Pojedou vlaky až do Krupky? Krajští politici tvrdí, že stát souhlasí s opravou, ministerstvo to odmítlo
Kozí dráha u Krupky. Foto: Spojenci pro kraj
Kraj chce obnovit provoz až do Louky u Litvínova.
Kraj chce obnovit provoz až do Louky u Litvínova.
Neřekl bych. Každé téma má své jisté nuance. Zde např. křížení zanedbané údržby (porušení zákona) versus trasování novostavby VRT + umístění stanic, včetně natrasování spojek na historické tratě. Obojí je potřeba diskutovat, když ty možnosti jsou.
Typicka ukazka ulhaneho zpusobu vedeni politiky ANO a jejich pricmrndavacu. Kdyby tolik energie, co venuji zcela marginalni turisticke linky, venovali reseni problemu s klicovou stavbou VRT, udelali by kraji nesrovnatelne vetsi sluzbu. Ale chapu, proc se snazit u neceho, u ceho se nemuzou vyfotit a ziskat lacine body, ale vysledek prace se uvidi az dlouhe roky, po tom, co nebudou ve funkcich. ANO lip uz bylo.
Falešné dilema.
Mmch. investorem VRT je MD.
P. S.:
– Náklady na výstavbu VRT přes Ústí vč. dvou velmi dlouhých tunelů budou ŘÁDOVĚ vyšší než provedení opravy jedné Koziny.
– To úsilí do té Koziny musí kraj dávat proto, že Dobrá správa ji vůbec učinila nesjízdnou (resp. když už, tak že ji neučinila sjízdnou hned když tam Ústecký kraj opět objednal turistické vlaky). Kdyby tak učinila, tak by „úsilí“ kraje spočívalo jen v prostém objednání.
Ulhané ANO + Uctívači kultu Kupky a pomatenci slepence Spojenců = ti všichni jsou zodpovědní za tragickou kvalitu vedení a diskuzi o VRT v Ústeckém kraji a za ubohý handl pustit schválení VRT za opravi Kozí dráhy
Mám kacířskou myšlenku: co tak soutěžit údržbu tratí? Něco možná obhájí SŽ, něco jiný subjekt. Možná by bylo zajímavé se bavit o cenách u konkurence. Zadávat by mohlo rovnou MD? Nebo je to z nějakého důvodu neprůchozí?
SŽ prakticky vše jede přes outsourcing, muvky a krompáče s lopatami těžko zajistí nějaké vítězství v soutěži. Pochybuji že by vlastnili například podbíječku.
Ani SŽ podbíječky nevlastní.
Zákon o zadávání veřejných zakázek sice SŽ nezakazuje vlastnit podbíječku , ale cena práce podbíječky je taková že SŽ by jí mělo pouze na ukázky, ale nesmělo s ní pracovat. A přihlásit se do výběrka, které samo vypsalo také nesmí. Musel by se změnit tento zákon, ale to neprojde, protože jak u vlády, nebo i opozice si potřebují také líznout. Proto se změnou tohoto zákona nikdy nikdo nepřišel.
Koncese a PPP? 🙂
No jo no. Volby se blíží. Jinak je to naprostá ptákovina.
Přes Krupku chtěl Ústecký kraj jezdit už před 2 lety, kdy se žádné krajské volby neblížily.
Já navrhuju nejdřív obnovit co je třeba a až potom se začít věnovat vzdušným zámkům.
Kdyby dobrá správa udržovala trať jak měla a co si účtovala tak se nemusí složitě opravovat.
Mega blbost …..
Mega blbost je, aby někomu ze SŽ beztrestně prošlo, že si dovolil rozhodnout o neúdržbě státního majetku přesto, že na to SŽ dostávala peníze a tím způsobil škodu ne zrovna malou. Proč ještě není trestně odpovědný?
Na Kozí dráhu peníze nejsou, ale 2 mld. na dřevěnou hlavákovou pergolu budou. Pan Jiří Svoboda ji už několikrát podpořil.
