Podpora železniční dopravy v praxi. Z dalšího nádraží zmizely koleje pro nakládku
Trhání kolejí v Jiříkově. Foto: Jiří Nakládal
Zrušení místa pro nakládku přichází v době velmi vysoké poptávky po přepravě dřeva. Další stanici omezí výluka.
A kde to nevytrhají úplně, nechávají jednu nakládkovou šturcovou kolej, takže při dobírání a odstavování vozů nastává problém a může dojít i k ujetí vozů, to však odnese vždy někdo jiný, než ten úředník SŽ co nechal vytrhat, trhá se i na hranicích se spády 20 promile, pak se musí odstavit vozy a objíždět, je-li kudy..A když dojde k MÚ, tak se to vytrhá celé a zakáže nakládka a je po problému, jako se ruší dopravny D3, nebude sice kde křižovat, ale nebude problém..
Vlečky i tyto nakládací koleje jsou rušeny pro údajný nezájem. No, on by zájem asi byl, ale problém je ceník a podmínky pro využtí? Nevím, zda to ještě platí, ale největší problém byl harmonogram a zařazení přeprav na něj. Není to jako s kamiónem, který si zkrátka objednáte na konkrétní čas. Tady se musí jednat dlouho dopředu. A v tom nesmyslném plánování je zakopán pes. Takhle lze přepravovat uhlí do elektrárny, ale ne nahodilé nakládky. Svět už dnes funguje jinak a nějaká pružnost by byla od SŽDC potřeba.
Takových nádraží je víc. Třeba na trati z Chomutova do Vejprt to je jen Kovářská a potom pouze Vejprty. Bohužel.
A cyklostezka nebude?
Jako nápad na nakládku na širé trati Rbk-Ebersbach není blbá 🙂 Nakonec hned vedle, na širé trati Ebersbach-Löbau se donedávna nakládal štěrk z kamenolomu…
A foto k článku udělal pan Nakládal. To nevymyslíš…Stanici přejmenujme na Jiříkov – Vidění 🙂
nomen omen 🙂
Jenže na to níže odkazované Agro se jezdí zcela normálně, to není jako že by DE něco brala vážně. To je běžná přeprava, která mj jezdí i přes Rumburk(Ebersbach).
A přitom zde mají něco, čím se může chlubit jen 15 míst v ČR. A sice kostel ve Filipově, který jako jeden z 15 u nás má titul basilica minor a to již od roku 1926, tj. jako třetí u nás!
Zajímalo by mě, zda draha má nějaké rezervy pro armádu,až pískne,potřebuji rampy koleje vozy mašiny lidi a stát řekne sorry jako,ale trh rozhodl že nic nemame.
Pokud se stane, že se dostaneme do vojenského stavu, tak půjdou všechna pravidla bokem a bude se vagonovat kde to jen půjde. Na vojně jsme dělali rampy z pražců. Takže o armádu se nebojím.
Tak jestli se armáda hodlá přepravovat po železnici, to může být nepřítel v klidu 🙂
Zachrání nás jedině, pokud nepřítelem budou Horní Uhry, v tom případě máme slušnou šanci dostat se tam první.
Myslím, že nepřítel, ikdyž nevíme, kdo to bude, může být v klidu i bez použití železnice.
Při dnešním stylu valčení by docházelo k přesunům jen po silnicích a cestách, protože koleje, mosty a nádraží by byla zničena velice rychle a snadno.
Naše země je malá a přesuny techniky teda toho mála co je schopné jezdit by si armáda zajistila sama.
Silnice nemají mosty?
armáda má jeste co vagonovat?
Prostě 90.léta, kdy se vše likvidovalo dobíhají dosud. Nejprve vše vytrhat a pak za miliony obnovovat, většinou to pak již nejde nikdy, protože pozemky se pak rozprodají na jiné účely. SŽ je to jedno, ta bude existovat i kdyby druhý padnul.
Ano, SprŽel bude i kdyby nebyl v republice ani metr kolejí… Neuvěřitelná organizace.
To známá skutečnost u státních organizací, zákazníka tu máme jen proto, aby dělal problémy, dobré správě komplikují život jinak zbyteční dopravci.
Správa železnic je hold banda ignorantů. Vedou síť stylem „poslední ať zhasne“. V okolí se denně nakládá halda vozů a nejen slavnému Cargu. Bylo by asi dobré se poptat i jiných firem a teď, ne před lety.
No státní bordel, co bychom chtěli, že… Předpokládám, že si k ježíšku vyplatí tučné odměny z našich daní.
