíždění mám městské kolo, které mám zamknuté venku pod přístřeškem. Kdybych ho musel dolovat z garáže a nestíhal, tak taky vezmu auto. To pro dost lidí bývá prostě víc po ruce. A dost lidí má jen jedno kolo za třeba 20-50 000 Kč a nechce ho nechávat jen tak někde.… Číst vice »

Petr

Naprosto chápu důvody občanů, kteří se obrátili na soud. V čase 07,30 hod. až 08,00 hod. prostě z této lokality nevyjedou do práce, protože tato oblast není kudy objet. Ti lidé tam jsou uvězněni na 30 minut. Systém jednosměrných ulic je prostě z této lokality nepustí.

Frantík

Není ta značka jenom z jedné strany?

Petr

Je to zakaz vjezdu, ne zakaz vyjezdu.

Clovek

Řekl bych že jednosměrná ulice v okamžik svého zaslepení přestává být jednosměrná, z principu věci (minimálně defacto). Dle mapy se muže jednat maximálně o 100 metru, pak už je možné to objet jinudy

frank

Ti s povolením městské části Praha 16 tam jezdit mohou a navíc v opačném směru žádný zákaz není, tedy ti, kteří potřebují vyjet , tak to mohou svobodně udělat …

Vavrroch

Klíčovým prvkem pro posouzení situace je:
– kdo vydává zmíněné povolení,
– jaká je oficiální cena tohoto povolení,
– kolik se platí doopravdy.

Filip Jirsák

Stačí otevřít dveře od auta, vystoupit z něj, a vězení je rázem pryč.
To je fakt vtipné – vlézt do plechovky, zavřít se tam, a pak si ztěžovat, že jsem tam uvězněn.

Greta

Vyjedou nejpozději v 7.29. Aspoň nepřijedou do cíle pozdě.

Jožin z bažin

Mama taxi je evidentně už diagnóza 😜

Radek

Rodiče chodí do práce a malé děti není dobré pouštět samotné.. Jediné jak to lze vyřešit je auto… Ne každý bydlí kousek od školy.

Marky

Jak jsem jenom mohl přežít dětství bez mamataxi.

Kebab

Asi tak. V 11 letech šup sólo na bus a přes půl hodiny do krajského města. A to jsem jezdil busem běžně sám už o pár let dřív. Holt když jsme to neznali, tak nám to nemohlo chybět🙂

Distribuce

Přemýšlím, že také zažaluji stát v Haagu, že mi tehdy nezajistil mamataxi. Nutili mne jít pěšky přes celé město na nádraží, pak přes 100 km jsem sám opuštěný jel rychlíkem typu Excelsior nebo Vihorlat a pak se táhl další půlhodinu nocí na internát v jednom nejmenovaném městě.
Trpěl jsem, trpěl…

Sněhulák

Je rozdíl děti v MŠ kde se předávají ucitelkám z ruky do ruky, rozumnější děti na prvním stupni ZŠ a ten zbytek. Když jste jezdil na internát tak vám bylo minimálně 15.

On je problém s mamataxi u středních škol nebo jste si jen potřeboval stěžovat?

Air Traveller

od svych desiti let jsem jezdil do skoly pred pul prahy – autobus, metro, a pak pesky nebo tramvaj.

si rikam, jak jsem to tehdy prezil

Jožin z bažin

Souhlasím, ale změňte si NICK 🍻 tenhle je můj 🥂

Milan

Nedávno jsem vezl otce k doktorovi. Bydlím v městečku se 6000 obyvateli. Za parkovištěm před zdravotnickým zařízením se nachází školka. Jeli jsme k doktorovi na 8:00 se značný předstihem a málem jsme to kvůli maminkám vozoucim děti do školky nestihli. Bylo krásné letní ráno. 90% děti bydlí ve vzdálenosti do 10 minut pěší chůze. To ráno přivedli své děti do školky pěšky a na odrážedle 2 matky a jeden otec.

Franta

Otce jste ale taky mohl dovezt na voziku nebo mohl dojet sam. Ono tech diagnoz byva vic. Treba moje babicka nevleze na tohle https://www.skutrproseniory.cz/trophy-booster-6/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw6c63BhAiEiwAF0EH1NNcILkCa49hByeRGGRfC_PzjZMTCKYI9M5YIaepuhyx-llqSQA6sxoCm3YQAvD_BwE

Je to pod jeji uroven. Takze terorizuje uz asi 20 let celou rodinu, ze ji slouzej. Pritom by si na tom obstarala uplne vsechno… Ale ma babataxi. Vy delate dedektaxi.

Ondra Holub

Pro mě je ta dodatková tabulka celkem jasná. Jsou mnohem zajímavější značky, třeba zóna, kde je značka zákaz stání, pod ní je dodatková tabulka s textem MIMO a pod ní modrý obdélník s písmenem P (tedy parkoviště). Sice chápu, jak to mysleli (zákaz stání v celé zóně mimo označená parkoviště), ale podle mě je význam podle zákona „Zákaz stání s doplňujícím textem MIMO (to nevím, co by znamenalo)“ + „Parkoviště v celé zóně“.

