Podkrušnohorská silnice I/13 z Ostrova do Klášterce bude jen třípruhová
Současné vedení I/13 mezi Ostrovem a Kláštercem je zcela nevyhovující. Pramen: Google Street View![Současné vedení I/13 mezi Ostrovem a Kláštercem je zcela nevyhovující. Pramen: Google Street View](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/Straz.jpg)
![Současné vedení I/13 mezi Ostrovem a Kláštercem je zcela nevyhovující. Pramen: Google Street View](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/Straz.jpg)
Šance na výraznější rozšíření jsou malé. Pro Karlovarský kraj je to zklamání.
Mohla dopadnout jako I/30 a problém by s dvojkou byl už kraje. 🙂
https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/538/infoletak_s13-ostrov-smilov-A5.pdf?t=2025-02-01%2017:21:13.999
Logický důsledek nesmyslného tlaku na plnohodnotnou D6. Kdyby se v tom úseku KV – Klášterec sečetly relativně slabé intenzity směr ULK i Praha, tak by tam ten čtyřpruh jistě vznikl.
Pryč by se měly sčítat, když jde o úplně jiné přepravní proudy?
Protože je nesmysl vzít síť starých silnic prvních tříd a všechny je předělat na dálnice. To je moc drahé a výsledný efekt sporný. Když byste totiž postavil dálnici pod Krušnými horami Cheb – Ústí nad Labem a pak spojku někde od Mostu do Prahy, tak by to pro Karlovy Vary bylo mnohem efektivnější. Ano trasa KV – Chomutov – Ruzyně má 135 km a trasa KV – Praha po I/6 má 120 km, ale to je při rychlosti 120 km/hod rozdíl 7,5 minuty, což je nic. Mohl byste podél Ohře bez problémů investovat do plnohodnotné dálnice, protože by se vám… Číst vice »
Ona by stačila D7 a pak do Varů pokračovat jako D13, klidně až na hranice s D. D6 ukončit někde u Řevničova. Ale teď už je jedno.
A jak ty auta ze součtu KV – Řevničov + Slaný – Praha porovnáte na D7 před Prahou?
Tam je problém, že všechny dopravní proudy končí v Praze. Chtělo by to vnější okruh okolo Prahy, kudy by se doprava od Prahy odklonila, ale to vidím dost nereálně. Stačí ten paskvil I/16 mezi Slaným a D8, který je v podstatě ucpaný kamionama, když ne 2+2, tak alespoň třípruh z toho mohli udělat.
Asi v pořádku, intenzitu 8000/24h má třeba silnice z ČB do Trhových Svinů II/156, potřebu čtyřpruhu si tam opravdu těžko dokážu odůvodnit.
Takže tunel Boč -Damice nebude? Kudy teda ta trasa povede? Vrací se to k té mostní variantě? Já to z toho textu nějak nechápu.
Zvítězil rozum.
Mám tip pro ŘSD a CK MD, kde vzít v KV kraji peníze na čtyřpruh na I/13: přestaňte tlačit nesmyslnou přestavbu I/6 na D6 od Chebu na Pomezí, kde jezdí pouhých 3.000 aut/den. A ještě zbyde na modernizaci tahu D6/Cheb-Fr. Lázně-Aš-A93, kde jsou intenzity 2- až 3násobné.
Nicméně do Německa ta intenzita v budoucnu určitě zesílí, vznikne v podstatě alternativa k D5.
A kam do toho Německa to bude výhodné? Mezi Bayreuth přes kopce a lesy k Marktredwitz jako prodloužení A70 nikdy nevznikne, to ja jasné. Takže nikdy nebudeme moct mluvit o D6 jako významné alternativě D5
Nejakou dopravu to tam smerem na Wurzburg casem pritahne jako paralelku k D5/A6 (vyhnete se Norimberku). To ze to Nemcum pojede pres Bad Berneck je jejich problem a motivace k dostaveni B303…
„To ze to Nemcum pojede pres Bad Berneck je jejich problem a motivace k dostaveni B303…“ – to bude jejich problém do té doby, než tam píchnou zákaz tranzitu a bude po ptákách…
Jako že dají na E48 zákaz tranzitu?
Němci mají na háku – dochází jim prachy a řešit nějakou dálnici, aby to měli Češi blízko do Frankfurtu, fakt nebudou…
Jakože Němci nemají prachy na 10km spojku české dálnice s jejich dálnicí? Tak určitě…
No to těžko – přes hřeben Fichtelgebirge?
Rozšíření D6 z Chebu na hranice bude stát drobné v porovnání s finanční náročností spojnice do Klášterce. Ale jinak souhlas že to zbytečné
Přesně tak, za ty prachy udělal leda svodidla.
