Pokrok: Dálnice D3 k hranici s Rakouskem získala územní rozhodnutí
Stavba dálnice D3 jižně od Českých Budějovic. Pramen: ŘSD
Na rakouské straně se na českou dálnici D3 napojí rychlostní silnice S10.
Na rakouské straně se na českou dálnici D3 napojí rychlostní silnice S10.
Jižní Čechy jako vždy poslední.
spíš střední, ne?
Dolní Dvořiště a střední Čechy? Tak to potom je Plzeň předměstí Prahy.
Podle mapy se asi zbori obe ONA.. Ktera jsou pro motoristy uzitecnejsi nez tento usek dalnice
Urcite ne, obe budou stat dal
Docela zajímavé, že u d3 nechali rakusaky do toho remcat, ale kupodivu nikdo nepřišel, žádné vidle nam do toho nehodili :O zato u D52 na Moravě proti ní bojují i rakusaci. jak je možné že jednu dálnici odmítají a druhá jim je u řitě?
U D52 nešlo o to, že by se zapojovala rakouská strana, spíš šlo o to, že se chtěl (konkrétně) zapojit rakouský spolek (Rakousko již připojení na D52 skoro má hotové). Tento spolek zastupoval tuším představil Dětí země. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ve věci územního rozhodnutí D52 jasně stanovilo, že u těchto úseků je nutné (pokud je zájem) zapojit i státy (jejich spolky, občany, popř. státní instituce, aj.) se kterými se hraniční úsek setkává. V případě D52 byl zájem rakouského spolku na účasti v řízení. Vydáním rozsudku Nejvyššího správního soudu vedlo k tomu, že úřad, rozhodující o územním rozhodnutí hraničního úseku… Číst vice »
U D52 to nebyli Rakusaci, ale Deti zeme si zaregistrovali spolek v Rakousku a protestovali s nim.
Jo jo pokrok je vidět i kolem Tábora.Čekystán
Ve smlouvě o této dálnici je myslím klauzule že pokud jedna strana začne stavět Hraniční úsek tak ho musí stavit i ta druhá. Takže se nestane že Češi postaví dálnici na hranice a rakušané ne
Máte pravdu, ale upřímně, dokud není kopnuto do země, je to všechno předčasně. Pokud si přečtete vydané rozhodnutí, je zřejmé, že je tam „pár subjekt“ (konkrétně vlastník kasína), který chce připojení na D3. Dokud není územní rozhodnutí pravomocné, rozhodně bych se neradoval. Vůbec bych se nedivil, kdyby proti rozhodnutí přišlo odvolání.
Zajímalo by mě, jestli na nové dálnici bude na hranicích jakákoli příprava pro eventuální vybudování celnice. Sice miluju Schengen, ale několikrát už se stalo, že se kontroly na různých hranicích obnovovaly. Počítá se s tím?
Na D1 a D8 se nic takového taky není. Proč tady a nyní?
Samozřejmě, že na D1 takové místo je.
česká strana:
https://goo.gl/maps/evSzj3EsPoqtShU98
polská strana:
https://goo.gl/maps/QkJVw7vEd6DzGZnG7
Na to je připraveno případné uzavření dálnice a puštění zpátky po staré kolem Dolního Dvořiště, je to i ve vizualizaci předmětného úseku.
No ja bych byl nerad za kverulanta, ale dokud rakusaci nepostavi svoji cast az uplne na hranice, tak je tenhle usek skoro k nicemu. Asi uplne nevadi, ze budeme mit hotovy jednou neco driv, ale hlavne aby jim pak vyhovovalo misto napojeni na hranicich, az se k tomu za deset let dostanou.
ano, oni cekaji na vasi radu, jinak by se netrefili.
A vedle v Rakousku: No ja bych byl nerad za kverulanta, ale dokud češi nepostavi svoji cast az uplne na hranice,
Fakt si myslíte, že o tom, kde se rakouská dálnice s tou českou setká, neproběhlo žádné jednání a „to místo“ není dávno dojednáno? 😀
A k tomu, že dokud „rakusaci nepostavi svoji cast az uplne na hranice, tak je tenhle usek skoro k nicemu“ – Takže pokud si Rakušané řeknou to stejné, tak tam ta dálnice nebude stát nikdy, ne?
