Podpora plynulejší MHD v Praze. Letos vznikly více než 4 km buspruhů, úpravou prošlo 26 křižovatek
Buspruh na Strakonické. Foto: Ropid
Buspruhy se chystají na dalších místech v Praze, například na Českobrodské či Horoměřické.
Řádění eko/cykloteroristů v Praze nese své „ovoce“. Např. Na Evropské ulici směrem do centra od Divoké Šárky až k Nádraží Veleslavín je ve všední dny (kdy je samozřejmě provoz větší než o víkendu) je ze dvou pruhů vyhrazením jednoho pruhu snížena na polovinu kapacita této komunikace. To „překvapivě vede k výraznému nárůstu kolon a prodloužení doby jízdy. Na to nám pánové na magistrátu řeknou, že máme jet na kole – vynikající nápad, když např. vezu svoji maminku do nemocnice. Řešení je samozřejmě prosté – převést autobusy na tramvajový pruh. Jenomže tramvajové koleje jsou zde (i jinde) z neznámého důvodu nezakryté,… Číst vice »
Umístění zastávky v Libni do křižovatky chce talent a ten cyklopruh kolem metra na černáku taky
Upravou taky proslo nekolik stovek km tak , ze mesto pridalo cyklopruh ve kterem nikdo nejezdi. Cim doslo k tak dramatickemu zuzeni pruhu pro auta , ze se tam zadne dnes vyrobene auto nevejde !
Pokud máte problém vejít se s 1,8 m širokým autem (třeba aktuální generace Škody Octavia) do 2,5 m pruhu (nejužší ochranný cyklopruh, tj. širší vozidla do něj mohou zasahovat), tak doporučuji zaplatit si pár jízd v autoškole (nebo ten řidičský průkaz rovnou vrátit).
Při objíždění propadnutých kanálových vík to problém je.
Tenhle postoj fakt nechapu. Uvedomujete si, ze kdyz tam neni, cyklista po te silnici muze jet stejne a vy jste navic povinen dodrzet bezpecny bocni odstup 1.5m. pokud je tam cyklopruh, tak odstup dodrzet nemusite 😉
A jinak teda na vetsine mist muzete do cyklopruhu zasahnout, je-li to nutne k vyhybani. Samozrejme pri tom nesmite cyklistu ohrozit.
Spousta ridicu vyznam tohohle zcela zbytecneho vodorovneho dopravniho znaceni nechape. Ale je to asi jedno, penize uz byly oknem prohozeny.
Spousta držitelů řidičáku by dnes neudělala testy.
To me zajima, jak doslo k zuzeni pruhu, kdyz to neni vyhrazeny jizdni pruh pro cyklisty, ale jen obycejny cyklopruh nebo cyklokoridor?
Tech vyhrazenych zas tolik neni a do ostatnich se da normalne vjizdet… a za druhe, bez tech cyklopruhu musite dodrzet pri predjizdeni ochranou vzdalenost….
To je ale problém těch řidičů.
Jsou k tomu nějaké statistiky, třeba kolik spojů v ranní špičce zvýšilo zpoždění před provedením opatření a kolik spojů po?
dam vam osobni zkusenost s Freyovou, kde jsme v buse stravili i vice jak 3-5min. v kolone, nekdy i vice, dnes ani ne 1min., mam pocit, ze i cekani na zelenou se zlepsilo…
K Zizkovu dostala v upravene casti i kvalitni povrch.
Jezdim tam asi dva roky a ta situace je ted nejlepsi co kdy byla.
Je zvlastni, ze kdyz je to ted nejlepsi, kdy bylo, tak proc vetsinou stojim na hore na Proseku treba 15 minut na zastavce na bus, kdyz by tam mel bus jet temer co ctyri minuty. Takze tu situaci vnimam naprosto stejne blbe jako treba pred covidem. A spolihat na 183, kdyz nekam potrebujete dojet relativne na cas je cira sebevrazda.