Je to na několika místech v Brně a okolí, např. tady https://mapy.cz/humanitarni?pid=102351156&newest=1&yaw=2.418&fov=0.679&pitch=-0.009&x=16.4509826&y=49.2513324&z=16&ovl=8

Pako

Úplně jednoznačná a krásně přehledná značka, se kterou nemám problém.

Frantík

Ono je to ale nadbytečné, parkoviště má přednost vždycky.

Sněhulák

Já tam vidím 4 značky omezení rychlosti s časovým omezením, upozornění na nebezpečí doplněné chodci a cyklisty zákaz zastavení s dodatkem mimo a čtvrtou značku že se tam nachází parkoviště tedy v celé zóně.

d@rkWolf

To by mohli zavést u nás před gymplem a průmyslovkou. Zavřít na půl hodiny v podstatě hlavní ulici města. Kolaps dopravy by byl jeden a konečný, od půl 8 ráno už by se do půlnoci nedostal nikdo nikam 😀

Marky

V takovém případě se dá třeba vyhlásit časově omezený zákaz zastavení. Nemusí jít rovnou o zákaz vjezdu, účel to splní taky.

Frank

Čili doposud u vás na hlavní ulici parkují a vyparkovavaji rodiče vozici gymnazisty?

Sněhulák

Doufám že je to jen fór. Skoro dospělé osoby snad nikoho nevozí do školky. To zvládnou sami.

Mirek

Nechceme to v pražské aglomeraci všude, jednoduše se tak zbavíme problému známého jako máma taxi a to si myslím, že je správné trocha pohybu navíc nikdy nikoho nezabila

Jiří Kocurek

„pro individuální automobilovou dopravu“

Ne, ten zákaz platí pro všechna motorová vozidla bez ohledu, zda je jedná o náklaní nebo ne. Nákladní = výkon povolání, ten človek tam jede v rámci pracovní smlouvy, nikoliv na výlet.

Pako

Od toho je tam ta policie, aby posoudila, zda tam jedete pracovat nebo na výlet. V prvém případě vás dle mé zkušenosti vždycky pustí.

Sněhulák

Opravdu vám policie posvětí porušování zákona?

Filip Jirsák

Jistě. Zkuste zavolat Polici na špatně zaparkované auto – dozvíte se tisíc důvod, proč to vlastně vůbec nevadí a že to rozhodně není důvod k pokutě, natož odtahu.

Sněhulák

A opravdu k tomu jsou důvody. Jestli voláte na 158 tak se nedivte to je tísňová linka a to že někde stojí možná špatně zaparkované auto není tísňová situace. MP za to rozdává pokuty velice ráda.

Filip Jirsák

Je úplně jedno, zda je to státní Policie nebo Městská policie. Neřeší to ani jedna.

Leinad

Mimo vozidel s povolením P-Radotín.
Měšťáci možná budou řešit, jestli dotyčný řidič dal spravný úplatek pro správné povolení, ale státňáci to budou brát jako by tam bylo i „mimo dopravní obsluhy“ atd.

lvy

Podle mě je cedule docela jasná a pokud je to doplněno o hlídky MP, pak by to taky ta hlídka mohla před volnými dny zakrýt a byl by klid. A teď k zákazu obecně, nemyslím si, že je to správně. Ano budete se mnou nesouhlasit, ale podle mě to není v zájmu dětí, spíše naopak. A prosím nebydlím tam ani nikde jinde, kde bych řešil podobný problém, jen vidím jak je mladší generace stále více a více zdegenerovaná tím jak se společnost snaží kolem ní dělat větší a větší ochranu.

BND 30

Já tomu říkám obalování světa bublinkovou fólií .

Petr

Neni v tomhle pripade tou „ochranou“ spis to mamataxi?

lvy

To se navzájem přece nevylučuje.

Juraj

Naopak to velmi účinně řeší jeden důležitý paradox:
1. Spousta rodičů má strach pouštět děti do ulic se silným provozem, a proto je vozí až před školu.
2. Protože spousta lidí vozí děti až před školu, vznikne rovnou před školou nepřehledný frekventovaný provoz.

Lidskou blbost občas nejde řešit jinak než zákazovou značkou.

Martin

A cem spociva ten problem ml. generace ve zdegenerovani, kdyz diky vozeni autem nejsou ani schopni prejit silnici pesky…?

Frank

Ta údajná degenerace částečně pochází z toho, že rodiče dětí vozí až ke školním dveřím místo toho aby je nechali jít pěšky nebo dojet MHD, být trochu samostatné.
Přitom se tito rodiče v diskusích často zaklínají právě ochranou jejich dětí “ tu před auty u školy, tu před ostatními dospělými …

Panoramix

Asi tak. Šíleně mě iritují hlídky MP u každého přechodu v blízkosti nějaké školy, které akorát učí děti, že se vůbec nemusí rozhlédnout a mohou kdykoliv vlítnout do silnice, jelikož je někdo ochrání. Už jsem se s jednou hlídkou i chytnul, když strážník zastavoval dopravu v době, kdy děti teprve vcházely do vozovky na úplně druhé straně komunikace, která má 2×2 jízdní pruhy a ty jsou odděleny asi pětimetrovým pásem zeleně. Tudíž děti byly reálně na úplně jiném přechodu pro chodce nějakých 10 metrů daleko, ale stejně musel strážník prudit i na naší straně. Akorát z těch děcek vychovají ovce,… Číst vice »

Sněhulák

Přehnanou bezpečnostní do nebezpečí. Měl by je tam zastavit ať se rozhlednou a až auta zastaví (většinou hned) tak jim dá pokyn k přejití vozovky. Tím je naučí se chovat na přechodu.

