Pokračování tramvajového boomu v Praze. DPP vypsal miliardovou soutěž na prodloužení trati z Libuše

Vizualizace trati Libuš - Nové Dvory. Foto: MetroprojektVizualizace trati Libuš - Nové Dvory. Foto: Metroprojekt

Nová trať už má stavební povolení.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Durychova x Libusska

Nejsme z toho moudry, kudy ta tramvaj povede tim vnitrnim obloukem, nebo se vystavi paralelne se silnici?…

Pavel

Podoba smyčky podle popisu v článku nesedí s nákresem v plánku. Jak to tedy bude s předjízdnou kolejí? Opravdu byla nakonec vypuštěna? Zejména v případě mimořádností a podjetí pak nebude možno se na konečné srovnat. Na tak dlouhé radiále mi to připadá jako velká chyba.

Juraj

Předjízdná kolej by snad měla zůstat, v podkladech to jen špatně napsané. Bloková smyčka začíná jako jednokolejná, ale na severním okraji se rozdvojí. Jinak by to při předpokládaném provozu dvou linek ani nedávalo smysl.

Marťas

Teda nevím nevím, ale podle mapky po dokončení metra pojedou ulicí skrze sídliště Krč jenom dva pinďabusy… Dneska je tam linek hafo a všechny plný… A jedna stanice metra dole u nemocnice a druhá až nahoře na Nových Dvorech… Mezí tím dvě velmi využívané stanice autobusu uprostřed sídliště… Tak doufám, že aspoň Nemocnice Krč bude mít dva vestibuly a jeden z nich bude dole u sídliště… Jinak to bude veselý…

Pat

Naprostá většina těch cestujících co tam jsou teď jedou svozem na metro C. Tuhle funkci bude nově plnit metro D.

Jinak linkové vedení se po zprovoznění nového úseku metra vždycky dodatečně upravují, takže kdyby ty dvě linky nestačily, tak se to určitě bude dát doplnit.

MHD

Teoreticky ano. Ale vzpomeňme na linku 165.

Pat

Bohužel, dokud nejsou autonomní autobusy, tak prostě nejde vyhovět všem. Smutné, ale takový je život.

Marťas

No to jednoznačně, ale mně ty stanice přišly od sídliště hrozně daleko… Ale když jsem si pořádně zvětšil mapky, vypadá to, že Nové Dvory budou mít dva vestibuly a jeden z nich bude na horním konci sídliště… Jestli bude i jeden vestibul stanice Nemocnice Krč na dolním konci sídliště, je to v pohodě

Pat

Jižní vestibul stanice nemocnice Krč bude jihozápadně od křižovatky Zálesí x Vídeňská, do ulice Kukučínova na okraji Sídliště.

Caprad

A dál nic? Jako já bych řekl že obsluha celé téhle části Prahy tramvajemi by ideálně měla vypadat nějak takhle: https://mapy.com/s/canutobubo

Ondra

Já bych to zpátky napojil přes Vrbovou a Ke Krči, ať se kruh uzavře

MrMarkus

Což by bylo fajn i pro výluky. Teď to bude už skoro 9km trati (Nádraží Braník – Nové Dvory), co se musí při jakémkoliv problému obsluhovat NAD. Druhá možnost by byla z Nových Dvorů pokračovat přes Zelené údolí a pod Kunratickým lesem na Chodov. Tohle by se líbilo hodně místním lidem. Ale jak říkám vždycky, teď ještě sehnat toho miliardáře, co by to zafinancoval 😀

t6a5

Nějak vám tam vypadlo obratiště Sídliště Modřany/Levského.

PetrH

To je samo o sobě celkem k ničemu, ne? Máte problém třeba u Belárie a stejně musí jezdit autobusy po celé trase.

Adam Ř

Já navrhuji alternativní napojení podél Vídeňské a Michelské na Brumlovkou, kde tou dobou už bude stát TT Budějovická – Michle. Jednak by nebylo celejch 20 km kolejí napojeno jen jednou tratí u přístaviště, jednak by šlo nabídnout poměrně zajímavou vazbu z rezidenčních čtvrtí na Brumlovku a dál na Eden.

Samozřejmě se váš a můj návrh nevylučují

Ondra

Široká ulice, široké chodníky a zase tam nasekají cyklopruhy místo bezpečných cyklostezek. To je opravdu marné.