Ve smeru na Kobylisy ma 183 problem na vice mistech, to zdrzeni neni vetsinou na Freyove, ale na Prumyslove, Ceskobrodske a Spojovaci… Ve smeru na Haje, vnimam velky problem na Proseku, odkud prijizdi casto uz se zpozdenim, pak na Prumyslove,… obcas proto do Hostivare vyuzivam vlak, pac na Prumyslove nabira az 20min. zpozdeni… Ve Freyove je porad jeden problem a to semafor davajici prednost autum z nakupaku, v obou smerech tak blokuje prujezd a neumoznuje protahnout bus pruh az k zastavkam Vysocanska… Na Prumyslove je nejhorsi situace ve smeru Haje, kde lze uplne vklidu pridat jizdni pruh navic a ten… Číst vice »
Na Strakonické je zlepšení také zásadní. Ráno bývalo běžně zpoždění i přes 15 minut, teď okolo 5-10, se kterými ovšem bus často prijede už na Lahovice. Na druhou stranu se zase nově minuta dvě nabere kvůli jiné trase v souvislosti se stavbou Dvoreckého mostu.
Ano, jen skoda toho nebezpecne reseneho presunu pruhu zprava doleva na tom nejmene vhodnem miste. Krome rizik to vede jeste ke zbytecnym zdrzenim.
A které místo by bylo vhodnější?
Bus pruhy mezi Libeňským nádražím a Vysočanskou situaci rozhodně nezlepšily a v opačném směru křížení s Poděbradskou musel dělat asi nějaký úchyl, tam mohl buspruh v klidu pokračovat do zastávky před nádražím a místo toho jsou tam zelené balisety a průjezd pro cyklisty, což snižuje značně propustnost celé křižovatky
Pokud budou vytvářet tato dopravní opatření obdobní bezmozci jako upravu Zenklovy od Elsnicova náměstí ke křižovatce s ulicí Vosmíkových, nemůžeme se divit, že má MHD zpoždění,
Mam osobni zkusenost a zlepsilo se to hodne, a ridici autobusu davaji prednost, jizda busem je kratsi o nekolik minut…
Moje osobní zkušenost je ta, že že 4 jízd se to dvakrát neobešlo bez troubení jinak by osobák do busu naboural. To řešení ukončení bus pruhu na Freyove je nešťastné.
Že to bude neznalostí práv a povinností ve vztahu k vozidlu ve vyhrazeném jízdním pruhu?
kdyby ten bus pruh pokracoval, tak nastane kolize s odbocujicimi auty, kteri by blokovali krizovatku…
Odbočení doprava se dá s klidným svědomím zakázat. Ten, kdo chce odbocovat doprava muže jet ulici Na Harfe a zbylým autům muže být povoleno odbočení tím, ze se 20 metru budpruh zruší a povolí se jízda autobusu rovné a zbylým autům pouze doprava.
Az na to, ze to nechteji lide co tam bydli a ani Praha-9 nechce mit dalsi zablokovanou ulici – je tam mmch. zona zakazu stani a 30km/h, a je mimochodem obousmerna…
Akorat tim privadite dopravu do dalsi obytne ulice…
Nevim co vam vadi na tom, ze pustite pred sebe autobus na tu chvilku co projede krizovatkou, pridal se obdocovaci pruh doleva a tim doslo ke zkraceni cekani pro take pro auta…
3 pruhy na jih z Freyovy + 2 pruhy na sever do Freyovy se v oblasti stopčáry nevejdou (mezi obrubami je 14,25 m, z toho 5 pruhů neoděláte, navíc ve směrovém oblouku) – proto tam jsou i nadále 2+2 pruhy.
Tu Horoměřickou moc nechápu. To jsou serpentiny v zářezu, tam nejde přidávat pruh ani tu silnici rozšiřovat, leda za cenu 100x dražší než kolik stála cyklostezka pod Mánesovým mostem. Není to nějaký omyl?
Jak jste se dostal od bus pruhu k cyklostezce v centru Prahy?
Tím, jestli tu stavební změnu lze za přiměřenou a reálnou cenu provést.
Jesteze ty preference a buspruhy tak naramne funguji treba takove 183,177 jiz vubec nemaji rano temer pul hodinove zpozdeni… Takze i pres vice metru po trase buspruhu zpozdeni stale stejne nebo vetsi…
Tam me nejvic vadi, ze ridici blokuji buspruh ve smeru Spojovaci od krihovatky pod taborem…
S tím teď bude konec. Každý slušný pravicově smýšlející občan přeci jezdí výhradně svým vlastním SUV. Socky v MHD holt počkají.
