Pokrok v boji o D52. Děti Země a Voda z Tetčic neuspěly se žalobou na dálnici Brno – Vídeň
Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je o krok blíže stavbě dálnice D52 z Perné na česko-rakouskou státní hranici. Nejvyšší správní
Nejsem si jistý, jestli byste mířil na skutečné viníky toho, že D52 pořád není…
Nemohu se než opakovat… V Rakousku nejsou Zelení? Jednoho mají za prezidenta. V Rakousku nejsou ekologické spolky? NIMBYsté? Přesto za 30 let zvládli dovést k severní hranici s Absurdistánem 3 dálnice… Jestli on ten problém u nás nebude v něčem jiném.
Sorry jako, ale pokrok??
Třicet roků (!) od listopadu tady stále není jediné dálniční spojení ČR-Rakousko a vy nazýváte nějaké trapné 4 km v této situaci „pokrokem“?
Dobrá zpráva. Teď rychle začít stavět. Včera bylo pozdě.
Doporučuji přečíst všem diskutujícím! Především 4 odstavec! 🙂 NSS zamítl kasační stížnost proti stavbě obchvatu Mikulova 1. 7. 2019 Nejvyšší správní soud zamítl 1. července 2019 kasační stížnost spolků Děti Země a Voda z Tetčic, které se domáhaly zrušení výjimky vydané ministerstvem životního prostředí pro stavbu obchvatu Mikulova, vyplývá z rozsudku. Udělení výjimky z ochrany přírody v místě obchvatu Mikulova bylo v souladu se zákonem. Spolky „Děti Země – Klub za udržitelnou dopravu“ a „Voda z Tetčic“ podaly žalobu proti rozhodnutí Ministerstva životního prostředí, kterým bylo potvrzeno rozhodnutí Krajského úřadu Jihomoravského kraje o udělení výjimky z ochrany zvlášť chráněných druhů… Číst vice »
Já vám nevím, platíme si stát a ten rukama svých úředníků není schopen kvalitně připravit liniovou stavbu tak, aby nebyla snadno napadnutelná relativně amatérskými spolky… jedna věc jsou protivní aktivisté, kvůli kterým například D5 trefila jediný kopec a jediné opravdu hluboké údolí široko daleko, druhá je neschopnost na straně úřadů v přípravě staveb a ochraně přírody na kterou občas někdo upozorní… nevím, je to celé nějak našišato…
Problém s trasou přes Břeclav je ten, že kdyby do Břeclavi vedla rakouská A5, jak chtěl Ekologický právní servis (nyní Frank Bold), tak by se všichni polští kamioňáci vydali z Břeclavi do Polska ne přes Brno, ale přes Hodonín, Strážnici, Veselí a Staré Město. Jinými slovy, mít A5 v Břeclavi znamená mít hotovou D55 z Břeclavi do Otrokovic a D1 skrz Přerov. Což jaksi není, že, tudíž proto je lepší mít D52 přes Mikulov.
Co se bude dít po dokončení D55? Nebude problém, že je plánovaný obchvat Břeclavi jen dvoupruh?
No to bude, problém bude i ta formanská cesta na Valtice Údajně ale je někde ve výhledové dokumentaci že by se z toho mohla stát do budoucna čtyřproudá silnice, ovšem když jsem se na to ptal lidí z úřadu, tak si asi spletli normy na jedničku a dálnici, nebo variantu s dálnicí a s jedničkou, protože tvrdily že by tam nemohly být sjezdy kde na dvoupruhu, že to nejde, což se mi nezdá, protože když se podívám na I/47, což je taky čtyřpruh, tak tam tam jsou křižovatky asi po kilometru. Ale ona je Břeclav co se silnic týče asi… Číst vice »
Za mě by nejlepší bylo, kdyby se pokračovalo od Pohořelice na Vídeň přes Hevlín, Lávu k Mistelbachu, ale rakouská strana trvala na trase přes Poysdorf. Škoda no, nemusel by se řešit průchod chráněným územím a navíc by se tam dalo dobře napojit Znojemsko, jak na Brno, tak na Vídeň.
Ještě jednou: NEMŮŽU, než bez komentáře zatleskat !!!
Nemůže, než bez komentáře zatleskat!!!
Snad už se konečně bude stavět a ne jen dívat na rakouskou stranu jak to jde jednoduše.
Pokud by tu dálnici postavili pod zemí (v tunelu), tak by to bylo super.
Když to zaplatíte..
Jo. Pěkně pod zemí z Brna až do Austrálie. Bylo by to určitě blíž. Skvělý nápad, funkce ve státní správě vás nemine.
Já sice nejsem členem Dětí země ani ničeho takového, ale s výstavbou dálnic D43, 49, 52 a části D55 nesouhlasím. Jedině, že by byly pod zemí, to totiž tolik neohrozí ty vzácné živočichy
To ani nemůžete myslet vážně…
Ve státní svátky povolují ústavy pro choromyslné svým pacientům přístup k internetu rapere?
Doufám, ze ty rádoby spolky uhradí všechny způsobené vicenaklady. Čím se tyhle lidi živí ?
A ŘSD uhradí poškození přírodního parku? 🙂
A RSD UHRADI škody na zdraví a majetku způsobené hustým provozem ve městě a na vesnicích ? Opravdu inteligentní odpověď.
Ty auta tam pojedou ať se různým vodám z Tetčic nebo jiným ekoteroristům líbí nebo nelíbí, za mne je lepší když profrčí po čtyř-pruhu než aby jeli pomalu a smrděli ve vesnicích.
