Pokrytí koridorů mobilním signálem je lepší, jistotu plynulého hovoru ale cestující nemají

Souprava InterJet. Foto: České dráhySouprava InterJet. Foto: České dráhy

Nejlepší pokrytí je na koridoru z Děčína do Břeclavi.

73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Toman

To je dobře. Když někdo huláká do telefonu na celej vagón, to je fakt žůžo. Jak za Adamovem zajede vlak do tunelů, tak jsou nékteří telefonisti schopní řvát do mobilu, jako kdyby platilo, že čím víc řvou, tím bude lepší signál

Jarda

Tak a teď začněte měřit opravdu na železnici a ne na hlavních koridorech.
Přeji upřímnou soustrast.

Jan

Zdravím, už 3x opakovaně se mi podařilo odeslat text a i fotky v aplikaci Viber v úseku Usti n. O. A Brandys n. O., kde si nešlo leta ani škrtnout.
To samé z B/O do Chocně.
Tedy přes data a u Kyslíka O2.
Prosím o zpětnou vazbu, zkoušejte to.

Naopak mám hanlivou kritiku při 160 km/h z Brna do Břeclavi, kdy data nic a rozpadá se hovor.

Děkuji za další názory.

Pardubicak

Do Brna je to hruza. Nevím kudy ten jejich koridor s Břaclavi do Dèčína vede, ale mezi Brnem a Českou Třebovou je to území bez Internetu z mobilu!

Vrták

V dnešní době bych spíše upřednostnil bezproblémové wifi pokrytí, jak už tady jiní naznačili, je dost nepříjemné pokud někdo neohleduplně ruší ostatni ve vlaku dlouhým hovorem, místo četování. Dost mizerně to má RJ, kdy umožňuje wifi jen dříve připojeným, ostatní maji smůlu.ČD jsou o něco lepší, ale nejlepší to má Arriva, tedy dle mé zkušenosti.

Pardubicak

Regiojet umožňuje jenom omezený počet spojení? Tak proto mi to v nĕm nikdy nefunguje ani když ho testuju na nástupišti!

MaT

Arriva z nějakého mě neznámého důvodu blokuje odesílání pošty přes zabezpečené SMTP na portech 465 a 587. A nebyli mi schopní vysvětlit proč – resp. někdo ze zákaznického centra, kdo tomu asi houby rozumí jen řekne, že „technické důvodu“. Chápu blokování portu 25 (to už dělá většina ISP možná víc než 25 let), ale u autentizovaného a zabezpečeného SMTP ten smysl fakt nevidím. A evidentně jiným dopravcům (ČD, RegioJet) či jiným poskytovatelům veřejného WiFi připojení to také nevadí. To třeba mě v pracovním využití takového připojení také poněkud omezuje. Naštěstí třeba port 22 (SSH) funguje, tak si můžu přinejhorším nahodit… Číst vice »

Tomáš R.

Pokusím se tuto výživnou debatu vyvolanou níže uzavřít takovou malou žádostí. Prosím myslete na to, že ve vlaku je spousta lidí, kteří mají každý z nich nějakou potřebu, náladu atd. Respekt k druhým se projevuje mimo jiné ohleduplností. Krátký a stručný hovor nikoho ze spolucestujících nezabije, ale nekonečné hovory s rodinami, klienty či spolupracovníky MOHOU být velmi obtížné a není jim ve vlaku kam uniknout. Tak na to prosím myslete.

František

Co jsem si tak všiml, tak ve vlaku nemají sluchátka tak leda důchodci, kteří stejně jezdí za peníze druhých…

Jan

Sluchátka jsou pouze polovina komunikace.
Jo, jsou blbci s hlasitým poslechem.

Druhou polovinu ale tvoří odpovědi toho ve vlaku.

Tam mě napadla leda plynová maska s mikrofonem uvnitř.
Nevim, jak jinak převést zvuk z tlamy tak, aby neobtěžoval okolí.

Pardubicak

On myslí sluchátka pro tebe. Abys neslyšel toho kecala.

Teď jsem ve vlaku a přes dvě sedadla někdo telefonuje. Jediný, čemu jsem rozumèl bylo CO a zbytek je jen ševel. Jako když vlak jede přes vyhýbky.

Pardubicak

Používej sluchátka:-).
BTW. Jen díky cestování vlakem jsem odborníkem na:
– business broušení veterinárních nástrojů
– export různých materiálů do Kazachstánu
Víš kolik tyhle kurzy normálně stojí?