Leinad

Funguje jako semafor. Taky jsem se setkal s tím, že fízl řekl „počkejte, auta už stojí dlouho“ a ukázal jim – dav na druhé straně přechodu to nemohl slyšet, jenom viděl signál.

Filip Jirsák

Naopak, je to v zájmu dětí. Přesně z toho důvodu, co píšete – aby nebyly chráněné tím, že je rodiče autem zavezou málem až do šatny, ale musely do školy přijít pěkně po svých, ať už přímo z domova, nebo jít pěšky na MHD a z MHD pěšky do školy.

Martin

Omezeni svobody pohybu, kde je volny pohyb osob a nove bezpecnejsi… 😀

Stanley

Pan soudce to vyložil naprosto jasně a, dle mého názoru, velmi správně. Tleskám

Martin Hroch

Prvně bych řekl, že zamezení vjezdu v době začátku vyučování plně podporuji. A myslím, že by mělo být zavedené všude kde je to možné. Ovšem s formulací školní dny moc nesouhlasím. Narážím na jarní prázdniny které jsou v každém kraji jinak. Osobně bych to neomezil na školní dny, ale prostě každý den mimo víkend a Červenec a Srpen. Rezidenti stejně dostanou výjimku od MČ Praha 16 a ten zbytek si prostě ráno počká 😀 Bylo by to asi více omezující jak teď, ale zase by to bylo více specifické 🙂 Na druhou stranu jestliže tam je opravdu vždy nějaký příslušník… Číst vice »

Frantík

Vždyť pokud si člověk není jistý, prostě tam nevjede. Kdo se v prázdninách vyzná, má bonus.

Stejně to asi půjde poznat podle přicházejících děcek, mimo školu ještě touto dobou spí 😀

Pavel Q

Přesně, irituje mě v obci L, kde mají kolem školy třicítku po-pá 7-19.

Sněhulák

Značky mají být jasně srozumitelné a ne hádankou kdy platí.

Filip Jirsák

Značka platí vždy. Dodatková tabulka může určit, že někdy nebo pro někoho značka neplatí. Ale když dodatkové tabulce nerozumíte, tak se holt budete řídit jenom tou značkou.

Juraj

Souhlas, měli tam ten zákaz nechat na všechny dny a byl by klid. Nikdo by pak nebyl traumatizovaný z toho, že zrovna mohl projet a neprojel.

Kapre

Rezidenti pode me ani nic nepotrebuji, pokud tam bydli a jedou ven, tak jsou z obliga a pokud potrebuji vjet, tak si myslim, ze se na ne znacka nevztahuje pokud reknou, ze v miste bydli nebo prenocuji, ale pokud se pletu, at me nekdo klidne opravi

Sněhulák

Pokud nemají od města povolení tak tam v danou dobu nesmí. Logiku v tom nehledejte.

Stanislav

Vztahuje.

Filip Jirsák

Ta vaše úprava by byla jenom zhoršením pro některé řidiče. Těm, kteří nevědí, by to nepomohlo. A těm, kteří vědí, kdy jsou prázdniny, by to zbytečně zabránilo tam vjíždět i o prázdninách (během té půlhodiny). Dodatková tabulka nemůže zákazovou značku rozšířit, jenom může její platnost zúžit. Takže kdo neví, kdy jsou dny školního vyučování, neví, kolik je hodin, nebo neumí česky, ten tam prostě nevjede. Když někdo neví, kdy jsou různé malé prázdniny, nebude tam vjíždět mimo červenec a srpen v pracovní dny. No, a ten, kdo ví, kdy jsou v dané oblasti prázdniny, může tam vjet během té půlhodiny… Číst vice »

PetrH

svoboda dělat brm, brm.

Martin

Ano, cmoudit vyfukovymi plyny primo pred skolou mezi deti…

Michal Bartoníček

Pro boha! Kolik zákazů člověk potřebuje, aby je začal respektovat a dodržovat? Proč si tady každý dělá, co chce, a proč ostatní na to vymáhání kašlou? To jsme horší než zvířata v lese? S touto mentalitou se prostě můžeme řadit akorát k východním zemím.

Sněhulák

Větší počet zákazů vede jen k tomu že lidé je začnou mít na háku. Obzvláště pokud jich je tolik že je prakticky nelze vymáhat.

Michal Bartoníček

Někomu stačí jeden. Některým řidičům jich nestačí ani 17. Kde je vaše hranice?

Sněhulák

Já zákazy dodržuji.
Tady vůbec nejde o mě, ale o davovou psychózu. Vše je zakázané, ale nikdo to nevymáhá, tak to postupně lidé přestanou dodržovat.

Mělo by být minimum (jen ty skutečně potřebné) omezení a ty tvrdě vymáhat. Přidáním dalšího omezení akorát naštvete všechny co je dodržují a část z nich se přidá k těm co na to kašlou protože se jim za porušování nic nestane.

rodilyslavkovak

Ono 40 let totality a budování komunismu nás naučilo obezřetnosti k tomu, že to zakazující s námi myslí dobře. Kdo to nezažil či nepochopil, ten si to holt bude muset prožít znovu.

