Podvádíte, zavíráme. Ministerstvo zesílilo kontroly stanic měření emisí a STK, šlo po podezřelých
Autoservis - STK a měření emisí - ilustrační foto. Zdroj: Pixabay
První uzavřená stanice je v Lipníku nad Bečvou, v Plzni špatně zkontrolovali stav auta.
Dříve bylo dobrým zvykem přimhouřit oko jen u kamarádů co technik znal. Dnes jde jen o prachy a tak prostě pouští všechno všem.
Pan Kupka potřebuje kauzu, kterou se mu podaří zdárně vyřešit… Toto je jedna z nich.
Hon na čarodějnice.
Teraz som videl vysledok emisnej kontroly 4 rocneho benzinoveho auta na Slovensku. Auto prihlasene 11.9.2020. Najazdenych 66 000 km, takze ziaden extrem. Vysledok – nepreslo. Dovod – kolisali mu otacky pri zvysenych otackach.
Fakt vam toto pripada normalne ?
Znacka auta. Obycajna kia ceed.
Protože auto není v zápřahu, kdyby při těch otáčkách jelo po silnici, tak otáčky kolísat nebudou.
Je to celé nesmysl.
Ano, to pri diskusii pod tym protokolom hovorili, ze to moze byt sposobene tym, ze je motor bez zataze. No len skusobny postup pre emisnu kontrolu hovori, ze motor praveze musi byt zataze a nesmie byt v aute nic spustene. Technik vie trochu stabilizovat otacky tym, ze pusti klimatizaciu, vsetky mozne vyhrievania a tak bude merat, ale ma sa pre to dat vyhodit, ked ho pri tom chytia ?
oprava
vypadlo mi slovicko bez, takze ma byt spravne „bez zataze“
Může být např. špatný katalyzátor, nebo jeho sonda.
Tak pokud je to bezpečné a nesmrdí to, bral bych katalyzátor jako důvod doporučit zajetí do servisu, ale ne zakázat jezdit.
Auto se “spatnym katalyzatorem” rozhodne “smrdi”. On ten katalyzator neni zbytecna soucastka…
Zakarbonované. Aditivum a pořádně protáhnout!
Ne, jen buzerace
Ledy se hnuly, ale bude určitě zajimavé zda se kontroly taky dotknou tří největších sítí, kteří mají na ministerstvu svá teplá místečka a to jsou Dekra s partnerskými sítěmi, ruskojazyčná skupina fungujicí na Karlovarsku, Ustecku,Sokolovsku, Pardubicku a pak je třetí skupiny provozující STK většinou na bílé koně.
zrušit celý system STK a bude klid. Lidi co serou na servis tu budou vždycky, před stk dá auto „jako dohromady“ a po stk zase půlku odmotnuje 😉 takže k čemu to vlastně vůbec potom je. A po stk když se něco posere, tak s tím každej jezdí dál, dokud to prostě jezdí. Až když se jde na stk, tak každej řeší jak to aspon na oko dát dohromady….
Ať to kontrolujou normalně policajti a je to. Aspon budou umět něco víc než chytat za rychlost.
Blbost… nechceš na cestě potkávat kde co, co ani nemá blinkr, dveře, nebo další šílenosti. Podívej se na Mériku, jaké šílenosti pouští na provoz… Fakt nechci zkoumat blinkry, světla, nebo se nechat zabít borcem, co roky sere na brzdy.
Tahle kontrola je fajn. Chceš jezdit? Měj auto v pořádku. Nemáš? Tak si nezajezdíš.
A jak to dělají v USA?
Jednoduše. Smířili se s tím, tam na silnicích ročně zemře víc lidí (na 100 tisíc obyvatel) než ve kterékoli evropské zemi (včetně ruSSácka) kromě Bosny a ve Hercegoviny. Trojnásobně víc než v Německu, kde TÜV fungují velmi dobře.
Taky je tam nesrovnatelně vyšší míra automobilizace, někde nemají ani chodníky, MHD a obecně VD taky není nic moc, bez auta jste zkrátka úplně vyřízení. Nakonec McDrive, bankomaty, kde vybíráte z auta, autokino, to všechno přišlo z USA. Takže je otázka, jak moc je to číslo “na 100 000 obyvatel” vypovídající, když pochází ze zcela jiných podmínek.
V USA to dělají tak, že v případě prokázání toho, že vůz nebyl v pořádku jde škoda plně za viníkem. A s těma jejich právníkama každý moc dobře ví, že bude až do smrti vydělávat jen na pokrytí dluhu, který nikdy nesplatí.
Já bych byl pro STK silně doporučenou.
Nemáš blinkr,… cokoli cos mohl poznat – plnej flastr. Nabouráš tím – podíl zavinění jako bys byl nalitej, i kdybys byl na hlavní.
Pojišťovna si může dát stk do podmínek, město si může dát „zákaz vjezdu smraďochů“ Policie by mohla auto uastavit a poslat na stk – podle výsledku buď platí stát nebo provozovatel, a dostane flastr za provoz šrotu.