Lukáš

OT… Ve skutecnosti do Ruska. :/

Mengo

Ono se to vyresi relativne brzo. V roce 2025 ma Starlink zacit fungovat pro bezne mobily. Nejdrive sms a pak data a hovory. Elon uz tam 5000 satelitu a je v cernych cislech. Az se do letu zapoji Starship tak bude vynaset okolo 100 satelitu na jeden let. Sice to chvili potrva nez dosahne cile 42000 satelitu ale dosahne. Nejsem z toho nadsen ale to neni dulezite pro clanek. A pak good bye operatori s bunkami. Nebudou potrebovat.

František

Data ve vlaku vám to vyřeší jak?

nedulezite

O tomhle už před řadou let psal Lem – nemožnost expanze civilizace z planety, protože si blízké okolí zacpala kosmickým šrotem. BTW ono to spalování starých družic atmosférou se též časem může projevit vznikem zajímavých negativních následků. Pravda, od toho jsme zatím asi daleko. Ale pohled na noční oblohu s Muskovými vláčky mne prostě neskutečně irituje

Pardubicak

Levnĕjší vyjde pořídit si vlastní vlak.

Vašek H

Soustava pohyblivých satelitů nikdy nedosáhne stability, propustnosti a rychlosti pevných základnových stanic propojených optickými kabely, obzvlášť s miniaturními anténami, co jsou v moderních smartphonech a střechami železničních vozidel nad nimi. A to se ani nebavíme o spotřebě energie takovým mobilem, to není v možnostech současných akumulátorů v telefonech. Naší jedinou šancí na pořádné připojení z vlaků je pokrýt liniově tratě menšími 5G buňkami (nejspíš umístěnými na sloupech trakčního vedení, což se stejně bude do budoucna asi dělat kvůli FRMCS, v tunelech pak po kabelové anténě, tak jako v metru) a všechna nová vozidla vyrábět výhradně s propustnými okny (na to… Číst vice »

Lukas

žádný signál – dobrý signál

Venouš

Presne tak,aspon se budou moci nerusene venova pozorování krajiny.

nedulezite

brzy už budete sledovat jen PHS

Jaaa

Jj, žvanilové žvanící celou cestu z Prahy do Brna mne opravdu rozčilují.

František

Škoda, že nejde koupit tichý oddíl a nebo sluchátka.

Jsem rád, že vlak je vlastně pro toho, co se rád projde někam do polí, musi pořád na záchod. Ve vlaku nepotřebuje data a vlastně by se měl celou cestu dívat jen do krajiny (platí to i pro ty co nesedí u okna)? To je přesně to cestování co má potenciál!

Tomáš R.

Já tuhle posedlost „lepším“ signálem považuji za úchylnou. Při dnešní úrovni se dá na notebooku pracovat úplně v pohodě.
A že nelze vést dlouhý hovor? I kdyby, jen dobře. Bezohledné žvanění do mobilu tam, kde jsou i jiní lidé, je projevem buranství a sebestřednosti a pokud ho technika neumožňuje, jen dobře.
Nic není tak důležité a neodkladné, aby to musel poslouchat celý vagón.

david

A pohorsuje vas jen kdyz nekdo mluvi do mikrofonu/krabicky a nebo i lidi mezi sebou?

Tomáš R.

Normální hovor mezi dvěma lidmi je samozřejmě v pohodě. Ale idiot řvoucí na celý vagón v domnění, že všechny zajímá kde se ožral o víkendu nebo kolik procent slevy po něm chce zákazník je prostě nevychovaný buran.

Martin Toman

Amen👍

Dominik

Na R9 se mi často několik minut nedaří ani načíst článek na netu. Volání je spíš takový sen.

Tomáš R.

Tak to je peklo. A vy zrovna potřebujete rychle stáhnout článek o předlékařské resuscitaci, protože některému ze spolucestujících hrozí okamžitá smrt. Tak to potom jo!

ToMa

Jeden z častých argumentů (často fanatických) zastánců železnice je, že ve vlaku mohou na rozdíl od auta pracovat. S tím se dá celkem souhlasit, ale v dnešní době se celkem dost činností neobejde bez připojení na firemní servery.

Dominik

To je naprosto brilantní argument. Tímto přiznávám porážku a od teď budu ve vlaku jenom pozorovat z okna stromy. Kdyby byli všichni takoví mysletelé jako vy tak tu máme už i teleport.

Tomáš R.

Pokud považujete za problém to, že jste někde 5 minut bez připojení na internet, tak je mi to líto, ale takové situace se v životě prostě stávají. Koukat z okna na stromy je fajn.