Tohle generalizování nejvíce vypovídá o Vás 🙂 Kupříkladu jsem liberální konzerva a jezdím 90 % cest po Praze MHD, protože si umím vyhodnotit, co je lepší. A takovejch je. Jestliže to někdo neumí a ke šťastnému životu potřebuje SUV, třeba proto, že má početnější rodinu, tak mu to neberte. A pokud nemá, tak mu neříkejte, že líp než SUV káry jezdí jiná kategorie. K tématu snad jen…jen houšť a více preference veřejné dopravy (na smysluplných místech), méně pitomě dokonalých červených vln pro nás všechny, pohled z druhé strany může prosit o lepší vizuální podobu časové informace, kdy například bus pruh… Číst vice »
To není generalizování pravice, to je spíš upozornění na průšvih jménem Bohuslav Svoboda.
Považuju se dokonce možná až za ultrakonzervu, ale návrat tohodle dědy rozdejchávám jen těžko.
Zároveň chci poděkovat panu Scheinherrovi, že stihl nadělat nové přechody a rozšířené ostrůvky na jeden mandát dopředu, protože teď se asi pár let zas nic nepohne.
Ano, určitě jsou to pozitivní zprávy. Ale stále je co zlepšovat, a to výrazně. Například aby se preference po rekonstrukcích nespouštěly až dlouhé měsíce poté, co se stavba dostaví. Zahradní Město, Depo Hostivař (doposud BEZ), Palouček + Pražského povstání (doposud BEZ), Chodovská (dlouhodobě BEZ)… Jinde preference jsou ale o jejich funkčnosti by se dalo spekulovat (Ohrada, Olšanské náměstí, u autobusů asi nespočet). Stále je na čem pracovat.
Ona je někde funkční preference?
Znám preference pro někoho blokovaného. Tramvaj z Jičínské (Orionky) doprava na Vinohradskou je přihlášená. Za ní stojí autobus rovně k Olšance, autobus má zelenou tak tramvaj musí mít stůj. Pokutovat blbě stojící auto se nebude.
Je hodně případů, kde by místo preference stačilo přestat zakazovat jízdu (Opatovká => doprava Chilská, než semafor všechno zastaví autobus by dávno projel)
Skoro úplně souhlasím. Jen obě křižovatky na Pražského povstání jsou od rekonstrukce trati v roce 2021 s preferencí (horní byla dokonce už dříve). Doplním, že Ohrada má preferenci někdy z roku 2005, což tehdy přineslo obrovský pokrok, ale pro současnou intenzitu provozu je potřeba sofistikovanější řešení. SSZ se má obnovovat. Olšanské náměstí rovněž.
Za to taková cesta Nusle – Pražského povstání od rekonstrukce tram tratě vydá na týden. Před tím bylo uděláno synchro na všech křižovatkách bez preference, ale když padla zelená, byla zelená celou cestu. Dneska si každej semafor žije vlastním životem a podle mě nefunguje jak detekce aut, tak podle mapy není stále ani detekce tram.
Na Paloučku je detekce aut i tramvají, ale dosud není schválené dopravní řešení pro dynamiku. Obě SSZ na Paloučku tak stále fungují v pevném programu, jsou vzájemně napevno koordinovány. Volno je krátké, takže stav je příšerný. Na Pražského povstání funguje na obou SSZ dynamické řízení ve vzájemné dynamické koordinaci a preferencí TRAM (i většiny BUS). Preference funguje velmi dobře. Není a nebude koordinace mezi Paloučkem a Pražského povstání, což je dáno mnoha důvody. Jedním z nich je, že na Pražského povstání jsou třeba delší cykly kvůli zajištění kapacity. Na Paloučku tak dlouhé být nemusí a zbytečně by tak byly zdržovány… Číst vice »
Snad to není jen subjektivní pocit, ale řekl bych, že éra Scheinherra je výrazně nejlepší co pamatuju, co se týče dopravy v Praze. Tím neříkám, že zásluhy nemají další lidé okolo, ale co se týče politické odpovědnosti, je to jeho vizitka. Snad mu bude dán ještě prostor v tom pokračovat.
