Podkrušnohorská silnice I/13 z Ostrova do Klášterce bude jen třípruhová
Současné vedení I/13 mezi Ostrovem a Kláštercem je zcela nevyhovující. Pramen: Google Street View

Šance na výraznější rozšíření jsou malé. Pro Karlovarský kraj je to zklamání.
Kdyby to bylo na Moravě, byla by dálnice a už dávno hotová.
Zdá se, že se tady někdo nepoučil. Třípruhové silnice se začaly stavět za Komančů, ale rychle od toho nápadu utekli, ve vnitřním pruhu se auta srážela.
3 pruhy na klikaté silnici vůbec neřeší bezpečnostní problém. V zatáčkách bude vždy hrozit riziko střetu! Na každém kilometru pomník, to je a má být klikatá třináctka …
Ve Švýcarsku vede hornatou krajinou málo vytížená dálnice A16. Je na ní asi 20 tunelů. Většinou z nich vede jen obousměrná vozovka s povolenou rychlostí 80 km/h. Vedle zprovozněného tunelu je ale ještě portál připravovaného druhého tunelu.
Je snad u nás problém postavit 4km tunel s obosměrnou vozovkou?
Ty protisměrné pruhy budou fyzicky oddělené. Tak jaká rizika střetu?
Hm, tak nejde jen o to kolik tam bude průhů, ale že tam nejspíš zůstanou i úrovňové křižovatky a rychlost 90kmh…
Snad tedy aspoň mají v plánu obchvaty tak aby se nejelo přes obec?
Opravuji se, v článku není leták stavby odkazovaný, ale níže v diskuzi je, je to u nás doposud nevídaná stavba, třípruh se středním dělením, s MÚK (několika málo, tuším tři dohromady, ale to je vzhledem k délce a zachování současné silnice OK) a s rychlostí 110kmh… Takže tato silnice bude splňovat téměř všechno co „by si mohl člověk přát“ kromě plných 4 pruhů a rychlosti 130kmh…
Takže pokud se výrazně nezvýší zatížení, mělo by to fungovat. Případné dodatečné rozšíření by však asi bylo „poněkud“ obtížné 🙁
… tak jsem se koukal na stránky ŘSD, jak je to s těmi ekonomickými důvody v porovnání s jinými obdobnými stavbami: – I/13 Ostrov – Klášterec n.O. => S15,25/110, délka hlavní trasy: 17823 m, mosty 10 (2011 m), 1 tunel 156 m, 4 MUK, odhad ceny: 11,1 mld. – D11 Trutnov – PL => D26/130, délka hlavní trasy: 21175 m, mosty 23 (3853 m), 2 tunely 540+576 m, 3 MUK, cena dle již uzavřené smlouvy: 11,7 mld. – D11 Jaroměř-Trutnov => D26/130, délka hlavní trasy: 19630 m, mosty 18 (2499 m), 1 tunel 780 m, 2 MUK, odhad ceny: 12,5… Číst vice »
Mohla dopadnout jako I/30 a problém by s dvojkou byl už kraje. 🙂
„Akorát“ že tam je hned vedle nová dálnice…
Vedle současné II/118, tedy bývalé I/30 v úseku Zdice-Příbram je vedle dálnice? Nejblížší dálniční spojení je tam D0, podobně jako u I/13 bude D6.
https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/538/infoletak_s13-ostrov-smilov-A5.pdf?t=2025-02-01%2017:21:13.999
Logický důsledek nesmyslného tlaku na plnohodnotnou D6. Kdyby se v tom úseku KV – Klášterec sečetly relativně slabé intenzity směr ULK i Praha, tak by tam ten čtyřpruh jistě vznikl.
Pryč by se měly sčítat, když jde o úplně jiné přepravní proudy?
