Podle Babiše by byla škoda, kdyby firma Smartwings zkrachovala

Ministr dopravy Karel Havlíček (vpravo) a Andrej Babiš. Foto: Ministerstvo dopravyMinistr dopravy Karel Havlíček (vpravo) a Andrej Babiš. Foto: Ministerstvo dopravy

Možnou podporu státu pro společnost Smartwings nechává premiér Andrej Babiš (ANO) na místopředsedech kabinetu Karlu Havlíčkovi a Aleně Schillerové (oba

162 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Od lesa

Škoda je dobrého člověka, ne darmožroutů.

Jerry

A největší škoda by byla kdybys už šel do prdele andrei. Jeho kamaradickum teče do bot tak se koupi Smart Wings.

nicky

Pokud má Smartwings pohledávku za MAXy u Boeingu a potřebuje ihned cash, mohl by ručit tou pohledávkou. Na to ovšem stát nepotřebuje. Pokud ta pohledávka má nějakou hodnotu, stačí se obrátit na banku. Jinak je Smartwings prázdná skořápka, jejíž akcie nemají žádnou hodnotu.

Adam

Podle mě by to škoda nebyla,stejně jako by ve volbách vyhořelo ANO. Škoda je ČSA a nikoli SW, ale protože ČSA je už x let ve stádiu klinické smrti, nejedná se o žádnou škodu.

nicky

Ano je ve stavu klinické smrti a to i v době leteckého boomu co panoval posledních pár let. Co teprve v době krize.

boris

Škoda, jaká škoda, čí škoda? Mluvíme o miliardách pro Šimáněho, Vika & spol. nebo o prošustrovaných miliardách a tedy škodě státu? Škoda je pro daňové poplatníky platit miliardy na soukromé tryskáče a paláce Šimáněho, Vika & spol., ne když zkrachuje jejich byznys, to je kapitalizmus. Měli lépe plánovat a předvídat, přece za to, jak jsou milionkrát lepší, než zaměstnanci si sami platili miliardy, proto je přece nemůže nějaký virus rozházet! Nebo snad Babiš mluví o škodě jako o romantickém pojmu, kdy se dva rozejdou a je to škoda, zůstanou slzy, pláč a zlomená srdce? To ať si raději navštíví psychologa… Číst vice »

František

Když bude nejhůř mohou prodat nějakou tu Cessnu co mají každý jako auto.

Nicky

Tohle je těžký – vlastní to tvůj kámoš a Číňani – kámoše podržíš a Číňany také, protože chceš být znova premiér a na hradě je jejich kámoš a ten by ti to nezapomněl….

Dan

To je přesný!

R.L.m.

Hmmmm … Otázka: A jak by to stát řešil, pokud by byl řízen jako firma??? 🤔

Andrej

rent-seeking situácia, kde sa firmy budú biť o dotácie z rúk daňových poplatníkov. Tie spriaznené so súčasnou vládnou suitou a tie, ktoré vynaložia dostatok úsilia, energie a financií na lobing a korupciu ju jú dostanú, ostatné nie. Smartwings má z tohto pohľadu jednu z najlepších pozícií. Českí majitelia sú napojení na premiéra a vládu, čínski na prezidenta a hrad, a ochota lobovať, kampaňovať, vyplakávať a korumpovať je extrémne vysoká. Nenechávajú nič na náhode, dokonca aj masívne mínusjú na takom okrajovom servere ako tento. Ale zachraňovať ich z našich peňazí je absurdné. 50% patrí Číňanom, ktorí celú krízu spôsobili. A českí… Číst vice »

Masagin

Generalni reditel Vik: „mame 2.5 tisice zamestnancu, kteri skonci na pracaku“
Andrej Babis: „Je tam 3000 zaměstnanců.“
Ucetni zaverka Smartwings (2018): 1358 zamestnancu

Je zajimavy, jak v krizovych casech Smartwings zamestnanecky roste. 😉

František

Neroste, správně je 1358. Ta velká čísla jsou v sezoně, dohodáři na dobu určitou. stevardi a piloti.

Luska

Lidi, které pravidelně posílají na podporu na pracák a které letos ani nevzali… Stát platí těm lidem podporu každý rok, aby ta firma ušetřila na mzdách.

rtep

Takto nějak Bureš zaokrouhluje i své dotace….

nicky

Řekl bych, že teď se to pár let bude pohybovat maximálně do tisícovky. Pokud vůbec. Takže záchrana jednoho pracovního místa vyjde stát na cca 2.5 mio.

boris

Ano! zachraňujte zaměstnance, miliardáři se o sebe umí postarat sami, ti na podporu v nez. nebo sociální dávky nedosáhnou z úplně jiného důvodu, než zaměstnanci. Zachraňujte zaměstnance z daní miliardářů, ANO MILIARDÁŘSKÉ KORONA DAŇI!

kanafasik

Je to takový alternativní sociální ústav. 🙂 zajímavé, že kdykoliv se redukoval počet letadel přišla ihned redukce počtu zaměstnanců. V ČSA už skočila YBA, a další stroje. Ale propouštět se nezačalo. Ticho po pěšině, i s výhledem jak bude letecká doprava minimálně dva roky, ne-li víc, vypadat. Jen došlo ke snížení platu. a zvolila se vyčkávavcí taktika.Protože až k propouštění dojde, jako že dojde, tak se odstupné bude vyplácet pak podle čeho 🙂 je to jen ojebávka se zaměstnanci, kterými se Vik a Šimáně tak rádi poslední dobou zaštitují. Prý mají krizový scénář a jednají podle něj, ale ten je… Číst vice »

boris

Správně, je to ojebávačka, jak píšete. Odstupné se počítá z posledního platu….

