Podnapilý strojvedoucí projel zastávku, České dráhy ho vyhodily
Jednotka CityElefant Českých drah kolem dolů v Karviné. Foto: České dráhy
Podle Českých drah jde letos o prvního strojvedoucího, který byl v práci pod vlivem alkoholu.
Divím se, že ještě v dnešní době je tolik lidí, kteří v práci chlastaji, kradou dokonce užívají drogy a tak podobně. I za komunismu se za to dávala výpověď, tehdy obávaný paragraf 53, dneska je to 55, ale význam je stejný.. jenže za komunismu se nepřipouštělo tzv. z organizačních důvodu, snižování stavů a tak podobně. Zatímco dnes je to běžné a toho, kdo má záznam o propuštění z důvodu uvedeného v pár.55, už bude mít s tím potíže. Ale dobte mu tak! Ožralá hovada nikdo trpět nebude!!!
Divil bych se kdyby nebyl schopný zastavit na zastávce kvůli 0
,8 promile.
Tak jako tak to ukazuje na shnily stat zvany Ceske drahy…
Teda, ne, že bych se chtěl zastávat ČD, ale fakt myslíte, že u jiných firem se nechlastá?
Hadal bych, ze mimo okruh sotousu prevazuje nazor, ze strojvedouci nechlastaji v zadne firme. Ale mozna to v CD vidite jinak. ;o)
Já nemyslel jen dopravce. Já myslím všechny zaměstnance vůbec.
Tak z velmi dobrých zdrojů mám info , že p. J.K. chtěl ukončit pracovní poměr dohodou a ihned. Bohužel jeho nadřízený požadoval dodržení 3m výpovědní lhůty, vzhledem k nástupu do jiného povolání se pan J.K. rozhodl jít touhle nestandardní cestou a účel byl splněn.
Od 1.12. může J.K. nastoupit do nového zaměstnání již zcela legálně.
Průkaz strojvedoucího již nepotřebuje.
Ovšem, může mít také na hrbu trestní stíhání.
Trestní stíhání spíše ne, musel by mít alespoň 1 promile.
Obecné ohrožení?
A ty policajty na sebe taky zavolal?
Tak je to ještě blbec,pokud měl práci jinde jistou nemusel už do té práce vubec nastoupit,dostal by áčka,za ty by ho taktéž vyhodili a nemusel vylitej znepříjemňovat jiným lidem kvůli tomu cestu vlakem a podle toho jak to píšete je to akorát trapná výmluva,myslím,že vypovědní lhůta trvá 2měs od podání výpovědi a ne 3měsíce jak píšete,to trvá zkušební doba.
Trošku poopravím – můžou to být AŽ 3 měsíce.
Výpovědní lhůta se počítá od 1. dne následujícího měsíce. Takže kdyby dal výpověď některý den v listopadu tak se to počítá od 1. prosince a končí 31. ledna. Obecně je jedno, jestli dáte výpověď „na stůl“ první nebo poslední den v měsíci, výsledek bude stejný.
Zajistit si výpověď podle § 52, písmena g je tak maximálně způsob jak se stát dlouhodobě nezaměstnaným.
To bych teda vymyslel radeji jiny odchod.
A ten dobrý zdroj se jmenuje JPP. Ani iniciály vám nesedí.
Proč takové kraviny a nenechat se vyhodit na absence?
Asi myslel, že projíždí Hoštice 😄
Však zastávka Polanka je stejná díra!
To je nápad, pod vlivem projíždět zastávky 😀 nemohl zapnout AVV?
Strojvůdce má být dobře naladěn a jízda svižná:-)
TO co platí v hromadné osobní dopravě by mělo platit i v ostatních hromadných přepravách v českomoravsku !! At se jedná o železnici, bus,lodní tak i leteckou přepravu. Ale i se zákazem jakékoli práce v dopravě za řídícími pákami. Potrestat i majitele, že své zaměstnance nekontroluje ve výkonu povolání pro jeho firmu.
Ještě, že v české části Slezska za tím volantem budeme moct chlastat (y) 😀
Tak Českomoravsko zní hloupě, ale jsou přesnější než sebestředné “ Čechy“.
🙂 to samozřejmě – když už, tak „Česko“
Nebo MorČe.
