no tak vlak, mě se ty nové a hlavně u alternativních dopravců líbí. U arrivy se mi akorát nelíbí ty hranaté, krom toho že bývají poruchové v nich není žádnej signál, nedělá to dopravci dobré jméno, pokud jedu takovymto krasným zaobleným, tak tam mam signal na pohodu. Jinak kupodivu je dobrý signal i v popelnicích čd (regionova), jen u tech hranatých arrivackých je signal nahovno nebo žádnej, pokud nezačne vlak hořet.
Pokud člověk pravidelně čte hlášení SŽ o provozu železnice za den, tak ví, že nějaké najetí do úmyslně nastražené překážky na trati není zas tak neobvyklé, jak to z médií včetně Zdopravy.cz vypadá. Tady se z toho dělá senzace, ale opravdu se to děje všem dopravcům včetně Českých drah a poměrně pravidelně. Jen se o tom nepíše do novin. Tím neříkám, že to je správně. Naopak, je to naprosto zavrženíhodné, ale opravdu to není (zpravidla) o barvě dopravce, nýbrž o hlouposti pachatele.
U ČD je pravděpodobnější, že jim chcípne motor než k té překážce dojedou.
Pája
1 rok
S dovolením trošičku odbočím – napadlo mě, zda současné technologie samořiditelných vlaků dokáží kameny na koleji rozeznat a na tuto překážku zareagovat už nyní? Vím, že vývoj jde dopředu, ale jen tak pro zajímavost mně zajímá současný stav.
Já myslel, zda systém rozpozná kameny a aktivuje rychločinné brzdění, nebo je nerozezná a pojede na výkon až do vykolejení. Auto rozeznat umí, člověka asi taky. Ale tohle je menší objekt.
Technologie ano (nedávno se v ČR takový vlak testoval), ale v republice, která v roce 2023 běžně provozuje vlaky z minulého století, bych něco tak pokrokového neočekával. Zvláště u ČD, které stále provozují soupravy, které nedokážou rozeznat ani to, že převáží lidi a ne dobytek.
Pokud jedete v exponovaný čas, tj. ráno z Uh. Brodu do Uh. Hradiště a odpoledne zpět, tak máte problém si ve vlaku sednout. Toto bylo už později odpoledne navíc opačný směr, tak plný nejspíše nebyl, zvláště když jsou teď v tomto okrese jarní prázdniny. Vlára je slušně využívaná a také kupodivu i poměrně slušně udržovaná trať. Bohužel už mnoho let čekáme na její elektrifikaci (podobně jako i do Zlína a Vizovic). Marně. Jen se o tom čas od času mluví, že se to už připravuje a že to už brzy bude (zvláště v případě Zlína). P.S.: Jestli někdy pojedete vlakem… Číst vice »
Co si představujete Kefalin pod pojmem slusne udržovaná trať ?
Stanice UB nebo Bojkovice, či Bylnice ? Stanice po reko a totální paskvil.Nebo zrušena výhybna Pitín a tím pádem mezistanice cca15 km v tom terénu ?A kde se zvýšila rychlost ? Hradčovice dřevěné pražce z roku „1900“ atd…
Jak už píše Radim níže, znamená to bez zásadních propadů v rychlosti či přejezdy zabezpečené rovnou i závorami (a je jich už velká většina). Zvyšovat rychlost jde bohužel jen minimálně či vůbec (Brno – Velelí n. M. 100km/h, Veselí n. M – UH – Bojkovice 80 km/h, Bojkovice – Bylnice cca 50 km/h, protože kopce nikdo nenarovná, tj. klikatící se had s hodně velkým stoupáním / klesáním). Zrušení výhybny nepatří do údržby, ale do kategorie hloupých nápadů, stejně jako např. zábradlový paskvil v UB či Bojkovicích (v Bylnici jsem už dlouho nebyl, tam nemůžu sloužit). Dřevěné pražce v Hradčovicích nejsou… Číst vice »
Kopce sice nikdo nenarovná, možná by šlo ještě zkusit drobnou úpravu geometrie koleje, pokud by to pomohlo a současně ničemu nepřekáželo. Nevím, jak je to konkrétně tam.
Pokud to některý úsek dovolí a bude to smysluplné, tak se to s elektrifikací doufám zvýší. Dnes je tam ale nejrychlejší vlak brejlovec či 842 a jejich max 100 km/h korespondují s tratí.