František

A prvně v životě je slyšet vedení, že jim jde o blaho zaměstnanců a jejich místa. Jurán a ostatní vedení, ředitelé razili heslo, pro tebe je čest pracovat pro TVS a když se ti to nelíbí jdi pracovat k ČSA, na bráně stojí zástupy lidí. Dle info z centra, nyní by mělo dojít k radikálnímu snížení platů, zrušení benefitů, příspěvku na důchody a stravenek, které dali zaměstnancům po 20 letech na trhu v lednu 2019 a to jenom díky spojení ČSA a jejich zaměstnanců s SWG.

boris

To je takový folklór, že když kapitalistovi jde o peníze, zaštiťuje se zodpovědností za zaměstnance, když jde ale o zaměstnance, vyhodí je na hodinu, protože firma… NE SOCIALISMU PRO KAPITALISTY!

Laik

Je to tunel na peníze našich lidí.

František

Pokud se nezaangažují i Číňani, tak záruky státu za SWG je tunel největšího kalibru. Každý ví, že letecká doprava bude stagnovat minimálně 3 roky a to budou každý rok za pomoci státu do SWG nalejvány peníze. Pochybuji, že by Vik s Juránem nebo Šimáně se Šmejkalem, v případě krachu SWG, museli jít na pracák.

nicky

No tak majitelé žádné sociálky nejsou. Tunel na naše prachy to je, ale jenom proto aby naši lidi mohli létat. ANO už je líp.

František

Já myslím, že by si zde naši lidé měli minimálně na dva roky odpustit zahraniční dovolené a podpořit služby restaurace , ubytování zde a ne vyvážet peníze do Chorvatska a k arabášům, Egypt, Tunis. Tím by pro tuto zemi něco udělali.

Petr

A kde budou Ti lidé u nás bydlet? Pod širákem? Přestanou se na povel tvořit sinice? Nemyslím si.

František

Ubytovacích kapacit je dostatek a bazény jsou dnes v podstatě v každém bývalém okresním městě a spousta lidí nebude mít ani na tu domácí dovolenou.

Nekdo

cywe, on jako fakt někdo normální kromě sedláků jako Vy na dovolené touží sedět u bazénu a klopit škopky v ól-inklusíf? já chci něco vidět – hory, města, památky, muzea, a klidně i to moře, ale tak zhruba na jeden den mezi něčím zajímavým. takže laskavě neextrapolujte své omezené představy o dovolené na ostatní lidi…

ušatá

Jenže kvůli těm, co museli na lyžovačku a vám s podobnými názory, co musí za každou cenu někam, i když je to riziko, máme dne s vysoké ekonomické škody, protože kdyby se vzal rozum do hlavy zavčas, nemuseli jsme tu mít onemocnění prakticky žádné. Takže co musíme mít hlavně, je méně sobců a bezohledných, lidí uvažujících a navíc co nejvíce vzdělaných – tedy opravdu – nejen za docházku atd.

ušatá

Já myslím, že má doma každý vanu, takže bez problému.

xyz

Perličkou je, že sám Babiš jiným svým prohlášením lidem doporučuje, aby služeb této společnosti nevyužívali, viz jeho slova o tom, aby lidé trávili své dovolené na českém území (coby „projevem podpory českým provozovatelům turistických zařízení). 🙂

náhodný kolemjdoucí

Stav Nickyho komenáře dole: +78 -84
Odkdy se tu v diskusi angažuje 162 lidí najednou?

Honza D.

Od té doby co se probírá pro jisté lidi citlivější téma.

nicky

Mně ty mínusy v žádném případě nevadí, jen ukazují že rozpočet na PR se ve Smartwings krátit na rozdíl od platů zaměstnanců určitě nebude.

Jirka B.

Já se vždycky musím smát, jak se někde objeví argument „zdražili by dovolené“. To mi jako chce někdo říct, že díky krachu SW zdraží v DE, nebo AT zájezdy? Asi těžko, že? Tam zdraží proto, že se třeba zdraží letecká přeprava jako celek, ale krach SWG na to nebude mít žádný vliv. No a pokud v ČR koupákům zdraží dovolené, tak potom to bude jen o lidech, zda se jim vyplatí letět z PRG s nějakým „nenažrancem“ za 35 tis., nebo z DE/AT za třeba 25 tis./osoba. A „národní dopravce“ vlastněný ze 49% čínským státem by měl pomoc předně dostat… Číst vice »

nicky

Osobně znám z okolí spoustu lidí, co na dovolené s CK létají cíleně ze zahraničí. Protože se jim to finančně vyplatí. A to do stejných hotelů které nabízí česká CK s českým dopravcem.

Laik

Není krásné když premiér má starost o cenu dovolené pro lidi?
No jo no, jsou to voliči…..

