Pojizeří bez vlaků. První výluka začala dnes, ČD zveřejnily detaily k půlročnímu uzavření zubačky
Motorový vůz Stadler RS1 v Desné. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Práce na zubačce mají skončit v říjnu.
Práce na zubačce mají skončit v říjnu.
A to jsem tam na květen plánoval výlet..
Rušíme výluku, Milan chce na výlet!
Není sám, kdo kolem Liberce celý rok bude muset jezdit na výlety autem. Jinak bychom samozřejmě jezdili vlakem.
Není třeba, já to zvládnu busem, i když vlakem se mi cestuje lépe. Otázkou spíš je, jestli to půlroční odstřižení Pojizeří lidi od vlaků v budoucnu spíš neodradí.
1) Aby mohlo být lépe, musí být nejdřív hůře.
2) Kdo říkal, že bude lépe?
Nepřetržitou výluku v úseku Tanvald – Kořenov a výluku ve stanici Kořenov nešlo udělat ve stejný termín?
To by bylo až moc logické přece 😀
To bude nejspíš qůli umožnění provozu těch parních/histerickejch vlaků mezi Ko a Ha během hlavní turistický sezóny…
tak mohli Kořenov udělat hned na začátku (společně se zbytkem) a do začátku června by bylo hotovo a celá trať se mohla otevřít už v září..
Třeba by na té stavbě neměl kdo dělat…
Nebjde v Kořenove treba nejaké stroje, ktoré by sa tam nemali počas výluky z Tanvaldu ako dostať?
silnice k nádraží vede hned ze dvou stran
Po silnici se s T426 nebo M240 jezdí docela blbě… 🙂
To musela být bedna, co vymyslela odstřižení Tanvaldu ze všech tří stran a dvou států…
Stěžujte si na Správě železnic, že zrekonstruovala trať Liberec – Tanvald a vynechala přitom jeden tunel.
To bych si stěžoval spíš na MD nebo dokonce MF, které určilo tehdejší hranici tzv. “malého projektu OPD” čistě objemem financí a ne třeba délkou tratě apod.
Tohle mne naprosto dohání k šílenství. Hlavní sezona duben až září kdy je na vlaku závislý turistický ruch a oni místo aby se jí za každou cenu vyhnuli tak zabijí celý region! Přitom září – duben není problém to udělat
Musíte si vzpomenout, že kdysi se psalo, že je zde železnice zbytečná a že je dobré ji zrušit.
Stavební sezóna je stále od začátku března do konce listopadu. Přes zimu lze stavět jen za vhodných podmínek, a některé práce nelze provádět vůbec. Navíc je řeč o Jizerských horách, kde ty zimní podmínky jsou horší než třeba někde v Brně či Praze.
A jak to tedy dělají v severní Skandinávii? To by nemohli vůbec pracovat. Samozřejmě že to jsou jen výmluvy dle §1, vše jsem nspsnovat případně upravit technologie že jde dělat prakticky přes zimu. I betonovat lze za Skandinávských zim. Také Poláci při dokončování obnovy tratě do Harrachova dělali do zimy.
Ono dělat zrovna zubačku přes zimu, není úplně dobrý nápad. Přeci jenom první sníh a mrazy se tam objevují už v průběhu září a když se zima vydaří je v Kořenově půl metru sněhu ještě v dubnu. To mi nepřijde jako vhodné stavební podmínky. Ano, posledních pár zim bylo bídných, ale to nikdo dopředu neodhadne.
Spíš je otázka, jestli „obětovat celou jednu sezónu“ a mít vše hotovo, nebo se snažit to X let dělat v květnu+září (apod). Jenže něco mi říká, že sice se obětuje sezóna, ale všechno to nebude (minimálně ne peronizace Kořenova, DOZ a nevím zda bude funkční Desná, o elektrizaci samozřejmě nemluvě).
Tak DOZ a peronizácia stanice sa snáď dajú robiť bez dlhodobých zastavení prevádzky (DOZ s dočasným jazdením na telefoniku a peronizácia s výlukou časti koľajiska stanice).
Tak to bychom už toho chtěli moc, kdybychom po Správě železnic chtěli, aby udělala DOZ právě letos. Ona se nám ta Správa železnic tomu DOZ dost brání, protože dle jejich myslitelů pro trať, kde je prakticky jen osobní doprava (nákladní doprava jen od jara do podzimu), přeci stačí D3 😁😁😁.
Některé D3 se opravdu silně vymkly svému původnímu určení. Adršpach v sezóně třeba. A někde je zase při mnohem menším provozu „z tradice“ D1.
Někde při téměř nulovém provozu byla zavedena D1 pomocí DOZ – viz Týn nad Vltavou.
Teď už jen přesvědčit svatýho Petra, aby v zimě v horách nebyla moc zima.
Poslední roky už zima nebývá tak silná a dalo by se dělat aspoň mimo letní prázdniny.
Kdy zima byla taková, aby půda promrzla víc jak decimetr? Ale i když promrzne skoro 1 m, tak se pracovat nechá. Jen to chce trochu upravit postupy a lépe stavbu plánovat.
SŽ Tomášovi pouze šetří nervy. Místo toho aby výluka proběhla v zimě a z důvodu nepříznivých podmínek se natáhla do léta, je plánována na léto rovnou…