Ja verim tomu, ze nejaky jednani probehlo a verim i tomu, ze obe strany nasly uprimnou shodu. Ale za deset let az na tu stavbu pride rada budou na tech postech uplne jiny lidi. Kde je jaka garance, ze jinejm lidem v jiny dobe bude to misto vyhovovat? Proc by ta dalnice nestala nikdy? Ja jen navrhuju skoncit s dalnici v Suchdole a pockat az Rakusak postavi ten svuj usek do Rainbachu a bude pripravenej se do stavby preshranicniho useku pustit. Uplne stejne jako Rakusaci cekaj na druhy strane s dalnici u Drasenhofenu, protoze cert vi kudy ta dalnice nakonec… Číst vice »
Kde je jaka garance, ze jinejm lidem v jiny dobe bude to misto vyhovovat?
A co když teďka po volbách ministr přetrasuje D35 okolo Kostelce na Hané a ta část z Mohelnice do Olomouce se nepoužije. Obojí je asi tak stejně pravděpodobné.
Rakušákům chybí 15 kilometrů, nám skoro 60. I když bude dostavěna D3 na české straně a na rakouské S10 zatím nebude, je to zlepšení o 80 %.
Četl jste ten článek? Je to o posledních 3.5 km u Dolního Dvořiště. Smysl zbytku dálnice nepopírám.
Bez tohoto úseku by jaksi chyběl mimoúrovňový sjezd na starou silnici.
Můžu se Vás tady zeptat, proč už se D3 ve středních Čechách nestaví? Dávalo by přeci smysl, kdyby se dálnice napojila a pokračovalo až k Benešovu. Vždyť Benešov na dálnici D3 a obchvat na Vlašim čeká šíleně dlouho. A to nemluvě o těch vesnicí za Benešovem směrem na Tábor. Tam je situace zoufalá. Předpokládám, že po otevření obchvatu u Olbramovic se tvorba kolon přesune k Miličínu. Tam obchvat jen tak nebude, protože je to geologicky velmi složitá oblast.
Vy jste žil posledních 20 let na Marsu? Prolítněte si k tématu jen články tady v tomto periodiku a zjistíte, v čem je problém.
Tak pokud vím, tak veškerý nesouhlas s D3 ve středočeském kraji se vztahuje jen v okolí Sázavy. Obce Miličín, Olbramovice až k Benešovu nekladou tuhý odpor. Možná se pletu…. Proto se ptám 😀
Jo, to se pletete. 🙂 Ona kolem nich D3 totiž nemá vést… Vizte např. web ŘSD.
Myslim, ze severnim smerem by se dalo postupovat minimalne k silnici I/18 – tam by odpor ekoteroristu mel byt minimalni.
Ale čemu tím pomůžete? ŘSD má dobrý důvod, proč to chce stavět jako celek – aby provoz z dálnice neskončil někde, kde není moc kam navazovat.
Pomuzu tim sobe 😉 Pendluji za praci z Prahy do Lince a kazde zlepseni se pocita.
Špatně jsem se vyjádřil. Myslel jsem to tak, že dálnice D3 se nejvíce přibližuje I/3 za Benešovem směrem na Prahu. Bylo by tedy fajn, kdyby dálnice vedla až tam a od Benešova by se frčelo po staré. Pak by se jen počkalo, až ty bio lidi z panenské přírody od Posázaví se přetlačí u soudu.
Kajman- projel jsem celý google. Vesnici po vesnice a nikde žádný odpor vesnic jsem nenašel. Jak říkám. Největší odpor klade Posázaví až k okruhu.
Jakože postavit to od Mezna někam po Chrášťany? To by součástí musela být rovnou Václavická spojka k Benešovu. A i tak nevím, jeden významný představitel té Alternativy bydlí ve Vrchotových Janovicích…
Přesně tak jsem to myslel. Jet dneska do JČ je za trest. Tímhle krokem by se dálnice protáhla o dost km a vyhlo by se těm největším špuntům.