Strašná snůžka blábolení. Ani se v tom vyznat nedá…
Pojišťovny platnou STK v podmínkách plnění mají
V obou případech jde ale o chybu jednotlivce,v případě SME jde o podvod, v případě STK spíš nedůslednost.
Myslím, že jsme u zrodu pracovní pozice kterou po řidičích, strojvedoucích, automechanicích, zednících, lešenářích, pracovnících v zemědělství v živočišné výrobě, skladnících, prodavačkách, údržbářích atd nebude chtít nikdo dělat.
Tak zrovna upravené zařízení asi nebude chyba jen jednoho jedince. Těch techniků tam musí být víc, a to zařízení podléhá nějaké certifikaci/kontrole. Takže se to asi tutlalo a na jiných místech, než jen u technika v rukách
Zavření je velmi slabý postih. Otevře se další živnost na manželku a jede se dál ve stejném baráku a se stejnými stroji a na novou licenci stk.
Trestem za podvody jsou snad pokuty, ne? Pripadne zabaveni majetku. At je jistota, ze v tom nepojede dal.
a ziskat licenci na STK je tak snadny proces?
Pobavil jste….
Už aby byly ty „emisní odpustky“ pro domácnosti… Bude to platit i na auto a je po problémech…
Třeba taková tepelná elektrárna si teď také nakoupí emisní odpustky a „čoudí“ si vesele dál, místo aby jí nějaký dohledový orgán zakázal provoz! (Peníze na odpustky jí zaplatíme my v ceně elektřiny a pak se „někam rozplynou“)
A mimochodem – měří někdo emise u lodních motorů (námořních lodí – tankerů, kontajnerovek)??? Pochybuji že pro ně platí nějaké Euro 6
Budete se divit, ale i pro lodní motory platí emisní normy (a jejich parametry se budou v dalších letech zprísňovat).
Kromě toho vám nabízím tento dokument, prohlédněte si zejména koláčový graf, jaký druh dopravy má největší podíl na znečištění: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.eea.europa.eu/publications/maritime-transport/emter-facts-and-figures/emter-facts-and-figures-cs.pdf&ved=2ahUKEwiakfvczb2IAxXrSvEDHV-UADQQFnoECB0QAQ&usg=AOvVaw26ers5qmmGx6gBQe6rNHC0
Sqělý dokument, četl jste ho? Nebo si jen prohlížíte obrázky bez relevantních popisků? Už jen první věta – cituji: „V roce 2018 tvořily emise z odvětví námořní dopravy 13,5 % celkových emisí skleníkových plynů z dopravy v EU…“ — takže tento dokument operuje s daty 6 LET STARÝMI!!! Další informace, tentokrát POUZE 5 let stará – cituji: „V roce 2019 tvořily lodě registrované v členských státech EU (přibližně 18 000 lodí) TÉMĚŘ jednu pětinu (takže možná jen šestinu) celkové nosnosti světového loďstva…“ — Boží… Takže se někde po světě plácá ( a Evropu také navštěvuje) cca 90 000 lodí s… Číst vice »
Rok vydani 2021, mate to v tirazi, co je na strane c.4. Ze se v prehledove publikaci cituje tri roky stary vyzkum je naprosto bezne, neni obvykle delat podrobne statistiky treba kazdy pulrok, navic pochopitelne nechcete pracovat s mimoradnym covidovym rokem 2020. Ano, dava smysl uvadet nektera data zaokrouhlene, treba jako “temer jednu petinu”, a politicka organizace zcela bezne pozaduje podobny disclaimer, zejmena, pokud jde o odborny text. Nevim, co Vam na te studii prijde fuj – ona se Vam nehodi do svetonazoru?
Na straně č. 4 tiráž jaksi nevidím, pouze nějaké „Upozornění k ochraně autorských práv“ Tiráž podle Zákona o neperiodických publikacích 37/1995 Sb. tu není. Jestli je dokument z roku 2021, tak je to dokument starý 3 roky sestavený z dat starých 6 let – a to z dat pouze z Evropské Unie, což se nějak špatně aplikuje na emise celosvětově produkované námořními loděmi. Co mi na tom dokumentu přijde fuj? To je právě ten disclaimer, pokud mi tento dokument někdo nabízí jako zdroj informací. A že se mi nehodí do světonázoru? Inu, nehodí, protože ho evidentně sestavoval někdo, komu se… Číst vice »
Zajímalo by mě, jak mohu k tomuto přispět. Jak mohu dát impuls na špatnou STK, nevíte?
Á první udavači už se hlásí.
ty máš hodně zvláštní „myšlení“
A jak tedy nazvat někoho, kdo se ptá jak může někoho udat?
Tak az ti vykradou kvartyr nebo ukradnou auto, doufam, ze to nepujdes prasknout na policiii…
Srovnáváte to, že se někdo stane obětí trestnéh činu s tím, že se někdo tetelí někoho prásknout. To jsou sakra odlišné věci.