Mezinárodně uznaný jednoslovný název (i v OSN) je Čechie, Czechia, Tschechien…
Jinak řečeno „Česko“ (y)
Samozřejmě znám rozdíl mezi Čechami (historickým územím) a Českem (republikou) 🙂
Kdyby jste viděli jak se chlastalo před a kolem roku 2000 …
každý jezdil na káry 😀 to byla nejlepší doba, žádná drážní inspekce, žádné kontroly, všechno patřilo ČD a byla krásná anarchie 😀
Za ČSD se taky úplně 100% střízlivý dali najít, ale pravidlem to nebylo. A na párách se kdysi pivo mohlo legálně.
Po průjezdu tunelu u Handlové byl dokonce i panák zdarma pro strojvůdce a topiče.
Jo,pamatuju časy, kdy noční na ONJ byl jeden velký mejdan.
JJ a v kolonách na Nuseláku se balily jointy:))
Pamatuji si na lidi od posunu. Drážní elita. Jeden takový exemplář musel být v práci ožralý a potom jako burlak byl schopen odtahat celé nádraží. Když byl střízlivý, tak byl líný, protivný a vzteklý. Časem ale na něj také došlo.
Jako nevím jak vy, ale já si bych si už po dvou pivech rozhodně nepřipadal schopný řídit vlak
Patrně jsou i tací, co si na to troufnou až po třech, čtyřech….
Vy nejste schopný napsat normální příspěvek ani za střízliva.
za to vy rozhodně ano 😀
Po dvou pivech bych si taky netroufl, ale po pěti už bych si celkem věřil.
Je to tam zastávka na znamení
Kde je vševěd Axel? Asi už spí.
Má splněno. Moudra začne ze sebe opět sypat od sedmé hodiny ranní.
0,8 na Ostravsku? To musel chudák týden abstinovat, ne?
Vyklusával… jenže přeběhl.
Pan Všeználek opět nezklamal. Dneska byly skvělé akce v Lidlu a Kauflandu že?
No hlavně s 0,8 projet zastávku, to je docela ostuda.
Kdyby to bylo ráno (nebo na nočním vlaku a mezi nočními službami spal), tak by se to dalo pochopit tak, že se jednalo o zbytkáč+ pořádnou kocovinu, ale takhle mi to taky hlava nebere. 0,8 je nebo donedávna byl legální limit za volantem ve většině západního světa.
Tak asi nebyl gentleman.Ti před jedenáctou nepijí…
Asi tak. Vemte si, že skoro všude v západní Evropě je legální řídit auto s 0,5 promile. V Británii dokonce s 0,8 promile, stejně jako nadýchal tenhle… 😀
A platí to i pro řidiče z povolání?
Ne, tam platí pracovně-právní předpisy, které to většinou neumožňují. Požívat alkohol v jakékoli míře v práci není dovoleno.
Presne, vetsinou v zapadni Evrope pro zamestnance ve vetsine oboru plati z hlediska pracovne-pravnich vztahu zadna tolerance alkoholu. Tedy I pro vetsinu kancelarskych profesi, protoze v nich je casto vyzadovana pripravenost ridit nebo v mnohych zemich je uz cesta do/z prace pod pracovne-pravni upravou, tedy si ji muzete dat do dani nebo vam na ni prispiva zamestnavatel.
Jistě, ale cokoliv způsobíte o to tvrdší trest přijde.
Být to v Praze tak je pod drogama.
Chudák jste Vy.
Ale dokážu pochopit, že s takto trapným příspěvkem jste pobavil dalších více než 120 lidí, kteří znají Ostravsko jen z mapy, a někteří neznají ani tu mapu.
…Napsal cyp to tady nikdy nebyl!
Včera dopoledne jsme udělali ve Vršovicích bezmála 5 minut s ešusem do Benešova kvůli kontrole cestující PČR a právě kvůli „foukání“ strojvedoucího.
Odkdy PČR kontroluje strojvedoucí?
Dráha ale nemá vůči policii nějakou imunitu. Prostě pokud pojme podezření, že strojvedoucí je pod parou, tak ho zkontrolujte. Nějaký problém? Pokud ano, je řada jediná: Nechlastejte během směny, ale tak minimálně osm hodin před směnou. A při velké kočovné raději zavolejte strojmistrovi, že máte například teplotu, průjem a pod. a na směnu vůbec nechoďte, ani kdyby měl kvůli tomu vlak nevyjet.