Michal Bartoníček

Jeden se při takových argumentech diví, že ta revoluce vůbec uskutečnila. Škoda, že nepřišla dřív.

Filip Jirsák

Jenže totalitu už tu 35 let nemáme, ale mnozí si toho pořád ještě nevšimli. A pořád považují porušování zákonů za hrdinství, oznámení porušení zákona považují za bonzáctví…

Redneck

jen 4–10 % rodičů u jednotlivých škol hodnotí zákaz jako „strašný“.
😀 😀 😀

Sněhulák

A jak průzkum probíhal? Ptali se těch co přišli s dětmi pěšky nebo všech rodičů. To pak může takovou činnost dost podkopat.

Frank

I nás to v anketě zřizovatele setrvale řeší “ elegantně “ .( bylo jich již několik).
Druhá či třetí otázka je formulována ve stylu, že lidé kteří děti nevozí nemají odpověď, respektivě každá volitelná odpověď zahrnuje dovoz dítěte autem. Pokud chcete pokračovat v anketě dál tak zalžete a v hodnocení ankety se pak objeví “ všichni účastníci ankety vozí děti do školy “ . ( bez zaškrtnutí odpovědi vás to nepustí dál, tak je to snadné)

obyvatel

Z osobní zkušenosti rezidenta předmětné oblasti. ŠKOLNÍ ULICÍ se uzavřela oblast o rozloze 47 hektarů, kde je 120 nemovitostí. nikdo nechce ohrožovat děti, ale děti jsou zde ohrožovány samotnými rodiči, které je ke škole vezou. Rezidenti se nechtějí pohybovat v uvedený čas zbytečně či nadmíru kolem škol, ale někdy prostě potřebujete rychle domů něco vyřešit , odvézt blízkého k lékaři atd. Co se týká povolení pro rezidenty od Mč Praha 16. Bylo žádáno, ale nebylo vyhověno s odkazem, že chybí vážný důvod. Co je vážným důvodem? Dále pak absence kritérií na udělení povolenky. Jak postupovat v případě toho, když mimo… Číst vice »

Sněhulák

No vidíte a to tady lidé píší, že se tam dostanete (asi automaticky), když tam bydlíte.

Dachs

Na rozdíl od vágního pojmu „dopravní obsluha“ toto je zcela jasné, na dodatkové tabulce vymezení je polopaticky vypsáno. Kdo z nějakého důvodu nerozumí a nečte značky odspodu, řídí se značkou nahoře. Jak prosté. (Zaparkovat se dá na P+R u nádraží, nebo na blízkém parkovišti u řeky.) Rezidenti si zcela jistě vyběhali onen souhlas aneb povolenku. Není to až tak těžké, ačkoli zrovna P-16 se dost cuká, když bydlíte trochu vedle a už „dopravní obsluha“ nejste a povolenku z nich nedostanete. A s těmi, kdo se neprokáží trvalým bydlištěm se samozřejmě nebaví nikde.

Sněhulák

dopravní obsluha není vágní pojem, ale přesně definovaný zákonem na rozdíl od dnů školního vyučování.

Pavel Q

Dny školního vyučování jsou také dané zákonem (resp. vyhláškou). A najdete je třeba jako poznámku v JŘ.

Sněhulák

Ředitelská volná jsou dány zákonem/vyhláškou? O jarních prázdninách jezdí VHD podle běžných řádu pracovních dnů.

Frantík

V jízdních řádech – dle standardu CIS JŘ – není, tam jsou akorát pracovní dny, a pak možná dodatkové číslice, kde jsou vypsána data kdy spoj jede nebo nejede.

medvěd

Proti mamauato se dá bojovat zákazem zastavení. Ovšem co rezident a cesta k hřbitovu ? Holt těch 100 m půjdou svejch z placeného parkoviště v určitou dobu.

Redneck

Holt nepojedu na hrbitov v 730-800 a rezident bude mit povoleni.

Jiří Kocurek

Ovšem k rezidentovi nikdy nesmí jet pošta, natož řemeslník, dopravní obsluha je vyloučena.

Juraj

Řemeslník si vercajk na revizi donese od auta z vedlejší ulice, nebo si ho domluvím po osmé.

Sněhulák

Asi o tom z praktického hlediska nic nevíte. Nebo je pro vás řemeslník člověk s kombinačkami a šroubovákem co víc nepotřebuje?

Juraj

Já nevím, je docela rozdíl, zda mi jde dělat roční revizi plynu, nebo pokládat novou podlahu.

Tak jo tak, 30 min na to nemá žádný dopad.

Stanislav

K některým nemovitostem je to přes kilometr. A takové žrádlo pro koně nechcete nést kilometr.

Filip Jirsák

Jestli ten kůň nedostane žrádlo přesně mezi 7:30–8:00, tak chcípne.

prt

Nikdy = 8:00 až 7:30?