Ne, nejsou. Podvod nebo kradez. Krivarna.
Nepřestáváte mě udivovat. 😀
Když se někdo stane obětí trestného činu krádeže, tak to berete. Ale když se někdo stane obětí trestného činu podvodu, přičemž ta osoba ho chce nahlásit, tak už je to udávání? Mě by teda zajímalo, kde je ve vašem prohnilém nitru ta hranice. Kdy je to ještě oprávněné nahlášení a když už je to udávání? Posuzujete to od určité finanční hodnoty? Nebo podle procenta poškození zdraví či majetku?
A on by snad chtěl někdo udat člověka z ME, že mu dal úplatek aby prošel?
Snad si nemyslíte, že by mu technik udělal podvod jen tak.
Prostě si jen něco myslí a chce hodit jedovatou slinu, jinak, kdyby byl obětí podvodu, tak už to hlásil na polici a neptal se tady.
A Vás baví lozit na STK a shánět někoho, kdo Vás pustí? I když to auto je cajk? Víte o tom, že jsou i STK, které chtějí všimné, jinak to neprojde?
Proč bych měl něco takového dělat? Mám auto v cajku, na ME pohoda a na STK vždy nějaké pindy měli, ale každou kontrolu jiné. Asi se ty staré sami opravují 😁. Vždy jen A.
A neopravují se ty staré, nejezdíš tím mezi stk na garančky? 😀
presne kvuli lidem s vasi mentalitou je tady bordel, jaky je.
Však my jsme taky oběti těch podvodů na emisích. My ten vzduch dýcháme.
Upozornění na nekalé praktiky je u vás udávání? Jste kompletní? 😄👎
Potrefená husa nejvíce kejhá.
Takže ono to šlo kontrolovat už dřív, ale jaksi se nechtělo a nebo bylo daleko od voleb?
takova ta typicka ceska natura …
nic se nedela – je to spatne
necomse dela – jento spatne
Tahle akčnost mě velmi příjemně překvapuje. Čekal jsem výsledky až za rok ve formě nějakého reportu, a ono se místo toho něco děje. Kdyby šly všechny státní iniciativy podobně, tak je Česko velmoc 🙂
Nikdy se nemůžou shodnout lidi z vesnice(odlehlé) a lidi z města ohledně jejich osobní dopravy. Tady na webu tomu ještě přidávají lidi z Prahy, kteří o problémech regionů ví velké kulované.
A dál?
Praha není region?
Praha je divnej region… Je to kraj a zároveň krajské město (ale možná taky ne)
A Středočeský kraj má jaké krajské město? Prahu?
To by Kraj Praha byl krajským městem Středočeského kraje…
Prostě Kraj i město Praha v této hierarchii dělá bordel…
(Nebo má Středočeský kraj jiné krajské město o kterém dodneška nevím. To bych se pak musel omluvit)
Já sice chápu, že na vesnici (u nás taky) se nehraje na STK a SPZ u řady ks techniky jezdící na poli, louce a v lese. OK. S tím nemám problém, taky jsem na různých bastlech vyrostl a odchoval. Ale proč by po silnice v běžném provozu měly jezdit polo vraky a vykuchance filtrů to prostě nechápu. Sorry. My jako záložní auto, typu na velký nákup, máme dvacet let staré, udržované, vozítko. A světe div se STK prochází. Bez toho, že bych někomu musel strkat obálku a on mi odměnou povytáhnul sondu. V tomhle si prostě rozumět nebudeme.
Popisujete úplně normální stav, občas sice přikořeněný nějakým aktivistickým kydem, ale nic dramatického. Jak ale souvisí platná STK a emise s životem na vesnici, to je mi skutečně záhadou. Žiju na vsi 3/4 života, jezdím 30 let, mám momentálně 4 motorová vozidla a v životě jsem nemusel s STK nebo emisema fixlovat, přičemž nikde na žádné STK známé nemám. Pokud někdo jezdí vědomě s cinknutýma emisema, tak je asociální hov.do.
Vyděržaj pionier…
Na první pohled to vypadá jako dobrá zpráva. Na druhý pohled to může být v budoucnu použito proti obyvatelům zemí EU s cílem je donutit, aby začali kupovat elektromobily, o které nestojí. Prostě se jim úředně znemožní, aby dál mohli jezdit ve svých nepokrokových autech.
To muselo dat hodne prace, tohle vymyslet…
To se objevuje tak casto, že to asi z jeho hlavy ani není.
Ale zase to pak už jen kopíruješ 😂
Ne nadarmo ma v Lipniku nad Becvou SPD nejvetsi preference v kraji. Vice nez v sudetskych koncinach. Razovite mesto.
Pochopil jste to správně, Davide. Tlak na cistejsi individuální mobilitu (což nutné nemusí být BEV) bude narůstat a je to tak správně. Jaká další obava vás svírá?