Nekdo

tak většina voličů za koblížek nemůže letět ze zahraniční agenturou – hrůza, jet někam na letiště do Mnichova a ještě tam mluvit s delegátkou, nebo nedejbože si dovolenou zorganizovat sami bez agentury…

ušatá

Letecká doprava patří k nejškodlivějším dopravním systémům, takže konečně šance, aby to prořídlo a aby se náklady této dopravy počítaly do nákladů na cesty, tedy i do letenek. Stejně tak jako hluk, emise, snížené sazby z paliv apod. Čím méně letecké dopravy, tím lépe.

nicky

Myslím, že už to prořídlo a na můj vkus až moc.

rtep

Naprostý souhlas.

Jirka B.

Jakákoliv forma dopravy je zátěží pro životní prostředí. A možná vás to překvapí, ale veškeré náklady jsou již dnes započteny v cenách letenek, a to včetně všelijakých ekopoplatků a daní v různých státech.

rtep

Ty náklady budou započteny až ve chvíli, kdy nebude existovat daňové zvýhodnění leteckých paliv. To je zásadní a aktuálně je tedy letecká doprava extrémně zvýhodňována oproti jiným způsobům dopravy.

Vít Jůza

To neangažování se Babiše je fakt originální.

boris

Ano, je zcela nestranný a má vyvinuté sociální cítění nikoliv k lidem, ale k firmám kámošů.

marttfo

Jak jste to udělali, že jste téměř všichni v tady v té diskuzi schytali tolik mínusových komentářů?

Erik

Asi dostali povinne z home officu minusovat tyto stranky.. je to az zarazejici, kdy komentare jsem +40/-3 a pak „najednou“ ve vecernich hodinach se to nahodou obrati na +50/-60. Jiz jsem na to upozornoval u predchoziho clanku. Dost to smrdi najezdem..zaplacenym!

Petr

Souhlasím, že jsou to evidentně zoufalci od Shitwings. Ale zaplacení? Neblbněte. Shitwings neplatí ani to, co ze zákona musí (kompenzace za zpoždění apod.). Spíš se jim podařilo přesvědčit některé zaměstnance, že když bude státní pomoc, nebude vyhazov.

nicky

Tak to těm zaměstnancům asi lhali…protože vyhazov bude tak jako tak minimálně 20%.

Honza D.

To je jednoduché, Burešboys objevili o čem se tady píše a velký guru Mára rozdal noty na noční šichtu. 😆😆😆
Také jsem si všiml jevu který popisujete.👍

xyz

Já vám vůbec nevím. Navíc takto přes noc. 🙂 Ještě pozdě večer jsem měl u svého komenáře (o „nepředražování“) cca 25 plusů a jenom jeden mínus. Teď to je 30 plusů a 25 mínusů. 🙂

boris

To jsou Šimáněho trolové, za šesták prodají svou duši.

Peet

A stejně je nakonec vyhodí…..

rtep

Tomu estébackému agentovi by měl někdy někdo vysvětlit, že ač by si to on opravdu moc přál, zatím tu vládnou ti jeho komouši jen částečně a ani jeho stát, řízený jako farma (nebo co to blekotal) to nezachrání. Zatím ještě je tu tržní hospodářství a není sebemenší důvod zachraňovat neschopné firmy.

R.A.

Tady ale někdo krásně papouškuje Moravce, tak až budeš zase lemtat dvanáctu při poledním obědě, tak si zkus přelouskat, nějakou výroční, zprávu či zkus tu firmu trochu pogoooglit. Úplně nevím čím se živíš rtep, ale věz, že zrovna byznys jako aerolinky je tvrdý oříšek (malá marže, astronomické vstupy, potřebuješ velké obraty, strašná konkurence, a jak vidis i spousta nepředvídatelných okolností). Takže Ti můžu rict, že dlouhodbě fungující nevládní aerolinka a zaroven neschopná firma je protimluv.

Jeslti mas chut trochu si proklikej link nize a prekvapí te kolik subjektu to zkouselo a kolik melo jepici zivot.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_defunct_airlines_of_Europe

rtep

1) Netykáme si. Tykají si jen soudruzi.
2) Moravec byl jeden z mnoha českých kolaborantů, jeho názory mne nezajímají.
3) Neexistuje schopná firma. která by v jakékoli krizi potřebovala pomoc státu nebo dotace.
4) Pokud někomu jakýkoli byznys připadá být tvrdým příškem, tak pouze pro vlastní neschopnost.

Honza D.

Závidím vám to černobílé vidění světa okolo. Přiznám se, že mně se krize (zatím) dotkla jen částečně, ale nevím jak to bude vypadat za čtvrt roku. Ale co mají dělat ti, jejichž byznys je ve službách jako třeba ubytování nebo stravování? Ze dne na den přišli o příjmy a pokud má nejsou v oblasti s velkými maržemi, je to podnikání víceméně z ruky do huby a největší bonus takové činnosti je nezávislost. To je ovšem některým trnem v oku, že.

rtep

K tomu bodu 3 – v podstatě jsem měl na mysli velké firmy, tedy velké fabriky, letecké společnosti, velké dopravce, velké agrofirmy. U malých firem je to samozřejmě o dost jiné, ty nemají (narozdíl od těch velkých) opravdu možnost mít takovou rezervu, aby v pohodě překonaly současnou situaci. Pokud ale třeba zmíněná letecká firma nemá dost peněz na překonání současné situace, tak je to opravdu jen a jen vlastní neschopnost. Prostě tu firmu řídili, asi jako Babiš řídí stát – tedy v době růstu nevytvářeli žádné rezervy, naopak vytvářeli dluhy. Napsal jsem tento bod tedy asi moc černobíle, omlouvám se.… Číst vice »

boris

Firma Máma&Táta není byznys, to jsou živnostníci podobně jako zaměstnanci na dohodě.. Tady se mluví o firmách a akciovkách, co točí miliardy, to je jiná liga.

boris

Kdo to tu pláče? To je vzlyk jako Švejk v kostele! Život je tvrdej, s nikým se nes… nebo snad už žiješ v komunizmu? Tak to máš dobrý, ostatní mají akorát exekuce a platby na OZE tunely, takový raný kapitalismu.