Ja, das ist…saubande…
Paralýza současného světa dospěla tak daleko, že sebe menší či větší nesmyslný (záměrný) krok je posvěcen a vysvětlen na základě přesně daných pravidel a nařízení na kterých pracují celé armády všehoschopných úředníků a institucí, třeba parlament. K tomu přichází neprůstřelné dogma neodpovědných institucí, hrající předem napsanou hru. My ne to oni, to je zákon my je správci. atd. Patologické jevy chorobného světa.
Stačí se podívat přes čáru, v Habrachticích se dřevo nakládá. I když i němci si lecos vytrhali…
Ano, v De začínají brát návrat na železnici vážně, obnovuje se i nakládka i jinde.
https://www.lok-report.de/news/deutschland/aus-den-laendern/item/21941-sachsen-nahgueterzug-loebau-zittau.html
Tenhle maňas převzal uhlí a naftu od DBC někdy v roce 2004, v roce cca 2017 pak převzal vozbu plynu do Niedercunnersdorfu. V tomhle směru se nic zásadního v návratu na železnici neudálo, bohužel.
Mohl bych vidět jednu jedinou fotku, jak se v Ebersbachu nakládá dřevo? Nejbližší stanicí, kde dochází občas k nakládce je Löbau.
Zajímavé, že peníze na rušení se vždy najdou. Přitom než se ostatní koleje, v roce 2016 vytrhaly, tak v té džugli by je nikdo ani nenašel. Tak tam mohly zůstat ukryté „na věky“.
A to by možná byl právě ten problém, protože pak by přišla partička šotoušů a SŽDC by muselo vymýšlet nové důvody, proč se to tak nechalo udělat (a státní šiml je líný cokoliv dělat).
Myslím, že už jste tady psali, že v Semilech také zmizí nakládací kolej. Minulý týden tam nějaké klády ležely, takže trochu využívané je. Za rok už asi bude jen osobní stanicí. To na ten podnět od ŽESNAD.
Co víme, třeba bude v Jiříkově terminál.
Jirikov ma velke nadrazi hned za hranicema, prakticky cela v tomto nedava smysl…
A jak vypadá Ebersbach asi netřeba psát, nadto z ČR tam asi těžko pojedou nákladní auta. Nemluvě o tom, že by těm těžko mohlo ČDC jen tak vyrazit s Mn. Zde platí mnohá ustanovení, které vyjdou dopravce mnohem dráž než jízda do Jiříkova. Např. nelze jen tak s 742, nutno mít 2 strojvedoucí a ještě se znalostí plné B1.
Inu ty drážní přepisy. Železná opona stále pevně dělí hranici.
§1 Vždycky se to tak dělalo
§4 Na to je předpis
To je samo nesmysl, dřív stačí D100. Pokud chcete něco psát, pak je dobre si zjistit fakta.
To stačí fírovi. Dopravce musí mít německé BO, smlouvu s DB nebo partnerského německého dopravce. A nákladní auta s kládama přes hranici vyžadují taky nějaké papírovačky pro Eurostat a tak. Takže kecáš ty.
V podstatě by mi to mohlo být jedno, ale vadí mi tisíce kamionuv ve všední dny po dálnici jedete jen v levém pruhu,, pravý pruh souvislá kolona kamionu.Kanibalizace stanic pro nakládku probíhá jak všichni víme dlouhodobě.A přesun nákladů na železnici je jen prázdné politické gesto.Letos jsem z titulu funkce zajišťoval likvidaci dvou vleček,Každý závod cca 100 kamionu měsíčně.Stát opravil silnici až před bránu, údržba a oprava vlečky byla vyčíslená pře milion Kč.Rozkaz zněl jasně, likvidace.
Rozkaz zněl jasně, likvidace.
Tak když se vám to nelíbí, proč tu funkci zastáváte?
Protože kdyby vznesl námitky, brzo by tu funkci nezastával.
Nevím, na jaké pozici Jarek pracuje, ale předpokládám, že je to funkce spíš provozní, takže se neptá proč, ale jak to udělat.
no však ano. takže prodává své přesvedčení za mrzké peníze?
mno, takhle hnusný bych nebyl. nikdo ty vlecky nenutí ničit pod samopalem, vlastníkovi samotnému to tak vyhovuje…
Ze to může byt nakonec blbost…no, co… ono 100 kamionu měsíčně je max cca 4-5 vozů denně…a pokud by každý mířil jinám…tak to v současném systemu asi nedává smysl. pokud CDC něco neudělá s vozovymi zasílkami obecně a nepřestane např účtovat na den užití vozů, což se mnohdy asi nedá ovlivnit…tak tyhle zátěže budou prostě vozit kamiony…
taky ZESNAD dle mého směřuje na ucelenky, ne vozové zásilky…
Neračte se strachovat, vymyslel jsem řešení, které kamiony potopí na jejich základní vlastnosti – vysoké hmotnosti.