OK, ale ta pergola je dost zásadní změna. U (nejen) této trati měla SŽ za úkol jen ji udržovat sjízdnou. Nic víc.
Ale čemu ta drahá pergola prospěje??? Doufám, že se nakonec nepostaví, vyhozené peníze…
Bude se dělat posudek HIA pro UNESCO, NPÚ a MKČR mají také jasný negativní názor na bourání NOH.
Ano, ať zavřou všechny, co porušili zákon.
Neblázněte, tolik věznic nemáme.
Ona je otázka, jestli by to rozpočet snížilo nebo zvýšilo. 😀
Tak to těch 5 lidí, kteří by s tím jeli, bude smutných.
jedte se na Kozinu podívat, kolik tam jezdí lidí a netrubte zde nesmysly.
Kozí dráha byla do roku 2007 poměrně hojně užívaná lokálka. Pak na ní byl pod záminkou přetnutí trati dálničním přivaděčem u Děčína zastaven provoz. Sám jsem si byl trať v roce 2007 projet posledním spojem z Oldřichova do Děčína – byla to 810 s jedním nebo dvěma přívěšáky plná nadávajících lidí. Tak buďte, prosím, té dobroty a k tématu, o němž víte kulový, se vůbec nevyjadřujte.
Posledni spoj má nulovou vypovídací hodnotu.
To je pravda. Já tam jel v době kdy se o uzavření ještě nehovořilo a vlak rozhodně prázdný nebyl.
Co znamená nebyl prázdný? Kolik v něm bylo lidí? Aspoň 50?
Samé mínusy, ale odpověď žádná:-)
Nejsem tu přilepený, Herolde. Ve voze, kde jsem byl cca 20-30.
on to byl částečně vtip 🙂
Ale mám známé, kteří bydlí na dohled části dráhy mezi Krupkou a Duchcovem a tam to, když to ještě fungovalo, bylo obvykle o těch pěti lidech …
Nikdo Vám nedá tolik, kolik Martin Kupka slíbí….
Byla snaha krajských zastupitelů vyhandlovat rekonstrukci Kozí dráhy za schválení aktualizace ZUR totálně zpraseného trasování VRT v Ústeckém kraji…
To je „obchod“ hodný úrovně vedení Ústeckého kraje….
Svého času jsem tu v diskusi pod jedním článkem četl, že prý měla Dobrá správa s Ústeckým krajem už dříve „dohodu“ – pokud kraj nebude požadovat zprovoznění Koziny, zprovozní sesunutou trať u Dobkoviček (resp. naopak).
Pokud by to byla pravda, tak by Ústecký kraj nebyl prvním „obchodujícím“.
Tak jsme si hezky podiskutovali a zapomeňte, nebo je to „jen“ předčasně vypuštěná informace, a schválení je v plánu na některé další CK…?
No pokud hlavní „odporník“ neodešel definitivně z funkce, do důchodu, nebo nezemřel, pak prostor k revizi klidně může být. Takových případů, kdy kvůli zabejčenému jednotlivci nejde nic a pak náhle dojde vlivem výše uvedených možností k radikálnímu obratu, historie zná stovky.
V roce 2007 nepřestala být doprava objednávána, pár nákladních a osobních nepravidelných vlaků tu jezdilo, než někdo úmyslně tuším v roce 2015 před mikulášskou jízdou zahýbal s kameny na nezajištěném svahu a dobrá správa to zařízla.
Objednávána k 12/2007 být přestala.
Ty další občasné spoje byly bez objednávky.
Telnice – Teplice l. b. „zastavení drážní dopravy“ (tuším i dle příslušného řízení DÚČR) na přelomu 2010/11 (tehdejší iniciativa Bárty a spol., totéž tehdy u Vidnavy, Uhřic; neúspěšně u Jemnice či Malé Morávky).