Lina

Majitel už jim loni půjčil 700 milionu když byli před krachem a rád by je vytáhnu zpátky i s úrokem. Proto chtějí půjčit miliardy i když mají škody jen za pár set milionů. Je dost možné že vážně zkrachujou i když se stát zaručí, tak proč z toho nevypumpovat maximum, když ve finále za vše ručí a zaplatí stát. Kdyby aspoň řekli jaký mají plán, jak a na co peníze použiji , jak mají v plánu půjčku vrátit s ohledem na to že jejich zisky nejsou miliardy ročně a další otázky kolem. Ne jen tvrdit že státy okolo půjčují aerolinkam… Číst vice »

nicky

Ten krach je téměř jistý. Hlavní vlna bankrotů aerolinek přijde na přelomu roku.

kanafasik

na tom svém fb tvrdí, že postupují podle krizového plánu, který mají, ale je to „bohužel“ intenrní dokument :))

boris

Ten plán je přece jasný: vyjebat se zaměstnanci a státem a vyvést z firmy domů maximum. Šimáně a Vik na sociálních dávkách nebudou, na tom teď pracují v rámci krizového plánu, který zjednodušeně je: všechny ojebat!

mgr.pavel

Pořád by to byla menší škoda, než tam nalít státní miliardy dnes, a za rok stát před dilematem „je škoda to nechat i tak krachnout, nebo je škoda tam nalít další miliardy?“.

nicky

To je ta takzvaná salámová metoda. Ale daňový poplatník lépe skousne každý rok pár miliard….než vše najednou.

Vlastimil Kocurek

Obávám se, že jim je úplně jedno, co daňový poplatník zkousne.

Vlastimil Kocurek

To vše už prakticky mají domluveno, budou dostávat každý rok. Akorát si z lidí dělají srandu.

kanafasik

. „Oni přepraví za rok myslím miliony našich lidí do zahraničí. Je otázka, kdyby tu nebyli, co bude na trhu, jestli tady bude nějaká konkurence, nebo přijde někdo, kdo to zneužije a potom se dovolené pro naše lidi předraží,“ podotkl premiér.. Uvědomujem si ten premiér, že nadlouho je s dovolenkama v masové podobě konec? Že se vše změnilo a rozhodně po otevření hranic se ten „vlak, který zastavil“ nerozjede po stejných kolejích a stejnou rychlostí? Že rozhodně nezůstane zachováno 2500 pracovních míst u swg, že pokud to má zkusit přežít, rozhodně tu nezůstane komplet počet letadel. Napříč světem, v tomto… Číst vice »

Nicky

Já myslím že je to záměr, že Smartwings neukazují žádný restrukturalizační plán, protože by se ukázalo, že začne propouštění a redukce linek i letadel a oni by tak přišli o argumenty pro státní podporu.

Vlastimil Kocurek

Tak to je možné, ale myslím, že je přeceňujete, že žádný plán nemají, prostě čekají na ten převod peněz, a pak převod nezanedbatelné části na svá soukromá konta, a až pak budou schopni něco dělat. Tady je rozhodnuto. Není to tak složité.

Dalibor

miliony? to jako víc než 10% obyvatel lítá každoročně se SW??? to se mi zdá poněkud mnoho, Antone Pavloviči

pája

Takže citace ze stranického deníku Kobliháře ohledně situce okolo Hertzu: Jak uvedla agentura Bloomberg, osud společnosti je v rukou dvou jejích hlavních věřitelů, Deutsche Bank a banky Barclays. Banky se do té doby musí rozhodnout, zda autopůjčovně povolí, aby se pokusila získat peníze prodejem velké části své flotily, nebo ji nechají zkrachovat. Analytici tvrdí, že pro to, aby společnost přežila, bude potřebovat dohodu s bankovními věřiteli a možná i hotovostní infuzi od akcionáře Carla Icahna, který drží téměř 40 procent všech akcií.

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/autopujcovna-hertz-koronavirus-bankrot.A200513_095415_eko-zahranicni_div

Situace okolo Smartů: Státe naval prachy ať může Šimáně dál dojit.

kanafasik

takhle to ale tady vždycky PéZetkoví weltmani dělali, ne? Specifický trh přeci…

Honza D.