Josef

Ja treba nechapu, proc kdyz uz je ten cyklopruh na silnici, tak proc neni jizdni pruh, pak parkovaci stani a az teprve za tim oddelene cyklopruh. Prislo by mi to pro ty cyklisty bezpecnejsi, byt schovany za parkujicima autama. Rozhodne mi prijde lepsi, ze kdyz si nekdo otevre dvere a nepodiva se za sebe, tak ze mu je urazi okolo jedouci auto, nez kdyz sunda jedouciho cyklistu. Vzdycky kdyz takhle jedu, tak si rikam, kdy se tohle stane, ze nekdo otevre dvere a sunda me.

qěcy

Tam pořádná cyklostezka z Novodvorské ven do lesů a polí strašně chybí. I proto, že pro místní je to kromě roklí téměř po rovině.

Jenže ona P12 a zčásti i P4 se utápí ve vlastních politických válkách a pro občany a zvelebení těchto částí dělají minimum.
Opakem je třeba P16. Oboje zažívám po desítky let na vlastní kůži denně. Rozdíl je diametrální.

Hafan

1) ve vami popsanem usporadani neni mozne predjizdeni IZS a nouzovy odstav bez zablokovani prujezdnosti, parkovani je celkove o neco rychlejsi
2) cyklista je prozmenu ohrozen dvermi spolujezdce a pasazerem vzadu, kteri uz vubec nekouknou do zrcatka
3) cyklopruh udelany spravne podel parkovacich mist je rozsiren o „dverni zonu“ – v danem pruhu ma jet vice k leve strane a dvere ho nesundaji
Tot jen pro malou predstavu. Ano, legalizace chodniku/oddelena cyklostezka zoufale chybi, to je nepopiratelny fakt.

Hafan

Mne se vzdycky libi, jak za konstatovani proste technicke reality clovek dostane kupu minusu. 🙂
(Ze zrovna casto na tema cyklolobby. Nahoda? Zdravi aktivni dopravni cyklista…)
Ale holt zijeme v dobe, kdy nazor klavesnicoveho hrdiny je vic, nez dlouholete vyzkumy, veda, fyzikalni omezeni a takove ty dalsi zbytecnosti.

Juraj

Tak se prosím o ty výzkumy podělte, protože realita v Německu nebo Nizozemí s vašimi závěry vesměs nesouhlasí.

Jan

Dveře otevře spolujezdec a vyjde to nastejno. Navíc při úzkém pruhu mezi autama a obrubníkem nebude kam uhnout.

Mysel

To nevyjde nastejno ani nahodou. Pravdepodobnost prusvihu je tam bohuzel nekolikanasobne vyssi.

PetrH

protože je to nejlevnější.

Spidour

Protože ty cyklopruhy stačí (používám je). A kdo jede s prťatama, tak jezdí po chodníku, protože tam moc nikdo nechodí. Zbytečně vyhozený prachy. Až se dostaví plánované sídliště, tak ať se klidně z jedné strany cyklostezka udělá, proč ne, teď to nemá úplně důvod.

PetrH

Jenom je škoda, že se po těch chodnících legálně nesmí, dokonce tam cyklostezka končí tou vtipnou hláškou „cyklisto sesedni z kola“, přitom je to široký chodník, po kterém skoro nikdo nechodí. Někoho to může odradit.

Spidour

Kde je ta cedule? Na Novodvorské? Jsem si jí nestačil všimnout a to tam bydlím 🙂

PetrH

Z druhé strany, u zastávky Libuš.

Spidour

Jo ten maglajz u dočasné konečné tramvaje. Ten je „vtipnej“, no, to máš pravdu 🙂

Ono je to myšleno tak, abych se vrátil pár metrů zpátky, sjel na silnici, a tam pokračoval… Nevím, imo mohli spotřebovat litr barvy navíc a domalovat těch 10 metrů. Ušetřili by za ty značky.

PetrH

myslím něco jiného, ta značka je právě před tím širokým dlouhým chodníkem, který vede dál k zastávce Přírodní.

Spidour

Jo, to myslíme to samé. Jsem tam denně. Akorát jsem to asi nepřiblížil tak, abych byl pochopen.