Podoba nového Vectronu pro České dráhy odhalena, bude s logem VUZ
O lokomotivu se budou dělit České dráhy se ziskovou dcerou.
Na českou železnici vyjede první vícesystémová lokomotiva s výrazným logem Výzkumného ústavu železničního (VUZ). I když České dráhy ještě oficiálně nátěr čtyřsystémové lokomotivy Siemens Vectron nepředstavily, je už patrný z vánočních marketingových materiálů VUZ.
Logo VUZ na lokomotivě není náhodou: lokomotiva bude částečně využívána na železničním zkušebním okruhu ve Velimi, navíc jde o dlouhodobě ziskovou dceřinou firmu Českých drah.
Nákup lokomotivy oznámily České dráhy letos na jaře. Stroj kupují přímo od Siemensu, je deset let starý. „Díky vysokému výkonu 6,4 MW, kterým lokomotivy Vectron disponují, je možné je používat ke zkouškám v tažném i brzdném módu, kdy slouží jako zátěž pro jiná kolejová vozidla,“ uvedl Siemens letos na jaře při nákupu této deset let staré lokomotivy. České dráhy za ni zaplatily 70 milion korun.
České dráhy mají využívat lokomotivu zhruba 80 % roku, zbytek bude ve VUZ na pronájmu.
„Lokomotiva je čtyřsystémová, takže ji můžeme využívat i při testování vozidel na napájení 1 500 V používané v Nizozemí nebo ve Francii. Pro rychlé testy na okruhu ve Velimi má zvýšenou maximální rychlost na 210 km/h a je vybavena nejvyšší úrovní zabezpečovače ETCS dle specifikace Baseline 3, což vyhovuje při testování systému ERTMS/ETCS,“ řekl při oznámení o nákupu nové lokomotivy Martin Bělčík, generální ředitel VUZ.