Pokračování D3 na Rakousko: Stát vypsal tendr na další úsek za 2,4 miliardy

Vizualizace dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice. Pramen: ŘSDVizualizace dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice. Pramen: ŘSD

Největší dálniční staveniště v českých zemích se příští rok na jihu Čech ještě rozroste.

Zřejmě největší dálniční staveniště v českých zemích se příští rok ještě rozroste. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo tendr na stavbu úseku dálnice D3 Třebonín – Kaplice nádraží. Oznámil to na twitteru šéf ŘSD Radek Mátl, na profilu zadavatele soutěž ještě není.

Úsek měří 8,6 kilometru, předpokládaná hodnota stavební zakázky je 2,388 miliardy korun. „Na stavbu probíhá stavební řízení, její zahájení se předpokládá v první polovině roku 2021,“ uvedl Mátl. Hotovo má být v roce 2024.

Úsek navazuje na aktuálně budovaný dvacetikilometrový dálniční obchvat Českých Budějovic, který je rozdělen na dvě části: Úsilné – Hodějovice (7,2 km) a Hodějovice – Třebonín (12,5 km). Staveniště se tak příští rok protáhne na téměř 30 kilometrů. A protože se otevření obchvatu krajského města kvůli potížím s tunelem Pohůrka zpozdí zhruba o dva roky, budou zřejmě všechny tři úseky otevřeny v roce 2024 zároveň.

K hranicím s Rakouskem pak budou zbývat už jen dva úseky. Stavebně zřejmě nejnáročnějším úsekem bude téměř 12 kilometrů Kaplice nádraží – Nažidla. Stavba mimo jiné zahrne dvě mostní estakády o celkové délce 1,5 kilometru. Stavba je naplánována na léta 2022 až 2025.

Současně by se měly stavět i poslední čtyři kilometry od Nažidel k hranicím. Motoristé by se pak po jihočeské dálnici měli dostat do Rakouska v roce 2025.

V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3 od hranic Středočeského a Jihočeského kraje k severnímu okraji Českých Budějovic. Celkem má dálnice měřit 170 kilometrů, její dostavba ve středních Čechách je ale v nedohlednu.

Tagy D3 dálnice ŘSD Top Třebonín - Kaplice nádraží
81 komentářů