Pokrok u nového Boeingu 777-9, odstartovaly certifikační letové zkoušky

Boeing 777-9. Foto: BoeingBoeing 777-9. Foto: Boeing

Dodávky nových letounů odstartují pravděpodobně až v roce 2026.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hariprasad

A co MCAS? Bude?

Pave69

A pohli nějak s tím odmrazováním náběžných věnců motorů? Myslím kvůli tomu se zahájení certifikace odkládalo…

Y.K.

Nepletete si to s 737Max? Tam se u motorů LEAP musí vyřešit možnost přehřátí náběžných hran vstupů do motorů.

777-9 měl celou plejádu problémů s úplně novými motory GE9X, což stojí za zančnou částí zpoždění, protože se muselo dělat mnoho úprav, naposledy třeba kompresoru, ale že by se řešilo něco s opláštěním, to si nevybavuji.

Roman osobně

Bude též 777X v provedení pro ultra dlouhé lety (něco jako je 777-200LR)?

Y.K.

777-8 má mít s více než 16 000 km větší dolet než 777-200LR. 777-9 je větší a těžší varianta s kratším doletem (i když větším než 777-300ER).

Roman osobně

777-200LR má dolet 17 395 km (alespoň podle wiki)

Y.K.

https://www.boeing.com/commercial/777

777-200LR dolet 8,555 nmi (15,843 km) 🙂

Air Traveller

ano. v podobe 777-8.

Jaminator

Po zkušenostech s MAXem to bude pod stranickým drobnohledem.

Jiří Kocurek

Protože strana tomu rozumí a zítra bude dozorovat zase něco jiného, strana totiž rozumí úplně všemu. I hoření betonu.