Dachs

Nedá. Žlutou čáru ignoruje skoro každý, vidím to denně na místě, kde je kvůli otáčení busu MHD (a je to poblíž školy). Dejme tomu, že po „normálních“ značkách kouká více řidičů, ale zrovna u zákazu zastavení / stání si nejsem jistý, zda je tam i porozumění. Spousta řidičů má problém i s pochopením výslovně uvedených 3 minut na stanovištích K+R.

Kebab

Za to nemůže značení, ale jeho nevymáhání. Když to nikdo nebude hlídat, bude výsledek stejný i u zákazu vjezdu.

Michal Bartoníček

Pojďme ještě víc na začátek. Za to můžou řidiči, kteří předpisy ignorují a ani se za to nestydí.

rodilyslavkovak

Pojďme ještě víc na začátek. Už Stalin říkal

Jesť čelověk, jesť problema, nět čelověk, nět problemy

Pivlis

Za to může sobeckost lidí. Prostě se počítá s tím, že když je někde zákaz/omezení, tak že to budou lidé respektovat a dodržovat. Na tom stojí základ společnosti. Je to o jejím mentálním nastavení. Nemůže u každé značky stát policajt.

Kebab

Zrovna u téhle evidentně může, takže její konkrétní podoba prakticky nehraje roli.

rodilyslavkovak

A to je nějaká daná podmínka, že buď tam stát bude nebo to není směroplaný?
Dojdou prachy, stát tam nebude….

Air Traveller

Teda ty argumenty, se ktrejma do toho šli – kolik měli průměrný IQ? záporný?

Eva Knápková

A vy máte IQ v pořádku, když neumíte napsat jedinou větu,bez chyb?

Honza135

Znáte tu povídku o potrefené huse? 🙂

václav

Jo, jo, oni jim to vysvětlí policajti, ale i s pokutou…

Já První

Nemyslím si, že policie hned pokutuje. Co já mám zkušenost, dost věcí normálně vysvětlí a když už musí, dávají nejmenší možnou pokutu. Ono taky dost záleží jak s nima kdo jedná.

Průvodce původní Aleš

„Podle něj naopak dává běžnému člověku zcela jasnou informaci, že dané omezení trvá pouze ve vymezeném čase a pouze ve dny školního vyučování.“
By mě zajímalo, zda tento výrok soudu, tedy konkrétně to slovo „běžnému“, tak nějak prostě vyšel nebo zda tím soud myslel „normálnímu člověku“, akorát to už by bylo za čárou :-)))

BND 30

Spíš odkaz na paragraf 4 nového občanského zákoníku:
§ 4

(1) Má se za to, že každá svéprávná osoba má rozum průměrného člověka i schopnost užívat jej s běžnou péčí a opatrností a že to každý od ní může v právním styku důvodně očekávat.

Jeňýk

Řekl bych, že zákonodárce byl docela velký optimista :-))).

Air Traveller

to tam fakt je?

to je dobry, uredne mame 60% populace nesvepravnou. good.

Pavel Q

Chápu jak to mysleli, ale statisticky je to nesmysl. Pokud máme průměr, musí být někdo podprůměrný. 🙂

Jan Šlezingr

Já tam teda čtu něčí jiného.
„Pro účely zákona se má každý člověk rozum průměrné ho člověka “
Tj. i kdyby měl podprůměrný, počítá se průměr“.
Stejně jako se uvažuje s nějakou průměrnou hmotností, výškou, či reakcí na flikr.

Dejv

4-10% jsou leniví zmetci. Další fakt je, že se naše soudnictví musí zaobírat takovými nesmysly a zdržovat tím opravdu důležité případy.

Noscortas

To vůbec nevadí, bude to precedens a pokud budou další správní žaloby ve stejné věci (a to jistě budou), budou je soudy zamítat s odkazem na tento rozsudek.

Larion

Moc koukáte na televizi. České právo není založeno na precedentech tak jako je to v USA. Tutíž soudce nemusí k žádným předchozím rozhodnutím jiných soudů přihlížet. Může usoudit že daný verdikt byl oprávněný a rozhodnout stejně ale žádný zákon mu nenařizuje aby tak učinil.

Gryf

Tohle bych zavedl v Liberci na ul. Husova před ZŠ.. kompletní zákaz provozu 7:30-8:00 🙂

Gryf

Nebo spíš všude ve městě. To už by nebylo kudy projet přes centrum města, tj. ideální stav 😀

Jiří Kocurek

Áno, 7:30-8:00 zákaz jízdy a kdo zastaví, ten dostane pokutu za špatné parkování, ta klička se zastavením vozidla musí ze zákona zmizet!

Martin

…budete pul hodiny krouzit po kruhaci :-D…

PvC

Hlavně bych tam zakázal rodičům zastavovat!!!!

percula

Nejsem z Radotína nevím jak přesně opatření funguje, ale když se podívám na mapě na systém jednosmerek v té ulici a okolí tak se omezení v Loucanske týká dost velkého počtu lidí kteří tam bydlí a nemají jak odjet. Řešila to MC při návrhu opatření? Informovala obyvatelé že si mají požádat o vyjimku ?A dostanou ji pokud žádost podají ?

David

Taky tam mohli dát zpoplatněny vjezd a rezidentům zdarma.

qěcy

Ano, to je možnost.

qěcy

Samozřejmě, že dostanou a je to výhradně věc radnice a obyvatel dotčené oblasti.