Jedná se totiž o jiný způsob výpočtu mýta a silniční daně…
Stejně to zaplatí pak koncový zákazník.
„Foto: Jiří Nakládal“, tak tady už donakládali….docela bizár přístup, „čím méně kolejí a železnic, tím líp“ 😀
Podle Nely „nepřizpůsobiví“ kradli, tak se přizpůsobila většina a výsledek práce slušných
lidí byl zničen, aby nemohl sloužit pro další generace.
1. Nejdříve vyslovme politický a celospolečenský zájem: Znevýhodněme, usurpujme, omezujme a likvidujme provoz na železné koleji, je ekologický, levný, a bezpečný. 2. Nastavme legislativu tak, aby se železnice stala neschopnou konkurence, vyměňme ve vedení odborníky za politicky dosazené loutky, které budeme v krátkých cyklech měnit 3. Rozsekejme železnici na mnoho neprůhledných podpodniků, které si budou vzájemně účtovat za služby a půjdou si po krku 4. Umožněme jednomu podpodniku nastavit hodinový takt v osobní dopravě a druhému znemožněme provozovat dopravu nákladní 5. Nezájmem o nákladní přepravu postupně umrtvujme stanice soustředěné nakládky a vykládky a rušme seřaďovací stanice 6. Okamžitě změňte tarify,… Číst vice »
No ale to jsem někdy v roce 196x. A že jsi jdou mezi sebou po krku, za to si můžou sami. Proč si nejdou po krku telefonní společnosti, s výsledkem, že se nedá dovolat ani na pevnou linku, natož na mobil?
Vy jste si asi pkajetana pořádně nepřečetl a nebo nepochopil. Zkuste to prosím znovu. To co se stalo železnici se telekomunikacím nestalo. To je od Vás mimo mísu.
tak kdyby stejně kvalitně fungovala silniční doprava…poplatek za každý prd a na vše 50 předpisů…tak chodíme pěšky po polnackach
Jsem proti liquidaci nádraží, ale zrovna to nové jiříkovské není situováno uprostřed lesů, a přirozenější by bylo pro Jiříkov pro osobní i nákladní dopravu využívat to původní, které je za čárou, a jmenuje se teď podle zahraniční části města (viz např. mapa z 19. stol. na mapy.cz), nebo tedy pro rodiny s dětmi bez osobních průkazů a pro ty, co to mají blíž, zastávku Jiříkov – Filipov. Ale ze strategických důvodů – v současné i budoucí době přece jen může někdy dojít k omezení nebo zpoplatnění pohybu přes hranice nebo k omezení nebo nepřiměřenému zpoplatnění používání původní stanice – bych… Číst vice »
Hlavní je postavit fungl novou fabriku na zelené louce a všechno tahat kamiony. Nebo postavit průmyslovou zónu, natáhnout vlečku,ale je tam problém stavět fabriky protože tam žijí živočichové. Dnešní politika. Dokud se tohle schvaluje a řeší podobné ptakoviny, nikdy nebude docílen záměr převést vetsinu na železnici.
Ten nebude docílen nikdy. Uvědomte si, že třeba v automotive je běžný systém JIT a to jde přesně proti po staletí zakořeněné a praktikované představě o tom jak má vypadat železniční nákladní doprava.
Kolik míst v republice ..kde stojí staré továrny a mohly by se zbourat a místo nich postavit nové.ne radši se zku.. zemědělská půda.
Když si představíme Zličín, tak tam je hned 1km2 půdy, která představuje 312 tun mouky ročně. Ale my „potřebujeme“ depo metra a několik OC…
A to má mít Škoda Auto železniční povinnost a nesmí tam přijet ani jeden kamion, jednokoljeka jim přece musí kapacitně stačit, pořadník na 4 roky?
Pobavil mne Holešov mnela se tam stavět fabrika Mitas ..postavili do pole vlečku.. a najednou se zjistilo že pod pozemky na kterých se mělo stavět je pitná voda.
Ono tak nejde o vodu. K vůli té zrušili letiště. Spíš jde o křečky co tam žijí.
A tam je nějaký pravidelný provoz skrz, nebo můžou nakládat na té traťové koleji?
Viz mapy. To snad nemůže nikdo myslet vážně?
Koleje pro jízdu vlaků slouží pro jízdu vlaků. Pro manipulaci s vozy složí koleje manipulační.
Nakládka nebo vykládka na širé trati je také možná. a leckde se i využívá..
A přitom mají úplně stejný rozchod.
