Pohledští Dvořáci v novém. SŽ hledá projektanta dalšího úseku tratě přes Vysočinu
Zastávka Pohledští Dvořáci na trati 250. Pramen: Správa železnic

Současné přístřešky stavbaři zdemolují a místo nich zbudují nové "typu antivandal".
na cestující bude chcát, ale hlavně že to bude antivandal 😆
Zajímalo by mě, jaká je efektivita rekonstrukce 200km trati TEN-T tempem cca 5 km ročně. Z pohledu přípravy stavby / projektové přípravy je to spíše vopruz, protože místo aby se projektovalo a projednávalo třeba 10 úseků, se jich bude postupně řešit třeba 30. A jaké má tento šnečí postup přínosy, fakt netuším.
Celkem je stavba rozdělena na 23 úseků s průměrnou délkou jednoho úseku 8,5 km. Proč přesně je to takto „rozsekané“ nevím, ale mám zato, že jedním z faktorů mohou být finance (dotační tituly z OPD), nebo stavební kapacity firem, nebo se uvažovalo, že kratší úsek by mohl teoreticky přilákat více firem do výběrového řízení – těžko říct. Moc šťastné mi to nepřijde – zejména s ohledem na celkovou dobu modernizace, která začala někdy v roce 2007 a neskončí před rokem 2036, kdy by měl být modernizován uzel Havlíčkův Brod.
není to trochu málo optimistické??? Po minimálně 10 letech práce … „První úseky jsou již hotovy.“. Viz třeba tento https://www.vlakemjednoduse.cz/blog/modernizace-havlickobrodske-trate článek. Novější schema jsem nenašel. Vidím tak tak na 40%
Není to 40 % – celkové délka tratě Brno-Kolín je cca. 195 km a rekonstrukce postupuje nějako takto:
– rok 2020: rekonstruováno 45 % délky tratě
– rok 2021: rekonstruováno 49 % délky tratě
– rok 2025: rekonstruováno 55 % délky tratě
[rok 2027-28:rekonstruováno 63 % délky tratě – předpoklad]
2021 – 23 se záměrně nedělal žádný úsek, aby bez problémů projely odklony při zavřeném Adamově/omezeném Bezpráví/Brandýse.
Velmi kuriózní název zastávky. Za mě určitě v TOP 5 bizarních toponym na naší železniční síti. 😀
A to tam máme ještě Pohleď a Pohled 😁
Neví tu někdo o kolik se zrychlí spoje oproti stavu před modernizací všech úseků???
Bude to pod 3 hodiny aspoň???
To, co ušetříte časově mezi Brodem a Brnem, to probendáte u Prahy na přetížené síti. Efekt to bude mít pouze mezi tím Brodem a Brnem, tedy pokud to po dlouhých letech výluk a omezení bude vůbec někoho zajímat…
Až se zrekonstruuje celá trať z Brodu do Žďáru, tak to stejně moc vliv na JD mít nebude. Ve Žďáře jsou Rychlíky vázané na přípojné Os do NMNM. V HB jsou zase vázané na Sp od Pardubic a Jihlavy a Os od Humpolce.
Tzn. že i když Rychlík přijede do Brodu/Žďáru o 5/10 minut dřív tak tam bude muset stejně čekat na přípoje.
Takže na tom vydělají akorát lidé jedoucí ze Žďaru do Brodu.
Pořád se to dá ve Žďáru ještě mírně vychýlit.
** Navíc, v té době už budou rychlíky směr Brno v HB ne v S:00, ale v L:00 h, tzn. přípoje od Jihlavy (mimo špičku) stejně nebudou Sp vlaky, tzn. i s tímto ohledem by se dalo pracovat = že ani ten HB by nutně nemusel být v naprosto přesných X:00 h (i když… s ohledem na tu Jihlavu to zase bude hodně žádoucí u těch spojů v S:00 h). A tak jako tak: jestli cílem je, dojet z HB do Tišnova za hodinu (stav cca od 2026 do doby „než bude VRT Brno – V. Bíteš), aby R jel… Číst vice »
Ještě před rokem 1989, kdy jsem sloužil jako výpravčí v Tišnově, byla jízdní doba T a Ex mezi h. Brodem a Tišnovem 60 minut. To platilo pero vlaky, které v celém úseku projížděly, u těch zastavujících (Žďár, Křižanov) byla jízdní doba max o 5 minut delší. To ale byla traťová rychlost 100 km/hod, krom úseku Pohledští Dvořáci – Havlíčkův Brod, kde yla 80 km/hod (přes tunel 60 km/hod.
Děkuji za podrobný popis
Hurá na výlet
Osobní vlak do NMNM obykle nabere zpoždění čekáním na rychlíky z Prahy nebo Brna, odjede, ale v NMNM má na obrat jen 5 minut. Dalších pět minut se dá dohnat jízdou, ale delší zpoždění by se přeneslo na rychlíky v další hodině.
