Pohledští Dvořáci v novém. SŽ hledá projektanta dalšího úseku tratě přes Vysočinu
Zastávka Pohledští Dvořáci na trati 250. Pramen: Správa železnic

Současné přístřešky stavbaři zdemolují a místo nich zbudují nové "typu antivandal".
Něco ze ZP k posuzovaným variantám řešení v předmětném úseku: – varianta 1 – na stávajícím tělese – cena 1500 mil. Kč, benefit 0 mil. Kč. – varianta 2 – drobné přeložky – 2000 mil. Kč (ve variantě se navíc vyskytují zábory pozemků, je zde větší objem zemních prácí a dlouhá opěrná zeď), benefit 50 mil. Kč – varianta 3 – větší přeložky – 2400 mil. Kč (ve variantě se navíc vyskytují zábory plus krátký tunel plus dva mosty přes Sázavu), benefit 200 mil. Kč – varianta 4.1 – větší přeložky – 2500 mil. Kč (ve variantě se navíc vyskytují… Číst vice »
Keď sa dívam na tú mapu, tak ani tých 140 km/h nebude, možno kúsok od Pohledu. Ten oblúk u zástavky Pohledští Dvořáci to nevydá aio zďaleka.
Salámová metoda v podání SŽ bude pokračovat?
Další rok kdy rychlíky budou nabírat na dané trati náhodné zpoždění?
Proč to SŽ nechce opravit v celku?
Možno by stačilo keby sa súčasne robilo viac úsekov a staníc štýlom, ako sa robili niektoré koridory. Čo sa mi ale nepáči je fakt, že sa robia skôr jednoduchšie úseky, kde sa rýchlosť oproti súčasnej až tak nezvýši. Světlá nad Sázavou – Čáslav v novej stope by pomohla oveľa viac ako toto. Ale čo už, všade sa takto stavia…
140 metrů dlouhý, nový peron v místě, kde jezdí tak 5 lidí týdně. A to se vyplatí!
Tak typické pro SŽ.
Buď standardní perón jako v jiných zastávkách na lince, nebo zrušit zastávku.
Možná by jich tam jezdilo o něco víc, kdyby tam nezastavovalo tak málo spojů (nutnost stíhat uzel HB v L:00 h + pak i přípoj v ZR směr Nové Město tak, aby se stíhal obrat v Novém Městě v S:00 h).
I když O. K., ani tak by to nebylo řádově více.
A všechny vlaky, které staví, jsou pantery o délce 50 m.
Holt někde se šetří zbytečně na krev (zdravíme do Duchcova) a někde to není potřeba.