Šrouby a spojky kolejí kradou běžně i v okolí Prahy. O osvětlení, zabezpečovacím zařízení nemluvě. Ale co s nimi kdo udělá? Na dávkách, které nelze sebrat. V popředí děje nezletilý. I kdyby je někdo zavřel, tak to bude stát společnost o mnoho více. Dát jim pár obuškem, tak odsoudí vás. Nebo policajta. I ta svoboda má dvě strany. Místní tak jdou do hrozného zadlužení do namačkaných satelitů měst.
Tak pár tipů bych měl.
Exponenciální průběh trestů (za stejný čin dvakrát větší trest než minule. Z pokuty vězení.)
V adhezním/občanském řízení možnost přeskočit prokazování škody. (Tabulky jaký přestupek je jaká „pokuta“ pro poškozeného. Kdo mi vleze na pozemek, zaplatí mi stovku, kdo blbě zaparkuje zaplatí všem co projížděli kolem. )
U úmyslných trestných činů žádná dolní hranice odpovědnosti.
Změna bezpečnostních norem, na místě kam je vyloučen vstup cizích, může klidně být elektrický drát s nebezpečným napětím.
Docela dobře funguje i velký a na pohled zlý pes. Než jsme ho pořídili, každou chvíli nám něco ze zahrady zmizelo (zahradní nábytek, hliníkový žebřík, sekačka (blbě uklizená – mea culpa), stavební materiál……) a ani záběry cctv nepomohly (neidentifikovatelný „zakuklenec“). Teď máme rotvajlera a nebojím se nechat na zahradě ani peněženku.
Kdybyste jim sebral dávky, kriminalita a agresivita výrazně stoupne.
Tak na co máme policii? Donekonečna je taky nelze dotovat..
na zabukaření
bohužel
Nerozumím
meření padesátky za bukem někde v poli byť formálně ještě / už v obci
Nešlo by nějakého policajta pozvat k nám do Litně?
Mohl by totiž měřit rychlost s velkými úspěchy…
policie v našem byrokratizovanem pojetí je na nic
Odpovědí je navyšování trestů za opakované a úmyslné trestné činy. Až do drakonických krajností. Pokud je někdo dejme tomu popáté odsouzen za násilný čin, tak žádné pohodlné vězení, ale pracovní lágr. Chceš najíst? Pracuj. Nebudeš pracovat? Chcípni.
Ale co chtít v pseudohumánní Evropě, která se neumí vypořádat ani s otevřeně nepřátelskými kořistníky z Afriky a Blízkého východu…
Co takhle trest smrti za úkladnou vraždu a terorismus…
vy nejste normální…ze? v anglii 18 století se za krádež i věšelo. a prádlo se vesele dál…
max. některé hosany s častou recidivou očipovat. a jak se by se pohyboval někde kde se kradlo…má problém…když hned po každé krádeži jde do lochu, klidně jen na pár měsíců…tak je to přestane bavit.
ale zavirat za neplacení alimentu (což se super dokazuje) to je ubohost
Existuje ne úplně malá skupina lidí, pro které je vězení jednodušší než pobyt na svobodě. Dokonce se někteří přiznávají, že např. před zimou se cíleně nechávají za něco chytit, aby nemuseli být v zimě na ulici.
Není to tak úplně pravda, každý si myslí o sobě, že ho nechytnou, na něj že nikdo nemá. Ve středověku se kradlo i v davu přihlížejících, když na pódiu kat kuchal zloděje. Poprava vraha francouzského krále byla taková, že lidé hrůzou omdlévali. Jeho následovníky to neodradilo.
Nechápu ty mínusy.
Stouply by jiné věci. Především peníze v rozpočtu.
To zní jako souhlas s jejich vydíráním.
přesně tak, represe nepomůže. jen represe spolu s pozitivním příkladem, ta může alespoň trochu pomocí. ale když si někdo řekne, že je ukrivdeny a není součást společností, nepomůže ani kdybyste ho veselí…
Kazda mince ma dve strany. Kdo to od nich vykupuje, nese podle mne stejnou vinu. Tisice pilnych vcelicek pracuji, ale vetsinu medu slizne vcelar ve velkem byznysu se starym zelezem.
Neviděl bych to jako velkou tragédii. Co využít pro nakládku sousední, par desítek metrů vzdálené, nádraží v Německu? A co např. Rumburk?
Kalamitní dříví je tu v takovém množství, že při využití Rumburku by se nakládalo x desítek let. Funguje pouze Rumburk, Šluknov. Pak v malé míře Rybniště a ve velmi omezené Mlýny. Jinde se díky rekonstrukcím stanic (Chřibská, Mikulášovice, Poustevna, Šenov, K.Lípa, Varnsdorf) už nakládat nedá. Navíc Jiříkov má výhodu, že se kolem nádraží nic nemotá a je tam široká přístupová cesta pro kamiony.