Ondra: Když on pán František už neopouští prostory SZDC , takže má pocit nabytecnoszi a zbytečnosti jakékoliv silnice. Hlavně až bude povolán na věčnost, nedavejte jej do pohřebního vozu, jinak se tam probere a řádně všem vyhubuje:-)
Z peněz daňového poplatníka. Totiž z grantů. A peníze do grantů se dostnou přes grantovou agenturu. Grantová agentura získává peníze z rozpočtu státu i EU. No a ve státní rozpočtu peníze prostě jsou. Pátrat po tom, jak se tam dostaly, je buržoazní pavěda.
A jaké jsou ty vícenáklady? Žijeme v právním státě. Pokud se někdo mohl v zákonných lhůtách odvolat tak proč by to neudělal. A pokud nějaký „aktivista“ jako jedinec dokázal brzdit stavbu, kterou na úřadě připravují desítky lidí tak není chyba v tom aktivistovi ale jde o špatný projekt a šlendrián na straně ŘSD a dalších.
Přesně tak. Buď je podaná námitka neopodstatněná, pak ji má stát být schopen hodně rychle shodit ze stolu. Nebo je opodstatněná, a pak někdo v ŘSD odvedl mizernou práci.
(jasěn, svět není tak černobílý jak jsem popsal, ale to nebylo pointou 🙂 )
Úplně v kontextu nevím jaký šlendrián RSD. Soud konstatoval, že je vše v pořádku a žalobu zamítnul = RSD mělo vše OK. Jestli spíše není potíž že napadené rozhodnutí je z roku 2016 a dnes je polovina 2019. Takže když někdo využije práva se odvolat, než se potvrdí že je vše OK trvá to u nás 3 roky…. Odvolání proti UR na D52 obchvat Mikulova bylo napadeno v 10/2018 a taky je zatím klid…
Námitka Dětí Země, že soud věc za 2 měsíce nemohl stihnout řádně posoudit, je skutečně za všechny prachy.
Hádám, že by stejný argument padnul, kdyby to byly 2 roky. A nebo 200 let – pořád to bude málo.
No on byl totiž zvyklý, že dříve si s jeho námitkami soudy nevěděly rady celé roky. A teď je překvapený, když soud rozhodne pro jednou rychle. Já nemám nic proti oponentním názorům či posudkům, podle mě jsou i potřeba. Bohužel náš stavebně právní systém si s nimi však nedokáže poradit a jediným výsledkem jsou obrovská zdržení, čili škoda ve finále největší.
No jo, Patrik chtěl hlavně zdržovat a za drobný sponzorský příspěvek od zdržování ustoupit a kasační soud mu zkazil kšeft.
Buď si někdo bude stěžovat že soudy rozhodují moc pomalu, anebo moc rychle 🙂
Dalnice D52 je korupcni projekt od A do Z. Pres Breclav by to bylo levnejsi protoze kratci: 9 km misto 25. Jenze pak by si particka developeru a politiku nemohla zhodnotit pozemky v Pasohlavkach.
Doporucuji vyrocni zpravy BIS…
No tak to se ale mělo říct před 20 lety Rakušákům, aby jejich dálnice nevedla k Mikulovu, žeano? Teď už je na nářky pozdě
No jiste ze je to problem ze nekteri urednici a politici jednali proti zajmum CR a rekli Rakusanum ze spojeni bude pres Mikulov.
Jinak at vede dalnice tam a nebo tady tak pohled do pentlogramu RSD jasne rika ze 4pruh je zde zbytecny
Karle a napadlo vás třeba, jak by vypadal ten nájezd na (dvouproudou!) D1 u Brna, kdyby v jednom místě byla zaústěna D2+D52. Každý den by tam byla fronta až do Lanžhota. Nehledě na to, že i pozemky kolem Břeclavi by tímto byly „zhodnocené“. A navrch samozřejmě, viz námitka od liposh – trasování jsme si měli vážně rozmyslet dřív…
A kapacitne je d2 taky nekonecna zeano?
Problem je jiz dnes na D2 u brna ze je na hranicich sve kapacity a pridat tam jeste D52 tak mame zase dalsi kolonu
Nejen D52! DOkonce už trasování E461 (předtím E7) je korupční projekt od A do Z! Správně měli E461 trasovat přes Břeclav. Tak daleko sahají prsty developerů, už v roce 1960 když se systém evropských silnic zaváděl, tak to bylo jasné!
A developeři můžou taky za to, že kamioňási si krátí cestu a Praha – Vídeň nejezdí delší trasou přes Břeclav, ale rovnou přes Znojmo!
To ze je neco evropsky vyznamny tah tj. Exxx vubec neznamena, ze to ma byt dalnice!
Presne jste napsal ten duvod proc je D52 zbytecna: z prahy se jezdi pres znojmo po 38, ze severni a stredni moravy to bude po D55 pres Breclav. A na zbytek staci 2 nebo 3pruh.
Pane Podlesáku, a jel jste někdy po té silnici vůbec?
A pokud vy tvrdíte, že dálnice netřeba, proč ji tedy staví i ekologičtí Rakušáci?
Rozšířit D2 k Břeclavi na 3 pruhy plus 9 km novostavby by bylo nakonec větší porno, než 25 km novostavby D52, přitom výsledek poloviční. Nicméně tento názor se musí nutně objevit vždy v jakékoliv diskuzi ohledně D52:-)
Kratší přece není vždy lepší. Břeclav je komplet natura2000 a i dvoupruh obchvatu jsou kompenzace za desítky mio trvající roky a i o ty se do zimy sdružení ochranářů přírody děti země soudilo …D2 je do své cca třetiny na 45tis vozidel, takže ty řeči o volné kapacitě jsou úplně mimo.