Protože je nesmysl vzít síť starých silnic prvních tříd a všechny je předělat na dálnice. To je moc drahé a výsledný efekt sporný. Když byste totiž postavil dálnici pod Krušnými horami Cheb – Ústí nad Labem a pak spojku někde od Mostu do Prahy, tak by to pro Karlovy Vary bylo mnohem efektivnější. Ano trasa KV – Chomutov – Ruzyně má 135 km a trasa KV – Praha po I/6 má 120 km, ale to je při rychlosti 120 km/hod rozdíl 7,5 minuty, což je nic. Mohl byste podél Ohře bez problémů investovat do plnohodnotné dálnice, protože by se vám… Číst vice »
Ona by stačila D7 a pak do Varů pokračovat jako D13, klidně až na hranice s D. D6 ukončit někde u Řevničova. Ale teď už je jedno.
A jak ty auta ze součtu KV – Řevničov + Slaný – Praha porovnáte na D7 před Prahou?
Tam je problém, že všechny dopravní proudy končí v Praze. Chtělo by to vnější okruh okolo Prahy, kudy by se doprava od Prahy odklonila, ale to vidím dost nereálně. Stačí ten paskvil I/16 mezi Slaným a D8, který je v podstatě ucpaný kamionama, když ne 2+2, tak alespoň třípruh z toho mohli udělat.
Ten vnější okruh se jmenuje D0 a část ještě zbývá dostavět.
Býval to vnější okruh v okamžiku plánování, jenže Praha přes něj „překynula“ 🙁
Prekynula pres nej pouze rozvolnena primestska zastavba, ktera by vybujela kolem kazdeho okruhu v jakekoliv stope.
Radotín nebo Lipence jsou příměstská zástavba? Ale jděte.
Okruv v označení H1 v usnesení Vlády č. 286/1963 a rozšíření Prahy v zákoně č. 31/1974 Sb
Asi v pořádku, intenzitu 8000/24h má třeba silnice z ČB do Trhových Svinů II/156, potřebu čtyřpruhu si tam opravdu těžko dokážu odůvodnit.
Otázka na kterou si jako amatér nedokážu rozumně přesně odpovědět je zda tam lidi (auta…) nejezdili protože to nebylo potřeba, nebo proto že tam byla hodně mizerná silnice…
Tak 10 000/24hod protáhnete i městem okolo radnice a zámku na II/114 viz zde https://www.facebook.com/groups/1208721253599710/permalink/1378195249985642/
Takže tunel Boč -Damice nebude? Kudy teda ta trasa povede? Vrací se to k té mostní variantě? Já to z toho textu nějak nechápu.
Zvítězil rozum.
Mám tip pro ŘSD a CK MD, kde vzít v KV kraji peníze na čtyřpruh na I/13: přestaňte tlačit nesmyslnou přestavbu I/6 na D6 od Chebu na Pomezí, kde jezdí pouhých 3.000 aut/den. A ještě zbyde na modernizaci tahu D6/Cheb-Fr. Lázně-Aš-A93, kde jsou intenzity 2- až 3násobné.
Nicméně do Německa ta intenzita v budoucnu určitě zesílí, vznikne v podstatě alternativa k D5.
A kam do toho Německa to bude výhodné? Mezi Bayreuth přes kopce a lesy k Marktredwitz jako prodloužení A70 nikdy nevznikne, to ja jasné. Takže nikdy nebudeme moct mluvit o D6 jako významné alternativě D5
Nejakou dopravu to tam smerem na Wurzburg casem pritahne jako paralelku k D5/A6 (vyhnete se Norimberku). To ze to Nemcum pojede pres Bad Berneck je jejich problem a motivace k dostaveni B303…
„To ze to Nemcum pojede pres Bad Berneck je jejich problem a motivace k dostaveni B303…“ – to bude jejich problém do té doby, než tam píchnou zákaz tranzitu a bude po ptákách…
Jako že dají na E48 zákaz tranzitu?
OA projedou vždy…
Němci mají na háku – dochází jim prachy a řešit nějakou dálnici, aby to měli Češi blízko do Frankfurtu, fakt nebudou…
Jakože Němci nemají prachy na 10km spojku české dálnice s jejich dálnicí? Tak určitě…
No to těžko – přes hřeben Fichtelgebirge?