Veselí-Uherské hradiště ( pravé mimo oblouk do Kunovic popr oblouk mimo Kunovic, mají 100 už přes 40 let a trať po reko snese 160-200. Minimálně do Brodu měla být reko na 120 a víc, ale nikomu se nechtělo platit novou zabezpecovacku.
Takových událostí je denně mnoho. Většina se vůbec nehlásí a nevznikají poté z toho ani články, které pak evokují, že jde o nějakou aktuální kamenovou nákazu… Ale je dobře, že se o tom i píše.
Hned vedle má 340, kde jezdí dobytčák by ČD, tak proč 341?
V podvečer je v kolik hodin?
To je jen fráze pro pozdní odpoledne.
17:27:35 přesně.
to najel tenhle krasny nový vláček? Takový škody…. zase …. Si nějaky psycho oblíbil ničení nových vláčků…
Kde vidíte vláček? Ten jezdí v Království železnic, na snímku je motorová jednotka.
no tak vlak, mě se ty nové a hlavně u alternativních dopravců líbí. U arrivy se mi akorát nelíbí ty hranaté, krom toho že bývají poruchové v nich není žádnej signál, nedělá to dopravci dobré jméno, pokud jedu takovymto krasným zaobleným, tak tam mam signal na pohodu. Jinak kupodivu je dobrý signal i v popelnicích čd (regionova), jen u tech hranatých arrivackých je signal nahovno nebo žádnej, pokud nezačne vlak hořet.
Opravdu pěkný, vysoce profesionální komentář.
a když hoří, tak signál wi-fi je dobrý?
Doporučuji se občas projet po 340. Velice rychle si rozmyslíte, kdo tu provozuje nespolehlivé rachotiny.
Mašinka a pasažérské vagonky?
Už jsou známy nějaké bližší informace, jak najela jednotka ČD do kamení. Zda-li to byla příroda nebo člověk?
Když to pokaždé zveřejníte, inspirujete nového idioita na druhém konci republiky…
Tak se neinspiruj.
Že by někdo od Českých drah?
Pokud člověk pravidelně čte hlášení SŽ o provozu železnice za den, tak ví, že nějaké najetí do úmyslně nastražené překážky na trati není zas tak neobvyklé, jak to z médií včetně Zdopravy.cz vypadá. Tady se z toho dělá senzace, ale opravdu se to děje všem dopravcům včetně Českých drah a poměrně pravidelně. Jen se o tom nepíše do novin. Tím neříkám, že to je správně. Naopak, je to naprosto zavrženíhodné, ale opravdu to není (zpravidla) o barvě dopravce, nýbrž o hlouposti pachatele.
Napsal jsem něco ve stejném smyslu a byl jsem umínusován tak, že asi začnu chodit kanály 🙂 Samozřejmě máte pravdu.
U ČD je pravděpodobnější, že jim chcípne motor než k té překážce dojedou.
S dovolením trošičku odbočím – napadlo mě, zda současné technologie samořiditelných vlaků dokáží kameny na koleji rozeznat a na tuto překážku zareagovat už nyní? Vím, že vývoj jde dopředu, ale jen tak pro zajímavost mně zajímá současný stav.
Zeptejte se Chrdleho 🙂 Třeba si to přečte, možná ještě sedí v rychlíku u Mohelnice
ani ne tak jestli dokáže rozeznat, jako ubrzdit, je sice hezké, že to nějaky systém rozezná, ale aby ten vlak zabrzdil dřív než do toho vlítne.
To by nejméně kilometr před tím vlakem musel ještě letět dron. Jiná možnost myslím není.
Tlačit před sebou pluh.
Něco so spotřebě…
Tak proč ne.. každej vlak může mí pluh i dron a bude to bezpečné jako dřív 😀
Já myslel, zda systém rozpozná kameny a aktivuje rychločinné brzdění, nebo je nerozezná a pojede na výkon až do vykolejení. Auto rozeznat umí, člověka asi taky. Ale tohle je menší objekt.
Technologie ano (nedávno se v ČR takový vlak testoval), ale v republice, která v roce 2023 běžně provozuje vlaky z minulého století, bych něco tak pokrokového neočekával. Zvláště u ČD, které stále provozují soupravy, které nedokážou rozeznat ani to, že převáží lidi a ne dobytek.
Další Baldové povstali?
