Dopravci Železnice Železniční průmysl

Podoba nového Vectronu pro České dráhy odhalena, bude s logem VUZ

Finální podoba lokomovity Siemens Vectron pro České dráhy
Finální podoba lokomovity Siemens Vectron pro České dráhy
O lokomotivu se budou dělit České dráhy se ziskovou dcerou.

Na českou železnici vyjede první vícesystémová lokomotiva s výrazným logem Výzkumného ústavu železničního (VUZ). I když České dráhy ještě oficiálně nátěr čtyřsystémové lokomotivy Siemens Vectron nepředstavily, je už patrný z vánočních marketingových materiálů VUZ.

Logo VUZ na lokomotivě není náhodou: lokomotiva bude částečně využívána na železničním zkušebním okruhu ve Velimi, navíc jde o dlouhodobě ziskovou dceřinou firmu Českých drah.

Nákup lokomotivy oznámily České dráhy letos na jaře. Stroj kupují přímo od Siemensu, je deset let starý. „Díky vysokému výkonu 6,4 MW, kterým lokomotivy Vectron disponují, je možné je používat ke zkouškám v tažném i brzdném módu, kdy slouží jako zátěž pro jiná kolejová vozidla,“ uvedl Siemens letos na jaře při nákupu této deset let staré lokomotivy. České dráhy za ni zaplatily 70 milion korun.

České dráhy mají využívat lokomotivu zhruba 80 % roku, zbytek bude ve VUZ na pronájmu.

„Lokomotiva je čtyřsystémová, takže ji můžeme využívat i při testování vozidel na napájení 1 500 V používané v Nizozemí nebo ve Francii. Pro rychlé testy na okruhu ve Velimi má zvýšenou maximální rychlost na 210 km/h a je vybavena nejvyšší úrovní zabezpečovače ETCS dle specifikace Baseline 3, což vyhovuje při testování systému ERTMS/ETCS,“ řekl při oznámení o nákupu nové lokomotivy Martin Bělčík, generální ředitel VUZ.

Odebírat
Upozornit na
guest
58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
GreenBitch

Příšerná grafika. Není to tak hrozné jak MS3 od Carga, ale i tak bych čekal i od drah v dnešní době něco modernějšího. Skoro to vypadá jak by někdo dělal polep a těsně něž to uložil, tak si to zazoomoval. Okruh nevím kolik lidí pochopí. No, i ten původní polep byl elegantnější. Škoda.

Vojtěch

… trochu zavádějící informace s poměrem výkonu 80% ČD a 20% VÚŽ … Vozidlo nebylo přiděleno do žádného SÚ, čili všechen čas „tráví“ na ŽZO Cerhenice. I v době, kdy potřebovalo SÚ Praha náhradu loko řady 193 za mimořádnosti v dopravě, nebyl tento stroj nasazen a je určen POUZE pro VÚŽ, bohužel …

Chronosphere

Podle článku ji ČD koupily nově, takže v době,kdy SÚ Praha by jí mohlo použít jako náhradu, ještě nebyla k dispozici. Nepletete si stroje?

Vojtěch

… bohužel nepletu, stroj byl vyroben v roce 2010 a na ŽZO provedl pouze TBZ. V době, kdy ho potřebovalo SÚ Praha byl stroj funkční a provozní …

Jiří 24

Nejenže je na materiálech VÚZ už dokonce ty polepy má 😃 http://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/vectron-pro-cd-v-novem-havu

Jan Král

přesně tak, s novými polepy stál ve Velimi již minulý týden, článek má mírné zpoždění

Jiří 24

Obecně jako všechny 😃

Josef Král

Bohužel další cizí vozidlo na našich kolejích. Opět byla obejita Škoda Plzeň.

Kubrt

Ještě jsi ani jednou nenapsal, co by Škoda mohla nabídnout.

Kuna

Jedině arbitráž!

medical_examiner

Nebo úplně jiný výdobytek obchodního práva…

joska

Jak by Škoda mohla něco nabídnout, když byla v 90 letech „úspěšně“ zaříznuta.

okk

Škoda Plzeň již nové lokomotivy nevyrábí.

Josef Král

Vyrábí. Stále je nabízí. Řadu 380 lze dále rozvíjet. Je to dobrý základ.

Vašek

Kolik jste na ní najezdil Km bez závad a se všemi čtyřmi trakčními motory v chodu? Řada 380 se povedla tak, že se jí ČD chtějí zbavit. Jsou ČD také zaujaté?

Avlaky

Bohužel asi před rokem oznámili konec její výroby

Luděk S.

Správně, bojovníku! Tahle země je naše!

David

Ty už žiješ v paralelním světě, chlape. Přestaň hltat dezinformační weby, které ti zdeformovaly myšlení, a jdi se radši trochu proběhnout ven.

joska

Kdo má srdce škodováka nepotřebuje hltat dezinformační weby. Jen hloupí a povrchní lidé a zejména ti , kteří znevažují tradiční škodovácké výrobky nemají prakticky žádné technické vzdělání a hltají pouze weby ala Seznam ,Novinky ČT a snaží se vnucovat své rozumy ostatním. „Vlastenci“ s „ekonomickým“ vzděláním zlikvidovali naše strojírenství šmahem s kouzelným slůvkem ,že jsme nekonkurenceschopní. A co ten pantáta Havlů nasliboval

Michal

Strojírenství a i jiný prumysl zničil komunistický režim. Během tech 40 let se stal absolutne nekonkurenceschopným. Vzpomente si co na konci 80 let vyrabely fabriky jako ČKD, Škoda, Liaz, Tatra, Vagonka Studenka a jiné… Absolutne nekonkurenceschopne a zastarale vyrobky, které se vyznačovaly vysokou poruchovostí, zastaralostí, vysokou spotřebou atd.
Václav Havel nebyl nikdy členem vlády, prezident nemá žádne pravomoci ovlivnovat ekonomiku ani prumysl v ČR. Příště si tu hloupou poznámku o Havlovi odpusťte.