Bohužel to dostanou i když naoko o tom Bureš nebude rozhodovat. Dvojministr z nábřeží a vosková nádhera přechodně ze Salvátorské to zcela nezávisle zajistí. Jen bych byl rád, když už do toho vláda nasype peníze daňových poplatníků, aby to bylo transparentní, aby bylo jasné kam ty prachy jdou, jak bude SWG šetřit, jak vypadá jejich poslední účetní uzávěrka…. Apropo, víte, že pokud se do nich neleje 2,5 G, že to vychází na cca 2500 Korun českých na hlavu včetně nemluvňat? Chcete vědět jak s tím naloží nebo je vám to jedno? V druhém případě bych se hlásil jako příjemce dotace.… Číst vice »

boris

Také chci „záchranou“ dotacim, státu firmu prodám jen za 500mega, to je levný ne?

DPH

Stejně to dostanou, ikdyž tady nicky jako Nicky, Nowyryta apod budou pořád dokola plácat o Ryanu, Wizzu a další blbosti. Ale když je to baví, proč ne 🙂

gaston

K uvedeným nickům přihoďte nejméně deset dalších 🙂 Ale když HO to baví, proč ne? 🙂

Pavel Vostrý

Přidávám se k protiváze, „Nowyryta“ je silná diskusní palba 🙂

Petr Noworyta

Vazeny pane, zadne blbosti neplacam. Nejprve si radeji nastudujte neco z ekonomie, nejlepe jak to funguje v leteckych spolecnostech. A pak si pro jistotu dejte par facek.
Chapu ze se budete divit az zde Ryanair, Wizzair a dalsi letecke spolecnosti zabazuji sva letadla, navysi frekvence a rozjedou z Prahy velmi uspesny business. A koncovy zakaznik na tom jen vydela. Levnejsi letenky, lepsi servis, lety nacas. To neokecate

RHood

Hertz blízko bankrotu, vyjádření společnosti.
Právě prodej přebytečné flotily je jedním z kroků, které by Hertz chtěl provést na svou záchranu. Kromě toho plánuje propustit zaměstnance, snížit kapitálové výdaje a zrušit nové objednávky. Společnost věří, že by takto mohla ušetřit zhruba 2,5 miliardy dolarů ročně.

xyz

I když jsem proti podpoře Smart Wings, ale na druhou stranu chápu rozdíl v tom, že auta se při takovéto krizi rozprodávají snadněji než letadla.

RHood

To byl jenom příklad informačního přístupu firmy, která je rovněž ve finančních potížích a transparentně informuje jak se bude snažit čelit této skutečnosti.

Nicky

Smartwings nemohou žádná letadla prodat protože žádná nevlastní. Mají pouze jedno a to už je zastavené jako záruka za úvěr.

RHood

Opětovně opakuji, že to byl příklad ke komunikaci a ne příklad po obsahové stránce. Kulhan, kde jste, už mě zařadili mezi lidi, kteří si nedokážou otevřít letecký rejstřík.

Klara

Ano, máte pravdu, SW žádné nevlastní. Nutno ale podotknout, že to jediné letadlo v majetku, které je v zástavě, je registrováno pod ČSA, nikoliv SW. Nazývejte věci, alespoň pravými jmény 🤔

nicky

Pokud jsem uváděl Smartwings, měl jsem na mysli celou skupinu, tedy včetně ČSA. Pokud to nebylo správně pochopeno, omlouvám se.

boris

Vždyť je mají skoro všechny na lízíng, majetek nula nuic, závazky kam dohlédneš…

tom

Milé koblihy.
Bureše volí a stojí za ním a) bezcharakterní svině
b) bezskrupulózní prospěcháři
c)momentálně zaostalí
Kampak zařadíte sami sebe?

boris

Dobře jsi to popsal, co jsem poznal ANOnisty, je to banda sociopatů a kariéristických grázlů, výkvět společnosti.

sirob

No vy jste hlavička, Tomio vás jistě pochválí

Petr Nick

Lidí mají zase kecy.. slovy prime minister-a

Asi zdravější by byla klasická fúze, zájemci by asi byli ( mimo Havlíčka )

boris

Ať zfůzuje třeba s medůzou, hlavně mu nedávat prachy!

Petr Noworyta

Nejvyssi cas aby se v Praze na charterech objevil Ryanair s Wizzairem svymi bazovanymi letadly. Tyto dve spolecnosti plnohodnotne nahradi vypadek kapacity. Plusem je modernejsi flotila, lepsi produkt pro cestujici, vyhodnejsi ceny a lety nacas. A nestane se vam ze by vam tyto letecke spolecnosti ztratily zavazadlo

Apex

Vážený pane, kdy už pochopíte, ze RYR ani WIZZ žádné chartery nedělají. Vy nechápete základní principy fungování těchto společností. A lepší produkt? To snad ne…

Petr Noworyta

Bohuzel nemate pravdu. Pokud cestovni kancelare oslovi tyto letecke spolecnosti ohledne smlouvy na charterove lety na celou sezonu, tak neni jediny duvod aby to Ryanair ci Wizzair neprijmul. Vzdyt to jsou pro ne jiste penize a nemusi nic resit, protoze cestovni kancelar si od nich pronajme celou kapacitu letadla. Navic letadel ted bude mraky. Je videt ze ekonomice leteckych spolecnosti moc nerozumite. Zkuste si o tom neco precist a pak se poustejte do diskuzi

Nicky

Cestovní kanceláře naskakují na PR kampaň Smartwings, protože doufají, že když stát pomůže Smartwings tak bude precedent a pomůže i cestovním kancelářím.

kulhán

SWG slíbilo za lobování cestovkám slevu.

kulhán

Ne že Apex nemá pravdu, on záměrně lže.

kulhán

Apex: proč lžete??? V Katowicích měl vloni třeba Ryan víc letadel na chartery než na pravidelky.
Wroclav taky létala chartery a jiné báze. A to mám přehled jen o bazích kde jsem se mihnul.
Ryan i Wizz létají chartery, létají vše, tečka.

pája

Jojo, byla by to škoda pro Šimáněho, Vika a další zúčastněné. Ostatní by na tom jedině vydělali.