V Chřibské se nakládá
V Chřibské se většinou vykládá. Hned vedle kolejí je velká pila.
V Krásné Lípě vídám skládat jen uhlí, štěrk a písek. Nakládat dřevo by možná ještě šlo, ale ta jediná manipulační kolej je z jediné přístuné strany zatarasena hromadami uhlí a štěrku.
A je pravda, že od roku 2011 nikdo nechtěl v Jiříkově nakládat? Proč, když je v okolí tolik kalamitního dříví?
Zrovna kolem jiříkovského nádraží moc lesů nevidím.
Otázkou je, zda dimenzovat nádraží v pohraničí na kalamitní stav. On ten les roste přinejmenším 50 roků, a po tu dobu tak nějak není, co by se dalo nakládat.
Ale to, že se nákladište ruší teď, to je špatně. Inu nějaký úředník konal, aby byl vidět.
tak dobrá správa…
osobně mne dost fascinuje tento přístup…vždyť si řežou pod sebou větev…
Nerezou, 80% příjmů dobré správy plyne ze státního rozpočtu, dopravci hlavně pridělávají práci.
ano tak to funguje u všeho státního, proto taky státní podniky nikdy reálně moc dobře nemohou fungovat, protože nemají potřebu se chovat tržně..
jen až vše vytrhaji…tak nebude nač brát i od státu…
Jim jsou manipulační koleje ukradené..a někdy najít místo na lozeni..hruza
No je vidět že se zaměříte jen na malé centrum. Ale v kontextu celého města na tom Jiříkov není tak zle. Nejsou tu narozdíl od jiných měst podobného typu „tmavé“ uličky a čtvrtě. Takové hity jako varnsdorfská Kovářská, šluknovské sídliště Bronx, rumburské afro náměstí a tak dále. Takže sice tu třeba chcípl pes v rámci služeb (restaurace) ale „oblíbenci“ zde narozdíl od mraky jiných měst kupodivu nevytvořili sdružení rodin a jsou to jednotlivé domy,.samozřejmě patřičně napěchované….
Je velice „inteligentní“ posuzovat města podle toho, jestli tam žijí Romové či nikoliv.
Co takhle třeba spíš poukázat na to, jaká je kolem Jiříkova krásná příroda?
Smazáno pro závadu na klávesnici
Vypněte si CapsLock, třeba pak v textu objevím rozumnou myšlenku.
Vlastně to je radost. Tihle v sobě mají fanatičnost bojovníků islámského státu. Je skvělé mít takové lidi.
klasika nádražáci….. ta rychlost je zarážející….. a postup fajný nejdřív zkomplikuji dopravu (když jsem chtěl převést st. buňku, tak se mě ptali jaký chci vagon, popsal jsem co potřebuji převést a oni, že to je nezajímá, jaký chci vagon, řekl jsem, že mi mají poradit, ani přednosta se semnou nebavil. Nabídka dopravy pro menší je nula, je s tím moc práce a tak o ně nestojí, když odradí zákazníky, tak se vymlouvají, že není poptávka (že by jí jako udělali? notak, na to nemají jejich „chudí“ manageři čas a pak trhají koleje, aniž by si všimli, že se něco změnilo…..… Číst vice »
Je obecně známý fakt, že přeprava kusových zásilek po železnici je ekonomicky ztrátová i neekologická. Naopak přeprava ucelených vlaků na velké vzdálenosti po elektrifikovaných tratích je přesně to, kam směrovat hlavní úsilí pro rozvoj.
Při obnově Jiříkova koleje č 5 by se zde daly oproti dalekému okolí nakládat ucelené vlaky dřeva.
Nebyla po tom poptávka… „od roku 2011 do současnosti) nepřišel žádný požadavek dopravce na nakládku“.
Blahé paměti, když ještě fungovaly jisté železárny, byly zde sestavovány vlaky s ingoty do Rumunska. Bohužel nespolehlivost, „pomalost“ a nepružnost železniční dopravy donutila železárny přejít na převoz po silnici, i když na jeden kamion naložili jen dva ingoty, měli jistotu, že za přesně danou dobu a cenu ty ingoty dorazi na misto. Při železniční dopravě putovalo zboží do Rumunska minimálně 3x delší dobu, poměrně často se dohledávaly ztracené vagóny a pravidelně se musely platit různé pokuty za přistavené vagóny…
Ale může za to Klaus. To ví každý drážník.