Stejnak se dostavby Václavické spojky nevyhnou.
Čistě teoreticky se stále dá domluvit s jedním blbcem než smečkou bl…! 😁
Za mě je tohle dobré a hlavně proveditelné řešení. Pokud budeme čekat na dostavbu komletní středočeské dálnice, tak se toho nikdy nedočkáme. Tímhle bychom se aspoň přiblížili k Praze.
Na to, že posledních 20 let žiju na Marsu, tak mám přehled 😂
No, máte tam dobré dalekohledy 😀 Jako na první pohled to nevypadá jako úplně špatná myšlenka. Sice by to cestu o kus prodloužilo a nezmizel by problém napojení na D1 v Mirošovicích, ale zase by zmizely špunty Benešov a Miličín, když už ty Olbramky budou mít celkem brzo obchvat.
Dalekohledy máme ty nejlepší 🤣.
Ano, problém s D1 by nezmizel ale odstranily by se ty ostatní špunty. Kdyby tohle bylo už postavené dneska zítra by to otevírali, tak bych se na to i z Marsu přiletěl podívat.
Škoda, že tenhle nápad nikoho na řsd nenapadl. Byli bychom zase o kus blíže ČB a Šumavě…
A co dálnice z Brna na hranice s Rakouskem? Je i tam nějaký pokrok?
Ano, bohužel ale krok zpátky. Dělá se EIA na celou trasu znovu pokud vím.
No nevím, použít tu starou, dělanou podle dávno neplatného zákona, to by dalo aktivistům páky, se kterými by mohli stavbu blokovat do aleluja. Včetně rizika, že soud zastaví probíhající stavbu předběžným opatřením.
To není krok zpátky, ale využití nové a pro ŘSD příznivější právní úpravy. Účasntíkem řízení však budou i rakouské spolky, které jsou očividně napojené na DZ (Virus). Su skromné, pro začátek by mi stačilo postavit D52 aspoň z Ppohořelic do Ivaně. Naprosto nekonfliktní úsek ve stávající trase.
I ten krátký úsek co mají Rakušané v plánu má dva krátké tunely. Na České straně najdeme na celé jihočeské D3 jediný tunel, u Budějovic. Ochrana před hlukem a prostupnost pro nás holt nejsou tak důležité parametry jako pro naše jižní sousedy.
do rainbachu je to kopec jako krava, takze tunel je logicke reseni.
co se tyce tunelu u freistadtu, tam jsou mnohem vetsi „hory“ nez na nasi strane a kolem freistadtu by bez nejakych zverstev typu brennerautobahn neprosla.
Vezměte si mapu s vrstevnicemi. Ať nejste jako císařpán, který chtěl mít za každou cenou tunel (Slavíč) na Moravě. A kolem Svitavy se mu to splnilo mocktrát.
Každopádně budeme aspoň někde na hranicích dříve než naší sousedé, v tomto případě klidně i o 5 let.
No já bych s prohlášením že budeme na hranici dříve než rakouští sousedé ještě poseckal a neschválil bych dne před večerem.
Tak…dokud tam nebudou politici s kladívkem, chlebíčky a šáněm bych byl taky opatrný.
a hlavne klicova stavba je strasne zpozdeny obchvat budejovic, ne prihranicni usek, kde se stejne tankuje u omo 🙂
Jsou dobří jako prase !
Mi z toho vychází, že pokud, podotýkám pokud, půjde vše jak má, otevře se v prosinci 2025 kompletní JČ D3 od Úsilného po Dolní Dvořiště. To by byl nejdelší ucelený úsek od dob D5 ze z Plzně na Rozvadov.
Českých Budějovic do Třebonína bylo plánované otevření v roce 2024.
Pohůrka do toho trošku hodila vidle. 🙁
Tak někdy v roce 2018 se předpokládalo otevření v roce 2022. Jen se obávám, aby jeden z nejdůležitějších úseků D3 nebyl otevřen ještě později.