Já se třeba obávám cociálních nepokojů a růstu populistických stran. Až se masy lidí nebudou mít jak dostávat do práce, protože jejich funkční auto se špatnými emisemi neprošlo na TK a oprava není rentabilní, myslíte si, že to nechají jen tak?
Přesně tak. A Kupka a spol. budou lomit rukama a naříkat, jak je to možné. Aspoň ze začátku, než své strany opustí a přelezou k vítězům, protože záleží přece na hodnotách, ne na značce a nakonec jen idiot nemění názory.
Vsechny auta ktera za posledni rok prosla povolat a zpetne zkontrolovat…
Takto by se melo postupovat!
a platit to bude kdo?
ten kdo podvadel
to jest?
libi se me ty minusy! Kazdy kdo neni lopata a ma vice nez 40 let muze mit kazdych 5 let nove auto
Vzdyt blby hundai stoji novy 350 tisic to neni nekdo schopny za 5 let nasetrit? lol tak at jezdi MHD
Noo,to si hodně věříte. To by příjem národa musel vypadat trošku líp, odkládat si každý měsíc víc jak 5 tisíc stranou jen na auto :))
No, bez klimatizace, výškově nastavitelného sedadla, ale hlavně že tam budete mít asistenta v jízdních pruzich, to asi až budete omdlevat na dálnici v těch 60 stupních 😀
Asi bych nechtěl jet se zapnutou klimou v autě člověka, co neřeší věci typu DPF – čištění klimy řešit taky nebude….
Vy zijete v hodne alternativnim vesmiru.
Ja ziju v CR kde je bezpecno, krasne a kdo ma trosku v hlave nebo rukach si muze pohadkove vydelat..
Kdo neni lempl a umi rukama nosi si domu 100K+ ( remesla napr)
tak urcite 😀
proberte se.
100K+ ( remesla napr)
a to čistýho po zdanění a odvodech, ne? 🙂
No zrovna OSVČ na daních moc nezaplatí, takže ano :).
Aha, všichni se přeškolíme na řemeslníky, k čemu také potřebujeme prodavače, učitele, pekaře, zdravotní sestry etc. Jenom tedy nevím, kdo vás jednou coby ležícího geronta v LDN přebalí …
Budeš řemeslný prodavač, co někoho učí jak se péče pro nemocnice…
Nosí domů 100K+ čistýho a koupí si nějakou low šunku ze současného automobilového euro balastu ?? A teď tu o Karkulce….
A co jako? Taky mám příjem kolem toho kilča a žádném high-endu ani neuvažuju. Jezdíme doma úplně obyčejnými, uniformními auty. A ani zdaleka je neměním po pěti letech.
Jako možné je všechno, ale já pár takových lidí znám a všichni mají auta z trošku kvalitnějších vod, než tu bylo zmíněno. Ale asi neznám reprezentativní vzorek této příjmové vrstvy podle vás….
Je otázka, co považujete za kvalitnější vody. Z mé sociální bubliny (u těch, kde předpokládám podobné nebo vyšší příjmy než mám já) nemá prémiovku (MB, BMW, Audi, Porsche…) skutečně vůbec nikdo.
Tak 3 rodiny co znám mají 5 ks Subaru. Ani jedno nestojí jako ten Hyundai a má lepší vlastnosti, aby se neřeklo….
Nechci být indiskrétní a možná budu za hlupáka (nebo za závistivce) ale těch 100.000 je za jak dlouho? Za měsíc nebo za rok???
Jestli za rok, tak vás někdo okrádá…
A jestli za měsíc, tak vám závidím dvacelétři násobek průměrné měsíčni mzdy (za rok 2023). Vlastně nezávidím, peníze prý kazí charakter 😀 (vtip)
Není to jen o vydělávání, ale také o nákladech, když v Praze mnoho lidí platí za nájem až 30 tis. a může mát v rodině někoho zdravotně postiženého, podporovat rodiče v důchodu, ale tak daleko jste ještě se svým myslením nedošel, sorry jako.
Víte, kolik piva, cigaret a panáků by si dotyční museli opustit a jak by klesla jejich prestiž?
Když je prostě etalonem Oct gen.I s TDI, nemůžou si koupit nic novějšího 😟
Co máte proti O 1 s TDI, když ten většinou projde na ME v pohodě (případná oprava by nejspíše byla levnější než někoho uplácet, protože pochybuju, že za 1000 se někdo nechá uplatit ). Problém jsou EURO 5 a 6 s (tedy spíše bez) DPF. Ty neplní své limity, protože jsou nevhodně provozovány a tedy je nutná výměna/oprava drahého filtru (desítky tisíc).
Ne všechny Euro 5 DPF, alespoň u náklaďáků.
A víte, že ty mínusy máte proto, že tím porušujete presumpci neviny.
Proč tvrdíte, že všichni majitelé aut jsou podezdřelí?
Protože proč by si beztrestně nekopl do třídního nepřítele?
No, tak se zase uklidníme…
Až Ti slezou pubertální uhráky, začneš platit hypotéku a tvoje dítka půjdou studovat, jsem zvědavý, jestli i potom budeš psát takové hovadiny, co jsi tu právě vytvořil.