Sef potreboval doviez kamion z Turecka. Dal sa nahovorit na kombinovanu dopravu. Z Turecka do Chorvatska po ceste a potom do Ostravy vlakom. Vlakom to malo trvat 7 dni. Po 7 dnoch po kamione v Ostrave ani stopy. Posledne info bolo, ze sa nacas a vporiadku navagonoval v Chorvatsku. Do Ostravy dorazil az za dalsich 7 dni. Ze vraj sa vagon tulal niekde po Taliansku.
Po takejto skusenosti je jasne, ze sef vyuzil zeleznicu prvy a posledny raz.
Opět musím napsat, že už od této vlády nečekám nic dobrého pro lidi.
Já nečekám nic dobrého od žádné vlády. Ať bude u moci kdokoliv, dopadne to špatně.
Jaky mela vliv vlada na rozhodnuti z roku 2013?? To si vazne nekdo mysli ze vlada rozhoduje o zruseni trati??
Stačí se podívat jak se teď v poslední době pomalu, ale jistě likvidují ČD.
Jakou likvidaci máte na myslíte? To že konečně nemá ČD monopol v osobní dopravě je pro cestujícího dobrá zpráva.
Martine, rychle a to doslova před našima očima …
Nemyslím si, že by někdo likvidoval ČD a pokud ano, tak jedině management ČD samotných. Samozřejmě za vysoké podpory odborů.
A kdo vede Ministerstvo Dopravy? Generální ředitel prostě musí poslouchat vedení MD. To snad musí vidět i slepý.
ČD se likvidují sami, po desítky let se snaží jak přístupem svým, tak svých zaměstnanců vyhnat lidi z vlaků. A skoro by se jim to i povedlo, jenže pak nějakej dobytek bez pochopení pro věc prosadil liberalizaci…
Nee ČD lidí z vlaku nevyhani to dělají kraje ..stupidnim rozdělením přestupu a jízdním řádem na baterky …a taky si myslí že ušetřit na dopravě je správná cesta. dobrá správa ..nekonečnými a nepromyšlenými vylukami taky .. pak člověk ve vlaku slyší že za vše můžou ČD ..ne fakt nemůžou.
Přestupy dělají ČD, pokud nedostanou striktní zákaz. Elefant který vyjede z Prahy jako S4 umí dojet do Ústí jako U4. Ale Syslografy se musí současně otáčet v Berouně (Praha vs Plzeň) protože Modrogumy baví otáčet.
Takt 30 nebo 15 minut, není vyhánění lidí z vlaků.
Zaměstnanců ČD přímo ve vlaku bych se zastal. Hodně se zlepšili, na vysloveně špatného jsem za poslední roky nenarazil. Ovšem zabíjí to vnitropodnikové předpisy, kdy k elektronickému lístku (zobrazen na monitoru) musím tahat občanku, jako že jsem opravdu Jiří Kocurek.
„Cestující by toho zneužili“
Popka si totiž určitě nepamatuje, jaké lístky(QR) „orazítkovala“ .
Vždyť jim stát/kraje stále pumpuje 90 % výkonů, jednou za pár lit si koupí nějaký majetek, co ČD dostaly od státu do kolíbky (další vlna se chystá) – takhle nevypadá likvidace, to je naopak hýčkání.
Přesně tak. Bude tomu asi 40 let, co jezdím vlakem a za poslední dva roky se mi jezdilo zatím nejhůř. Nepřeháním. Prostě to tak vidím. Kolik spojů mi ujelo, kolik zpoždění jsem zažil, kolik výluk, kolik nehod (ne osobně) jsem zažil za poslední dva roky, opravdu není snad ani spočitatelné. Jezdím průměrně o víkendech na delší vzdálenosti kolem 300 km a více. Poprvé za svůj život jsem začal nadávat i na ČD a SŽ. Protože tohle je jejich vina a samozřejmě i vina soukromníků a hlavně celkově lidí tady v ČR, jak se to snažíme dělat jakoby dobře, ale vůbec… Číst vice »
No naše ne… to je jen banda covidovejch hejhuláků
A od jiné? Třeba od Pirátů, KDU, TOP, STAN, ODS???? Vše je to z bláta do louže.
Tohle není šťastně vybraný příklad. Tuto trať stačily místní fyzicky „zrušit“ dřív než SŽ. V této politicky hyperkorektní době není možné se rozepsat více.
Neboj, my tě chápeme
Jen ať se to pořádně mediálně rozmaže. Pak se s těmi místy na nakládku začne třeba něco dělat. Bohužel…
„Za celé období (od roku 2011 do současnosti) nepřišel žádný požadavek dopravce na nakládku v této lokalitě.“
No tak jak to teda je? To ta mluvci lze, nebo tam vazne nikdo nakladat nechce?
Je to v článku – bude se opravovat Šluknov, kde se dnes nakládá.