SPD roste na preferencích
To se teď jako bude dělat každému dopravci, nebo co?
Když liberalizace trhu, tak se vším všudy…
Škoda te chybějící informací o počtu lidí v tom vlaku, nebo aspoň počet jízdních kol
Ještě že chybí, jinak by tu zase bylo nablito.
Pokud jedete v exponovaný čas, tj. ráno z Uh. Brodu do Uh. Hradiště a odpoledne zpět, tak máte problém si ve vlaku sednout. Toto bylo už později odpoledne navíc opačný směr, tak plný nejspíše nebyl, zvláště když jsou teď v tomto okrese jarní prázdniny. Vlára je slušně využívaná a také kupodivu i poměrně slušně udržovaná trať. Bohužel už mnoho let čekáme na její elektrifikaci (podobně jako i do Zlína a Vizovic). Marně. Jen se o tom čas od času mluví, že se to už připravuje a že to už brzy bude (zvláště v případě Zlína). P.S.: Jestli někdy pojedete vlakem… Číst vice »
Co si představujete Kefalin pod pojmem slusne udržovaná trať ?
Stanice UB nebo Bojkovice, či Bylnice ? Stanice po reko a totální paskvil.Nebo zrušena výhybna Pitín a tím pádem mezistanice cca15 km v tom terénu ?A kde se zvýšila rychlost ? Hradčovice dřevěné pražce z roku „1900“ atd…
Slušně udržovaná = traťoví dělníci při práci nemluví sprostě.
Asi tím myslel, že se díky ne-údržbě nemusí snižovat rychlost
Jak už píše Radim níže, znamená to bez zásadních propadů v rychlosti či přejezdy zabezpečené rovnou i závorami (a je jich už velká většina). Zvyšovat rychlost jde bohužel jen minimálně či vůbec (Brno – Velelí n. M. 100km/h, Veselí n. M – UH – Bojkovice 80 km/h, Bojkovice – Bylnice cca 50 km/h, protože kopce nikdo nenarovná, tj. klikatící se had s hodně velkým stoupáním / klesáním). Zrušení výhybny nepatří do údržby, ale do kategorie hloupých nápadů, stejně jako např. zábradlový paskvil v UB či Bojkovicích (v Bylnici jsem už dlouho nebyl, tam nemůžu sloužit). Dřevěné pražce v Hradčovicích nejsou… Číst vice »
Kopce sice nikdo nenarovná, možná by šlo ještě zkusit drobnou úpravu geometrie koleje, pokud by to pomohlo a současně ničemu nepřekáželo. Nevím, jak je to konkrétně tam.
To je fakt. Kopce nikdo nenarovná a proto se u významných silnic a dálnic staví tunely.
Zatímco u Ejpovic to byla jenom oprava… 😀
Kolem veselí budou úseky na 140-160, tomu bych neříkal málo.. Už dnes jsou do Brna úseky přes 100.
Pokud to některý úsek dovolí a bude to smysluplné, tak se to s elektrifikací doufám zvýší. Dnes je tam ale nejrychlejší vlak brejlovec či 842 a jejich max 100 km/h korespondují s tratí.
A komu vadí maximální rychlost? Největší problém jsou ty rachotiny, co tam jezdí.
Veselí – Brno 100km/h? K tomu jste přišel jak? Průměrná rychlost není ani 70km/h.
Za obloukem od Veselí je až po oblouk za Křížením s 330. V=100 minimálně 45 let
Veselí-Uherské hradiště ( pravé mimo oblouk do Kunovic popr oblouk mimo Kunovic, mají 100 už přes 40 let a trať po reko snese 160-200. Minimálně do Brodu měla být reko na 120 a víc, ale nikomu se nechtělo platit novou zabezpecovacku.
V prvé řadě by se měla elektrifikovat 340.
Takových událostí je denně mnoho. Většina se vůbec nehlásí a nevznikají poté z toho ani články, které pak evokují, že jde o nějakou aktuální kamenovou nákazu… Ale je dobře, že se o tom i píše.
Redaktor by neměl psát bez ověření skutečnosti
Strojvedoucí zpanikařil, nic se nenašlo. Ani PČR s psovodem. Žádné kamení.
Tak vy jste dobře..🤡🙈
od zdroje
Šotolidový soud za ..3..2..1..
A co vyšetřování? Nejdřív přece musí nastoupit detektivové, kteří od klávesnice najisto určí pachatele.