Rozšíření D6 z Chebu na hranice bude stát drobné v porovnání s finanční náročností spojnice do Klášterce. Ale jinak souhlas že to zbytečné
Přesně tak, za ty prachy udělal leda svodidla.
Ten úsek je v podstatě hotovej, akorát tam místo asfaltu je tráva. No dobře ještě jedna MUK. To dostavět je opravdu za hubičku.
No, píšou 2 mosty komplet nové, 2 mosty přestavět…
stavět čtyřpruh tam kde 8000/24h je blbost ( i kdyby se časem intenzita mírně navýšila) – takové intentzity máte i na leckterých dvojkách a tam se o rekategorizaci na jedničku, potažmo o čtyřpruhu, neuvažuje ani omylem
Ono by možná stačilo pro některé dálnice změkčit normy. Pokud všechny, i ty méně frekventované, musí být na 130-150 km/h s širokým odstavným pruhem, plotem, kanalizací, 40 cm tlustým betonem i pod odstavnými pruhy a podobně, tak bez mýta pro osobní auta na rychlejší stavbu lepších silnic nikdy mít nebudeme.
Jako my tu teoreticky máme kategorii SPMV ale prakticky se „zase“ (jako dřív R) má tendenci stavět „skoro jako dálnice“ tzn. se středním dělením (širokým, trávník+svodidla) a se středně širokými odstanými pruhy…
Myslím si že nám chybí místy takovéto silnice (s Vmax 100-110kmh) a sice múk, ale nekomplikovanými:
https://mapy.cz/s/lukajuveda
Souhlas s tou přestavbou I/6 zejména v úseku km169 (MÚK Chlumeček) až MÚK Pomezí n.O., tam to teda na „plnotučnou“ D25,5 jednak není (v současnosti) ani náhodou intenzita, ani na to nejsou připraveny mnohé mosty… vzhledem k síti komunikací na německé straně to ani není až tak super lákavý směr…
OK, pokud to bude SPMV s MUK, dokazu s tim pri tech intenzitach zit…
Morava je na tom lépe. Tam se budují dálnice všemi směry, v Čechách jen do/z Prahy. Ověřit si to můžete sami, nechte si vypočítat trasu třeba LI-KV (průměr 70km/h) a BV-FM (100km/h). CB-PM na tom bude asi podobně.
Trochu se mýlíte. Ti naši exoti také postupně přešli z dálnice z Brna na Svitavy na rychlostní silnici a nakonec na třípruh. Doufám, patrně marně, že nakonec dostanou rozum. Snad existuje něco jako poslední soud a všechny ty mrtvé za dobu co výstavbu zdržují jim tam spočítají. Ale i to je naivní představa.
I/73 má být 4pruh SPMV.
Ale Milan chce posledni soud!!!
Aby nebyl překvapenej:)
Přesně tak a někdy jsou ty dálnice souběžné jen pár km od sebe. A pak se tu najdou odvážlivci, kteří tvrdí, že D6, D7 atd jsou zbytečné.
Ano, sice máme D1 + D48, a D2 + D52, ale mrkněte kolik tam jezdí aut. Na každé této dálnici více, než na D6+D7 dohromady, ty odvážlivče…
Jo ale na D46 („dálnice“ II. třídy) je to samé omezení na 100… místy až 80. Kromě toho jsou od sebe 25km.
To ovšem může být dáno hustotou osídlení, která je například na jižní Moravě mnohem vyšší než v Karlovarském kraji.
Tak to je škoda. Nechápu proč aspoň EIA se nedělala na 2+2. Ono to nejspíš dopadne tak že se to za nějaký čas stejně bude předělávat.