P73

Tak technicky odjet můžou, zákaz vjezdu je podle Streetview jen ze strany příjezdu… ale neznám to tam přesně.

Jiří Kocurek

Výjezd to nezakazuje, to je pravda. Nicméně pochopí to MP, bude to chtít vůbec pochopit?

Jiří Kocurek

„A dostanou ji pokud žádost podají ?“

Mno a jsme u gumovosti paragrafu, záleží na libovůli úředníka, či nezáleží?

Stanislav

Rezidenti výjimku většinou nedostali. Proto to šlo až k soudu.

Jan Tichavský

Problém není s porozuměním, ale s ochotou opatření dodržovat. Viz dnešní Klapkova, řidiči projíždějí zákaz „mimo dopravní obsluhu a MHD“ klidně 10x za minutu. Když si tam dopravní podnik zavolal policii (zpoždění +10 min, konečně to vymáhají!), tak se všichni diví, že ten zákaz opravud platí a lomí rukama, jako že to auto si vybírá cestu samo a oni to vlastně ani neřídí. A to pramení z toho, že v drtivé většině jim nedodržování značení prochází, tak jsou zvyklí, že je mohou ignorovat.

Jiří

V Radotíně problém s dodržováním není, protože v uvedené době to tam každý den hlídají strážníci MP a vozidla do lokality mimo 2x školního spoje MHD nepustí. Cca 150 metrů od škol je na Horymírově náměstí parkoviště K+R pro vyložení dětí, tudíž k vjezdu do lokality v příslušné době zde není vůbec důvod.

Petr

Tihle autisti by měli vrátit ŘP pro odbornou nezpůsobilost.

Sněhulák

S tím že dny školního vyučování není „právní“ termín mají ale pravdu. Když by byla formulace konkrétní např po-pá od září do června bylo by to jasně dané a nebylo by co řešit.

To je takový problém se nad úpravou nejprve zamyslet a pak ji provést.

Antonín

Takže podle Vás by bylo lepší zakazovat tam vjezd i ve dnech, kdy tam žádné děti nejsou a tudíž to absolutně není potřeba? Není naopak lepší omezovat co nejméně?

Frantík

To je jak řidiči nedokázali na VJP číst, že platí jenom 7-9 14-18 . Jejich problém, ať si jedou levým pruhem, kdo číst umí má volno.

Sněhulák

A co tu značku mimo dny školního vyučování zakrývat?
To by bylo jasné všem a nikdo by nemusel zjišťovat jestli daná škola má dnes školní den.

MRC

Opravdu nepotřebuji právnické školy na to, abych pochopil, že den školního vyučování určitě nebude sobota uprostřed léta…

Jiří Kocurek

Výborně. Jarní prázdniny, víte přesně kdy a která škola?

Sněhulák

A když to dohledáte na googlu, tak si to pamaujte pro všechny školy v republice na 50 let dopředu.

To je to co mě vadí, né zákaz, ale jeho nejasná formulace.

Mohla místo toho být značka elektronická, kterou by školník s odemčením školy rozsvítil a při uzamčení v 8 zase zhasl. A bylo by po dohadech.

Tím by byli pokryty skutečnosti jako ředitelské volno, pohyblivé prázdniny a mimořádné situace.

Sněhulák

A něco co by nebylo extrémem byste tam nenašel -pohyblivé jarní prázdniny, ředitelské volna atd.

Filip Jirsák

Když to berete takhle, po–pá, září či červen také nejsou právní termíny.
Každopádně s tou značkou je to hrozně jednoduché Dodatková tabulka nemůže zákaz rozšířit, jenom z něj může povolit nějaké výjimky. Takže pokud někdo té dodatkové tabulce nerozumí, může ji klidně ignorovat a řídit se jenom tím zákazem.

Jiří Kocurek

Tak jste si kopnul do někoho, kdo má kozu a vy ne…

Michal Bartoníček

Spíš do toho, kdo tu kozu neumí udržet na uzdě a ta koza dělá všude binec. Nebo bych snad měl závidět kuřákovi, který si ty cigarety může koupit, ačkoliv okolo sebe rozhazuje cigaretové smetí?

Flinta19

Toto opatření je zaměřeno proti tzv. mamabusům. Proč nejsou z jeho platnosti vyňati rezidenti, kteří v ulici bydlí? Také by se mi nelíbilo jet např. ráno v 7:03 z noční a muset stát půl hodiny pár metrů od domova.

hor411

Nemáte nohy? Těch „pár metrů“ vám ani po noční neublíží.

Průvodce původní Aleš

Nohy pravděpodobně má, ale přeci nemůže parkovat svého plechového miláčka jinde než před domem/v garáži, to je proti lidskosti! 🙂

BND 30

A neprskal byste oak, že neparkováním u svého domu zabírá veřejný prostor? 🤔

qěcy

Jenže rezidenti povolení obdrží.

Sněhulák

Tak proč tady některý rezident píše že jej neobdržel, protože ho Praha nechce vydat?

Filip Jirsák

A zkoušel ho získat rezident, který pracuje na nočních, naprosto nutně tam musí jezdit autem, protože v Praze neexistuje noční MHD, a vrací se zrovna v 7:30 ráno?