Petr Novotný

Majitel SW si může vzít úvěr a zadotovat svůj aeroklub sám… To však nechce udělat, protože by tratil a taky platil za číňany. Jejich peníze mu nesmrděli, když se s nima sčuchnul do holportu. Teď bude plakat a obcházet podobného vydřiducha ve vládě jako je on sám…

tom

Podle mě by nebyla škoda, kdyby Babiš zkrachoval

Petr Novotný

Asi tak…

RHood

Ano tohle je vizitka našeho státu. „Rozhoduje“ o 1,5 až 2,5 Mld ze státní kasy a řekne, cituji „Oni přepraví za rok myslím miliony našich lidí do zahraničí…………..“ Takže ani neví, nebo nemá informaci o struktuře klientu SWG. Hrozba zdražení dovolených. A kdo asi zaplatí ten úrok z poskytnutého úvěru ? Zaplátí ho na své náklady SWG ? Zaplatí ho stát ? Zaplatí ho majitelé cestovních kanceláří ? Zaplatí ho klienti, nikdo jiný. 2,5 Mld na 5 let za úrok 0,8% je cca 42 Mio měsíčně dalších nákladů pro SWG.

R.A.

No pokud stát poskytne nějakou garanci, tak to neznamená,že bude platit úrok. No zaplatí ho samozřejmě klienti, to je zákon padajícího hovna. Myslíš, že když si leješ v nově opravený hospodě pivo do volátka, že neplatíš i úroky bance za úvěr na rekonstrukci?

Když se ti jedná tak vizitku našeho státu, tak snad raději přispěješ na náklady české firmě, než maďarovi či Irovi. Bo oni si budou taky, muset půjčit, a taky tě pak o to budou chtít odřít neboj.

Nicky

Smartwings je černá díra, která se držela sotva nad vodou i době ekonomického boomu. Délka přežití bude u nich tak dlouhá jak dlouho tam bude stát pumpovat peníze (ať už garance, půjčky, vklady, kapitálový vstup). Majitelé už to dávno vědí, proto se finančně angažovat nehodlají. Jak by asi Smartwings chtěly vydělávat, není a ještě hodně dlouho nebude na čem a lowcosty je převálcují.

R.A.

Ty jsi mi expert …. z dvou pronajatých letadel od vladní letky se dostanes na provoz cca 35 strojů, tak že se celé dekády sotva držíš nad vodou. Zbytek už komentovat uplně nebudu, protože to bych Ti musel prozradit, že oni právě jsou to lowcosti, co to ve střední Evropě válcují, proto si mohli koupit CSA. A že pravě dneska, už se nějak ta hranice mezi lowcostem a národním dopravcem, co se koncových služeb zákazníkovi týká smazává. Teď, už jde o navazující lety, o dalkovou flotilu …. ale díky revoluci lowcostů (Ryair, Easy, atd.) v cenách letenek musí i taková… Číst vice »

Nekdo

Nevlastni porad ani jedine letadlo. Takze ani nemaji co prodat nebo cim rucit za uver…

nicky

Oni nevlastní vůbec nic, ani hangáry, ani budovu kde sídlí, prostě prázdná skořápka s dluhy.

dizgrafyq

Ano, už si to živě představuji, jak Havlíček spolu s anglofobní kadeřnicí budou nezávisle, sebevědomě a kvalifikovaně rozhodovat o miliardách pro neBurešovy kamarády…

Kubrt

Já furt nevím, kdo jsou to ti Babisovi naši lidi. Jsem to i já? Ja nechciii…

Dalibor

Já teda Babišův člověk nejsu.

boris

Naši lidi jsou lidi, kteří mu patří a to jsou všichni ti podržtašky a koblihy. O sobě mluví v plurálu nebo mluví o své rodinné dynastii, to JIM patří svět i s těmi lidmi, jsou to vlastně takoví poddaní daňoví poplatníci, co odvádí desátek šéfovi.

xyz

„Oni přepraví za rok myslím miliony našich lidí do zahraničí. Je otázka, kdyby tu nebyli, co bude na trhu, jestli tady bude nějaká konkurence, nebo přijde někdo, kdo to zneužije a potom se dovolené pro naše lidi předraží,““
Předražení nemusí se rovnat zneužití. Vyšší cena (nechci používat slovo „předražení“) = cena, do které dopravci (v dané situaci možná kteříkoliv) zahrnou i vyšší % rizika, že se např. epidemie vrátí a budou muset se podle toho následně zařizovat včetně rušení nasmlouvaných kontraktů.

Mimochodem, ti zahraniční letečtí dopravci nyní mají úplně stejné problémy.

kanafasik

šaráda pokračuje… To je zkušenej kamuflážník.

dizgrafyq

Je to nestvůra ten člověk. On je úplně z jinýho světa.

svojsin

kanafasik, dizgrafyk. Bohužel mu to ale neuvěřitelné množství lidí žere i s navijákem.