Ten úsek je v podstatě hotovej, akorát tam místo asfaltu je tráva. No dobře ještě jedna MUK. To dostavět je opravdu za hubičku.
stavět čtyřpruh tam kde 8000/24h je blbost ( i kdyby se časem intenzita mírně navýšila) – takové intentzity máte i na leckterých dvojkách a tam se o rekategorizaci na jedničku, potažmo o čtyřpruhu, neuvažuje ani omylem
OK, pokud to bude SPMV s MUK, dokazu s tim pri tech intenzitach zit…
Morava je na tom lépe. Tam se budují dálnice všemi směry, v Čechách jen do/z Prahy. Ověřit si to můžete sami, nechte si vypočítat trasu třeba LI-KV (průměr 70km/h) a BV-FM (100km/h). CB-PM na tom bude asi podobně.
Trochu se mýlíte. Ti naši exoti také postupně přešli z dálnice z Brna na Svitavy na rychlostní silnici a nakonec na třípruh. Doufám, patrně marně, že nakonec dostanou rozum. Snad existuje něco jako poslední soud a všechny ty mrtvé za dobu co výstavbu zdržují jim tam spočítají. Ale i to je naivní představa.
I/73 má být 4pruh SPMV.
Ale Milan chce posledni soud!!!
Aby nebyl překvapenej:)
Přesně tak a někdy jsou ty dálnice souběžné jen pár km od sebe. A pak se tu najdou odvážlivci, kteří tvrdí, že D6, D7 atd jsou zbytečné.
To ovšem může být dáno hustotou osídlení, která je například na jižní Moravě mnohem vyšší než v Karlovarském kraji.
Tak to je škoda. Nechápu proč aspoň EIA se nedělala na 2+2. Ono to nejspíš dopadne tak že se to za nějaký čas stejně bude předělávat.
EIA má taky nějakou platnost, takže pokud se udělá jen tak do budoucna, stejně by za 20let neplatila…
Je dobré zmínit že se zde i na obchvatu Klášterce připravuje střídavý třípruh se středovým betonovým svodidlem kategorie S15,25/110, který se v ČR zatím nevyskytuje, jen se na některých místech připravuje. Na takové silnici bude umožněno 110km/h stejně jako na jiných čtyřpruhových SMV
Pokud máme dnes na této silnici intenzity dopravy kolem 8 000/24h, takže v budoucnu třeba 10 000, je to na čtyřpruh opravdu málo
A proč by mělo být více?
Při nákladech na budoucí silnici v miliardách Kč se krkají zaplatit „několik milionů“ za nový posudek EIA navíc? Jasně, ušetřeme miliony a při realizaci vyhodíme stamiliony za vícepráce navíc, až zjistí, že kapacita nestačí.
Klasika, jsme v Čechách.
Všude v zahraničí pochopili, že se strategické silnice nebudu na pár let, ale desetiletí a tomu odpovídá i jejich kapacita.
A v této oblasti kolem Ohře prostě jinudy spojení Ústeckého a Karlovarského kraje nelze realizovat. Z jedné strany Krušné hory a z druhé Doupovské hory (vojenský újezd).
Přesně tak. Aspoň aby byla EIA a počítalo se s 2+2. I když se nakonec ukáže že není potřeba tak to nebude tak hrozné jako kdyby se ukázal opak.
Krátkozraké.
jako ano, na druhou stranu to vede tak problémovou oblastí, že fakt nebude snadné tam napasovat ani ten třípruh. v případě potřeby přestavby na dálnici, se druhý směr zahrabe někam celý někam pod zem a bude…
To sice ano ale proč rovnou nepřipravit papíry? Co kdyby náhodou….
Ty papíry mají omezenou platnost. Nedává smysl utrácet miliony za papíry, které se na 99% nevyužijí. Pokud by se přeci jen dělal někdy v roce 2050 čtyřpruh, stejně by se musela dělat nová EIA.
Ještě udělat MÚK pro budoucí dělený čtyřpruh. To by bylo fajn. Třípruh je ale taky fajn
Ty jo, co my bychom dali za střídavý třípruh z Humpolce do Tábora a oni ještě brblají.
Jako „znalec“ této silnice si myslím, že to stačí, pokud dokáže opustit prostory obcí na trase.
Především trasa Květnová -Boč,s nechvalně proslulýmy úseky kolem Damic a pak ze Stráže do Boče,katastrofa,děsím se každé směny zde,už jsem toho tady nastál spoustu.
Je to tak, na té silnici není problém provoz, ale její trasa… Byť se tam tedy v létě brzy ráno, když je sucho a není provoz, dá moc pěkně svézt 😀
Tohle bude mnohem lepší, než současná varianta.
Jo, to Poláci budou mít o důvod víc se nám zase smát. Z Ústí do Klášterce povede dálnice a pak, aby se ušetřilo(!), si dáme ruskou ruletu na obousměrné silnici občas vyšperkovanou třetím pruhem …
Tahle vláda je fakt k smíchu!
A clanek s diskuzi jste cetl? Toto sice bude tripruh, ale oddeleny.
No stačí trochu sněhu a damickej kopec je stopka.
Obecně cokoliv místo toho, co je tam teď je výhra.