Poklepávací den na jihu. U Budějovic a Krumlova začínají stavby důležitých silnic

Zahájení stavby přeložky silnice I/20 u Budějovic (srpen 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZahájení stavby přeložky silnice I/20 u Budějovic (srpen 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na osm kilometrů dlouhou přeložku silnice I/20 mezi Pištínem a Budějovicemi čekají obyvatelé přilehlých obcí desítky let.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav Novotný

Prý že na obchvat vesnice u Budějovic čekají 10 let. Už před 10 lety tu byl provoz jak kráva. O obchvatu obce se u nás mluví minimálně přes 20 let a teď se s velkou slávou započalo oficiálně stavět a místním se pro jistotu o této akci raději nikdo ani nezmíní. Asi aby nekazili PR hejtmanovi neočekávaným bučením. Ale abych jen nekritizoval, hlavně že už jsme se dočkali. Jen to mohlo přijít dřív.

Vašek

Lepší napojení by na D3 bylo až za Českým Krumlovem. Kdo jede k Lipnu, akorát vjede do „špuntu“. Při cestě zpět také.

DavidS

To záleží, kde na Lipně budete. Když někde u hráze (Lipno, Frymburk…) tak se asi vyplatí jezdit na Dvořiště a odtud po dálnici.

Mimochodem kudy byste to chtěl napojit? Přes Přídolí?

Vašek

Pokud člověk pojede na Lipno a Frymburk, tak dojede až na konec dálnice. Pokud pojede do Černé v Pošumaví a dále, byl byl lepší sjezd za Č. Krumlov. Nebylo by to jednoduché, ale vyřešilo by obchvat Č. Krumlova – někudy okolo Přídolí by to vedlo dále na Novosedly za Kájovem.

bakiy

Malá technická pro redakci.
„Poslouží jako obchvat Dolnímu Třebonínu a Prostředním Svincům.“
Poslouží jako obchvat Prostřední Svinci. I když jsou Svince tři, tak je vlastně jenom jedna. 🙂
A víc by se slušelo napsat obchvat Třebonína nebo Horního Třebonína. Přes Dolní Třebonín současná II/155 nevede…

Dapa

A kdy bude obchvat Ceskych Budejovic?

PetrN

letos v prosinci

Prokop Böhm

Je sice hezké, že se přiblížím rychleji k ČK. Ale tam je vše při starém a ještě asi dlouho bude. Časté kolony už od Rájova, nebo jen od Přísečné. A z druhé strany od zahradnictví, nebo již od Starých Dobrkovic.

fous55

Krumlov samotný je průser. Přes 20 000 aut denně na dvoupruhu a řešení v nedohlednu. Ale díky přivaděči zmizí šílená křižovatka I/3 a II/155, kde nájezd od Římova je o život.

Václav

Ta uprav I/20 je super, skoda ze kdyz si to povalim na Budejovice (a dale na jih po nove D3), tak skoncim na kruhaci ve meste. Neni tu zadne napojeni I/20 s D3, ikdyz bude se stavet severni spojka na privadec k D3, ale porad pojedu mestem s kruhaci a semafory. To je spatne, ale chapu ze je to tezke kdyz uz tam je zastavba.

James

Mohlo se začít stavět severní spojka už před ČB, jak je odbočka na Hlubokou a většině města by se doprava vyhnula.

fous55

To je severní tangenta. Na tu jednou snad také dojde, ale ta ještě není územně dořešená a bude drahá.

libor

třeba jednou vznikne i severní tangenta a tím by se to vyřešilo

Pako

Jenže ono se nemá jezdit přes ČB dále na jih po I/20, ale po D3! Kdyby byla hotová D3, tak by po I/20 jezdili pomalu jen místní do ČB a nevadilo by jim mít na okraji města kruhák. Bez hotové D3 nebude nic fungovat, jak má.

PetrN

hotovou D3 máte na mysli komplet ve Středočeském kraji?provoz mezi Plzeňským krajem a Českými Budějovicemi či dále na Rakousko rozhodně nelze označit za místní dopravu a ta vám fakt po D3 nepojede tak jako tak, ikdyž bude D3 komplet ve Středočeském kraji. Nebo si snad myslíte že většinu provozu na současné I/20 tvoří tranzitní doprava?

Václav

To není pravda, je to pro ty kteří jedou/bydlí na SZ od Budějovic a chtějí jet na jih. Třeba já jedu od Plzně na Kaplice…

bakiy

Tak pro ty to asi opravdu není. Fakt nevím, co by mě mělo donutit, abych osobním autem při jízdě z Plzně do Kaplice jel tudy. Kaplice ještě „jakž takž“, ale Krumlov je opravdu úplně mimo. Po dostavbě dálnice z Dlouhý louky zmizí většina kamionů a když jezdí pouze osobáky (např. o víkendech, kdy kamiony mají zákaz), tak jsem ještě nezažil, že by stará trasa byla ucpaná. A to nemluvím o nutnosti koupit dálniční známku…

Libor

Velká pochvala ŘSD za souhru v jeden den. Ušetří se čas a náklady na přesun

Pavel Kopeček

Já bych ty poklepávačky zakázal, zbytečná komedie, vyhozené peníze.

Pavel

Komedie to není, je to i tom, že se na těchto akcích můžou dozvědět nové informace zástupci tisku a dotčených obcí. A stát to neplatí, vše je v režii zhotovitelů.

Pavel Kopeček

A zhotovitel to dává ze svého? Všechno zaplatí stejně daňoví poplatník, proto bych to zakázal. Zbytečné PR politiků.

Pako

Zeptám se: Uděláte něco včas a precizně jen tak nějakému datu bez jakékoliv kontroly splnění, nebo spíše zaberete opravdu naplno pokud je termínem schůzka s nadřízenými, novináři a veřejností? Bez vidiny blížícího se oficiálního startu by nefungovali ani politici, ani investoři, ani dodavatelé a my projektanti bychom taky chodili domů po 8 hodinách pracovní doby a nedělali přesčasy. To máte jako s olympiádou: V okamžik zahájení už musí být vše 100% funkční a hotové. Kdyby nebyl ceremoniál, tak by se ještě dokončovalo celé dny kde co a ani přenos k vám do obýváku by určitě nešlapal od první minuty.

DavidS

Máte zajímavou práci, jestli vaše pracovní doba záleží na fotce někoho jiného s kladívkem…

Tomáš Sys

Stát to platí v ceně díla. A komedie to je, stejně jako stříhání pásek několika nůžkami na malé dílky.

Dálnice

Az budete ministrem dopravy, muzete to zakazat….Co jeste mate ve volebnim programu?

Aleš Kadlec

Což to asi tak stojí?? V ceně díla asi 00 nic…