Pokles ceny o více než 30 procent. Za zakázkou na 12 kilometrů D3 míří MI Roads a Doprastav
Dálnice D3 v úseku Kaplice - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSD
Dálnice D3 skončí na hranicích provizorním sjezdem, později na ni má navázat rakouská S10.
KDe bertete ty fotky tech nadhernych staveb, vizualizace RSD, stavba na viaduktu, ktery netvori barieru v krajine… U zeleznice to je videt malokdy, tam je to drahe a samy val a nasep… 🙂
A co nám k neustálému poklesu ceny za dílo řekne SZ? Jak je možné se na zeleznicnich stavbách neustale zvyšuje cena za dílo?
SŽ nějak může cenu ovlivnit? Pokud ano, tak jak? Není spíše problém v tom, že ŘSD neustále nadhodnocuje cenu, přestože prakticky pokaždé je cena nižší?
Tak druhá nabídka už nebyla tak nízká, snad o 1mld více… tak nevím no…
Matl nebo nekdo to onehde vysvetloval, ze ty nadstrelene ceny jsou vysledkem zpusobu rozpoctovani, kdy jednotkova cena kubiku betonu je stejna jako tisice kubiku. Takze levnejsi nabidky jsou vesmes uspory z rozsahu. Otazka proc je to jinak na silnici a na zeleznici. Ale nedivim se RSD, pro PR a medialni obraz to vypada super, kdyz prakticky u kazde vysoutezene zakazky je cena o 20+% nizsi nez predpoklad.
No a u DSŽ zase o 30% a spíše mnohem více vyšší.
Na stavbu silnic nemá nikdo monopol, nic jinýho v tom není.
Jak ŘSD nadhodnocuje ceny??? 😅😅😅 Jedná se přece o projektový rozpočet, s jednotkovými cenami z cenově databáze (u ŘSD obvykle OTSKP).
Kdyby to vyhodnocoval DPP, tak je vyloučí pro příliš nízkou cenu 🙂
Tohle je na starého diskusního harcovníka dost slabé a bylo to tu vysvětleno mnohokrát. ŘSD stejně jako SŽ tvoří předpokládané rozpočty exaktní metodikou, ne nějakou marketingovou felací digitu. Rozdíl mezi pracemi na silnici a železnici je zejména dán mj. menší konkurenci na železnici, potřebou speciální kolejové/dvoucestné mechanizace tamtéž, kterou přirozeně disponuje menší počet firem.
Wow, fakt se tedy stane, ze na par mesicu bude D3 souvisle rozestavena na skoro 50km! To tu snad jeste nebylo!
No no, ale zase důvodem je částečně to, že zvorali projekt tunelu a došlo k výraznému prodloužení výstavby
Obchvat ČB měl už být dávno hotový. Zvoral to projektant i ŘSD a nic se nestalo…
Dálnice kopcovitou krajinou ani ne třikrát dražší než nové zabezpečení na shnilé trati.
No, tento úsek opravdu kopcovitý není, ale to, že na železnici je v porovnání s dálnicí vše mnohokrát dražší, je tragické.
Když i na kámen u SŽ musí být certifikát, tak se není čemu divit… je to shnilá organizace…
Kámen pro ŘSD musí mít certifikát taky, ale je překvapivě levnější. Proč milá DSŽ?
Překvapuje mě, že druhá nabídka v pořadí byla za 5,34 mld. (86% předpokladu), což je o více než 1 mld. od nabídky Metrostavu.
Potřebují nahnat reference, tak oželí zisk. Tady je hodně pořádných mostů takže na reference je to zakázka jak dělaná.
Jako chápu že to chtěl Metrostav hodně získat, obzvlášť protože dělá i sousední úsek Třebonín-KapliceNádr, tak je to pro ně výhodné a také protože u D11 Trutnov-Polsko byli těsně druzí snad jen o 2% za Budimexem. Ale ten propastný rozdíl 16% mezi prvním a druhým mě fakt fascinuje a nebochybně i samotný Metrostav, hádám že očekávali další nabídky poněkud níže
Tak naštěstí se nemůžou dohodnout, aby věděli kdo kolik nabízí.
Metrostav podstřelil hodně zakázek, bohužel to tak taky podle toho vypadá.na stavbách. Co mám informace, tak je s nimi hrozný boj, o kvalitu i termíny výstavby a samozřejmě dolují změny z každé prkotivy, která se na stavbě objeví…
Hm, česko-slovensko-maďarské konsorcium, to jsme tu asi zatím neměli. Ale cena klesla slušně. Už aby se začalo stavět!
Evidentně se chtěli vymezit proti Polákům…a pak tvrďte, že V4 není vztahově vyhrocená…
Pro mínusující: byl to dobrý vtip, nemůžu za to, že neznáte reálie a tudíž ho nechápete 😉
Moje vroucne prani je aby az se v roce 2026 D3 dodela na hranice, se vsechny stavebni kapacity prestehovaly do StC a vypukla vystavba tamtez…
Na to bych nevsadil ani fazoli proti milionu dolarů.
Ekovysi*kove i nimbysti budou jiste skodit ze vsech sil ale priprava je rozjeta dobre a pred koncem dekady se snad kopne i ve strednich Cechach. Tim, jak se bude dalnicni sit postupne dokoncovat, vynikne chybejici cast D3 jeste vic a bude stoupat to, cemu se rika „celospolecensky tlak“. Doby fantasmagorickeho posuzovani neexistujicih alternativ „kudykoliv jen ne za moji stodolou“ uz jsou dikybohu za nami…
A to ja s timhle kurzem zase jo 🙂
když takhle ŘSD ušetří 2mld, mohlo by je utratit za pozastavené rozšíření I/20 na sever od Budějic
Není pozastavené, je součástí rozpočtu na příští rok.
V červenci se zde psalo, ze rozšíření I/20 mezi Pistinem a CB je z finančních důvodu odlozeno na neurčito (resp. tendr na zhotovitele).
ano, ale taky se psalo v posledních týdnech že stavba I/20 má již zelenou, protože byla schválena do rozpočtu SFDI se zahájením v roce 2024 a tendr bude vypsán ještě letos.
to mi uniklo
Přestřelením předpokládané ceny nic nešetříte.
Tady nejsme na železnici.
myslel jsem, ze z předpokládaných cen vychází rozpočet RSD a když teď zjistí, že jim 2mld zbydou, ze je utratí v dalším projektu na který v rozpočtu peníze nemelo
stanovení předpokládané ceny má jasně dané pravidla a vychází se z podrobného oceňování jednotlivých položek dle standardních ceníků
… které se používají i pro oceňování železničních staveb.
Ano, smutný příběh…
A to je ten problém, pokud někdo zprůměruje most, který udrží auto s mostem , který udrží vlak. Tak vám vyjde predimenzovany most pro auta a který zároveň neudrží vlak.