Bavíme se tu o tom, ze starsi auta jsou problém, protože často nesplnujou normy ME. Otázka zní. Co je větší ekologická zátěž, jezdit autem, které nesplňuje normy emisii nebo si každých 5 let koupit nové auto? Za výrobou auta je také nějaká ekologická stopa, to je potřeba si uvědomit. Nehledě na to, že to staré auto prodáte a stejně s ním někdo bude jezdit lol
Na základě „čeho“ by mě někdo měl donutit jít na TK opakovaně?
Fakt si nevybavuju že by kdy na STK kontrolovali zásuvku tažnýho, pokud jsem ten nebyl s přívěsem. A i tak to bylo stylem „tak to rozblikejte“. I kdybych jí měl zapojenou úplně jinak, avšak na přívěsu identicky, tak by to bylo každýmu jedno.
Ono to je taky spojeno s kontrolou před jízdou. Zapřáhnout vozík a mám povinnost zkontrolovat funkci světel. By mně jen zajímalo jak by se tvářili, kdybych přijel s náklaďákem se závěsem a tam žádná zásuvka nebyla a tvrdil bych, že to mám na odtah nepojízdné techniky.
Dvě auta, mnohokrát STK a nikdy neřešili zásuvku tažného.
No vidíte, u mě také. Ale nechápu to, když musím po zapřažení zkontrolovat světla vždy. Co když někdo jiný přívěs, který si vypujčím zapojil jinak? Nebo v přívěsu praskla žárovka. Nehledě na to, že snad všechna auta od 2007 upozorní na závadu podle odběru proudu. A to si zdetekují jestli tam jsou LED nebo žárovky.
Podle mě jde o zbytečný úkon technika.
No a o tom to je. Auta jezdí díky zásuvkám, osvětlením RZtek apod. nesmyslům…. Na tyto nešvary je potřeba se zaměřovat ….
Zjevně vám uniká rozdíl mezi „jezdit“ a „jezdit bezpečně“. STK je na to druhé.
No to právě uniká tomu účelu zřízení STK (stanic technické kontroly). Kontrolují mj. hovadiny (dáno přebujelou legislativou), a tím se odklání od držení se účelu, tj. kontroly stěžejních věcí pro bezpečnost a ekologii provozu. Tím neříkám že za to můžou, ale hádejte kdo jim takto zadal noty….
Kupka palec nahoru. Ten drmola, co tam byl pred nim, kolem ceho prosel, to zkrachovalo a krome mektani nic ohledne napravy stavu se SME a STK nepredvedl…
Kupka je ten poslední, kdo má zásluhu…
Je to ministerstvo, ktery ridi a je za nej zodpovedny. Udelali z toho prioritu a dotahli to do konce. Na rozdil od jeho predchudcu.
To se tak krásně čte. Výborná práce.
Souhlasím, dobrá práce ministerstva, konečně se dostavují nějaké výsledky. Jen doufám, že se budou postihovat všichni bez rozdílu, hlavně ne podle majitele stanic.
Konečně tomu někdo zakročil…vraky patří do šrotu a kdo nemá na opravy ať jezdí MHD…ohrožuje bezpečnost nás všech 🙁
Jen aby příštím emisním nařízením EU se nestalo nevhodným i to Vaše
to nehrozí…toto se ale netýká aut do 10 let stáří ale starých aut, které na silnice patří pokud do nich člověk investuje…ale pokud to je vrak, tak rozhodně nepatří na silnice!!!
Vy jste naivní, tohle se týká všech aut a hlavně nových dieselů s (nebo spíše bez) DPF.
Samozřejmě je tam i malá část starých aut různých tunerů a podobně, kde se přidá nafta a odstraní katalyzátor aby to lépe jelo.
Já se dopravuji MHD, která se podrobuje pravidelné údržbě a kontrolám. Stejně tak probíhá obměna vozového parku, takže ve šrotech nejezdím, naopak v novějších vozidlech, která splňují aktuální normy anebo jezdí na elektřinu s rekuperací.
Mínusy za fakta? Od závistivců, kteří nemají na auto, které bude splňovat patřičné požadavky?
Ne mínusy za naiivitu, že busy MHD jsou technicky dobré. Zážitek z MHD Hradec Králové, kdy jeden odstavený Citelis pro poruchu ruční brzdy, z garáži dovezen jiný a technik při předávce řidiči povídá „občas je potřeba několikrát pákou ruční brzdy zaverglovat, nechce se odbrzdit“. Takže 2 střepy.
Jeden mizerný autobus na kolik mizerných aut? To má váhu.
Myslíte, že myzerný je jen ten jeden. To byste musel dělat na dílně v DP abyste věděl co a v jakém stavu tam jezdí. Není to žádný zázrak.
Aha, „myzerný“. 😀
Vy pracujete na STK, že to tak dokážete srovnávat, kolik mizerných aut projde STK a kolik máte mizerných autobusů?
