Podkrušnohorskou silnici čeká proměna u Karlových Varů, začne přestavba křižovatky

Křižovatka Bor na I/13. Foto: Google Street ViewKřižovatka Bor na I/13. Foto: Google Street View

Úprava křižovatky má přinést bezpečnější provoz.

Ředitelství silnic a dálnic chce příští rok začít s přestavbou mimoúrovňové křižovatky Bor na silnici I/13 z Karlových Varů do Chomutova. Proměna za 140 milionů korun má přinést bezpečnější a plynulejší provoz na křižovatce, kde denně projede přes 17 tisíc aut.

ŘSD již zahájilo soutěž na zhotovitele, termín pro podání nabídek je zatím posunut na 11. září. K zahájení stavby má dojít příští rok, pro akci má již ŘSD stavební povolení.

Větší stavební zásahy se týkají levé poloviny křižovatky, tedy směru od Boru na Karlovy Vary. Vznikne úplně nová rampa o délce 210 m ústící z místa stávající stykové křižovatky silnice III/22129. Součástí rampy je most přes Borský potok. Stávající stykovou křižovatku nahradí šestiramenná okružní křižovatka s poloměrem 20 metrů.

Kromě sjezdu a nového nájezdu na I/13 do ní bude napojena obousměrně silnice III/22129 spojující Bor a Lesov a též dva sjezdy na okolní pozemky. Část silnice III/22129 povede po přeložce. „Vyústění na I/13 bude v nové podobě posunuto více na jih blíže ke Karlovým Varům. Posun nastává z důvodu, aby připojovací pruh nezasahoval do mostu přes silnici III/22129 a nebylo nutné ho stavebně upravovat,“ vysvětluje ŘSD v informačním letáku stavby.

Úprava křižovatky Bor na silnici I/13. Foto: ŘSD

Délka nového připojovacího pruhu u silnice I/13 je 255 m. U sjezdu od Chomutova (rampa 2) dojde k prodloužení stávajícího odbočovacího pruhu délky 120 m o dalších 50 m, tedy na celkovou délku 170 m. Stávající připojovací rampa na I/13 bude zrušena a původně obousměrná rampa bude řešena jako jednosměrná v délce 400 m.

V opačném směru na Chomutov plánuje ŘSD také úpravy. Místo stávajícího krátkého odbočení ze silnice I/13 ve směru na Bor bude dobudován přídatný pruh v délce 120 m. Současný nevyhovující nájezd na I/13 od obce Bor bude řešen nově dobudováním chybějícího přídatného pruhu v délce 255 m. Spolu se stavbou proběhne rekonstrukce povrchu hlavní trasy.

Součástí přestavby bude také vybudování přejezdů středového dělícího pásu a instalace protihlukových stěn.

Tagy I/13 MÚK Bor Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
2 komentáře