Pokračování tramvajového boomu v Praze. DPP vypsal miliardovou soutěž na prodloužení trati z Libuše

Vizualizace trati Libuš - Nové Dvory. Foto: MetroprojektVizualizace trati Libuš - Nové Dvory. Foto: Metroprojekt

Nová trať už má stavební povolení.

Jen pár týdnů po zahájení stavby tramvajové trati v Počernické ulici vypsal pražský dopravní (DPP) další velkou zakázku na rozšíření kolejové sítě v Praze.

V soutěži s odhadovanou cenou 1,408 miliardy korun hledá zhotovitele tramvajové trati z Libuše na Nové Dvory. Termín pro podání nabídek je 3. října, DPP plánuje začít se stavbou v lednu. Stavba má už pravomocné stavební povolení.

Jde o území, které by v budoucnu mělo pokrývat i metro D. 1,8 kilometru dlouhý úsek naváže na předloni otevřenou trať z Modřan do Libuše. Hotovo by mělo být v roce 2027. Relativně vysoké náklady v přepočtu na kilometr způsobují rozsáhlé přeložky vodovodů v této oblasti.

Nová trať bude ukončena v Praze již netypickou blokovou smyčkou. Trasa povede po Novodvorské ulici jako dvoukolejná, na křižovatce s Durychovou začne jednosměrná a jednokolejná smyčka. Tramvaje odbočí do Durychovy a Libušské, Chýnovskou se napojí znovu na Novodvorskou. Ve stanicích Libuš a Nové Dvory bude tramvajová trať v budoucnu funkčně propojena s trasou metra D.

Vizualizace trati Libuš - Nové Dvory. Foto: MetroprojektPředstava organizace dopravy v oblasti Nových Dvorů. Ilustrační foto: PIDTramvajová trať Libuš - Nové Dvory. Foto: DPPBudoucí tramvajová trať Libuš - Nové Dvory. Pramen: DPPNová podoba území nad stanicí metra D Libuš. Zdroj: MHMPTramvaje ve zkušebním provozu v Libuši. Foto: Ondřej Kubát / DPP

„Tady nové koleje dávají perfektní smysl – v okolí se chystá rozsáhlá bytová výstavba a po otevření metra D tu vzniknou přestupní uzly ve stanicích Libuš a Nové Dvory,“ řekl letos v únoru náměstek primátora Zdeněk Hřib.

Čtyři zastávky a bloková smyčka

Na nové tramvajové trati vzniknou celkem čtyři zastávky. Budou to Libuš (obousměrná, s přímou návazností na podchod od metra i povrchové pěší vazby), Přírodní (oboustranná zastávka se společným provozem autobusů), Nové Dvory (samostatná manipulační a výstupní zastávka a samostatná nástupní zastávka) a Chýnovská (pouze jednosměrná zastávka). Díky blokové smyčce budou do Libuše a dál do Nových Dvorů moci jezdit jednosměrné tramvaje. Dosud musí do Libuše jezdit obousměrné tramvaje.

Území Nových Dvorů patří k největším lokalitám podél nového metra D, kde hlavní město plánuje velký rozvoj včetně bydlení a nových škol. Akce je tak koordinována nejen s přípravou metra D v této oblasti, ale také s rozvojovými projekty výstavby bytových domů plánovanými jak městskou Pražskou developerskou společností (PDS), tak i soukromými firmami na Nových Dvorech a v Libuši.

Další koordinace proběhla s Pražskou vodohospodářskou společností (PVS), protože součástí výstavby této tramvajové tratě bude také rozsáhlá přeložka vodovodních přivaděčů DN 1200 v Novodvorské ulici v celkové délce téměř dvou kilometrů potrubí dvou paralelně vedených řadů.

Praha mění plány na pokračování metra D. Stanice Libuš má dostat nový vestibul

Tagy Dopravní podnik hl. m. Praha dpp Libuš - Nové Dvory rozšiřování tramvajových tratí v Praze
21 komentářů