...

Tak ať ho koupí Agrofert. Daně se neplatí proto, aby se z nich zachraňovaly neschopné aerolinky.

ene bene

To je nápad! Předat to agrofertu a až potom do toho začít cpát dotace! To by dávalo smysl…!

náhodný kolemjdoucí

Výborně, mohli by po slušovických charterovývh aerolinkách převzít značku Air Moravia 😀

Nekdo

To je ale nuda. Nebyl by lepsi AeroFert? 🙂

Dan

Nebyla by to škoda. Ale už je zřejmě rozhodnuto.

Nicky

Smartwings spustily docela drahou PR kampaň, ale odpovědi na zásadní otázky od nich nezazněly: 1) Mají hotový restrukturalizační plán? Kdy ho zveřejní? Bude redukce flotily a propouštění zaměstnanců? 2) Jak se na záchraně firmy budou podílet přímo její majitelé? Tedy čeští miliardáři a čínská investiční společnost. Nejsou to žádné sociálky. 3) Čím hodlají za úvěry ručit, když jejich akcie nemají žádnou hodnotu a firma nic nevlastní? 4) Jakým způsobem hodlají nadále podnikat a vytvářet zisky aby měli z čeho splácet úvěry? 5) Mají plán „B“ pokud bude krize dlouhodobá? Nebo budou potřebovat od státu další peníze? 6) Je pravda, že… Číst vice »

Jenda

Takových logických a rozumných otázek. Vy to schytáte, až sektě začne směna 😀

Nicky

Já už se ptal na tom jejich facebooku, ale odpovědi jsem se stejně nedověděl. Prý mají krizový plán a ten je interní bylo jediné co jsem z nich dostal. Přijde mi to dost málo na to že chtějí garance 2,5 mld.

RAF

Ty otázky jsou správné nicméně obavam se že odpovědi na ně široké veřejnosti sdělovat nebudou. Upřímně by to asi neudělala žádná firma.

Nicky

Jsou to veřejné prostředky, měly by podléhat veřejné kontrole. a mělo by to zajímat minimálně novináře.

boris

1. Krizový plán: všechny ojebat, napakovat se a položit to. 2. Majitelé se budou podílet dodáním know-how. 3. Za úvěry bude ručit stát, tj. TY OVČANE, na což si vzpomeň, až ti zase zvednou daně, protože protože… 4. Zisk pro majitele si vyplatíme na mimořádné dividendě 5. Peníze od státu bereme vždy, budeme se vykrucovat a protahovat to , dokud se nezavře kohout státních peněz. 6. To se ví, proto jsme pořád na min. zisku, ale Šimáně a Vik spol. má ulité miliardy. 7. Riziko na straně majitelů je, že nevydělají na krachu miliardy, ale jen to, co už si… Číst vice »

Petr Šimral

Já bych ještě přidal:

Kolik tato firma zaplatila tomuto státu na daních v období hojnosti?

Nicky

Já pořád doufám, že to dostane na stůl nějaký ekonom a zatrhne to hned v počátku, ještě něž se do té černé díry nalejí miliardy.

RAF

To lze dohledat v účetních uzaverkach

Nicky

Poslední účetní uzávěrka jaksi není (tedy minimálně veřejně přístupná) přestože je to povinnost.

Jan Sůra

Povinnost je to do 31.12.2020

RHood

Ano, toto je jeden nešvar. který tady přežívá a ochraňuje informačně spol. před novináři a lůzou. Obvykle audity končí někdy na přelomu dubna, května, ale na soud zasíláme až, nejlépe 31.12. a to ještě v takové kvalitě aby nebylo vše vidět.

Gale

Finančnímu úřadu odevzdáváme totéž k poslednímu březnu, resp. červnu a kvalita minimálně čitelná je zcela nezbytná. Inu tak uvidíme jestli ty FÚ budou publikačně rychlejší..

Jan Sůra

Finanční úřady to nezveřejňují, musí to zaslat firma příslušnému obchodnímu soudu.

Gale

Jj, vím, ale mám pocit, že nějaká nedávná novela Danového řádu (?) tuto povinnost měla přenést z firem na správce daně. Vůbec však netuším jak dopadla..

Nicky

Nevím co je na tom pravdy, ale prý už loni musel Šimáně sanovat 700 mio ze svého jako půjčku (vklad) do firmy. Prý to bylo v době uzemnění MAXů a čínský spolumajitel se odmítl angažovat.

Mišin

Ne – rejstříkovému soudu – tím je příslušný krajský soud podle sídla společnosti.

Mišin

Ne – protože 90/2012 Sb.
1.Řádnou účetní závěrku projedná valná hromada nejpozději do 6 měsíců od posledního dne předcházejícího účetního období. 90/2012 Sb.
2. 563/1991 Sb. § 21a – Způsoby zveřejňování – zjednodušeně – do 30 dnů od schválení orgánem spol. – t.j. valnou hromadou
3. pokud je účetní období společnosti kalendářní rok t.j. 1.1.-31.12. pak je to 30.června
4. pokud účetní jednotka uplatňuje hospodářský rok např. 1.4.-31.3. pak je to 30.září apod.

Mišin

oprava: ad3. do 31.7., ad4. do 31.10.

