Pokles ceny o čtvrtinu. Napojení Českého Krumlova na dálnici zajistí nejspíš M-Silnice

Stavba dálnice D3 Hodějovice - Třebonín (leden 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStavba dálnice D3 Hodějovice - Třebonín (leden 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na stavbu je vydáno stavební povolení a dokončeny výkupy pozemků. Hotovo by mělo být v roce 2026.

Tendr na dálniční přivaděč, který zajistí napojení Českého Krumlova na novou dálnici D3, je ve finále. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) obdrželo na stavbu s oficiálním názvem I/39 Třebonín (MÚK D3) – Rájov celkem šest nabídek. Všechny se vešly pod předpokládanou cenu 437 milionů.

Nejlevněji je ochotna nový 3,2 kilometru dlouhý úsek silnice I/39 postavit společnost M-Silnice, která přišla s cenou 323 milionů korun. To je zhruba 74 procent ceny předpokládané při vypisování tendru. Oznámil to šéf ŘSD Radek Mátl. „Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci a dokončeny výkupy pozemků,“ uvedl. Hotovo by mělo být v roce 2026.

I/39, úsek D3 - Rájov. Pramen: ŘSD

I/39, úsek D3 – Rájov. Pramen: ŘSD

Stavbu lze rozdělit na dvě části: západně od dálnice vznikne zmíněný krumlovský přivaděč (I/39), východně od dálnice stavbaři zbudují přeložku silnice II/155. Podle ŘSD stavba mimo jiné zajistí úlevu obcím od tranzitní dopravy. Poslouží jako obchvat Dolnímu Třebonínu a Prostředním Svincům.

V úseku kolem Dolního Třebonína (I/39) je silnice navržena jako dvoupruhová se dvěma úrovňovými křižovatkami. Součástí stavby bude i prodloužení stoupacího pruhu u Rájova.

Mimoúrovňová křižovatka Třebonín je součástí aktuálně budovaného dálničního úseku Hodějovice – Třebonín, který má být hotov do konce letošního roku.

Tagy I/39 M-Silnice přivaděč Český Krumlov ŘSD
14 komentářů