Ne ale je naivní si myslet, že všechny autobusy jsou OK.
Je naivní si myslet, že si někdo něco takového myslí. 😄
Jako třeba kraksny AboutMe?
Ty vadné postupně pálí a tím je vyřazují z provozu
Proč hned emisní nařízení EU?
Nedávno se v debatě k Euro 6+ nechal slyšet obránce automobilistů pan Turek, že než zavádět další normy, měly by se dříve odstavit auta splňující nižší Euro. Půl Česka by chodilo pěšky…
Hlavně většina jeho voličů by chodila pěšky. Turek má právní povědomí na úrovni vykuchanyho katalyzátoru a kouslýho EGR.
Ono se nekdy neco menilo zpetne? Ze dokazeme projit emise s nasi Praga RN…
Metodiky se mění neustále. Před deseti lety vás nikdo nepřipojoval na OBD (pravda chápu že to se vaší Pragy RN netýká), dneska letíte za každou chybu tam nebo problém v komunikaci, i když sonda ve výfuku naměří úplně ta samá čísla jako předtím.
No samozřejmě. Taková nefunkční zásuvka tažného zařízení je opravdu problém, co na tom že to auto třeba žádný přívěs spoustu let netáhlo.
Ale tak cílem státních orgánů je „dělat že dělám“ a na lidi jako TOM to zjevně funguje.
Jinak argumenty „ať jezdí MHD když nemají na auto“ jsou, třeba na vesnici, odpovídající proslavenému „ať jedí koláče když nemají na chleba“. Ale víme jak dopadla ta co to řekla, ne? Počítám že takovýhle všeobecný přehled mají i absolventi vysoké školy života…
Ano je to problém, brzdová světla jsou velmi důležitá. Jednou jsem jel za někým komu nefungovala a z vlastní zkušenosti tak můžu říct, že to je vlemi nebezpečné. O tom zda vozidlo brzdí nebo ne v podstatě nemáte žádnou informaci a vyčíst to pouze z toho zda se vám zmenšuje či nezmenšuje rozestup je dost náročné.
Samozřejmě jste se z toho poučil a od té doby kontrolujete před každou jízdou přesně to,co Vám ukládá zákon….
Ano, kontroluji. Na tazne davam nosic na kola a po kazdem zapojeni zapnu vystrazne blikacky a kdyz je nekdo v dosahu, tak ho necham slapnout na brzdu. Aspon vim, zezasuvka alespon castecne funguje a je tam minimalne na nejakou zarovku kontakt.
A když v dosahu nikdo není? Já si na přívěsů kontrolují všechna světla i sám.
Ty mínusy nechápu – tahám hodně často a bez kontroly bych nevyjel. Samozřejmě to není všespásné, ale správně nesvítící přívěs je nebezpečná prasárna. Když nikdo není po ruce, používám odraz v okně nebo trekingovou hůlku šprajcnutou k volantu (na brzdy, zbytek se dá bez jakékoli dopomoci).
Nicméně zde se bavíme o zásuvce na vleku, která jest podmínkou pro svícení vleku sice nutnou, ale nikoliv dostačující. Tedy i se správnou zásuvkou může být problém s vlekem, tudíž řidič si stejně musí vždy zkontrolovat svícení vleku po připojení (v případě směrovek mají některá moje auta kontrolku, okruhy obrysovek jsou vidět alespoň na předních pozičkách, ale ty brzovky je třeba okouknout (lze i „nasvítit“ zadní stěnu garážového stání či je vidět na zadní kameře – jak má kdo zkušenost, možnost a zvyk).
A mimochodem, spoléhat na brzdovky toho před Vámi je hloupé a v případě nehody Vás to nevyviní…
S tou podmínkou nutnou to tak nemusí být. Opravoval jsem elektroinstalaci jednoho přívěsu, kde to bylo špatně. Udělal jsem to dobře a za vozidlem , které jsem tu měl to bylo OK, pak ale přijel majitel a svítilo to jak vánoční stromeček, protože špatně zapojená zásuvka.
Samozdřejmě to chtěl zapojit podle jeho „standardu“. Tedy špatně zapojená zásuvka a stejně špatně zapojená zástrčka plní správnou funkci. Co na tom, že při změně vozidla je to k ničemu.
Dneska je problem, že lidi radši koupi stare auto, ale pak nemaji na servis a na nic, taková auta ale na silnici nepatří!!! Vy si říkejte zde co chcete, počkejte, až Vám takové auto něco způsobí, nepřeji to nikomu a třeba si jednou vy vzpomenete!!!
To není radši si koupí, ale jsou nuceni koupit si starší auto.
s pistolí u hlavy jim stojí kdo prosím?
Nemáš na to, jezdi MHD! Bohužel, taky přece když nemám na dovolenou nejedu apod… toto není důvod! Bezpečnost na prvním místě…
U nás na vesnici jezdí bus jen 3-4x denně. Co teď poradíte?
Stěhování nebo podobný výplod.
