Podzimní novinky v menu 2023: Nenaskladnili, neobjednali jsme. Nové menu u Českých drah a JLV

Hovězí guláš z líček s knedlíkem. Foto: Aleš PetrovskýHovězí guláš z líček s knedlíkem. Foto: Aleš Petrovský

Recenze aktuálních palubních menu českých železničních dopravců vyzkoušených na vlastní kůži.

96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Docela jste zvedl vítr na ředitelství JLV

Elb

Jak konkrétně?

k.m

Jezdím hodně často převážně jedničkou trasu CB – Praha a CB – Linec a bohužel ten personál mi připadá ,že tam vezmou každého kdo se přihlásí .. Na nabídku mám docela štěstí pouze vyjimečně se stane ,že nemají co chci zato dost často dostanu to jídlo vlažné v jednom případě prakticky studené. Ale musím přiznat že po posledním zdražení už si jídlo prakticky nedávám (vyjma snídaní to ještě jde) dvě kila za svíčkovou a 230 za guláš už mi připadá dost a řeším to bagetou ze supermarketu ve vlaku si dám si maximálně kávu

Luboš Beneš

Makovec je dobrý, i když ten rebartborovorybizový koláč byl bomba. Líčka jsem měl taková, že by maso ještě trošku chtělo dovařit. Houbová polévka je opravdu TOP a kroupeto taky ujde (nerad tofu)

Jarek

Co se týče personalu, pokud to není nějaký luxusní hotel, a i tam si nedělám iluze prostě ti lidi jsou taková jací jsou.Dnes a denně potkávám servíry co neumí čepovat natož roznést více jak jeden talíř, a 2 piva počítají na kalkulačce.Nevyučení a nebo vyučení v zcela jiném oboru, a tam kde nezavřeli visí příjmeme servirky….

Y.K.

Tedy co bych dělal s párky bez hořčice, to fakt nevím. 🙂 Nejsem vyloženě párkový typ, ale když už, tak bez žlutého zlata mi tedy moc nechutnají, i když jsou třeba kvalitní. To je dost zabiják.

Dushan5

Ale on dostal horcici, jen ne tu hrubozrnou, ale normalni plnotucnou.

aaa

Dřív jsem jezdil do Bratislavy vlakem, každých 14 dní, dneska to už řešim autem, je to levnější a rychlejší, a to mám vlaky fakt rád. Ale dávat 800,- za 5-hodinovou cestu tam fakt nedává smysl, bohužel musim kupovat na poslední chvíli. I jsem chodil do jídeláku a byl jsem spokojenej. Bohužel 700,- za benzín a 3 hodiny VS 800,- za lístek a 5 hodin je jasná volba. Škoda.

A. Mikulka

Tři hodin do Bratislavy? Možná v noci ze soboty na neděli.

HonzaH

Pod ta Licka se musim podepsat, jsou opravdu luxusni a neni jim co vytknout. Taky jsem jako pivar strasne vdecny za pivni specialy od Chrousta, jsou to zdaleka nejlepsi piva ve vlacich doma i v zahranici, vsechno ostatni pivo na kolejich je proti tomu odpad.

Bjorn

V léte jsem jel EC z Prahy do Varšavy. Snídani jsem dostal až někde daleko za Českou Třebovou. Pak jsem zjistil proč – posádka bistrovozu totiž byla jednočlenná. Slečna, která obsluhovala první třídu tak zároveň prodávala na baru, zřejmě i v bisto oddílu a popřitom v kuchyni připravovala jídla. Opravdu se snažila a prala se s tím statečně. Divím se, že vůbec otevřela, nebo že za těchto podmínek alespoň neomezila nabídku menu, či obsluhy až na místo. Posila pak nastoupila kdesi na severní Moravě. Cestou zpátky pak z Varšavy bistro nebylo vůbec. Tedy bylo, ale v něm obsluha žádná, lednice… Číst vice »

Aleš Petrovský

Pod to bych se podepsal. Díky za další pohled 🙂

král j

Co jeto ganache?

