Pokrok u nového Boeingu 777-9, odstartovaly certifikační letové zkoušky
Boeing 777-9. Foto: Boeing
Dodávky nových letounů odstartují pravděpodobně až v roce 2026.
Dodávky nových letounů odstartují pravděpodobně až v roce 2026.
A co MCAS? Bude?
A pohli nějak s tím odmrazováním náběžných věnců motorů? Myslím kvůli tomu se zahájení certifikace odkládalo…
Nepletete si to s 737Max? Tam se u motorů LEAP musí vyřešit možnost přehřátí náběžných hran vstupů do motorů.
777-9 měl celou plejádu problémů s úplně novými motory GE9X, což stojí za zančnou částí zpoždění, protože se muselo dělat mnoho úprav, naposledy třeba kompresoru, ale že by se řešilo něco s opláštěním, to si nevybavuji.
Bude též 777X v provedení pro ultra dlouhé lety (něco jako je 777-200LR)?
777-8 má mít s více než 16 000 km větší dolet než 777-200LR. 777-9 je větší a těžší varianta s kratším doletem (i když větším než 777-300ER).
777-200LR má dolet 17 395 km (alespoň podle wiki)
https://www.boeing.com/commercial/777
777-200LR dolet 8,555 nmi (15,843 km) 🙂
ano. v podobe 777-8.
Po zkušenostech s MAXem to bude pod stranickým drobnohledem.
Protože strana tomu rozumí a zítra bude dozorovat zase něco jiného, strana totiž rozumí úplně všemu. I hoření betonu.