Ted

Neznám žádnou PR kampaň kde by zadavatel odpovídal na nepříjemné otázky.

Nicky

Já zase neznám stát, který by sanoval aerolinky bez restrukturalizačního plánu.

Ted

Ono je to totiž obráceně. I v USA kde nasypou amici mraky peněz do aerolinek nezveřejnila žádná aerolinka restrukturalizační plán dopředu. To udělal stát, který řekl za jakých podmínek jim dá peníze. A bylo na aerolinkach zda přijmou nebo ne. Dnes Havlíček řekl, že čeká na souhlas z EU a pak předpokládám že též zveřejní podmínky za kterých do toho půjde. A bude na akcionářich SW zda do toho půjdou. V USA s tím souhlasilo všech 5 aerolinek.

Nicky

V Evropě je to trochu jinak. Aerolinky tady nejsou tak důležité. Já myslím, že by pomoc měla být podmíněna minimálně navýšením základního jmění ze strany akcionářů ve stejné výši. Jinak je to dárek.

boris

Správně, žádné kecy Šimáněho, ale „show me the money!“. Ať dá prachy na dřevo ze svého.

R.A.

Je to souboj s větrnými mlýny …. stejně zabedněnci typu Babiš=satan a miliardáři by se měli věšet nepřesvědčí ani pravda ani logika. Ideálně nám tady moudra o tom, jak by se mělo dávat, nebo nedávat z našich daní hustí OSVČ, který roky ochcávalo odvody a teď dostalo 15k + 20k a na 80% ošetřovného a někde z klidu chaty sleduji cvkot na netu či jede nějaký melouch. Samo takový tu není každý zbylý jsou klasický trolové a hateři, který melou furt ty kydy dokola. Ale Nicky je vyjímka svoji poctivou porci Hatu, nám tu servíruje zaobalenou rádoby fundovanými otázkami. Já… Číst vice »

Butrusik

Fascinace omíláním nepoctivosti OSVČ nepřestává. Soudíte podle sebe nebo je to závist nebo něco jiného? Stokrát omílané tvrzení založené na kdovíčem se mezi lidem snadno stane pravdou, že.

R.A.

Mě v tom příspěvku nešlo primárně o nějakou nepoctivost OSVČ a podnikatelů obecně. Nešlo ani o ně samotné Přece každý ví, že když někdo kdo si může dát naftu do nákladů, ale jede na chatu, tak tu účtenku zmuchlá. Nikdo nekupuje auto na firmu bez DPH, aby jím pak jezdila jeho manželka / milenka / synátor. V ČR nejsou subjekty, co hospodaří každý rok s pěknou účetní nulou. Neexistuje, že by kuchař dostával minimální mzdu a zbytek na ruku. Tyhle věci u nás nikdo nedělá, ale pak jsou tu Ti druzí… Mně nějakým nepochopitelným způsobem se firma Smartwings stala těmi… Číst vice »

Nekdo

Cywe, dobŕe to neAgent StB hraje. Dávno se na golfu domluvil s kámošema, že jim pŕihraje miliardy do kejich aeroklubu. Ale kvuli voličům hraje tohle divadýlko a “nechá rozhodnout“ nekoho jinuho. Kdyz to volici sepsujou, tak toho paňáce sestřelí a sám shrábne politické body, jak to zachránil. Pamatujete na kauzu eshopu na mýto?

ene bene

Tak to by to měl rozhodnout někdo jinej než Schillerová, protože druhou takovou mrchu bude Bureš obtížně shánět. Tedy Havlíček?

Kubrt

Vláda rozhoduje ve sboru. V raných letech ČR se na vládě ani nehlasovalo, ale rozhodovalo se konsensuálne. To ma tu nevýhodu, že rozhodnutí, které se později ukáže jako chybné nebo nepopulární, nelze hodit na obětního beránka (spíš na nejslabší kus), takže už se to nedělá.

Nekdo

obtížně shánět? já myslel, že stačí náhodným výběrem na libovolném úřadě…

ene bene

Jestli jim to dají, tak si můžu jen povzdechnout, protože ztratit něco jako důvěru v toto vedení nemůžu (co nemám, nemůžu ztratit) a abych proti nim zakročil silou, na to jsem slaboučký…

PatriK

Pumpování miliard ze státního rozpočtu pro „přežití“ ostatních soukromých firem je v pořádku?

RHood

Které firmy, můžete konkretizovat. Rád bych to taky věděl.

R.A.

Mnoooooo já ti nevím, …. trvalo to najít asi tak 20 sekund. Ale souhlasím sebou slaboucký duchem asi budeš.

https://pbs.twimg.com/media/EXvzZUOWAAATUse?format=jpg&name=4096×4096

patology_chef

Haiku o Smartwings. Autor: já.

Nenechali si vatu
To je škoda
Daňových poplatníků

R.A.

Smazáno pro vulgární slova.

patology_chef

Konkrétně které, prosím? Není jen tak náhodou problém v IP adrese?
Přikládám citace z diskuse níže, kterou vidím: „druhá taková mrcha“, „klasický trolové a hateři, který melou furt ty kydy dokola“, „a) bezcharakterní svině b) bezskrupulózní prospěcháři c)momentálně zaostalí“ a které nebyly smazány pro vulgární slova.
Haiku není sprosté slovo, nemusíte se stydět, že nevíte, co je to 😉