Anonymní alkoholik

Sladká omáčka/poleva/náplň nebo sladký krém. Obvykle jde o spojení čokolády a smetany, zakysané smetany nebo ovocného pyré.

Krusty55

Takze autem a zastavit se v normalni restauraci, pouzitelnych mist je vsude plno.

Y.K.

To na nádraží taky. V autě za jízdy vás nikdo neobslouží, to je kouzlo restauračních vozů.

Igor Mauricio

Teď zrovna mi píše kolega, který se vydal na cestu vlakem, tuším EC280 (nebo 580, teď nevím, co je správně). Cituji: „Mají jen šunku s vejci nebo míchaná vejce – jinak nic, ani obědy – k pití jen červené víno nebo vodu a colu. Včera z Prahy měli cestující nějakej mejdan a vyzásobujou to až dneska zase v Praze.“ Tak to jen na doplnění toho „došlo“, „není“, „nebylo“, „nebude“, „zapomněli jsme objednat“, o kterém píšete, Aleši, v článku. Jinak samozřejmě nic, stát se může, ostatně když půjdu do normální restaurace, také nejdu v očekávání, že budou mít vše, co mají… Číst vice »

Herold

„ostatně když půjdu do normální restaurace, také nejdu v očekávání, že budou mít vše, co mají v nabídce“

Tedy nevím, do jakých restaurací chodíte vy, ale když jdu do restaurace, tak mimo denní nabídky po 13:00 čekám, že všechno ze stálého jídelního lístku v nabídce bude vždycky.

Laborec425

Tak to je ale celkově chyba systému, že do toho vlaku nemůžou nafasovat jídlo i třeba v Berlíně nebo na Slovensku, ale jenom v Praze (a to ještě nejistě) 😀

Igor Mauricio

To nepopírám, ale nevidím do toho, tak nechci úplně komentovat… Nicméně předpokládám, že kdyby se chtělo, vyřešit by to šlo.

Martin

Já jsem jednou viděl, jak všichni cestující v „dolním velkoplošném oddílu“ ve Stadleru během cesty dostali jako menu zadarmo i burčák…. Já jsem byl naštěstí v malém oddílu nahoře za sklem a tak jsem se tomu mohl jenom smát 😂😂 jen ten smrad v tom vlaku byl pak hroznej….

Martin

Škoda, že ti co mínusují tam také nejeli….jé těm bych to přál….😂… Zlitý burčákem byl celý vagón, kapalo to tam ze zařivek, z reproduktorů… mokří lidé se tam vztekali, průvodčí p…č..ovala, pani, které to vybouchlo tam probíhala s ubrouskem…při vystupování jsem viděl, jak vičko od té flašky se kutálí až u dveří…to byl alespoň zážitek 😂😂😂😂😂

Poutnik99

No jo… tenhle typ nápoje je náročnější na vozbu… Ale dá se i bez nehod – letos mám asi 2000 „litrokilometrů“ burčáku bez nehody

Václav Petrů

„Není přece možné, aby byla kvalita servisu dobrá jen na větvi do Berlína.“
…je to jen o lidech. Před týdnem jsem otočil Praha-Děčín. Tam byl servis milý a čistota přijatelná. Zpět servis otrávený a velká špína prostírání v celé restauraci.

Týna

Recenze moc pěkná a bohužel poukáže na ty nedostatky. Ty tu bohužel jsou a pravděpodobně i budou. Jelikož vím, jak to tam chodí. Chtěla bych tedy vysvětlit pár věcí, jak to tam opravdu chodí. Ohledně toho dozásobování např… Zboží objednávají buďto na hlaváku a nebo na odstavném nádraží. Často se stává, že na hlaváku už dané jídlo nemají a tak si musí počkat, až dostanou zboží tam nebo až se vlak dostane na odstavné nádraží. A pak je problém, že to zboží prostě už není (musí se navařit). To byl problém s houbovou polévkou… Prostě už nebyla. Ráda bych ještě… Číst vice »

Mystifying oracle

„Takže si musí platit ubytování z vlastní kapsy(Čb , Linz) nebo spát na voze (což není nic moc).“