EIA má taky nějakou platnost, takže pokud se udělá jen tak do budoucna, stejně by za 20let neplatila…
Je dobré zmínit že se zde i na obchvatu Klášterce připravuje střídavý třípruh se středovým betonovým svodidlem kategorie S15,25/110, který se v ČR zatím nevyskytuje, jen se na některých místech připravuje. Na takové silnici bude umožněno 110km/h stejně jako na jiných čtyřpruhových SMV
To je pravda no, teď jsem viděl leták někdo ho dával sem do diskuze… Ale pak se zase zeptám, kdyby v tomto úsporném uspořádání bylo 2+2, to by pak stálo maximálně 3m navíc, možná ještě míň?
Pokud máme dnes na této silnici intenzity dopravy kolem 8 000/24h, takže v budoucnu třeba 10 000, je to na čtyřpruh opravdu málo
A proč by mělo být více?
Při nákladech na budoucí silnici v miliardách Kč se krkají zaplatit „několik milionů“ za nový posudek EIA navíc? Jasně, ušetřeme miliony a při realizaci vyhodíme stamiliony za vícepráce navíc, až zjistí, že kapacita nestačí.
Klasika, jsme v Čechách.
Všude v zahraničí pochopili, že se strategické silnice nebudu na pár let, ale desetiletí a tomu odpovídá i jejich kapacita.
A v této oblasti kolem Ohře prostě jinudy spojení Ústeckého a Karlovarského kraje nelze realizovat. Z jedné strany Krušné hory a z druhé Doupovské hory (vojenský újezd).
Přesně tak. Aspoň aby byla EIA a počítalo se s 2+2. I když se nakonec ukáže že není potřeba tak to nebude tak hrozné jako kdyby se ukázal opak.
Krátkozraké.
jako ano, na druhou stranu to vede tak problémovou oblastí, že fakt nebude snadné tam napasovat ani ten třípruh. v případě potřeby přestavby na dálnici, se druhý směr zahrabe někam celý někam pod zem a bude…
To sice ano ale proč rovnou nepřipravit papíry? Co kdyby náhodou….
Ty papíry mají omezenou platnost. Nedává smysl utrácet miliony za papíry, které se na 99% nevyužijí. Pokud by se přeci jen dělal někdy v roce 2050 čtyřpruh, stejně by se musela dělat nová EIA.
Ještě udělat MÚK pro budoucí dělený čtyřpruh. To by bylo fajn. Třípruh je ale taky fajn
Ty jo, co my bychom dali za střídavý třípruh z Humpolce do Tábora a oni ještě brblají.
Asi tak .. tohle je tady asi nejlepší příspěvek z celé diskuse. Na 19 mezi D3 a D1 vede prakticky dálniční provoz po 2-pruhové silnici bez vidiny pořádného zlepšení (vyjma pár malých obchvatů) a na I/13 budou ještě nadávat na poctivý směrově dělený 3-pruh v délce desítek kilometrů. 😀
Pravda, také máme 16 000/24h u kruháče mezi Lidlem a Kauflandem a obchvat bude 1+1.
Jako „znalec“ této silnice si myslím, že to stačí, pokud dokáže opustit prostory obcí na trase.
Především trasa Květnová -Boč,s nechvalně proslulýmy úseky kolem Damic a pak ze Stráže do Boče,katastrofa,děsím se každé směny zde,už jsem toho tady nastál spoustu.
Je to tak, na té silnici není problém provoz, ale její trasa… Byť se tam tedy v létě brzy ráno, když je sucho a není provoz, dá moc pěkně svézt 😀
Tohle bude mnohem lepší, než současná varianta.
Jo, to Poláci budou mít o důvod víc se nám zase smát. Z Ústí do Klášterce povede dálnice a pak, aby se ušetřilo(!), si dáme ruskou ruletu na obousměrné silnici občas vyšperkovanou třetím pruhem …
Tahle vláda je fakt k smíchu!
A clanek s diskuzi jste cetl? Toto sice bude tripruh, ale oddeleny.
No stačí trochu sněhu a damickej kopec je stopka.
Obecně cokoliv místo toho, co je tam teď je výhra.