Dominik

Kdyby ty 5 minutové výpadky nebyly každých 5 minut tak by to problém asi nebyl. Nicméně čumět jak idiot na stejný stromy co posledních několik let několikrát týdně mě opravdu neláká. Nicméně chápu, že jednodušším jedincům by stačilo koukat i na zeď a byli by spokojeni s tím, jak krásně využívají svůj čas.

Nose Peak

No, a teď si představte, že se opravdu něco stalo a vy potřebujete aplikaci Záchranka…a věci se stávají; jak známo, nepořádkem ve vechtrovně to začíná a srážkou vlaků to končí…

Ondra

No, na notebooku s VPN (co by zaměstnanec s firemním zařízením), která při každém přerušení signálu spadne a musíte se znova přihlásit ještě s použitím kódu z telefonu, to už je dost vopruz (chápu, že to můžou mít různé firmy různě, ale zrovna u mého zaměstnavatele to takto funguje)

Tomáš R.

Tak se prostě zařiďte tak, abyste nemusel být trvale on-line nebo, pokud cestujete často vlakem (což je chvályhodné), tlačte na zaměstnavatele, aby váš systém změnil.

Ondra

No a co když trvale online být chci? resp. chci ve vlaku pracovat a k tomu chtě nechtě potřebuji být souvisle online.. a osobně jsem nikdy nepotkal firmu, který by svoje security rules měnila jen kvůli vyššímu komfortu ve vlaku, to je řekl bych utopie..

none

To ale Tomase nezajima. Mas byt offline jako on… Bud rad, ze ti toleruje tu cestu vlakem….

Tomáš R.

Celý tento duchaplný hovor s velmi všemi milými diskutujícími vedu z vlaku na 1. koridoru, tedy jsem online. Přes data. Úplně v pohodě

Martin Verner

Až někdy uslyšíte pojem „hraběcí rada“ a nebudete vědět, co znamená, podívejte se na to, co jste tady vyplodil.
Proč rovnou nedoporučit „zařízení se“ tak, aby dotyčný nemusel cestovat?

Tomáš R.

Pokud jsem někde, kde není k dispozici nějaký nástroj (v tomto případě 100% stabilní připojení)j, tak se této skutečnosti musim přizpůsobit. Když půjdu někam, kde je zima, teple se obleču. Co je na tom hraběcího?

Dejf

Jasně, protože výhoda vlaku co se pořád propaguje není možnost pracovat. Jasně, já bych třeba offline mohl, jako konstruktér bych třeba mohl dělat nějaký svařence, ale jak se do toho začne míchat cokoliv co se nakupuje externě, tak bez netu ani ránu. Stáhnout model, připojit dokumentaci, do kusovníku propsat EAN, to si prostě nevymyslím. Koukat z okna můžu i v autě. Teda musím…

František

Ta výhoda, že vlaku můžete i pracovat asi platí jen fíru a vlakovou četu.

Tomáš R.

A je vlak skutečně tím pravým místem, kde musíte dělat zrovna takhle náročnou práci? Nemůžete si čas zorganizovat tak, abyste během cest dělal věci méně důležité a vysoce odborné činnosti dělal v prostředí k tomu vhodném?

none

Pochopis, ze to dela podle sveho uvazeni? Asi ne…

Tomáš R.

Netykejte mi, křupane.
Že to dělá podle svého uvážení chápu. Že uvažuje chybně si myslet mohu?

Gwann

Jako sebestredny krupan se tu ale chovate spíš vy. A tykání, vydání či onkani na tom nic nezmeni

Tomáš R.

Apeluji pouze na obyčejnou ohleduplnost a snažím se vyjádřit myšlenku, že když někde něco nějak nefunguje /tedy to připojení/, tak je rozumné se tomu přizpůsobit. Pokud to vnímáte jako sebestřednost, vaše volba.

Gwann

Pochopíš, že každý si zváží sám, co chce kdy dělat?

Když nebude signál, třeba nepojede vlakem. Když takových bude hodně, třeba vlak zrusi.

Gwann

Opravdu brilantní argumentace smerem k zrušení vlaku

Tomáš R.

Myslíte tím, že pak ti lidé, kteří ve vlaku nebudou moci kvůli absenci připojení pracovat, tak pojedu raději autem, kde pracovat budou moci? To dává smysl.

Nose Peak

No, anebo nadnárodní zaměstnavatel může zaměstnat lidi v nějaké jiné zemi, kde už mají třeba 21. století a dá se jim normálně dovolat…

Tomáš R.

A jak to prosím řešíte třeba v situaci, kdy máte jednání s jiným zákazníkem? To pak taky berete okamžitě všechny telefony?