Koukám služebka za všechny prachy. A to doslova…

Průvodce původní Aleš

Jak vlastně fungují frenšízy JLV? Má to třeba parta 6 lidí a točí jeden vagón ve dvou směnách? Nebo to dělají větší firmy? Z rozhovoru s Panem Peterkou mi přijde, že první verze je pravděpodobnější (nebo dokonce že to má parta tří lidí a o vagón se dělí). Pokud to mají ti lidé na sebe, tak to ubytování za ně logicky nemá kdo platit a pokud spí na voze, tak jen snižují svoje náklady.

rzc

Tahle mentalita, hlavně ji pozoruju u dam, mi začíná pěkně lézt krkem. Máme malý platy, tak jsme čuňata a máme tu svinec! A čumíme jako puky, protože si platíme ubytování.

Herold

Kolik peněz ušetří obsluha tím, že znovu použije papírovou kapsu na příbory? Je to aspoň koruna?

KrizeVychodniSpolecnosti

Moje dlouhodobé zkušenosti:

RJ – bo*del, divné jídlo, ale příjemná posádka, funkčnost interiéru tak 4/10
ČD – relativně čisto, ale záleží, nas*aná posádka, rozumné jídlo, funkčnost interiéru tak 6/10
LE – taky spíše čisto, jídlo průměr, posádka příjemná, funkčnost tak 4/10

Shrnutí: pojedu příště autem

JindraLne

Jsem jak autíčkář a vláčkář. Takže zase moje zkušenosti: Auto: Vyjedu z východních Čech. Dojedu ke Svitavům. První rána, kvůli stavbě obchvatu kolony. Dojedu k Hřebči. Tam další opravy. Překonám Moravskou Třebovou a dojedu k Mohelnici. Tam narazím na rozdrbanou dálnici. A cesta pak po rozkopané Olomouci jako třešnička na dortu. Suma sumárum – cestu si člověk neužije, ani není pohodlná, ani produktivní. Oproti tomu VHD: Sedám do postupně se přecpávající SORky, v duchu nadávám. Přestupuju v České Třebové. Tam vcelku OK, halou jen proběhnu, nástupiště mi sdělí mobil. Nasedám do vlaku, tam si přečtu, co je nového, udělám nějakou… Číst vice »

testovací objednávka

u některých fotek je nastaveno, že se otevřou v tom samém okně a nikoliv jako náhled v „galerii“

Jan Sůra

Díky za upozornění, už by to mělo být OK.

vlachjan

K párkům (i většině ostatních snídaňových jídel) bych vytknul, že je servírován ten nejhnusnější možný chleba, u nějž si netroufám určit jeho stáří. Rovněž by bylo fajn, kdyby se JLV zamyslelo nad způsobem servírování – když už roznáší na stolky s hladkým dekorem, bylo by fajn nabídnout nějaké prostírání, jenž by zamezilo talíři (a sklenici a hrníčku s kávou) cestovat po stole, čímž z jinak příjemného oběda udělá celkem náročnou bojovku. Rovněž nějaká podložka mezi šálkem a podšálkem, jenž by zamezila jeho drncání by byla fajn, zejména, když jej není personál schopný uklidit ani po desítkách minut po dokončení konzumace.… Číst vice »

Anonym

U kafe záleží na stroji stejně jako na surovině. Pokud budete do sebelepšího stroje sypat Jihlavanku, dobré kafe z toho zkrátka nebude.

vlachjan

Samozřejmě. Dobrý kávovar je k ničemu, pokud není vyčištěn a káva vhodné kvality čerstvě umletá na správnou jemnost. To vše by měl obsluhovat člověk, který byl vhodně proškolen. A tady je asi ten největší problém. Přitom si myslím, že dobrá káva by byla nejsnadnější způsib jak do jídelního vozu nalákat další zákazníky. Její kvalita ale musela být vysoká na každém spoji, aby to fungovalo.

Luboš Beneš

A hlavně ziskovost na kávě je úžasná.