Vašek

Souhlas, až na poslední odstavec. Kdo zlikvidoval náš zbrojní průmysl? Pravda a láska u nás měla zvítězit a po zbrojních zakázkách skočila konkurence.

Swariner

Nechci vám brát iluze, ale konverze zbrojního průmyslu začala ještě před rokem 89. A už komančům to dělalo dost problémů. Zhusta se také exportovalo do zemí, které (eufemisticky řečeno) nebyly nejvzornějšími plátci.

Jaaaa

Heh, jako myslíte po těch zbraních, které najednou byly z postsovětských zemí k mání za babku a byly kvalitnější než ty naše? 😀

Michal

Drahy kupují snad dávno vyrobenou lokomotivu, Škodovka žádnou takovou lokomotivu nemá. Proberte se, Škodovka žádne lokomotivy už nevyrábí a nemá v plánu je vyrábět. Kellner je podnikatel co chce zisk a ten mu generují elektrické jednotky o které je sakra zájem. Lokomotivu žádnou konkurence schopnou nemá a cpát penize do vývoje mu nepřijde smysluplné.

Honza

Ty jsi fakt pako. Vrat se na Sputnik.
Kde bys to vozidlo jako vzal?

Jiří Kocurek

Superministr přijde do výroby a přikáže vyrobit českou lokomotivu. Poté přijde premiéér a předseda vlády, nadministr Babiš výrobu zkontrolovat, zda to dělají správně. Ministr průmyslu přece stanovuje co se bude vyrábět.

Nebo tak nějak to má asi fungovat.

Josef Král

České dráhy snad mohou Škodovce zadat vývoj nové lokomotivy. Nebo MD. To se snad běžně dělo.

X 1

Ano dělalo.
Naposledy u 109 E.

Michal

„zadat vývoj“ , jak si to přesně představujete? Takhle to fungovalo za komoušů a když o vyrobek nebude zájem tak se to bude delat na sklad a nebo se to pošle do Ruska. Tato pkřivená doba je naštestí již dávno pryč.

Petr

Jenže to byla ale Škodovka ještě státní a ne soukromá Kyperská.

Michal

Škodovka patří PPF , takže Holandská.

X 1

Hmm.
Takže Škoda Transportation je úplně stejně Česká jako Arriva vlaky.
😉

Od lesa

A ještě k tomu nás obelhali! Na boku píšou, že je to VUZ a přitom je to LOKOMOTIVA!!!
Nehorázné!

Michal

ti Němci jsou ale kujóni 🙂

Rongar d Mot

ČD sice používám pouze když někde nepotřebuji být v určitý čas ( podobně jako ostatní vlaky ) ale hezká mašinka .

Jirka

Zpoždění si nevybírá podle dopravce. Když je problém na trati stojí všichni…

Vašek

Právě proto jedině autem.

Jaaaa

Tím se totiž nikdy nezpozdíte. 😀

meno

Bílou bych na drážních vozidlech zakázal. To nemá někdo lepší nápady ?

Jarek

Je to fakt bílá? Není to světle šedá?

I to, co je na Najbrtu, není bílá (viz https://www.zelpage.cz/clanky/rozhovor-tomas-tarant-a-prvni-rok-v-barvach-najbrt )

Jaaaa

Proč?

Šalinář

Zajímavé je, že VUZ ve svých propagačních materiálech propaguje svého přímého konkurenta, aneb loko na grafice je registrována D-PCW 🙂

Kubrt

Ono ji to označení zůstane až do šrotu:-)

Adam

Podle mě je to čistě propagační materiál z nějakého grafického programu, kde ani neumí pořádně dát na čelo logo ČD (zde je divně nakloněno), dále to D-PCW a navíc to ani není přímo na ten jejich 193 902, ale na cizí 193 822. Takže zkráceně – mohli si s tím alespoň dát práci, aby to vypadalo poctivě. 🙂

Dusanh

Není okruh, jako okruh…

Vašek

Jen houšť. Vectronů není nikdy dost.

Lesan

Nevypadá špatně, ale na můj vkus až moc bílá. Bílá v drážním prostředí totiž moc dlouho bílá nevydrží..

Vašek

Záleží na údržbě. Vectrony provozované ČD jsou vždy čisté.

David

Jo, jsou 2. To zas nedá tolik práce 😁

Kubrt

Je jich 10.

Whef

Pokud se nepletu tak těch deset je v pronájmu, jen jsou polepeny ČD, i když jim nepatří. Vlastní jen ty dvě z rakouska co jim zůstali červené vnitřky světel 🙂

MiK

Však taky Vašek psal „provozované“, nikoli „vlastněné“.

Ja!

A ne TAURUS…?

Avlaky

15 ne?

Vašek

Neumíte číst? Píši PROVOZOVANÉ ČD, nikoli vlastněné.

Jiří 3

Musím uznat, že ta grafika na úvodním obrázku je dost pěkná.

Jarek

Jen nevím kdo pochopí autistický nápad nakreslit na bok lokomotivy schéma okruhu…

Josef22

Už ji dokonce i někdo zachytil „venku“ s novou podobou
Autor: railvolution / Benedikt Bast
http://www.railvolution.net/resources/news/1197/1024x0_Vectron-193-920-CD-VUZ-ZZO-16.12.20-Benedikt-Bast.jpg

Partneři

Škoda transportation