Marek75

prej pár metrů 😀 ….. k poslednímu baráku v uzavřené lokalitě, je to 1,3km……takže po noční, taková 15min procházka….než začnete plácat hovadiny, tak se podívejte do mapy….oni neuzavřeli pouze okolí školy, ta lokalita je docela rozlehla.

PetrK

to v té ulici všichni chodí na noční, že to je nutné použít jako argument?

vojtech.horacek

Ano, všichni tam chodí na noční – tedy s výjimkou těch, kteří v sudé dny vozí svou těhotnou invalidní babičku do nemocnice a v liché rozvážejí k zákazníkům opravená fortepiana.

Jiří Kocurek

A tomu 1 člověku to řeknete do očí, že se měl líp učit … dotáhnout to na doktora hahaha?!

Průvodce původní Aleš

Doktoři nedělají noční?

hor411

Psal „stát půl hodiny pár metrů od domova“ – já to nekontroloval, reagoval jsem na to, co napsal

Franta

Možná bych se zkusil podívat na značku a přečíst si jí. „Mimo vozidel se souhlasem MČ Praha 16“ se celkem určitě vztahuje na rezidenty.

Jiří Kocurek

“ celkem určitě vztahuje na rezidenty.“

Vcelku nesprávný předopklad. I tady v diskuzi je dost takových, kteří by to povolení někomu nedali, je proto že dle jejich názoru volil ODS, či z jiného motivu osobní msty.

Sněhulák

Proč tady někdo píše, že ho jako rezident nedostal?

Joe

„… mimo vozidel se souhlasem MČ ..“. Opravdu je pro rezidenty takový problém si dojít pro udělení výjimky? Nebo by policie byla skutečně tak neoblomná, kdyby jí dotyčný po předložení OP dokázal, že tam opravdu bydlí a potřebuje tam i během té půlhodiny vjet? Ti tři jedinci z toho dělají kovbojku.

Sněhulák

A když tu výjimku rezidentům nedávají, tak mají držet hubu a krok? To jsme tu měli 40 let a fakt to nebylo dobré.

Joe

A že ji jim nedávají je fakt nebo Vaše domněnka?

Sněhulák

četl jsem to v komentářích k článku na téma této ulice. Psal tam jeden z rezidentů, že MČ to rezidentům nepovoluje. Další jen že to jim to nevydali a důvod nenapsali.

rodilyslavkovak

Ale to je určitě jen nějaká dezinformace!
ProruSSká!

Petr

Nejste jedním z těch „myslitelů“, co neuspěli u soudu? To je takový problém si dojít jako rezident pro vyjímku? Máte to ostatně i na té tabuli. Promiňte mi rýpnutí, ale co za úplný pitomce má v dnešní době občanku a je svéprávných je neuvěřitelný.

Průvodce původní Aleš

Co občanku, ale řidičák…

hroch.obojzivelny

Nikoliv, takto je to správně. Jiným chcete zakazovat, tak ať ten zákaz dopadne (v první řadě) na vás.

JendaVenda

Právě jste nám dokázal, že jste kverulant na entou. Pokud máte garáž v předmětné ulici, magistrát vám vystaví povolení k vjezdu jak je napsáno na dodatkové ceduli.

Sněhulák

Ono se na té ceduli píše mimo rezidentů? Já asi tedy neumím číst, když to tam nevidím.

Povolení se běžným rezidentům nedávají.

Sněhulák

Kdyby chtěli aby tam rezidenti mohli, tak je tam uvedou? Nebo jde jen o to místním řidičům házet klacky pod nohy?

David

Nová škola v Praze – Šeberov má krásný K&R parkoviště, nové udělali u školy zastávky pro autobusy a cyklostezku. Problémy tam nejsou.

Tady zase někdo něco zkouší na sílu s dotykovou cedulí jak román. Taky takohla být jen o málo dražší měnící se značka.

lojzik

to je sice hezký, že se u nový školy našlo místo na K+R, ale třeba naší školu postavili 100 let před vynálezem automobilu, kolem je zástavba a prostor na jakékoliv parkoviště u školy jednoduše neni.
Měnící se značka by sotva co vyřešila. Dotyční měli v první řadě problém, že nemohou projet ulicí a hrou na hlupáky, že nerozumí značce, to jenom zkoušeli na soud.

Petr

Další myslitel. Vás někde snad klonují. A fakt nemáte na všechno automaticky nárok. Od toho je obec, město, kraj, aby ty pravidla určovalo.

qěcy

Si snad určuje obec a její obyvatelé, co a jak tam chtějí, ne? Tak se nestarejte o nějaký Radotín.

Jirka P

Tak ono není překvapivé, že škola postavená uprostřed polí evidentně s ohledem na automobilovou dopravu nemá problém s automobilovou dopravou. Já si třeba nejsem úplně jist, jestli to je ta správná cesta, ale budiž. Jak to ale řeší situaci škol, které mají historické budovy a do horoucích pekel za město se stěhovat nechtějí/nemohou?

Nose Peak

Doplňující tabulka platnost dopravní značky pouze zužuje. Pokud někdo nerozumí tomu, co je tam napsáno, může se prostě řídit značkou; asi se na něj nikdo zlobit nebude…

mgr.pavel

Ty námitky stěžovatelů jsoiu fakt ale tragicky směšné.