ČESMAD má bohužel lepší lobbing.
ČESMAD určitě proloboval na SŽDC zrušení kolejí…
Neidealizujte si to – Dráha nepotřebuje žádnou silniční lobby, ta se zničí sama.
někdy lidem závidím naivitu – je to ideál, který mi chybí
Někteří by za tím víděli někoho jiného, jakožto hybytele všech špatných věcí. S velkým zahnutým nosem.
Fascinující je ta rychlost – v roce 2011 přijmou rozhodnutí a finalizace proběhne 2020 a že za tu dobu proběhl nějaký vývoj, změna okolností, nemůže realizaci ohrozit.
Přesně tak. Divím se, že nestaví vodní jeřáby pro parní lokomotivy. Za císaře pána určitě to rozhodnutí padlo.
Ano, to je neuvěřitelné. Skoro jako geologické pochody, konkrétně kontinentální drift. Pomalu, zato jistě a nezastavitelně.
Vývoj proběhl, od roku 2011 tam nikdo nenakládal.
Nakládka ve výběžku denně čítá cca 20 a více nákladních vozů, přičemž po rekonstrukcích v žst. možnost nakládky v mnoha stanicích klesla třeba o 1/2. V případě Mikulášovic téměř nepoužitelné, pro noční obsluhy nepoužitelné vše, není osvětlení.
Tohle není jen problém této tratě, podobně je na tom úsek Litoměřice horní – Blíževedly.
Nejde tedy o jednotky vozů, ale o desítky.
Osobní doprava do Jiříkova byla nahrazena BUSy, nikoliv že nebyl zájem…
Sběrné suroviny také potřebují vydělat !!
To akorát potvrzuje to, co si myslím už dlouho – nákladní železniční doprava pomalu, ale jistě, zaniká. Za chvíli bude všechno jezdit jen po silnicích.
Bojuj!
O osudu této trati rozhodli cestující, kteří ji přestali využívat. Stát na nulovou poptávku logicky reaguje. Pár vagónů se dřevem, které by tam „potenciálně“ dvakrát týdně odtáhl čoudící hektor na situaci nic nemění. Co se týče „přesunu zboží ze silnic na koleje“, to je jistě správná strategie a většina zřejmě chápe, že z hlediska efektivity je potřeba se zaměřit na tranzitní dopravu, kde na dálnicích denně vídáme souvislé proudy kamiónů. A že nelze z veřejného rozpočtu udržovat infrastrukturu, kterou využije když možná, tak jeden vlak s nákladem v době dřevní kalamity.
O cestující nejde, těm udělá lepší službu autobus, ale to ještě není důvod, aby tam nemohla zůstat jedna poslední kolej na naložení pár vagónů.
Investiční a provozní náklady, by aby mohla „zůstat jedna poslední kolej“, by zdaleka přesahovaly příjmy z poplatků za „potenciální“ užití této koleje. Pro daňové poplatníky by to byla čistá ztráta.
Tak v tom případě zrušme celou síť, protože poplatky za dopravní cestu nestačí ani na platy řízení provozu, natož jeho údržbu.
pokud kamiony přetížené dřevem zníční místní silnice, tak už je to otázkou, je na to třeba koukat víc komplexně, to že sždc třeba nezíská tolik, ale od toho to je právě státní organizace, aby nebyl její jedinou podmínkou generovat zisk.. v tom případě zrušíme všechny silnice, nebo ty si na sebe vydělají?
Tranzitní doprava – to je ta co se tu nenaloží ani nevyloží. To fakt nemáme potřebu v této republice něco nakládat a něco vykládat?
Jsme v podstatě „díra po granátu“, kterou se pro neexistenci dálnic a kvalitních železničních tratí vyplatí čím dál více objíždět.
Pokud máme potřebu v této republice něco nakládat a něco vykládat, tak to není případ Jiříkova. Jestli jste četl pozorně, je tam uvedeno: „Za celé období (od roku 2011 do současnosti) nepřišel žádný požadavek dopravce na nakládku v této lokalitě.“
No když to je v trvalé výluce jako zákaz nakládky, tak logicky zájem nepřijde.
Přesně, jenže to, že začneme nejdříve úpravou v tarifek a obchodních podmínkách, to tady nikdo neřeší. Protože to zkrátka nikomu nedochází.
Ani se nemluví o tom jak se z tratě stane úředně vlečka a jak poté zdraží přeprava „vlečkovým způsobem“ – viz likvidace tratě Bílý Potok – Raspenava.. Obří pila, kterou „úředník“ a Spržel umlátili k přechodu přepravy na silnici… Bože..