RadkaS

To budu muset zase vyrazit někam na výlet a vyzkoušet tu houbovou polévku

W14

Dneska ve Valašském Expresu, kupuji si tapas sebou, paní mi říká, že musím počkat, protože tam musí odnést piva. Malá drobnost – piva pěnila tolik, že je čepovala 5 minut, pak vytáhla tapas (ani se neptala, jaký chci) a během minuty jsem byl pryč. Holt multitasking v JLV asi moc nefunguje. Akorát až dneska jsem si všiml, že mají ty happy hours (ten tapas by rozhodně za 240kč nestál).

Anonym

Happy hours jsou ceny na území ČR. V zahraničí jsou ceny dražší.

Erik85

Hapy Hours platí vždy, jedinou výjimkou je pokud je vlak na území Německa, nebo v Rakousku za Vídní směr Graz.

Anonym

Happy hours končí a začínají překročením hranice, minimálně u Rakouska to tak vždycky bylo. Někde jsem viděl přesné časy a bylo to na minutu přesně překročení hranice podle JŘ.

D82

Happy hour končí ve Vídni na hlavním nádraží.

Luboš Beneš

A nebo začínají…

Twix

Ano, a v případě zpoždění vlaku se to posouvá. Nevím jak dneska, ale dříve to „unhappy hour“ platilo i ve vlacích z Prahy do Polska, tj. vlak se za Bohumínem vylidní a můžu si do zcela prázdného jídeláku dojít pro bagetu za dvě stovky.

Erik85

Do Lince platí celou cestu, do Grazu platí po Vídeň.

Johncock

A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom multitasking?

Peeetr

Naplní piva na 2/3, a než jí slehne pěna na dolití do plna, tak stihne prodat ty tapas, když je na ten prodej potřeba jen jedna minuta.

Jirka

Teda pane Petrovsky, uz Vam to pisu ponekolikate, avsak nebojite se, ze to s Vami jednou klepne? 🙂 Pac to jsou furt parky, makovec a fura nezdravych veci ve vlaku a k tomu fura fura sezeni. :))

Nemyslim to jinak zle! 🙂 Spis me to furt fascinuje, kolik a co vsechno ve vlaku sporadate. :))

Erik85

Párky jsem si dával zrovna dnes v Pendolinu a musím říci, že křen byl opravdu křenový a byla ho hromada. Takže to spíš vidím na chybu obsluhy. Jinak ty brambory v té polévce jsou perfektní! 🙂

Twix

Přiznám se že i mě na Valašském expresu trochu znejistěl ten vstup do vozu, kde mě udeří do očí nápis že jde o první třídu a tečka. Jestli tam někde bylo nějak zřejmě že tam můžou konzumovat jídlo všichni, upřímně netuším. Stejně tak by tady asi pomohlo kdyby se aspoň jednou za cestu pozvali cestující do bistrovozu rozhlasem.

Beny

Ty reko bistrovozy jsou prostě tragédie.

HonzaH

Tragedie ne, ale CD poradne nevedi, jak se k nim chovat, kdyz je to zaroven 1. trida a zaroven bistrovuz. Kez by to znaceni jednicky proste odstranili a nechali to jako velmi pohodlny restauracni vagon.

Twix

Takhle si to ale ČD objednaly, měly mít tedy rozmyšlené, jak se k tomu budou chovat. Na vlacích kde to jezdí většinou žádná jiná jednička není, takže úplně odstranit by se to taky nemělo. Ale v současném stavu je z toho zaskočen jak potenciální cestující první třídy, tak potenciální zákazník bistra.

Martin.dilli

Bistrovůz je parodie na jídelák, co ojel první třídu. Je z toho nepovedený bastard. Chybí tomu snad vše od obojího. Jedny dveře do vozu, záchod nemá prostor a po chvíli je špinavý a zechcaný. Lidi se tam furt camrají, samolítačky dveře jsou kolikrát nefunkční. Místo pro jedničku a jedlíky lidi nerozeznají. Takový pojízdný prasečák. Na jednu stranu jsem rád alespoň za nějaké jídlo z pohledu jedlíka, ale jako cestující v jedničce…pokud není špička, jdu sednout do dvojky. Pravidelný zážitek valašský Express, který je navíc olomoucký krajský vymeták kategorie R. Pokud možno ex1

