Podlaha se třese, hukot sílí. Škoda testuje model vlaku pro Arrivu v aerodynamickém tunelu
Testování modelu nové jednotky Škoda 26Ev v aerodynamickém tunelu výzkumné společnosti VZLU AEROSPACE. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Testy ověří stabilitu jednotek Škoda 26Ev při rychlostech až 200 km/h.
Držím palce, ať se dílo podaří. Když jsem si přečetl úvodní větu v nadpisu článku „Podlaha se třese, hukot sílí.“ musel jsem se pousmát, protože to přesně ilustruje každodenní realitu v jednotkách 845 na sedačkách poblíž agregátu. Já vím, je to laciný humor, stroje za to nemůžou, mají svoje léta, v řídícím voze je svezení fajnové, ale nemohl jsem si to rýpnutí odpustit.
Ty mezery mezi krabicemi na střeše být musejí?
Já teda ještě žádný vlak nevyrobil, ale neměli tohleto dělat předtím, než vůbec dali Arrivě nabídku? Nemá tohle v rámci výzkumu firmy probíhat nějak kontinuálně? 2028 je poměrně blízko…
To byste žádný vlak neprodal 😉 Berte to asi tak, že experimentální testování je již velmi pokročilou částí návrhu, kde se ověřuje v podstatě hotové řešení z Ansysu, tedy numerické simulace. Taky proto článek mohl vzniknout, skutečně aktuální vývoj a výzkum vám nikdo neukáže.
Neměli.
Ano, to je rozdíl mezi tradičně východní a západní výrobou, např. vectron vs proces nákupu 380 atp.
Tzn. Stadler vlak na VRT dnes nedodá, ale Škoda se v tom klidně bude patlat.
Jednotka vypadá hezky, věřím i tomu, že to Škoda vyrobí, jediné co si říkám, jestli zrovna toto bylo nutné, když zde mohly jezdit dále Interjety (kdyby tak MD nastavilo VŘ) a hlavně kolik nás to bude stát jako daňové poplatníky, až se zjistí, že Ariiva podstřelila cenu a neodhadla nárůst tržeb a stát jí to bude muset dosypat.
Naprostý souhlas a pravda.Cena je hodně podstřelená
Tak budou moct jezdit třeba na Budějovice. Ale jak známe ČD, oni nasazují nejlepší vagony, kde jim teče do bot stylem „A tohle tady můžete mít“, takže tam se jich nedočkáme.
Interjety by ještě šly, ideálně s doplněným bistrem, ale ty dnes v tom balíčku spojů tvoří menšinu souprav. Z Berouna do Rokycan se sluší jezdit nízkopodlažní jednotkou namísto nahodilé sestavy vozů.