Pokrok míří na jih. Kraj slibuje cestování na jednu jízdenku do konce příštího roku

Autobusové nádraží České Budějovice, ČSAD Jihotrans (GW Bus). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářAutobusové nádraží České Budějovice, ČSAD Jihotrans (GW Bus). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jihočeský kraj je dnes z hlediska dopravní integrace zřejmě nejzaostalejší ze všech.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Originální jméno

IDS současná krajská koalice slibuje už od voleb, reálné práce začaly až v druhé polovině funkčního období, no a teď je u Kubů smutno, že se to nestihne do voleb…

Ruda

Nebuďte slušnej , řeknete jméno. Kdo vyhrál a kdo se soudil? Ví to někdo prosím?

Tomáš R.

Vývoj „integrovaných“ dopravních systému v jednotlivých krajích ČR je obrovská, ale fakt obrovská promarněná příležitost, jak udělat hromadnou dopravu v rámci celé ČR srozumitelnou a tím mnohem atraktivnější pro cestující.
To, že si každý kraj za obrovské peníze vyvíjí vzájemně nekompatibilní systémy a nutí tak cestující do jejich složitého studia a instalace mnoha naprosto odlišných aplikací, je naprosto zásadní systémová chyba, kterou prakticky nepůjde, aspoň v dohledné době, opravit.

Nose Peak

Vzhledem k tomu, že kraje jsou v podmínkách Čé eR v zásadě jenom distribuční kanály rozpočtu s omezenou autonomií, neměl by být problém je ke spolupráci donutit. Ale proč? Kdo to potřebuje? Vzájemné propojení IDSek není nová dálnice, s tím se nevyfotíte…

Pavouk

https://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy_region/konec-zaostavani-verejna-doprava-v-jihoceskem-kraji-se-zmeni-pristi-rok-20230424.html

duben 2023:
S rozšířením IDS do celého kraje počítáme ve druhé polovině příštího roku.

srpen 2024:
Kraj slibuje cestování na jednu jízdenku do konce příštího roku.

listopad 2030:
Integrovaná doprava na jihu již brzy.

únor 2040:
Přípravu Integrované dopravy v Jihočeském kraji provázejí nečekané problémy.

Ferda Vomáčka

Proč se divíte, že to řeší až teď? Mělo přece prioritu letiště. Tam je teď čilý dopravní ruch, takže se mohou soustředit na méně prioritní věci 😀

udavač

Mýlíte se: letiště je mnohem novější záležitost než IDS (JIKORD) – IDS se tam „řeší“ už minimálně 10 roků a letiště tehdy žádnou prioritou nebylo.

Hoermalmeister

Už aby to bylo

Jarda

Karlovarský kraj na tom není o moc lépe. Tarif IDOK sice platí po celém kraji, ale koupit si jednotlivou jízdenku do vlaku není možné. Z předplatních možností lze koupit pouze týdenní a měsíční předplatné, roční už nikoli. Hrozná parodie na IDS a nějaká náprava po vzoru Plzeňského kraje, kde s Plzeňskou kartou není žádný problém, žel v nedohlednu. 🙁

Tom

No alespoň tam mají Egronet, který se nám teď na dovolené ve dvou s dvěma dětma většinou vyplatil, i když jsme nejeli do Německa.

JardaP

Jinak tedy titulek článku beru jako zdařilou satiru směrem k volební kampani.

JardaP

Takže po 22 létech intenzivní činnosti jsme seznali, že jsme k ničemu a oslovili sousední kraj, aby to za nás vyřešil. No, a kvůli objektivním příčinám budeme mít (možná) po 25 létech funkční integrovaný systém! Já volám, bravo!

JardaP

Pardon, ze samého vzrušenů my vypadla základní matematika 😀. Ale, jen aby z toho nebyla realita.

JardaP

Jenom pro osvěžení paměti: JIKORD s.r.o. je společnost, která byla založena 18. ledna 2010[1] za účelem zajištění dopravní obslužnosti Jihočeského kraje při důsledném dodržování hlavních koordinačních zásad. Právní aplikace těchto zásad vede k vytvoření jednotné dopravní soustavy kraje, při optimálním vynaložení rozpočtových finančních prostředků kraje a státu.[2] V současné době[kdy?] je jejím hlavním úkolem příprava jednotného integrovaného dopravního systému (IDS) v Jihočeském kraji.

Karl vB.

Zaostalost Jihočeského kraje v integraci krajské veřejné dopravy je ohromný pomník bývalých hejtmanů z tehdejší ČSSD, kteří na tomto postu seděli TŘI volební období a kde nic, tu nic.
Hejtman Jiří Zimola (ČSSD) fungoval v letech 11.2008 – 04.2017
Hejtmanka Ivana Stráská (ČSSD) v letech 04.2017 – 11.2020

Václav

Ještě bych doplnil náměstka pro dopravu Jiřího Švece (Starostové) který tuto funkci zastával za hejtmanky Štrbské. Za jeho úřadování sedal v jeho kanceláři jenom prach.

udavač

A nebyl snad JIKORD zřízen (oficiálně) m.j. právě kvůli tomu, aby v jižních Čechách nějaký IDS vytvořil? Nebo to měla být opravdu jen nějaká „trafika“ pro Zdeňka Žemličku i některé jiné osoby neúspěšné v jejich dosavadních pozicích jinde?

libor

dokud to nebude nevěřím. A vůbec, na co mají Jikord, když to pro ně dělá Povedlo?

Karl vB.

Co se týká spolupráce s POVED, tak jí považuji za velmi přínosnou, protože IDS Plzeňského kraje patří (spolu s IDS JMK) k těm nejpovedenějším. Myslím, že spolupracovat se zkušeným koordinátorem sousedního kraje je mnohem přínosnější, než kdyby Jikord bez zkušeností hledat metodou „pokus – omyl“ nějaké vlastní jihočeské řešení.
Vedlejším produktem tohoto vztahu by mohla být jistá unie obou IDS, což by ocenili nejen obyvatelé z obou stran krajské hranice, ale i návštěvníci Šumavy.

udavač

POVED rozhodně není tím nejlepším v ČR: jeho počátky byly strašné, ale za několik posledních roků se jeho fungování výrazně zlepšilo, takže se z toho počátečního srabu vcelku úspěšně vyhrabal – na rozdíl od většiny ostatních menších krajských IDS (lze-li pro ně termín IDS oprávněně vůbec použít). Ale kdyby se ve výsledku podařil nějaký „komplot“ mezi jihočeským IDS a POVEDem, bylo by to rozhodně ku prospěchu všem – už kvůli tomu, že chtít dělit Šumavu krajskou hranicí je z pohledu turistického ruchu nesmysl.

Petr

Jirka to tam nemá snadné. ☺️