Pokrok v přípravě. Třípruh od Písku na jih má pravomocné územní rozhodnutí
Zahájení stavby přeložky silnice I/20 u Budějovic (srpen 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Příprava třípruhu pokračuje, ačkoliv například město Písek po loňském zprovoznění dálnice D4 volá po čtyřpruhu směrem na Budějovice.
Určite by tam mali byť pruhy 4, tak ako pri výjazde z ČB smer Třeboň.
Při výjezdu z ČB se 4 pruhy už staví.
Tři pruhy je blbost prvotřídní !! , na tomto úseku ,za pár let to budou zase s velkou slávou za spoustu dalších peněz stejně předělávat .
Jezdím po téhle silnici celkem často a efektivní by bylo spíš 2+2 než střídavá 1+2, tenhle režim je podle mě vhodný jen na okreskách, kde je vzhledem k terénu, zástavbě a hustotě provozu účelný a to zejména kvůli úsekům s prudšími sklony. Z kopce stačí samozřejmě jeden pruh, do kopce dva (důvody snad všichni známe či tušíme, jak je v jiném příspěvku uvedeno: sváteční řidiči, starší řidiči, více naložená vozidla, s vozíky, cyklisti, atd., ne všichni jsou zkrátka schopni do stoupání udržet 80-90 km/h). Myslím že by technicky 2+2 nemusel být problém v celém úseku Písek – Budějovice. Ovšem za… Číst vice »
Oprava gramatiky:
…všichni dodržovali…
P.S.: občas se chybička vloudí… 😀
To je teda paskvil. V Písku skončí dálnice, pak třípruh do Pištína, odkud bude čtyřpruh do Budějovic…Jakýkoliv posun lepší než žádný, ale zde mi to přijde silně nedomyšlené..
Byla snaha udělat co nejdříve to, co nepotřebuje změny v ÚP, velkou EIA a zachováním pouhé silnice nerozbouří vodu až dalekých Tetčicích.
Ne. Z Pištína bude pokračovat třípruh až do Češňovic. Čtyřpruh je to až od připojení II/145 od Prachatic.
asi se zapomnělo na dálnice nižší třídy, užší, levnější, třeba jen na 110km/h, jako je ta z Písku na Novou Hospodu, těch je plná Itálie, tam jsou neplacené. Je to určitě levnější, než plnotučná dálnice, a lepší , než cikcak třípruh. Dvacítka z Plzně do CB by si to určitě zasloužila
to uz rovnou pridat smer na Plzen z Nove Hospody, at se odkloni doprava z Prahy
Všechno jednou možná bude, ale to jsou desítky let přípravy a tady se původně mělo stavět už příští rok. I tak do toho přišly nějaké ty vidle a trochu se nám to protahuje…
Ano je potřeba zkapacitňovat silniční dopravu mezi městy, aby se pak ukázalo, že do těch nekapacitních měst se víc aut nevejde.
Stejně by mě zajímalo kolik aut zde jezdí jen proto, že chybí dálnice D3 od Prahy. Ale asi to moc nebude. Provoz tam je velký i tak.
PS: škoda že dál na Plzeň je to děs. A ta „slibovaná“ dálnice (mimochodem jediná „rozumná z těch budoucích plánů na dálnice roku 2050) bude bude za 20 let.
Přesně tak. Středočeská D3 by se určitě projevila v nějakém poklesu na I/20. Nyní je pro levý břeh Prahy více sexy prodloužená D4 než jistota parkoviště u Benešova.
Já si myslím, že jich bude dost. On je totiž od Prahy opruz nejen ta dvoupruhová I/3, ale i ten kus, který se jede po D1, protože tam se snad plynule jezdí už jen ve 3 ráno.
No asi jich málo pravda nebude. O to více by pak neměla smysl dálnice od Písku na Budějovice.
