Pokrok nezastavíš. Poslední kraj začíná řešit integraci veřejné dopravy

Nové autobusy pro Karlovarský kraj. Foto: FB Petra KulhánkaNové autobusy pro Karlovarský kraj. Foto: FB Petra Kulhánka

Karlovarskému kraji má pomoci řešit zaostalost Plzeňský kraj.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Výpravčí

No, docela milé překvapení, i to IDPK. Pozdě, ale přece. Tak ještě nám zbývá opravdu taktový JŘ s přípoji, bez děr a náhodných výstřelů.

Fandík

Karlovarský kraj má Egronet… Na ten by mohl být pyšný, ale je to jen jízdenka na celý den …. Ale zase funguje po celém kraji a v příhraničí v Německu… Myslím, že už ta jízdenka bude mít tak 25. výročí …. To byla první integrace v Kv kraji

Soudný znalec

V okolí Žlutic jsem okusil na vlastní kůži meziměstský autobus dva roky zpět. Neviděl jsem za celý život tak starobylý stroj na “tisk” jízdenek. O digitální technologii ani nemluvě…nevím, zda ty nové autobusy doputovaly i na Žluticko, ale pokud ne, tak chci vidět jak něco takového vystaví integrovaný jízdní doklad…

kubiqcz

I na Žluticko dorazily ty nové autobusy a mají úplně nový odbavovací systém.

Jáchym

Nejsou už Vary ve 13. pásmu PID? Co takhle to propojit komplet?

Plecháč

Celorepublikový IDS by se hodil, ale radši bych měl megaIDPK než megaPID. Fakt mně nebaví počítat pásma, radši prostě zadám odkud kam jedu.

Daniel Jablonecký

To můžete i v PIDu. #pidlitacka

Martin S.

Ne. A hlavně nemáte garanci dojetí do cílové stanice i po vypršení časové platnosti (zpoždění) v posledním spoji cesty, v IDPK ano. O milionu dalších věcí nemluvě. IDPK >> PID.

David

Ideal by bylo jen si pipnout pri nástupu kartou a nic nepocitat a nemít pásma

Adam

Má někdo nějaké inside info, kdy bude hotová aplikace IREDO? Už měla být vydána minulej rok, ale chápu, že potřebují něco dát na plakát „novinky pro rok 2026“ Ptám se proto, že se tím pořád někdo chlubil a reálně, když se zeptám jak to vypadá, tak neodpovídají.

Tom

Údajně by měl ještě letos začít zkušební provoz. Co vím, minimálně mikroška už má update sw připravený.

218

2075 – první testování teleportace pro dopravu osob
2091 – lety na Měsíc zaintegrovány do PID (pásmo 3285)
2114 – zprovozněna aplikace IREDO

Daniel Jablonecký

2115 – konečně přišel vtip.

maaaca

Mě už v roce 2023 odpovídala nějaká teta z odboru dopravy KHK, že aplikace bude v půlce roku 2024 🙂
Každopádně je to už přes rok od podepsání smlouvy s dodavatelem výsměch všem cestujícím v obou krajích…

Dan

Asi by měla být relativně brzy, když od 1. srpna měnili Tarif a SPP IREDO, kde již je mobilní aplikace zmíněna, jinou změnu jsem tam nenašel.

MartinS.

Podle smlouvy s CHAPSem podepsané loni v červenci by v půlce září mělo začít testování IREDO appky a před koncem roku ostrý provoz. Smlouva i s termíny je k nahlédnutí v registru smluv.

Jan Horák
V. K.

Pokud by IDPK integroval Plzeňský, Karlovarský a Jihočeský kraj, tak by to byl docela zajímavý systém. Navíc IDPK patří spolu s DÚK k těm nejkvalitnějším systémům. Ideálně by měl DÚK ještě převzít IDOL, ale to by v Liberci nezkousli. Otázka samozřejmě je, jak moc hlubokou spolupráci ega jednotlivých radní pro dopravu umožní (třeba zřídit jen jediného organizátora), ale je super, že se nejali samy vynalézat kolo a obrátili se na zkušené.

M M

Škoda, že to takto nedopadlo i na Moravě, IDS JMK na Vysočině a na Zlínsku by bylo určitě lepší volbou než paskvily VDV a IDZK

TrBus

IDPK pro Jihočeský kraj dělal jen jízdní řády páteřních linek. Ostatní včetně tarifu dělal JIKORD. Ten bude stejný jako v DÚK, tj. zónově-relační s tím, že v rámci časové platnosti jízdenky se budete moci vrátit zpět.

Hon

DÚK je sice dobrý, ale nevýhoda je v to, že pokud cestující jede z bodu A do bodu B s přestupem (vlak x vlak) tak se často stává, že by projížděl nepovolenou zónou, a tak si musí stejně koupit jízdenku na dvakrát), protože je DÚK dělán vždy nejkratší cestou a nelze do přesměrovat, aby byly dopočítány zóny delší trasou …

TrBus

Coo? Nezáleží na zónách, ale na tzv. tarifních jednicích (ty jsou uvedeny i na jízdnence). Takže pokud například pojedu z Mostu do Žatce mohu jet přímo přes Počerady nebo přes Chomutov a cena jízdenky je stejná.

Ústečan

Úplně dokonalý taky IDPK není. Například poslední vlak z Domažlic do Plzně ve všední den odjíždí už v 8, a to je ještě EC. To mi jako kvalitní dopravní obslužnost nepřijde.

Daniel Jablonecký

A těch zbývajících 16 hodin do půlnoci už nic nejede? 😲

MiNo

To těžko, vlaky jezdí až do večera.

Ústečan

Ach jo, myslel jsem že je zřejmé, že mám na mysli 8 večer, ale zjevně jsem přecenil inteligenci některých zdejších místních diskutujících 🙂

Kuzma

Zaintegrovat rovnou do Plzeňského kraje, stejně to bylo lepší, když jsme byli Západočeský kraj.

Jiří Bílý

Zaintegrovat rovnou do Německa. Stejně tam všichni místní pracují a tady zas musí pracovat Ukrajinci …

Tomáš Fuk

Zbytečný kraj o 3 okresech,zašívárna pro naprosto neschopné politiky…..

Petr Drozda

Redukce krajů by opravdu bodla

Martin

Je to trochu nešťastné, když kraje vznikaly zhruba v hranicích ze 60. let, ale Karlovarský se zmenšil na východě o celé Podbořansko, Kadaňsko a Vejprtsko a na jihu o Plánsko, takže z něj opravdu moc nezbylo.

Pavel

Ty vole, Vejprtsko. Jsem se fakt zasmál.