Nic. Jste dospěly, svéprávný a pricetny, musíte si poradit sám.
To vám nestačí? Jeden pro rodiče do práce, druhý pro děti do školy, a ještě tam máte jeden až dva spoje navíc.
To, že si chcete koupit levné auto, přece není důvod pro porušování zákona a omezování nebo ohrožování ostatních. Nebo si pak usmyslíte, že i to auto, které ani neprojde STK, je pro vás moc drahé, a že to auto radši ukradnete?
Proč pořád po někom chcete, aby řešil vaše problémy?
Nemáte MHD.
Po Praze jen mhd ale když jedete z Prahy do Středočeského kraje, máte volbu mhd hodinu a půl cesty a nebo autem 30 minut, co zvolíte?
Pražáci mají problém pochopit, že někde nejezdí VHD co pár minut.
Problém není interval ale doba jízdy.
Obojí je problém
zvolím to co si mohu dovolit ne? O tom je otázka..když na to nemám, tak pojedu autobusem a pokud to budu chtít změnit, tak se zaměřím na to jak to mohu změnit..dneska je takových možností..pojízdné a bezproblémové auto splňující vše co má se dá pořídit dejme tomu za 20k a pak ročně 10-15k na servis a auto je úplně v pohodě..
Nechte si ty výmluvy. Nejsou nuceni. Nikdo nikoho k ničemu nenutí. Počínají si tak, že je k tomu dovedou okolnosti. Pokud chtějí koně, musí mít i na veterináře, na stáj, na seno a na na údržbu. Nevím, co je na tom divného. A dost mi vadí, že takoví lidé přehazují tyhle svoje problémy na ostatní.
Jasne, koupi si starsi auto, aby meli na vanoce na 10 dni v Egypte a v lete 10 dni v Chorvatsku. Takovejhle znam spoustu.
A jeste navrch jezdi na Vaclavak demonstrovat proti bide.
Marie Antoinetta (určitě jsem to napsal blbě) to řekla v jiném kontextu než se jí přisuzuje, nebyla tak hloupá.
Jezdím pravidelně na vesnici, kde mají rodiče chalupu po prababičce. MHD (PID) tam jezdí hned několik linek v intervalu 1 hodina až tři hodiny o víkendu, ale jezdí s tím v podstatě jen děti do školy a pár důchodců, co už nemůžou řídit. Jinak poloprázdno.
I u nás ve velkém městě s fungující MHD jezdí hafo lidí autem, protože jsou líní dojít na zastávku.
Auto je modla a ještě chvíli to bohužel vydrží.
Já jsem taky v oblasti PID a ženská, která dělá v obchodě, tak musí mít auto, jinak se do práce nedostane. A pro představu v místech kde jezdí vlak, tak stejně musíte mít auto, aby jste se dostal z odpolední domů, protože poslední vlak jede v půl desáté. Jedná se o trať, kde jezdí i rychlíky a v rámci středočeského kraje se jedná o území s nejvyššími mzdami, ale budete dělat směrem k Praze a jste v zadní části těla, to jen pro pořádek, proč velká část lidí dojíždí do Prahy autem. Jedná se o území do 70 km vlakem… Číst vice »
Takže i s nejvyššími mzdami nemají na elementární údržbu vozidla?
Ten vámi srovnávaný argument je ale mimo. MHD lidi jako vy s oblibou nazývají sockou. Chcete tím říct, že je to naopak? Že socky jezdí autem a MHD jezdí boháči? 😀
Jako absolvent VŠŽ máte přehled dost mizerný.
To jsem rád, že zvládáte jenom „argumentatio ad hominem“. A že mne tak dobře znáte – ale já si jména pamatuju dobře pane Bartoníčku, tak si o té VŠŽ můžeme pohovořit, až mi budete ležet na stole 😉 Pohledem vesnického člověka je každý Pražák boháč – byt za osm mega, žádné starosti s údržbou nemovitosti, emhádé před domem á deset minut. Takže touto optikou určitě – takovýto člověk opravdu jezdí MHD a auto nepotřebuje (alespoň než mu onemocní rodiče). Zatímco ten vesničan dělající na kase v Lidlu má dům s děravou střechou, obouchanou Fábii a může si „vybrat“, zda pojede… Číst vice »
Udržovaná atmosféra benzín s přestavbou na LPG. To skoro vypadá, jakoby si i na venkově mohl člověk dovolit něco čistšího než diesel s vykuchaným DPF…
Ležet u vás na stole? Jste masér nebo fyzioterapeut, pane jbb? 😀 Ano, o VŠŽ si popovídat určitě můžeme, jistě s ní máte jako student i absolvent bohaté zkušenosti. 😉 Jinak mě baví ten váš postoj domnělé převahy. Užijte si to. 🙂 Váš zkreslený pohled mě nijak nezajímá, pane jbb. Na vesnici jsem bydlel 20 let a stačilo mi to. Ty líné vesničany jsem měl za sousedy a stěžovali si na všechno možné, jen nikdy neuznali svoji chybu, že jsou neschopní. Jen pár rodin včetně nás se dokázalo vzchopit a potřebné finance si poctivě vydělat. Nikdy jsem tam bydlet nechtěl,… Číst vice »
Tak může být také patolog… 🙂
operuju operuju a najednou koukám že pitvám
To je kamarád taky. A nemá potřebu mě strašit jeho stolem, protože ví, že jsou lepší kandidáti. A když se zamyslím, jestli mám respektovat člověka, se kterým se znám mnoho let, nebo internetové žvanily, kteří se vždy trefí vedle, dám přednost kamarádovi. 😉
Doporučil bych ubrat smajlíky, bude méně poznat, jak jste rozhozen, pane Bartoníčku.