„V další hodině“ se pojede jen v úzké špičce, navíc s přestupem v HB…
No a případně se pak dá ve špičce neobracet v NM, ale vrátit špičkový 1h takt i okolo Bystřice, takže pak by se řešil jen 1min. interval křižování v Novém Městě namísto nejméně 4min. (?) obratu.
Něco ze ZP k posuzovaným variantám řešení v předmětném úseku: – varianta 1 – na stávajícím tělese – cena 1500 mil. Kč, benefit 0 mil. Kč. – varianta 2 – drobné přeložky – 2000 mil. Kč (ve variantě se navíc vyskytují zábory pozemků, je zde větší objem zemních prácí a dlouhá opěrná zeď), benefit 50 mil. Kč – varianta 3 – větší přeložky – 2400 mil. Kč (ve variantě se navíc vyskytují zábory plus krátký tunel plus dva mosty přes Sázavu), benefit 200 mil. Kč – varianta 4.1 – větší přeložky – 2500 mil. Kč (ve variantě se navíc vyskytují… Číst vice »
Keď sa dívam na tú mapu, tak ani tých 140 km/h nebude, možno kúsok od Pohledu. Ten oblúk u zástavky Pohledští Dvořáci to nevydá aio zďaleka.
Ono to bude beztak podobně jako na úseku Vlkov – Křižanov, 160 km/h na zhruba 1 km tratě.
Ta 140 ještě může být klidně jen pro klopidla.
Ve výhledovém stavu jsou navrženy následující rychlostní profily:
– Km 111,382 – km 113,912 : 110/115/120/140 km/h
Pozn: Navázáno na předchozí stavbu „Modernizace traťového úseku Přibyslav (včetně) – Pohled (včetně)“.
– Km 113,912 – km 115,925: 85/90/90/110 km/h
Pozn: Jedná se o limitující oblouky v celém úseku.
Salámová metoda v podání SŽ bude pokračovat?
Další rok kdy rychlíky budou nabírat na dané trati náhodné zpoždění?
Proč to SŽ nechce opravit v celku?
Možno by stačilo keby sa súčasne robilo viac úsekov a staníc štýlom, ako sa robili niektoré koridory. Čo sa mi ale nepáči je fakt, že sa robia skôr jednoduchšie úseky, kde sa rýchlosť oproti súčasnej až tak nezvýši. Světlá nad Sázavou – Čáslav v novej stope by pomohla oveľa viac ako toto. Ale čo už, všade sa takto stavia…
Víc úseků se dělalo 2017 (HB – Okrouhlice + GJ – Čáslav) a zrovna tohle se sešlo dost nešťastně – chytání zpoždění R u Čáslavi a přenášení v HB na protijedoucí R.
Nemyslím si, že budou; v jízdních dobách s tím bude počítáno + v té době už bude zrychleno blíže k Brnu.
Akorát nebude dávat smysl dělat ten posun poloh o 15 minut (příjezd do Brna v X:25 namísto X:40 h, resp. odjezd z Brna až v X:35 h namísto X:20 h), kvůli kterému se má vynechávat i zastavení R v Křižanově. Pak by se to při pomalých jízdách na tom úseku určitě nestíhalo.
140 metrů dlouhý, nový peron v místě, kde jezdí tak 5 lidí týdně. A to se vyplatí!
Tak typické pro SŽ.
Buď standardní perón jako v jiných zastávkách na lince, nebo zrušit zastávku.
Zrušit. Stejně jako některé další na téže trati….
Možná by jich tam jezdilo o něco víc, kdyby tam nezastavovalo tak málo spojů (nutnost stíhat uzel HB v L:00 h + pak i přípoj v ZR směr Nové Město tak, aby se stíhal obrat v Novém Městě v S:00 h).
I když O. K., ani tak by to nebylo řádově více.
A všechny vlaky, které staví, jsou pantery o délce 50 m.
Holt někde se šetří zbytečně na krev (zdravíme do Duchcova) a někde to není potřeba.
A já měl za to, že se v minulosti rozhodlo o zrušení zastávky. Nebo to nechali speciálně pro tu skupinu výpravčích, kteří tam každoročně jezdívají na čundr? 😉
Pokud z nějakého důvodu není taková zastávka zrušena, tak je asi potřeba, aby měla stejnou délku nástupiště jako další zastávky na dané trati, aby umožňovala provoz stejných vlaků.
Pak je samozřejmě otázka, jestli by se ta nástupiště neměla zkrátit i jinde, ale možná tam občas jede i něco delšího než RS1.
Teď je tam 150 m.
No hlavně že nová zastávka Horní Cerekev město bude délkově úsporná….