Mám naprosto stejný pocit. Za Svobody bude tento trend bohužel pravděpodobně ke dnu.
Taky si myslím, přejet Hlávkův most na silničce je neuvěřitelný zážitek, ale od té doby, co tam jsou i ty cyklosymboly, to se člověk cítí konečně i bezpečně.
jj tam je to bohuzel slusne zmateny, kdyz tam je i puvodni cykloznaceni na chodiku.. a vedlejsi Stefanikuv most je taky peknej nesmysl… ale tam to vzniklo jeste za Bema.. imho by meli dodelat dve tri kompletne od silnice oddeleny paterni cyklostezky.. na magistrale jednu z nich.. tyhle nesystematicky znaceny kousky jsou na nic..
Pozor na termity, silnice něco jiného než vozovka.
Snad nejhorší… Ten člověk nenávidí auta do morku kosti…. To co provedl tak jen zasupntoval kompletně dopravu v cele praze…stojí auta, stojí MHD, hlavně že jsou namalované cyklopruhy na nesmyslných místech, kde se cyklista objeví tak max. Jednou za den
Auta stojí, protože jich je moc. Lidi v autech na to ještě ale nepřišli. Prostor se tak zcela logicky dává MHD. Za mě je Scheinherr v pohodě.
To není pravda, snažil se rozhýbat i některé stavby pro automobilovou dopravu. Výkupy pozemků kvůli okruhu, nějaké rampy co zkapacitnily přejezdy snad mezi Jižní spojkou a D1, nebo něco podobného na Barrandovském mostě, i to že se vůbec odvážil pustit do opravy Barrandovského mostu si zaslouží pochvalu… Tyhle kecy o tom, že nenávidí auta, pouští do světa obvykle zarytí autofilové z ODS. Myslel jsem, že je to jen v rámci předvolební kampaně, ale někteří z nich tyhle lži šíří i teď. Jo a někteří ještě tvrdí, že prý je z Pirátské strany. Hm. Tolik asi k tomu, jak takovým „expertům“… Číst vice »
Nikoli. Do morku kostí nenávidí auta jenom řidiči aut. Protože jsou to právě oni, kdo blokují automobilovou dopravu v Praze. Aut je v Praze prostě moc, to je ten největší problém pražské dopravy. A žádné zvyšování počtu pruhů pro auta by to nevyřešilo. T vaše „nesmyslné“ cyklopruhy se budují tam, kde se průběžný pruh pro auta změní na parkování pro auta. Parkovací pruh je užší, takže se vedle něj vejde i cyklopruh. To, že se tam cyklista objeví jednou za den je jenom vaše ničím nepodložená domněnka. Že někde jezdí málo cyklistů se se tvrdí o kdejakém místě, pak ze… Číst vice »
Aut je v Praze.moc to je pravda….a proto místo toho aby se udělali hlavní průjezdní trasy bez přebytečných omezení, konečně se začalo dělat minimálně na vnitřním okruhu, tak náměstek pro dopravu ( spíše by se funkce měla jmenovat náměstek pro cyklodopravu) tak začal malovat cyklopruhy, přidávat zelené sloupky apod. Kolik cyklistů se asi tak objeví na dálničním přivaděči a stejně je tam cyklopruh??? Proč je cyklopruh hned vedle cyklostezky??? Než se postaví dálnice, železnice nebo i jakákoliv cesta první třídy tak se dělají studie vyuzitelnosti- kolik jich udělal tebe člověk pro své milovane cyklopruhy???? Proč nejsou definovany hlavní průjezdní trasy,… Číst vice »
Jistě, aby auto i při jízdě do hustého města bylo nadále první volbou. Mimochodem, u dálnic někdo zkoumá využitelnost, nebo tam počítá s rostoucím využitím automaticky? Zajímavé, že u potenciálně alternativní železnice to funguje přesně naopak. Proč asi… Lidé po městě ale chtějí i pohodlně chodit pěšky či jezdit na kole, což ovšem ti v autech jaksi kolikrát nevidí.