Já právě nevím kolik aut z Prahy jezdí po D4 (to asi se nedozvíme nikdy)
Sčítání dopravy?
Celostátní sčítání neřekne nic od tom odkud-kam auto jede, jde čistě o počet vozidel na daném sčítaném profilu…
Na to byste potřeboval směrový průzkum s párováním RZ vozidel
OK. I tento se možná zde dělá nebi už dělal. Tedy určitě by na základě nakrmení modelu daty ze sčítání šlo vygenerovat požadovaný údaj.
Jezdím pravidelně D3 i D4, v podstatě podle toho, jestli jedu východ nebo západ Prahy. Po dokončení D3 se to (pro mě) nezmění. Úzké hrdlo na D0 bude ještě dlouho, možná napořád (tunely se předělávat nebudou), a D4 vždycky byla hodně pohodová, možná jedna z nejklidnějších našich dálnic vůbec. Naopak D0 bývá hodně nervózní a slušela by tam nižší rychlost a úsekové měření aspoň od D5 k odbočce na Barrandov.
úplně se zapomnělo na možnost dálnic nižší kategorie, tedy levnější, užší a třeba jen na 110km/h, jako je ta z 20 Písku na Novou Hospodu, kterých je plná Itálie. určitě lepší, než cikcak třípruh a levnější, než plnohodnotná dálnice
Nezapomnělo. Ale úzká dálnice je v našich složitých podmínkách pořád dálnice. Se vši parádou, co k přípravě patří. Středočeská D3 by mohla vyprávět.
Třípruh v pohodě, ale povolte na předjíždění 110, ať tam celý úsek nezabere jeden předjížděcí manévr…
Vy jste koukám další z těch, kteří nepochopili, že předjíždění na tomto typu komunikací v podstatě postrádá smysl. Kamiony jedou cca 85 takže předjíždět je nemá cenu a jediné čeho dosáhnete je, že za pár vteřin dojedete další štrůdl kamionů. A takové tych vraky, (V3S, avie, staré tatry, 1203 atd.) co jedou 60 už v podstatě z hlavních tahů vymizely…
Já jsem jeden z těch co jezdil Budějky –
Vídeň pravidelně nějakou dobu, a proto mi přijde 2+1 v pohodě… Jenom je v Rakousku limit kilo, tak se dam dají kamiony předjet v pohodě, 105-110
tam nikdo neřeší, policie tam občas u těch dlouhých rovných chytá jenom závodníky…
Jezdím jako všichni kolo mne tachometrových 105-110 a za 35 let to se mnou policie neřešila. Spíše jde o to, že český člověk zvednutí limitu na 110 ocení svižnou 120-130. A to už je zaděláno na běžné silnici s hustým provozem na slušný průšvih. A pokuta nebude to nejhorší.
Proc Nova Hospoda urovnove? Pokud se uz neco takoveho dela, pak krizeni s takto frekventovanou silnici, kde je navic tolik nehod, by melo byt bez diskuse mimourovnove.
Tady mi zůstal rozum stát i jako profíkovi. Zrovna tahle křižovatka by zasloužila mimoúroveň jako žádná jiná.
Ano, to nechápe asi dost lidí. Tato přestavba na třípruh měla být se vším všudy komplet s MÚK. Takto je to strašný paskvil.. Jediné co se dá jakš takš tolerovat v ojedinělých případech je stykový křižovatka s nějakou velmi málo vytíženou silnicí jako odbočkou do malé vesnice….
Mezi Vodňany a Pištínem je to hodně odfláknuté, v letácích vidím 4 průsečné křižovatky a dvě stykovky, zatímco mezi Pískem a Vodňany jen dvě stykovky a vše ostatní kompletní MÚK
Pro větší bezpečnost by tam mohl být pravda kruhový objezd, ale hustoty z I/122 jsou relativně nízké (1,1 tis. ze severu, 1,4 tis. z jihu).