Brečí, že půl hodiny denně je pár desítek aut omezeno v pohybu – ale nevadí jim, že oni omezují stovky dětí v pohybu.

Několik měsíců dlouhá zkušební doba a vyhodnocování, plus informace od radnice jim přijde málo – to jsou tak pomalí, že jim toto přijde krátké?

A pokud chudáčci malí nerozumí pojmu „dny školního vyučování“, mají jej chápat jako pracovní dny, což je nadmnožina dnů školního vyučování. Pokud nerozumí ani tomuto, jsem pro prohlášení takových lidí za ouřední blbce, co nemají právo jezdit autem.

Mají myslet mozkem, a ne volantem.

Petr

Tak lidi to zkouší. I přesto, že ze sebe udělají úplné pitomce.

náhodný kolemčtenář

Bylo by krásné, kdyby to prohlášení za ouřední blby, co nemají právo jezdit autem, bylo možné i jen na základě těchto jejich námitek. Když už nejsou psychotesty na získání řidičáku, mohlo by se využít aspoň toho, když někdo na svou totální nekompetenci takto aktivně flagrantně upozorní.

Nose Peak

To by asi nešlo, ale scénář “Víte, pane Švejku, my to přece jen zkusíme s těmi pány soudními lékaři” by mohl být průchozí…

Jiří Kocurek

Takže tady máme dalšího, který by rezidentovi povolení nevystavil …

Sněhulák

To není správně použít pro to nadmnožinu. Stačilo to jen konkrétně a právně závazně napsat např po-pá září – červen.
A je to dokonce o pár znaků kratší.

pedrod

Takže i například 28.10.2024 a nebo každý rok od cca 24.prosince do 1.ledna 🙂

BND 30

Na Kladské u Mariánských Lázních se pokusili jízdu linkového autobusu po úzké a klikaté silničce vyřešit zákazem vjezdu a výčtem časových intervalů, kdy zákaz platí. Je jich tam asi osm.

duch

Něco podobného je i v Horní Lomné a dalších místech okolo Jablunkova.

Martin II

Námitky stěžovatelů – rezidentů jsou rozhodně oprávněné – oni žádný reálný problém nezpůsobují, auta mířící do obytné oblasti se s žáky přicházejícími žáky do ulice vejdou. Problém jsou auta přivážející žáky…

Vesper

Já bych na to šel z opačné strany, jako to majÍ zavedené v Japonsku, a dal do školního řádu klauzuli že žáci jsou povinni se do školy dopravovat po vlastní ose (v rámci výchovy k samostatnosti), a nedodržení by bylo přísně postihováno.

mgr.pavel

A jak byste kontroloval dodržování u několika stovek dětí denně?

Proč paušálně zakazovat nějaká mod dopravy pro cestu do školy? To mi přijde zase přehnané. Když pojedu do práce autem (je X plně legitimních důvodů) a budu mít cestu kolem školy, proč tam nemůžu díte odvézt?

Ta školní ulice má smysl, obecně je mamataxi špatně, ale plošný zákaz je nevymahatelný a zbytečně přísný.

Petr

No proc – vsak to Vesper v tom komentari pise: v rámci výchovy k samostatnosti.

Jiří Kocurek

„v rámci výchovy k samostatnosti“ vám zakážeme …

Jirka P

Na které planetě žijete? V rámci výchovy, i k samostatnosti, je zákaz přijímání cizí pomoci spíš pravidlem než výjimkou. Týká se to různých cvičení i zkoušek, od školních testů po třeba přechody hor, ve skautu, škole i třeba armádě. Viz první příběh tady: https://www.idnes.cz/xman/adrenalin/tour-de-france-smrt-toma-simpsona-a-souboj-lemonda-a-hinaulta.A120830_150143_xman-adrenalin_fro

Ares

Tyhle komoušský manýry si vetkni za klobouk.

d@rkWolf

Kluci šikmoocí budou nadšení, že to tam mají plné komoušů.

Martin

Jasne, Japonsko je komunisticka zeme 😀

Martin II

Není, ale asi není moc zemí, které by nám byly kulturně vzdálenější, takže hledat inspiraci zrovna v Japonsku…

Martin

To je pravda, nicmene inspiraci muzete hledat kdekoliov, kdyz to pomuze,… Jako treba na prejezdech v Japonsku je spousta informaci, a take tlacitko pro zastaveni vlaku, prijde mi to lepsi nez vylejzat z auta jit si precist cislo prejezdu a volat telefonem nekomu, kdo zavola nekomu dalsimu a ten zastavi vlak… Ten napad, ze zaci se maji dopravovat do skoly sami neni vubec spatny, ale tezko vymahatelny. Ja osobne kdyz jsem chodil do skoly, tak bylo potupne, kdyz nekdy me nekdo z rodicu mel doprovazet a to pesky, natoz autem… Ano, dnes je provoz silnejsi, ale zase na prechodech je… Číst vice »

Karel

Víte, proč u nás-na rozdíl od Japonska-nouzová tlačítka na přejezdech nejsou? Protože by sloužila jako zábava. V Japonsku by si to nikdo nedovolil