Michal

Malá otázka – K čemu je mně lepší pokrytí signálem, když „vevnitř“ je to stále ubohé? Na volání perfektní signál nepotřebuji (ve vlaku se často principálně ani volat nedá), a internet je použitelný pouze u RJ a ARRIVA (jiné soukromé dopravce nemohu soudit).

PvvS

Když bude mít signál repeater, tak se bude dát volat. Bez signálu nejde ani volání , ani internet.

Michal

To ano. Ale je třeba si uvědomit, kolik dat je třeba „přenášet“ při obyčejném hovoru a při načítání různých stránek. Při slabším signálu mně hovor s výpadky funguje stále, ale některé stránky se vůbec nenačtou respektive aplikace je nepoužitelná.

no tak

Bohuzel pro nekoho kdo pracuje to casto neni dost. Je jedna vec vypadky kdyz se mluvi s rodinou a druhi s klientem nebo zakaznikem nebo kolegou. Pro tu druhou stranu to nebude ok.

Tomáš R.

Ale bude to ok pro spolucestující, kteří vaše plkání s rodinou či služební hovory s klienty nebudou muset poslouchat.
Mimochodem, co děláte tak strašlivě důležitého, že nelze klientovi zavolat, až z toho vlaku vstoupíte?

PvvS

Tak si kupte lístek do tiché zóny.

Tomáš R.

Bohužel i tam se vyskytují bezohlední idioti.

Michal

Řekněme, že v některých vlacích je tichá zóna maximálně možná u strojvůdce. A tím nemyslím jenom ostatní cestující, některé vlaky jsou hlučné jenom sami o sobě.

Martin Verner

Představit si, že třeba potřebuje zavolat ten klient, je zjevně nad Vaše mentální schopnosti, viďte?

Tomáš R.

„Mohu prosím zavolat za hodinu?“ Zkuste někdy napsat volajícímu klientovi tuto zprávu. V 99% případů odpoví „ok“, v tom jednom procentu se dá odejít telefonovat třeba na představek a neobtěžovat svými řečmi spolucestující.
Ale s klienty pracují teprve asi 30 let, tak se možná pletu 😊

Gwann

Jasně, kvůli vám si povinné přidam nevyužitého času…

Třeba volat nemusím, ale věcné padající vpn není dobrá pro nic…

Michal

Volat ve vlaku je vážně efektivně využitý čas. Zn. Sarkasmus

Michal

Víte, kolikrát jsem chtěl někde volat a člověk mně to típl a napsal, že teď nemůže (ať už z jakéhokoliv důvodu). Hlavu mu za to neutrhnu.

Venouš

Pracovat? Ve vlaku?

Vašek H

Na co drahý, složitý a energeticky nenažraný repeater, když máme levnější propustná okna. Jenom je nařídit všem výrobcům vozidel v EU, aby je povinně do svých vozidel dávali, a je do pár let po problému (tam kde jsou tratě s vnějším pokrytím ke 100%)…

František

Pořád mě fascinuje rozdíl v kvalitě a rychlostí internetu ve vlaku na koridoru a na palubě mezikontinentálního letu…

Nose Peak

Nejen. Je podstatně jednodušší si přes internet koupit letenku na Nový Zéland, než lístek na vlak do vesnice v sousední zemi…

Kapůto

A proč si ten lístek nekoupíte normálně ve vlaku? Kolik lidi potrebuje nakupovat online dopředu lístky na krátké přeshraniční cesty, aby se někomu vyplatilo tento trh řešit? Naprostá většina cestujících v takových linkách jsou místní nebo turisté, kteří si lístek koupi v automatu/u průvodčí/u řidiče (v buse). Ten kdo nakupuje online, je v drtivé většině cestující mezi významnými cíly a pro takové cesty jsou eshopy dopravců v naprosté většině funkční. Otázka je spíš, zda vy nejste že skupiny, která hledá jak za každou cenu jet za nejnižší dostupný tarif a pak samozřejmě chápu, že se vám to nelíbí. Jenže naprostá… Číst vice »

tarten

Průvodčíma bych se neoháněl. Třeba JMK je chce rušit, přinejmenším v Ibalginech.

Nose Peak

Já dostal kartáč v Lasičce do Břeclavi, že nemám lístek a že ve vlaku se lupeny neprodávaj. Lístek jsem neměl, bo na nádraží (W-Simmering) fungoval jenom automat VOR a ten lístky do Břeclavi nevedl.

Tož asi tak. A to byl spoj na hlavní trati, žádná lokálka typu Segedín – Trhové Bobroluhy…