František

Pravdou je že servis JLV je plnohodnotný jen na vlacích do Berlína. Minule do Linze si mne nikdo do Tábora nevšímal, pak na mou objednávku zapomněli a ve finále jsem snídani dostal až za hranicemi. Je fakt smutné že na propast v kvalitě se nikdo nezaměřuje, ale pak jsem jinde viděl namražené půllitry a moje pivařské srdce zaplesalo, tedy až do chvíle kdy mi na moji výslovnou pochvalu bylo sděleno, že to je vedením zakázáno, ale že vědí, že to z toho půllitru hned chutná jinak. A to jsou asi ty priority a problémy vedení… ach jo.

Cestovatel

Já mám tedy skvělou zkušenost s JLV i v Railjetu z Prahy do Brna, ale je to možná tím, že tam jsem ho zkoušel jen v Business třídě.

Samo

Na biznis triede veľmi nezáleží, to je tá istá posádka čo pre zvyšok vlaku. Railjety (a Pendolina) sú v pohode, lebo to je priamo JLV, kým konvenčné súpravy robia franchizanti.

Lapil Z.

Ono asi záleží na personálu až moc. Já se tedy ve jídelních moc neobjevuju, ale zrovna z Prahy do Tábora to byl životní zážitek. Paní neuvěřitelně komunikativní, všechno ji v rukách jen hrálo, rozpovídal cestující… Skoro bych se nebál použít slovo komunita.

Dispečer

..je to pořád stejná písnička – upozorňuji na ni JLV již několik let . V Pendolinu, v Railjetech a ,,velkých,, hospodách je to z 90% v pohodě, ale bistrovozy, to je soubor matláků, kteří by se v normální kamenné hospodě nechytali ..jednou jsou párky naházené,jak větve na ohniště, podruhé zapomene obsluha donést objednaný med k čaji, pak zase nenaskladnili…to je v porovnání s ostatními třetí liga, či spíše okresní přebor…

PetrS

Souhlas. Čt 26.10.2023 EC 573 Metropolitan do Budapešti: Snídaně u Pradubiček. Velmi ŠPINAVÉ ubrusy s flekama, vyloženě hnus. Velký kufr obsluhy položen na první čtyřce na stole u baru. Párky u dolejších – byl dotaz zda s kečupem či hořčicí. Křen pidi sousto. Hemenex v pořádku. Obsluhovačka (ne servírka) donesla příbor v ruce – BEZ ubrousku – vůbec ty ubrousky tam nikde nebyly ani v košíku s pečivem. Utírali jsme se do vlastních kapesníčků. Veškeré uzavřené nápoje (Fanta, Cola, víno) nebyly otevřeny – musel jsem to dětem otevírat. Za Prešpurkem došlo snad vše. Co jsem pochytil: Kuřecí řízek, IPA, z… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

„Baví“ mě, když ve vlaku Regiojetu vytáhne stevard z kapsy zástěry láhev vína nebo piva a neotevřenou bez kelímku ji podá cestujícímu. Po žádosti o kelímek odejde a za nějakou dobu přinese kelímek. A na požádání pak dokonce láhev otevře. Asi předpokládají, že lidi jsou zvyklí pít pivo, víno i perlivé víno z láhve a každý má na klíčích otvírák na pivo.

Laborec425

Několikrát jsem zažil na trase ČB – Praha (nebo naopak) na ranních spojích, že bistrovůz vůbec neotevřeli, ale bylo vidět, že tam ti číšníci jsou, ale jen jim není nějak moc dobře.

Luboš Beneš

I pendolino je slušný. Jinde jak kde a kdy. Někdy super servis, ale ubrusem by jste si vyčistili boty jak je šmucig. Přitom existují papírové….

Karel II

Je pravda, že nejsem schopen srovnat s ostatními dopravci, po různých peripetiích už jezdím hezkých pár let jen s ČD. Ale mezi Ostravou a Prahou jsem nikdy nenarazil na nepříjemnou obsluhu, spíše naopak a cokoli si z jídla objednám, je vždycky dobrota.