Od Pisku dolu je to silena cesta, pry kvalitni 2 pruh s pripojnymi pruhy jako vazne? Vsak to je silene neda se tam predjizdet, jede se 80kmh ve vlacku. Za me tam ma byt 4pruh, nerikam, ze prioritne to musi byt hned, jsou tu dulezitejsi stavby, ale jezdit se tady slusne neda.
takových šílených cesty v ČR máme hodně…
Přesně tak. Buďme rádi, že Radek jede a něco se dělá. Nejde všecko hned.
80 km/h je úplně v pohodě, když limit je 90. Navíc je to pohodlnější než řešit psychopaty v levém pruhu na dálnici. Nevadí mi v zásadě ani 70, nejsem malé dítě. Nepříjemní jsou ale jedinci, co neumí držet rychlost a jedou chvíli 70, chvíli 110, mám dojem, že jich poslední dobou přibylo.
A co nový most přes Protivín? Ten není podle letáků v článku součást ani jednoho úseku
To je samostatná akce a má začít už brzo. A všichni o tom statečně mlčí, protože to bude totální průser. Zkuste vymyslet objížďku!
v letácích ale je uveden také…
Samostatná stavba I/20 Protivín, most ev. č. 20-075. Termín 2026-2028.
Lepší třípruh, než stávající stav. Ale chce to připravovat s možností rozšíření.
A proč? Vždyť jednou bude dálnice Jihlava – Budějice – Plzeň – Karlovy Vary, tedy snad 🙂
Pokud bude jednou 2+2, tak bude v jiné trase a z té stávající se využije minimum. Proto se dělá nyní jenom 2+1. Akorát to chtělo důsledněji vyházet všechna úrovňová křížení.
Je zajímavé, jak některé stavby jedou, ale třeba ta samá silnice ve směru od D4 do Plzně, tam všechno trvá nechutně ( Sedlice, Kasejovice, Chválenice, Losiná, úprava křižovatek….). A čekat na D20 asi fakt nemá zatím smysl. Lepší by bylo, ji po pomalých částech budovat v rámci obchvatu obcí a měst
Nechutně trvá vše v Plz kraji.Sedlice jsou ještě JČ a příští rok začne stavba…
Ty třipruhy by měly prostě zakázat to je strašný
Ano, je to v případě úseku Písek – Budějovice otřesné. Tři pruhy mají smysl tam, kde jsou četná stoupání a nelze předpokládat zvýšení provozu. Tady neplatí ani jeden z těchto předpokladů.
A ta stoupání míním opravdu velká a dlouhá, ne krátká stoupání, které jsou na našich silnicích běžná a která dnešní nákladní vozidla ani nezaznamenají.
proc? mezi mirosovicemi a benesovem je tripruh super.
strasny je leda tak to “mely”
Je to úplně na pendrek, protože při vyšší intenzitě provozu, která je zde velkou část dne, klesá kapacita na úroveň dvoupruhu. Jistě, v noci to může být super, když rychlejší osobní auto předjede pomalejší nákladní auto, jenže aby předjíždění bylo efektivní, je třeba překročit povolených 90 km/h. Nákladní auta tu totiž zcela běžně jezdí přes 80 km/h.
Ale ked sa jede pres 80km/h, t.j. skoro 90km/h, co je legalna maximalna rychlost, tak netreba prebiehat 🙂
Ak nejaky nakladak ide vyrazne pomaljsie, tak tri pruh pomoze.
Podla mna je najdolezitejsie mat mimourovnove krizovatky, pretoze stvorpruh s okruznymi krizovatkami je vo vysledku horsi.