A vy víte, kdy Jiříkov „vypadl“ z nabídky nákladních míst? Aktuálně tam samozřejmě není, ale nezmizel již v tom roce 2011?
Dle článku nebyl zrušen ještě ani v roce 2017… „Podle Friebové mělo být vše hotové už v roce 2017, čekalo se ale na rozhodnutí ministerstva dopravy o zrušení tarifního bodu.“
Možná každý mluvíme o něčem jiném. Nejde mi o termín, kdy měl být zrušen, ale kdy přestal být k nakládce nabízen.
A on se někdo snažil tam získat někoho pro nakládku a vykládku? Nebo naopak dělal vše pro to, aby se to nekonalo? Kde je nějaký marketing, snaha o dopravu, snaha získat tržby? Proč na silnice je snaha dostat vše i za cenu desítek miliard ročně? Nejde naopak o cílenou likvidaci? Proč to bráníte? Jste v tom nějak zaangažovaný? Znáte vůbec ekonomiku dopravy a věcí s tím související? Kdo ta následky má platit a z čeho?
Smazáno pro závadu na klávesnici
hektor už není moc obvykle železniční vozidlo pro nákladní dopravu, max pro stavební vlaky 🙂
já bych tranzitní kamionovou dopravu programové vytlačoval.
jen se obávám, že i naše fabriky a spotřeba vytvářejí značnou poptávku po kamionove dopravě…a s tím neděláme nic.
„a s tím neděláme nic.“
A co s tím máme dělat my, učitelé zeměpisu, zdravotní sestry, skladníci, pošťáci a spousta dalších profesí? To má zedník čekat, až mu postaví vlečku, aby konečně udělal novou koupelnu?
s trochou snahy…a legislativy…by šlo zvýhodnit dopravu kontejnerů…i na silnicích…před čímkoliv jiným. a další krok…kontejnery (či spíš jakési nástavby) nakládat na železniční vagony.
samozřejmě to potřebuje centralizovana prekladiste v každém městě nad 25tis obyvatel, a místy i méně…a kontejnerove „rakety“ po nocích…ale dalo by se.
Jen to zřídit…bude drahé a kamionisti budou řvát jak protržení.
Cenově to není problém, ale nechce se. A to ani v EU. Silničáři mají všude silné postavení. Prostě kšeft je kšeft a peněz v tom lítá neskutečně mnoho.
A proto je potřeba nahnat cestující na vlečku do lomu. Jinak i ten lom přestane vozit vápenc po železnici. A bude ho muset vozit, ikdyž se uhelná elektrárna zavře.
Nebyla poptávka po osobní ani po nákladní dopravě – od roku 2011. Zrušení kolejí je logickým důsledkem této nulové poptávky. Jako daňový poplatník to plně schvaluju, jinak by nevyužívané koleje stejně rozebrali a prodali „lidi z okraje společnosti“.
tak mnohým by ruční nakladka mletého vápence lopatou dost pomohla… 🙂
Náhodou já to vidím jako podporu železnice. Méně těžkých nákladních vlaků, méně ošoupané koleje, nižší náklady na opravu tratí. Musíte myslet politicky. 😁😁😁
Pokud budeme takto uvažovat, tak vlastně v tomto státě nepotřebujeme nic. A už vůbec ne ty, kteří takto rozhodují. Škoda peněz na ně.
Třeba sportoviště nepotřebujeme, bez OC se taky obejdeme, bez dálnic taky…
Kvůli kůrovcové kalamitě přibylo potřeb železničních nakládek, které při rekonstrukci tratí pozvolna rušily. Jenže udržovat některé zařízení po několik let, zejména když sběrači kovů jsou schopni ukrást kabel položeny v zemi vedle koleje, tak chápu, že SŽ chce dříve nepotřebné věci zrušit, protože by jí to stálo akorát náklady na údržbu a opravy po vandalech.
Je tato část republiky osvobozena od zákonů ČR? Pokud ne tak nevidím důvod k tvrdému zásahu.
A ten tvrdý zásah povedete výstražným způsobem proti osobě náhodně zvolené?
Nejprve musíte ztotožnit pahcatele. Jinak budet jako ten fotr, co do krve seřezal syna už ve dveřích že má čtyřku z matiky – ten h**zl ještě odmlouval, že má přece dovjku. Jenže fotr se na to vysvědčení ani nepodíval.
A to je při dnešní technice snad problém? nebo se opět nechce z nějakých zvláštních důvodů? A tresty musí odpovídat škodám a následkům. Zejména pracovní povinnost pro ty, co dělat nechtějí a jen zlobí. To je pro ně trest nejvyšší.
Sběrači kovů jsou hustý, ale aby vytrhlal někdo kolejnice, na to ani místní nemají.