Podruhé během tří týdnů. K vlaku Českých drah museli opět hasiči

Požár motorové vozu Stadler RS1 v Chocni. Foto: Hasiči Správy železnicPožár motorové vozu Stadler RS1 v Chocni. Foto: Hasiči Správy železnic

V případě požáru RegioSharku je již známa příčina.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

Na podzim začnou běhat i v Nymburce…. paráda 😃😃😃

Matyáš

Tyhle strašný šroty který tu jezdí ať si klidně shoří.. Malinký sedačky, bez klimatizace (rekonstrukce ca. 2023-25), větrání malinkejma okinkama, míň míst k sezení než v regionově, extrémně hlučný, maximální rychlost 120, vhodný jenom na lokálky a i tam by to byl výsměch těm, kteří tím cestují, natož na koridor, kam to borci z České Třebové rádi vypravují. Proč prostě pardubický kraj nedokáže modernizovat jako ostatní kraje? Proč nekoupíme víc těch regiofoxu místo téhle šrotů? A pantery na koridory? Když těch panterů nebude ani po dodání bateriovejch dostatek?

Matyáš

A opět mi tu lidi hází strašně moc disliků na komentář, přitom nejsou schopni napsat, co je na těch vozech tak dobrýho do roku 2025.. V našem kraji jsou všichni moc zvyklý na dopravu která je 20 let pozadu.

Hans N.

Jedna statistická, ukazující na složení zdejšího publika. Články o požáru vlaku Arrivy (2024) mají v diskuzi 73 resp. 125 vesměs kritických/výsměšných komentářů. Článek o požáru vlaku ČD jich má (nyní) jen 12, tedy mlčíme. Ovšem mínusů u příspěvku kritizující koupi vozů ČD je už teď 75. Že by platilo „Bližší košile než kabát?“
A teď do mě 😀

Lukáš F.

Není to tím, že u Arrivy bylo těch případů několik v relativně krátkém časovém rozmezí?

D.B. Cooper

Máte pravdu. Každý člověk je v něčem zaujatý, a mám respekt k těm co to dokážou přiznat (hlavně sobě).

Bohužel z podstaty internetových diskuzí se podobně smýšlející lidé sbírají ve svých „bublinách“, ale musím říct že celkově považuji diskuzi na zdopravy jako přínosnou a hodně věcí jsem se v místních komentářích dozvěděl. Není to zde tak velký „echo chamber“ ☺️

PepíkzDepa

Kolik bylo požárů RegioSharků a RegioSpiderů a kolik bylo požárů 845? Možná až to bude srovnatelné tak bude komentářů více 🙂

Ondřej

Tak u arrivy těch požáru bylo několik a u stejného typu vozidla .. u ČD vzplál regioshak a rs1.

Michal

Tomu se říká dvojí metr.😡

Jeffer

Hadice dokážu byť svine. Tiež som mal za autom oblaky dymu keď praskla hadica spätného vedenia a nafta striekala na katalyzátor. Našťastie som ho stihol odstaviť skôr, ako od toho stihlo chytiť niečo iné.

Chleba Nakup

To by se 810 nestalo.

StrojvedoucíJČ

To se úplně snadno může stát i na 810

Chleba Nakup

Vybavuji si 810 rozmlácené na přejezdech, ale požár ne.

M 474 003

Čerčany.

Hřebíček

Jeden případ z 680 dodaných kusů. O dalších nevím. Velká náhoda.

Jan Sova

Orchestrion špatně hoří a ani červotoč to nežere…

Michal

Máte pravdu. U 810 se spíš za jízdy propadne podlaha.

Garry

V tomhle počasí se ani nedivím.Litá to celej den do Zábřehu na plnej céres a dostává to zabrat.Motory jedou na max a pak se to nechladí a stačí netěsnost na hydraulickým okruhu a už to jede..Je to tak na jízdu optimálně do 100km/h a ne na koridor.

Švarc

Tohle zrovna jezdí Choceň – Litomyšl a tamto opravdu na plný ceres nejezdí.

Garry

Omyl! Jezdí to všude možně a na obratech do Litomyšle…

MRC

No nějaký obrat tam snad vychází, že po celodenním pendlu ČT – Zábřeh to jede do Vysokého Mýta.. 😀

Stoupa

Co to je za hloupost, kamiony, lodě, letadla a autobusy taky jezděj celej den, a nikdo to neomlouvá tim, že dostávají zabrat. Nazvěme to „zanedbanou údržbou“ nebo poddimenzováním dílů.

Garry

To ano,ale zkuste jezdit s autem max konstrukční rychlostí celej den a rozjíždět se na plno do max výkonu a zastavovat po pěti minutách.Asi by Vám ta kára dlouho nevydržela.Na koridor se to nehodí.Na lokálky ano.
Ta přidaná klima tomu jen pomohla..

vlachjan

Zrovna u drážního vozidla bych čekal, že je stavěno na mnohem vyšší procento výkonu v maximálním zápřahu během dne než automobil.

Leinad

Chtělo by to větší statistiku. Ale osobně tipuju že od pohonu víc hoří vozidla v zapřahu než odpočinkově jedoucí.

N.N.

Tak tohle se běžně dělá s kloubovým autobusem. Sice ne na max konstrukční, ale plný výkon ve stoupání je větší záhul než jízda výběhem.

Hájek

Tobyl kup tyhle vozy…

Ares

Dobrej kup to byl, zahořet může každý stroj.

Hájek

To je fakt mohli je dal obdivovat v depu, bohužel občas s nimi vyjedou a pak hrozí zahození. To by se jim v Lounech nestalo, tam je mají v depu a obdivuji dobrý kup.

Matyáš

V čem to byla dobrá koupě? 25 let staré svině, které mají malinkaté sedačky, nemají klimatizaci, okénka úplně malinkatá, vypravuje se to na vlaky i na koridor, míst to má míň než regionovy. Fuj, vyřadit. Téma foxama a panterama bychom udělali líp, ale kraj se o tu dopravu moc nezajímá..

Practicus

a tak RS1 – když startujete v zimě studený motory, tak to je jak když se sype železářství, protože sice máte ohřev salonu napájený z externího zdroje, ale ne ohřev motoru, tak jak třeba brejlovci….

Hrozen

Bude se ten motorák opravovat? Tyhle vozy jsou „vzácné“, nové se už nikdy vyrábět nebudou, takže oprava by měla smysl i po totálce.

Vadym

ČD přijaly estafétu od Arrivackých 845

xyz

A Arriva převzala štafetu od ČD a jejich jihočeských 754.

Blahé paměti viz horké (přitom teplotami vzduchu ani tak ne) léto 2014.

Twix

Předcházelo tomu ještě horké léto zamračených ČD, kdy byly zavedeny švejky (asi 2010) a ty zamračené tam zahořely dvě nebo tři krátce po sobě.

N.N.

A pak je tady M262.