Na konci roku 2015 přestal být sjízdný úsek Děčín západ – Telnice, ten ale už od roku 2022 opět sjízdný je.
Protože té VRTky se dočkají v nějaké více použitelné míře až děti tvých dětí a to ještě za příznivé konstelace hvězd. Zatímco rekreační potřeby v Podkrušnohoří lze realizovat skoro okamžitě (ve srovnání s chimérami kolem VRTek).
Nádražáci a důchodci nudící se na netu. Tohle není reprezentativní průzkum…
Tahle země není pro mladý! A to nejen v dopravě.
napojení na Moldavu dává smysl z Krupky do zastávky Dubí nějakým pendlem, ale tahat to po železnice tam a zpátky, no nevím..
Chce to prostě vyrazit do Prahy na „jednání“. 😀
Nemyslím si. Ostatně viz rozruch s trasováním VRT přes/okolo Ústí, shodou okolností nedaleko od Koziny.
A když je řeč o VRT, tak s její existencí bude Kozina hrát o to menší roli pro nějaké „návozy turistů z Prahy/Drážďan a okolí do Krupky a okolí“ (a mmch. pro Krupku a okolí by se nejvíc hodil ten „terminál pro široký region“ někde u Chabařovic, pakliže by VRT vedla mimo centrum Ústí).
Pokud vím, podkrušnohorský tunel má ústit někde v okolí Chlumce. Proč tedy nepostavit terminál i tam? Umožnilo by to snadnou cestu vlakem za prací do Německa všem lidem na Kozí dráze a její význam by naopak vzrostl.
Také si myslím,že Kozí dráha by byla dobrý napáječ VRT . 🙂
Jj. V Unčíně úvrať a zubačkou vést k portálu do tunelu v Chlumci😆
Tak ať SŽ ty regionálky konečně pustí… Snad buď to udržuju provozní, nebo se toho zbavím, co mají za smysl tyhle stavy mezi…
Pozemky.
Správa železnic by měla být povinná udržovat v provozu i nevýdělečné tratě. Financí má očividně dost když si může dovolit bourat neužívaná nádraží 10 let po rekonstrukci aniž by je nabídla k prodeji. Těžko můžeme po krajích požadovat, aby bez odbornosti spravovaly kusy železniční sítě.
A těch studií co bylo…
Tohle rozhodnutí ale není v kompetenci SŽ.
Asi úplné sci-fi by bylo zapojit tuhle trať do Teplic (hlavního n.), aby se dala použít pro příměstskou dopravu po celý rok…
Nezaměstnaných tam je v okolí dost, aby to zvládli i lopatou a krumpáčem.
Ten les je totálně poddolované území, tak nikdo soudný nic stavět nebude.
Ideálně vybudovat pouliční tramvajovou trať Novosedlice – Prosetice (ideálně okolo hl. nádraží v Teplicích) a napojit na ně Kozinu i t-097.
V českých poměrech to zní jako hard-core, ale věřím, že v takovém Švýcarsku by to možná bylo v obdobné situaci v plánu (když jsem se nedávno dočetl o plánovaném 2km tunelu z Lugana do Bioggia vč. nové větve na sever, tzn. druhá nad rámec „jižní“ větve do Ponte Tresy, vč. zkrácení intervalu z nynějšího 15min. na 10min. – fakt úplně jiný vesmír)
Když stát opraví kozinu, tak kraj přestane blokovat vrt.
To je bohužel dáno agendou některých politiků. Zahájení stavby VRT se ve funkcích nedožijou a pro většinu voličů je to příliš abstraktní. Zato když se jim podaří vydupat obnovu lokálky, kterou zaplatí stát, aby tam kraj objednal 4 páry spojů o víkendech a svátcích, mohou se fotit s rozjásanými dětmi v šukafonu.
Ten podsuv o rozjásaných dětech v šukafonu není zrovna moc inteligentní, zkuste na to zapracovat.