Vím a proto jsem to napsal tak, jak jsem to napsal. Dnes mají nákladní automobily dostatečně velký výkon (alespoň 300 kW a většinou už i o dost více) na to, aby těch osmdesát jely bez problémů i do stoupání, takže jedou trvale osmdesát a ne méně. Proto je střídavý třípruh zcela zbytečný, pokud chceme jezdit dle předpisů. Doba, kdy se nám tu ve velkém jezdily Liazy, starší Tatry 815, Tatry 148 a Škody 706 (s výkony 150 až 200 kW), které se do kopce drápaly padesátkou i méně, jsou už nenávratně pryč, ale na Ministerstvu dopravy a na ŘSD si… Číst vice »
I dnes se najde spousta nákladních aut, které jedou z objektivních údajů méně než 80 km/h (např. převoz zvířat a j.)
A najdou se i osobní auta jedoucí pod 80 km/h, například řidiči v pokročilém věku, sváteční, začínající, s vozíkem atd.
Jenže pamatujte, že ti v protisměru nemůžou absolutně předjíždět nikoho. Teoreticky ani traktor ve 4 ráno.
Takže třípruh je dobrý jen pro ty, kteří jedou „správným“ směrem.
A těžko najdete v ČR silnici na které je zvýšený provoz jen jedním směrem.
taky proto se na tripruhu stridaji smery, kde jsou dva pruhy.
Když pomalejší vozidla mají povolenou rychlost 80 km/h a jsou jí schopna dodržet bez ohledu na stoupání a běžně jí ještě překračují, tak ta rychlejší vozidla mohou jet jen 90 km/h, pokud nechtějí porušovat předpisy. Jenže porušení předpisů se u rychlejších vozidel děje právě proto, aby pomalejší vozidla mohla být předjeta. Takže střídavý třípruh do dnešní doby už fakt nepatří. Prostě na to musím trochu dupnout, když chci předjíždět a jet alespoň stovkou (spíš ale stodeset), abych pomalejší vozidla vůbec předjel. Jako sorry, střídavý třípruh je v dnešní době akorát past na řidiče a zbytečné vytváření průserových míst, kde pro… Číst vice »
prozradím ti sladké tajemství .. předjíždět jiná vozidla není povinnost, ale je to možnost.
nevidim jediny duvod, proč by „střídavý pruh“ měl být past na řidiče. Pokud je nezvládáš, vrať řidičák.
Sladká tajemství si nech do postýlky pro své cukrouše :-). Předjíždění opravdu povinnost není, ale když není možnost, jak to udělat legálně, když nesmím překročit 90 km/h a vedle mne jedou vozidla 80 až 90 km/h, tak je třípruh naprosto zbytečná záležitost. Říká se tomu správně vyhozené peníze do kanálu.
takze je to jasne – doporucuji vratit ridicak
Radši tahej kačera, bude to pro společnost přínosnější.
Jo, tak ten je „výbornej“, ráno směr Praha všechny třípruhy zacpaný, protože silnice kapacitně nezvládá a odpo směr Tábor úplně to samý. A největší vrchol je úsekový měření před Benešovem ve stoupáku. Takže třípruh mezi Benešovem a Mirošovicemi bych za příklad nedával.
A když už tady moralizuješ, tak města se píšou s velkými písmeny 😉
no, tak holt kdyz jsou ucpany, tak jsou ucpany. prekvapive jsou i velke casti dne, kdy ucpane nejsou a normalne se jima predjizdi.
bude super, az bude dalnice, ale – pokud nekdo neni schopen jet tripruhem aniz by byl hrozbou (“past na ridice”), nema za volantem co delat.
Tak třeba se to bude časem dát předělat.
Dálnici do stávající trasy nedostanete. Mnohde budou velké oblouky do okolí a bude kumšt vůbec dostat trasu dálnice nějak rozumně do ÚP. Ty územní limity budou čím dál přísnější a mantinely EIA stále více nepřekonatelné.
v Rakousku, Německu, Švédsku a leckde jinde na západě v rovinatých oblastech vám taky vadí? Mě to přijde naopak jako typ komunikace co nám tu chyběl na místa kde čtyřpruh není za každou cenu nutný…