Poklepávací den na jihu. U Budějovic a Krumlova začínají stavby důležitých silnic

Nová přeložka odvede kamiony z obce Dasný. Pramen: CzechTollNová přeložka odvede kamiony z obce Dasný. Pramen: CzechToll

Na osm kilometrů dlouhou přeložku silnice I/20 mezi Pištínem a Budějovicemi čekají obyvatelé přilehlých obcí desítky let.

Hned dva rituální tance s kladívky naplánovalo na dnešek Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v jižních Čechách. Za účasti ministra dopravy Martina Kupky slavnostně začne stavba dlouho očekávané přeložky silnice I/20 na příjezdu do Českých Budějovic od Písku a startuje i budování krumlovského dálničního přivaděče.

Na Českokrumlovsku je sláva naplánována na 9:00. Jde o stavbu I/39 Třebonín (MÚK D3) – Rájov, která napojí Český Krumlov na dálnici D3. Zakázku získala s cenou 323 milionů společnost M-Silnice.

Tříkilometrová stavba se oproti původním plánům rozjíždí se zhruba tříměsíčním zpožděním, neboť stavbaři museli respektovat podmínky plynoucí z výjimky pro zvláště chráněné druhy, kterou získali od jihočeského krajského úřadu.

Stavbu lze rozdělit na dvě části: západně od dálnice vznikne zmíněný krumlovský přivaděč (I/39), východně od dálnice stavbaři zbudují přeložku silnice II/155. Podle ŘSD stavba mimo jiné zajistí úlevu obcím od tranzitní dopravy. Poslouží jako obchvat Dolnímu Třebonínu a Prostředním Svincům.

Hotovo by mělo být v roce 2026. Přilehlý dálniční úsek D3 Hodějovice – Třebonín má být hotov do konce letošního roku.

I/39, úsek D3 - Rájov. Pramen: ŘSD

I/39, úsek D3 – Rájov. Pramen: ŘSD

Rozsahem větší bude modernizace silnice I/20 na severním okraji Českých Budějovic. Na osm kilometrů dlouhou přeložku silnice I/20 mezi Pištínem a Budějovicemi čekají obyvatelé přilehlých obcí desítky let. Na poklepání základního kamene se mohou přijít podívat v 11:30.

Stavbu lze rozdělit na dvě části. Od Budějovic k Češnovicím (cca 6,5 km) bude zbudován směrově rozdělený čtyřpruh v nové stopě, který naváže na stejné uspořádání na výjezdu z krajského města. Zbylé dva kilometry bude směrově nerozdělený třípruh. Uleví se především obcím Dasný a Češnovice, pro které bude přeložka znamenat vyvedení tranzitní dopravy mimo zástavbu.

Zakázku získalo sdružení firem MI Roads, Doprastav a M-Silnice. Cena činí 1,257 miliardy korun, což je zhruba 70 procent ceny předpokládané. Hotovo má být v roce 2027.

I/20 Pištín - České Budějovice. Pramen: ŘSD

I/20 Pištín – České Budějovice. Pramen: ŘSD

 

Tagy I/20 I/20 Pištín - České Vrbné I/39 přivaděč Český Krumlov ŘSD
7 komentářů