Anonym

Stejně vidím jako velkou výhodu to, že kvalita jídla ve vlaku šla oproti stavu před 20 lety prudce vzhůru. Ta polévka a hlavní jídlo vypadá fakt dobře. A co si budeme, když jídlo stojí za to, člověk zkousne i nějaký ten problém s obsluhou.

honza.cekal

Teď v lůžku do Košic byl k snídani na výběr jablečný a pomerančový džus, nicméně v reálu jen ten první, protože „ho nedodali“. A obdobnou odpověď jsem pak zaslechl i v Pendolinu do Popradu, takže asi ne ojedinělá událost…

rzc

Letos se celosvětově neurodili pomeranče a džus tak zdražil, že ho už JAKO radši zapomenou dodat.

MHD

Že bylo málo změn, je spíše dobře. Svíčková se prodává dobře, řízek také. Dokonce i telecí pečeně s čočkovým salátem (Leoši, bezlepkové jídlo, to ty neznáš).
Tak proč to měnit…

Aleš Petrovský

Ale to přece není důvod nemit sezónní sendvič či salát jako to bylo dříve 🙂

MHD

To by asi být mohlo, no…

Samo

Ich absencia asi naznačuje ako dobre sa predávali keď v ponuke boli…

vlachjan

Je to OK, pokud služeb jídelního vozu používá člověk jednou za čas, pokud ale jezdíte třeba jen dvakrát do měsíce, za ten čtvrtrok se vám menu dost “ojí”

Peeetr

Kdyby jste napsal dvakrát týdně, ale 2x měsíčně???

Tam bude spíš problém v tom, že si sám nejste schopen těch zbylých 28 dní v měsíci zajistit pestrou stravu.

vlachjan

No, ony jsou v tom menu tak dvě, tři sezoní položky, takže se to skutečně stihne rychle. Pro někoho, kdo jezdí ještě častěj to musí být tím horší. Stran pestrosti mé stravy musím uznat, že jste to docela trefil, většinu tvoří saláty a různé jihoasijské kuchyně. tradiční české jídlo si pak dám typicky právě v tom vlaku a nebo v báječné restauraci Na rozhraní v Dejvicích,kterou tímto doporučuji (zejména managmentu JLV, protože tady zvládají velmi příjemný servis, jaký bych si jendou přál i v jejich jídelních vozech)

Kody

Všichni franšízanti stejný protivný líný lemry. Nejvíc vyniká pasivně agresivní osádka atypického jídelního vozu na Slovenské strele (2 ženy, 1 muž), pro kterou je všechno problém, „protože oni tam přece nemají konvektomat“, takže žádné bagety atd. Každý cestující to ale musí vědět, protože je to asi tak samozřejmá znalost jako rozeznat vagon 2. třídy od 1.

D82

Po jarní čočkové polévce, kterou jsem při svých cestách mohl ráno/večer i několikrát týdně, mám stejnou hvězdu v současné houbové. Už několik let si rád objednávám telecí na pepři, které nikdy nezklame (nebo svíčkovou po návratu ze zahraničí). Na líčka jsem se začal díky Vaší reportáži těšit 🙂 Nejčastěji si objednávám na místo v první třídě v railjetu, Berlinerech nebo Metropolitanech a s obsluhou jsem neměl problém. Musím říct, že jsem citlivější na ostravský naturel a občas mi nesedí k přístupu k zákazníkovi, pokud jedu na východ (i Pendolinem). A občas mi nesedí ani přístup s nádechem despektu personálu v… Číst vice »

PeDazOl

S telecím na pepři souhlas, evergreen při cestě Pendolinem do Phy a zpět :-).