Takže stát, který nemá prostředky ani na včasnou rekonstrukci Podkrušnohorské magistrály, která je mj. součástí sítě TEN-T (viz odložení rekonstrukce úseku Kyjice – Chomutov, která měla být zahájena loni), by našel stamiliony na obnovu desáté trati pro turistickou dopravu v kraji? Kam se poděl řádný hospodář?
Já vám dám stamiliony. Ta trať je v drtivé většině v pořádku, potřebuje vyčistit průjezdný profil, podbít a opravit rozkradené technologie. Žádné stamiliony.
Je někde vyčísleno, kolik stálo to zprovoznění po Telnici? Díky.
Konec 2 odstavce, perex nepočítaje.
https://zdopravy.cz/zeleznicari-dokoncili-opravy-kozi-drahy-vlaky-se-rozjedou-na-jare-102264/
Ono záleží, co má být cílem obnovy provozu. Pokud tam párkrát za den projede šukafon s turisty, tak to možná stamiliony nebudou. Ale jakou perspektivu bude mít provoz na trati, kde bude vlak brzdit před každým přejezdem s nefunkčním PZZ, kde si bude vlakový personál ručně přehazovat výhybky a kde bude každou chvíli hrozit přerušení provozu kvůli důsledkům nefunkčního odvodnění, svahům narušeným vegetací, apod. Stačí si vzpomenout jen kolik stála sanace sesuvu na Moldavské dráze. O stavu zastávek / infrastruktury pro cestující nemluvě.
Všechny tyto věci jsou pouze důsledek zanedbané údržby.
Nechtěli dát sto tisíc, teď musí dát deset milionů. Necháme to ještě být, a bude to sto.
Tahle trať je po napojení do Teplic bez úvrati schopna zajistit rychlou a kvalitní dopravní obslužnost poměrně značně zanedbávaného regionu.
Kolik po té trati podle vašeho odhadu pojede za týden lidí? Stovky? Tisíce? Desetitisíce?
Opomenul jste desítky…
To závisí na celé řadě dalších faktorů, především organizaci veřejné dopravy v oblasti.
Ta rekonstrukce magistrály je odkládána kvůli penězům, nebo např. kvůli průtahům ohledně ÚR/SP?
Jak to že na to stát nemá peníze (jde-li tedy o ně), když právě ušetřil za 13 let neudržování Koziny (+ ani Švestkovou dráhu už asi 8 let nemusí udržovat)? 🙂
Psalo se to tady: https://zdopravy.cz/nejsou-penize-sz-po-vice-nez-roce-zrusila-velkou-zakazku-na-podkrusnohorske-magistrale-u-chomutova-100549/. A mám za to, že to nebyla jediná odsunutá stavba kvůli nedostatku prostředků…
Ve státní správě pracuju už nějakej ten rok. Když bylo fakt potřeba, prachy se vždycky našly. I když šlo třeba o dvě a půl miliardy.
Nikdo mi nevymluví, že za tím opět nejsou nějaké čachry s pozemky.
Můžete být nějak konkrétnější? Tam jsou nějaké atraktivní pozemky?
Pokud uvedeš podložené konkrétní informace, tak ti nikdo nic vymlouvat nebude. Jinak jenom meleš blbosti.
Dojem, jakej to na mne dělá, snad uvést můžu, ne? Tykači.
Dojem bez jakéhokoli podkladu jsou jenom kecy.
Sorry jako, ale tohle chování má jasnej pattern. SŽ je ochotna investovat do kdejaké hovadiny, jak se už ukázalo nesčetněkrát. S jedinou výjimkou: Když to vadí byznysu nějakýho kámoše, což je u staveb z 90 % šmelina se státníma pozemkama. To je statistika a tím pádem zcela jasná hypotéza.
Jediný co je potřeba, je zjistit, kde přesně to je.
No vidíš. Žádný fakta, jen řeči. Jestli takhle fungují všichni zaměstnanci ve státní správě….