Pokračování tramvajového boomu v Praze. DPP vypsal miliardovou soutěž na prodloužení trati z Libuše

Nová trať už má stavební povolení.
Jen pár týdnů po zahájení stavby tramvajové trati v Počernické ulici vypsal pražský dopravní (DPP) další velkou zakázku na rozšíření kolejové sítě v Praze.
V soutěži s odhadovanou cenou 1,408 miliardy korun hledá zhotovitele tramvajové trati z Libuše na Nové Dvory. Termín pro podání nabídek je 3. října, DPP plánuje začít se stavbou v lednu. Stavba má už pravomocné stavební povolení.
Jde o území, které by v budoucnu mělo pokrývat i metro D. 1,8 kilometru dlouhý úsek naváže na předloni otevřenou trať z Modřan do Libuše. Hotovo by mělo být v roce 2027. Relativně vysoké náklady v přepočtu na kilometr způsobují rozsáhlé přeložky vodovodů v této oblasti.
Nová trať bude ukončena v Praze již netypickou blokovou smyčkou. Trasa povede po Novodvorské ulici jako dvoukolejná, na křižovatce s Durychovou začne jednosměrná a jednokolejná smyčka. Tramvaje odbočí do Durychovy a Libušské, Chýnovskou se napojí znovu na Novodvorskou. Ve stanicích Libuš a Nové Dvory bude tramvajová trať v budoucnu funkčně propojena s trasou metra D.
„Tady nové koleje dávají perfektní smysl – v okolí se chystá rozsáhlá bytová výstavba a po otevření metra D tu vzniknou přestupní uzly ve stanicích Libuš a Nové Dvory,“ řekl letos v únoru náměstek primátora Zdeněk Hřib.
Čtyři zastávky a bloková smyčka
Na nové tramvajové trati vzniknou celkem čtyři zastávky. Budou to Libuš (obousměrná, s přímou návazností na podchod od metra i povrchové pěší vazby), Přírodní (oboustranná zastávka se společným provozem autobusů), Nové Dvory (samostatná manipulační a výstupní zastávka a samostatná nástupní zastávka) a Chýnovská (pouze jednosměrná zastávka). Díky blokové smyčce budou do Libuše a dál do Nových Dvorů moci jezdit jednosměrné tramvaje. Dosud musí do Libuše jezdit obousměrné tramvaje.
Území Nových Dvorů patří k největším lokalitám podél nového metra D, kde hlavní město plánuje velký rozvoj včetně bydlení a nových škol. Akce je tak koordinována nejen s přípravou metra D v této oblasti, ale také s rozvojovými projekty výstavby bytových domů plánovanými jak městskou Pražskou developerskou společností (PDS), tak i soukromými firmami na Nových Dvorech a v Libuši.
Další koordinace proběhla s Pražskou vodohospodářskou společností (PVS), protože součástí výstavby této tramvajové tratě bude také rozsáhlá přeložka vodovodních přivaděčů DN 1200 v Novodvorské ulici v celkové délce téměř dvou kilometrů potrubí dvou paralelně vedených řadů.
Praha mění plány na pokračování metra D. Stanice Libuš má dostat nový vestibul