Je vidět, že telefon si poradil sám beze mne. Takže místo rady mám v příspěvku řadu a místo kocoviny mám kočovnou :-).
Ale smysl snad zůstal jasný…
A já se divil, proč jezdí poslední dobou vše tak často zpožděné. Kdyby to aspoň vzali v počáteční/koncové stanici a nerozvrtávali tím i ostatní provoz…
Mě se neptejte, já stál hned v prvních dveřích a čekal jsem jestli náhodou nedají fouknout i mě. 🤷🏼♂️ Ale evidentně asi kontrolovat můžou a radši bych ani nezkoušel to odmítnout.
Proč by nemohli? Dráha přeci není žádný stát ve státě s vlastními právními normami. A pokud by někdo z železničářů odmítl se podrobit testu zjišťujícího množství alkoholu v krvi na pokyn policie, bude to vše ještě horší. Naroste zpoždění, odřekne se vlak a podobné příjemné situace. Takhle to opravdu není žádoucí hrotit. Prostě pokud strojvedoucí odmítne poslechnout pokyn policie k testování, tak vlak nikam nepojede. A je to.
Mě dávali dýchnout také a říkali, že to je celorepubliková akce z rozkazu ředitele. Možná to byla rychlá reakce na ten incident v MSK.
PČR strojvedoucího kontrolovala podle zákona č 65/2017, Zákon o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek. Paragraf 19 – … vykonává činnost při níž by mohla ohrozit život, zdraví, majetek, …
Paragraf 21, kdo může provést orientační vyšetření na alkohol.
Na druhou stranu existují země, kde je těch 0,8 promile hranicí, která se ještě toleruje. Z toho vyplývá, že by to neměla být až taková nálož alkoholu, která ovlivní strojvedoucího natolik, že neví, co pak dělá. Takové stavy nastávají při podstatně vyšších hladinách alkoholu v krvi. Ne že bych chtěl omlouvat alkohol “za volantem”, nejsem příznivcem jakékoliv tolerance alkoholu při účasti na jakémkoliv provozu, ale tady mi to zavání spíše snahou zakrýt nějaký problém, který by se jinak hůře ospravedlňoval. Tak holt i malé množství alkoholu posloužilo jako záminka k vyhazovu a udělali z daného fíry exemplární případ. Navíc je… Číst vice »
Jaký jiný problém by se tím zakryl?
Třeba dotyčný strojvedoucí mohl zaskakovat ve svém volnu za někoho jiného, který měl větší problém.
Můžete mít pravdu, taky pamatuji jak strojmistr nemohl 3 hodiny sehnat odvoz firy, který nadýchal, na krevní testy. A testy vyšly čisté 😁 Byl to hold oblíbenec.
https://etsc.eu/issues/drink-driving/blood-alcohol-content-bac-drink-driving-limits-across-europe/
0,8 ve Spojeném Království (vyjma Skotska). Většinou ale profíkům tolerují daleko méně.
A k tomuhle:
a) „by to neměla být až taková nálož alkoholu, která ovlivní strojvedoucího natolik“
b) „nejsem příznivcem jakékoliv tolerance alkoholu při účasti na jakémkoliv provozu“
V tom si navzájem rozporujete, požadujete nulovou toleranci, ikdyž tvrdíte, že 0,8 promile by člověka nemělo ovlinit až tak? Proč teda tu nulu požadujete, když duležité je nebýt ovlivněn?
Toleranci 0,8 osobně nepochopím. Když mám tolik v žíle, tak se asi cítím na leccos, ale rozhodně ne na řízení jakéhokoliv dopravního prostředku. Ale uznávám, že jsem možná netypický případ, takový Čurda by 0,8 v krvi ani nepostřehl.
Bože, to je zase počteníčko.
Dělám v kanceláři a kdybych nadýchal, letím taky a to moje práce v podstatě nikoho neohrožuje. Je sice fajn, že vám 0,8 přijde málo, ale tady chlápek projel zastávku, takže se nedá říct, že by těch 0,8 dokázal ustát v pohodě. Myslím, že Č. Dráhy by byly blázni, kdyby ho tam nechaly, možná by to ani nebylo legální.
Kdyby si ho chtěly nechat, tak by šikovný právník něco vymyslel – přeřadit na neškodnou pozici (uklízeč), dávat mu dejchnout často. Ale proč?