Není obvyklé, abych si bral doporučení nějakých internetových žvanilů. A dnešek samozřejmě nebude výjimkou, pane Swarinere. 🙂
Nicméně zdržte se takového hodnocení, bude méně poznat, že nemáte co k tématu říct. 😉
Jistě, nápodobně. Alespoň mě těší, že to dokážu bez invektiv, což se prokazatelně o vás říci nedá.
Hezky jste se pochválil. 🤣🤣
Fascinující, jak takový grafoman, který exhibuje u každého článku, který aspoň lehce štrejchne o auta, nazývá ostatní internetovými žvanily.
Pokud se pánové chcete seznámit, rád zprostředkuji kontakt. Jinak si běžte poměřovat svá přirození na jiná místa.
Pardon. Jen nemám rád osobní útoky.
Fascinující, že jste se ozval zrovna vy. 🤣
Problém není ta zásuvka.
Problém je, že technik nezkontroloval to, co má zkontrolovat. Což může znamenat, že neřeší ani mnohem závažnější prohřešky.
Nebo holt prodá svého vylágrováného TDI Passata/superba… do Polska a koupi si benzinovou Fabii, když neuzivi diesel tak, aby byl provozuschopny.
Ano, to je jeden z mála rozumných argumentů. Bohužel díky naší adoraci tédéíčka je trh s ojetinami většíma než Fábie, natož pak třeba dodávek v benzínu dost žalostný.
Naftové dodávky si firmy pořizují kvůli ekonomice provozu, to nemá s adorací co dělat. Až budete najíždět 30 či 50 tisíc km ročně, tak pochopíte.
mluví se tady o dodávkách? obávám se že ne
Dodávka to už je vrchol ledovce. Moc v slušnějšího benzínu není ani u vetších kombíků či MPV/SUV. Ale ano, i dodávky si pořizují vetší rodiny pro osobní účely. A teď už zase jsou, ovšem jen nový. Zatímco ty starší opustili sami výrobci. Třeba býval Ford Tranzit nebo Opel Vivaro/Renault Trafic v benzínu. Nebo Mercedes Vito/Viano (ale to byl jen třílitr šestiválec)
Právě to si myslím taky, období „1.9 TDI nade vše“ prostě nese své ovoce přisnejmenším ve zvýšených emisích NOx oproti USA a Japonsku
Odpovídám na příspěvek. A v něm ano. Obávejte se čeho chcete. 😉
Leckde mhd není alternativa.
A požadavky na STK jsou nad rámec normálního rozumu – např. žádné závady v ECU, když ECU dnes hlásí kdejakou kravinu.
Tohle bude znamenat pro mnoho lidí problém.
Zbytečný problém.
Ale dělat pakárnu ostatním, to zdejším komunistům dělá radost.
Ale jistě, “zbytečný” je pro vás zjevně jakýkoli problém, který lze hodit na jiného, že.
To je totiž takový nešvar té naší „vyspělé společnosti“. Jak se sejdou dva, hned vymyslí co třetímu nařídit či zakázat… Většina zakazovačů je hlavně strašně překvapených, když pak nějaký zákaz dopadne přímo na ně. Do té doby se ovšem budou za všechny ty příkazy a zákazy brát o sto šet, neboť jinak by přeci zavládla anarchie 😉
A pořád mi nikdo nevysvětlil, jaktože ve většině států USA žádná STK není nikde se neválí ty stovky mrtvol…
A ten třetí ty zákazy vesele porušuje, aniž by se styděl, protože on to tak dělal vždycky. Takových vídám taky dost. 😀
Vy byste si v diskusi vystačil sám, človíčku.
Fakt by mne zajímalo – máte ještě nějaké hobby? Ženskou? Jste v něčem fakt vynikající? Nechci Vás urazit, jen bych rád takového internetového hrdinů pochopil – ono v běžném životě jsou tyto existence plaché a v osobním kontaktu je nelze poznat. Takže když o sobě něco napíšete, jistě nebudu jediný kdo to ocení.
irelevantní závady v ecu nevadí, sám jsem s takovou jednou uloženou prošel (nevěděl jsem o ní, až z protokolu)
Víte Vy vůbec že většina obyvatelstva nemá dostupné MHD? A že mnohde rodině nestačí pouze jedno auto?