Dispečer

..a kulajda byla také super. .

jouda

U dobrého křenu musím mít po chvíli slzy v očích, jinak to není ono. 🙂

Rossec

Slzy mají následovat první nádech, a po slzách kýchnutí a poté nudle z nosu 🙂

Aleš Petrovský

Moje řeč 🙂

troglj

Ale to se musí nastrouhat těsně před konzumací.

panda

Moc díky za další skvělou recenzi. Co se týče obsluhy, tak osobně mám spíš radši „afektovaně“ usmívající se mladé brigádníky u soukromníků než (převládající) přístup v jídelních vozech ČD á la „čtvrtá cenová“. Ano, pan Peterka super, ale ten to fakt nevytrne. Na Metropolitanech většinou otrávená zapšklá obsluha… Nejedna hádka o tom, zda li v tomto či oném úseku můžu platit kartou, nejednou obsluha nechtějící obsloužit příchozí cizince, protože „tady jsme v Česku, tady se mluví česky“ (o to vtipnější, když to říkají i na Slovensku…) a tak dále. No, pár stížností jsem už na JLV poslal.

Jiří Kocurek

cizinci… berou lidem práci a ještě po nás chtějí abysme pracovali.
Pokud máte takové názory, neváhejte! Obluha cestujících v mezidárodním rychlíku je to pravé pro Vás!

Jara16

Je pravdou to, že servis na Metropolitanech se mi kolikrát jeví, jako by vlastně ani peníze nechtěl. Často i úklid, prostírání hodně ledabyle, rozházené židle.
Ale pravdou je, že mi jednou po mé „vítce“ slečna povykládala jejich směny. Resp. jak šílený spánkový deficit při jízdách mají. Nechtěl bych to dělat…
Samozřejmě se dá říct, že je to jejich volba, ale u vlastní zkušenosti vím, jak se v nevyspání cítím.

Neomlouvám tím výše zmíněné. Jen konstatuji, že někdy ten chybějící úsměv může mít různý důvod

Jara16

„výtce“

HonzaH

Mate pravdu, je to dost silene. Jednou jsem jel takhle brzo rano z Brna do Prahy a z obsluhy slecna spala na lavici pod dekou a mlady gentleman za barem. Kdyz jsem to s nimi pak probiral, zjistil jsem, ze kvuli zpozdeni meli jen asi tri hodiny spanku. Nechtel bych to delat.

Véčko

Proč by ta paní něco platila za Vás? Prostě jen pak stornuje účtenku a je to. V létě jsem si to sám s prodejem zkoušel a za den jsem třeba stornoval třeba 10 účtenek. Tady tu trapnou výmluvu nepochopím. To jsou lidé tak líní nebo co?

A houbový krém, přiznám se, že jsem od JLV, neměl. Nicméně to asi s houbami nemělo moc společného, když je autor nemá rád, ale ten krém mu chutnal.

Aleš Petrovský

Já nevím, též jsem nepochopil, ale paní to dost rozhodilo.

Tomariero

V obchodě kde jsem pracoval bylo pro storno účtenky vyžadováno aby byl k dispozici i originál takže možná proto.

HonzaH

Prave jsem tu houbovou polevku dojedl, je skvela a opravdu hodne houbova. Uprimne receno, kdyby do toho nahazeli opecene kureci maso a podavali s testovinami nebo s ryzi jako „Kure na houbove omacce“, porad by to bylo oslavovano jako skvely pokrm.

Michal M

Ex7 je trvale ostuda. Jezdila tam snad jedna schopná parta, zbytek zoufalost, která jezdí dělat ostudu i do Rakouska.
A ještě jedna specialita na Ex7 je točení zkyslé Plzně. Oceňuju snahu o točené pivo, ale pokud to nevytočím, tak sud nevezu a měli by to pochopit i na podniku.

Dan

Čepovat pivo kvalitně ošetřené lze i s malou výtočí.

Dejf

Zachlazený sud zafouknutý biogonem, minimální délka hadic, odrazit a propláchnout vodou a profouknout po každé šichtě, rozebrat a vyčistit kohout… No a pak tady máme realitu…

Laborec425

Jo, jezdím tam několikrát do týdně už 6 let a fakt jsem tam zažil zajímavé party v jídeláku od velice profesionálních po zoufalce. Ale většinou u všech bylo něco, řekl bych, nečekaného až trapného.
A tyto vozy jsou otočeny stranou bez dveří k lokomotivě velice často a velice často už těch šest let co jezdím, nefunguje v tomto voze WC. Velice často (nejméně 70% jízd).