Ve které zemi se toleruje vliv alkoholu v pracovní době? V Sovětském svazu, kde již dnes se mají líp než zítra?
a co home office?
Ani tam to z pohledu legislativy není nejlepší nápad. Kdybyste utrpěl zranění, třeba spadl ze schodů, tak to může být komplikující okolnost při odškodnění či uznání pracovního úrazu.
Z pohled soucasne legislative se to snad vyklada stejne jako v praci, pokud nemáte pruznou pracovni dobu. Tam by ale dokazovani preruseni prace atd bylo na vas. Zajimavajesi otazka by byla jak je to v nemocenske.
Třeba u nás, např. v gastronomii.
Policie má povětšině kalibrované a ověřené Drägery, takže krevního testu není třeba. Ve všech těch zemích, kde tolerují 0,8 (zbylo už jen Spojené Království a nějaké Balkány, všude jinde to utáhli na 0,5), to NEPLATÍ pro řidiče z povolání při výkonu práce.
Krev se dělá, když nesouhlasíš s výsledkem, nechceš dýchnout nebo nejsi schopný dýchnout ( nehoda, … ) .
Dragery jsou většinou 1x za rok kalibrovány .
No, upřímně, 0,8 je tak na „vybroušení smyslů“ 😀 Dokud nevypadne při otevření dveří lokomotivy s 4,5, je to OK 😀 Ale teď vážně. Proč sakra do té mašiny lezl? Pochybuju že to byl zbytkáč… Ale beztak ho vezme RJ nebo někdo jiný, lidí je nedostatek
Pokud ho vyhodili s tím že do výpovědi napsali hrubé porušení nebo alkohol tak ho ani do RJ nevezmou.
RJ jako firma není nic moc ale na tohle si dávají pozor. Samozřejmě u nějakého menšího nákladního soukromnika se chytne kde kdo.
Dotyčný se nechá zaměstnat na pár týdnů jako pomocná síla v kuchyni a další výpověď už bude „čistá“.
Nechápu jak může si vzít na triko přepravovat 50 cestujících
Když jezdil ještě rychlík z Prahy na Broumovsko (Dobrošov), projel nám tu jeden strojvedoucí zastávku Velké Poříčí. Zastavil nakonec pro výstup o něco dál na trati, ale co mě tenkrát zklamalo, tak to byla nedobrá nálada vlakvedoucí a strojvůdce, kteří ani „nekřikli“ že se omlouvají… Strojvůdce mi je v tomto případě líto, řešil bych to mírnějším postihem.
Pravidla jsou jasná, každý ví, do čeho jde. Chlast na mašinu prostě nepatří. Když už se napil, dalo se to zachránit tím, že se místo nástupu do služby omluví pro nevolnost. Nebyl by první.
0.8 promile po 20. hodině? To byl zbytkáč ze včerejška 🙂
Jojo, nastupoval dopoledne se čtyřkou v žíle.
Polanka nad odrou je zastávka na znamení.
Asi stará garda – jel pod parou 🚂 😉.
😀
To by se u žlutýho nestalo!
😄
To ne,protože v Polance nestojí 😉🤷♂️
Vidíte? Povolí se to vodákům a takhle to bude pokračovat!
Neměl zpoždění?
Třeba alespoň přibrzdil.
Pracovat pro národniho dopravce, tak bych asi chlastal taky….
Poraďte kde je to lepší. Abych věděl kam přestoupit…
AŽD?
Neberte to tak osobně…. Já mám někdy takové hloupé poznámky, které ne každý vždy pochopí….. Vlaky mám strašně moc rád (od dětství) a jezdím jako cestující prakticky denně….a už jsem na železnici zažil snad úplně všechno co se zažít dá…viděl i slyšel….. A možná i proto mám někdy pocit, že i když jsem ještě celkem mladý, už jsem dospěl do fáze, kdy si mohu občas trochu hnusně rejpnout…a druhý den ráno s ČD pojedu zase🙂👍….. Ať se Vám jako strojvedoucímu daří….
Nejspíš DB, ÖBB nebo SBB 😂
Toho ihned přijmou u nenárodního. Obvyklé.
Zastávka je na znamení, asi si nevšiml signalizace.
Velký, špatný..