Podjezd pro tramvaje v Bubnech postaví sdružení vedené Metrostavem TBR
Vizualizace podjezdu v Bubnech. Foto: Praha.eu
Stavba bude probíhat v koordinaci se Správou železnic.
Stavba bude probíhat v koordinaci se Správou železnic.
Už nyní chápu, že to musel snad navrhovat stejný tým lidi jako Smíchovské nádraží. Prostě placka. Bléééé
https://zdopravy.cz/promena-trati-bubny-vystaviste-muze-zacit-postavi-ji-sdruzeni-vedene-metrostavem-tbr-136259/
A nenechte se zmást vizualizací v prvním odkazu, místo zeleně budou všude další krabice od ORCO GROUP 🙂
Tak s tím „vyhladověním Metrostavu asi tak horké nebude, jak tvrdili odboráři.
Tato čtvrt se promeni v krásne misto a Filharmonie bude tou třešničkou na dortu. 🙂
Mám pocit, že žádná filharmonie nebude. 9 miliard je obrovská spousta peněz a nová rada je nebude chtít utratit za jeden barák.
Vážení, můžete s tím nesouhlasit, může vás to štvát, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat. Vltavská filharmonie bohužel skončí na smetišti dějin stejně jako Kaplického knihovna (ač z navenek jiného důvodu).
S tou knihovnou bych tak klidný ještě nebyl. Každý půlrok vídám nějaké iniciativy různých skupin, které se snaží prosadit postavení této zrůdnosti.
Stavět budovu filharmonie za takové neskutečné peníze v krizové době při takovéto inflaci je facka do tváře lidem. Raději bych ty peníze viděl na vybavení nemocnic, dostavění dálniční nebo železniční sítě nebo vylepšení energetické situace.
Dálniční síť indukující potřebu dalších nemocnic? 🙂 To už se raději uklidním tou hudbou. Pravda, mně stačí Rudolfinum anebo domácí přehrávač. Nejsem dostatečně konzumně-systémový typ… Ale zlepšení kolejové sítě do lepší použitelnosti bych bral, pokud by mělo nastat místo přísunu dalších přeprav na silnice. 🙂
Třeba nový vyšehradský most v Praze…
blá blá blá… až se začne stavět, bude už po krizi
To jsou stejné bláboly jako s paralelní dráhou na letišti „nemůžete dělat druhou dráhu, teď se nelétá kvůli covidu“ ejhle už se zase létá a schvalovací proces se pořád nepohnul…
Cože, 9 miliard za naprosto nerentabilní investici, přitom 9 mld by dost pomohlo např. metru D, nové mosty přes Vltavu nebo právě trati na letiště.
Škoda, že vás neměli po ruce před 150 lety. Nemuseli sbírat a vyhazovat peníze za Národní divadlo, a místo toho mohla v Praze vyrůst další fabrika nebo dvě.
Ale Národní divadlo už stojí, netřeba stavět nové 🙂
A Rudolfinum pro hudebníky taky, že Vy jste nikdy nebyl v Praze 🙂
No, asi úplně nestačí. Problém není v nedostatku noějších/velkých sálů v Praze, ale v tom, že všechny jsou přinejlepším víceúčelové, žádný z nich nemá akustiku vhodnou pro klasickou muziku a některé obsazením větší kusy se tak vlastně nedají v Praze dobře zahrát (to nemám ze své hlavy…).
Hlavně, že se Metrostav nemůže účastnit veřejných zakázek 😆😆😆, to jde opravdu a jenom pouze v ČR a dál na východ
Rozsudek soudu k trestní zodpovědnosti právnických osob v dané kauze se týká dvou subjektů. Metrostav a.s. IČO:00014915 a Metrostav Infrastructure a.s. IČO 24204005. Zákaz činnosti na veřejných zakázkách se Metrostav TBR a.s. IČO 09884572 netýká. Toto jsou zcela veřejné a rychle dostupné informace. Jen se zajímat…
Doufám že hlavně rozšíří silnice na 3 + 3 pruhy a více a odstraní autům bariéry aby z Bubenské do Argentinské byl průjezd plynulý bez zastavení..!
Odstraní autům bariéry? V ideálním případě odstraní magistrálu…
Bohužel, s tím nepočítá ani projekt filharmonie. S určitou kultivací té šílené pseudomimoúrovňovky jo, ale zklidnění magistrály moc ne, ta má dostat tunel pod barákem.
Něco jako kdysi plánovaná konzervace dálnice tunelem za Muzeem? Nu, pokud to nebudou přehánět s kapacitou a bude to jen kvůli styku budovy s řekou, proč ne.
Spíše bych to připodobnil k Husákovu tichu (Těšnovskéhmu tunelu).
Ačkoliv je přístup k řece hzký, vjezdy a výjezdy jsou stále odporné a jsou bariérou v územím.
Stačí přidat jeden jízdní pruh a ty zácpy se tím vyřeší, fakt, věřte mi, jen jeden jízdní pruh a bude navěky pokoj, vážně.
He he. 🙂
Provocateur
Jen bych zmínil, že před pár týdny byla dokončena rekonstrukce TT na Bubenském nábřeží, takže to s tím opouštěním asi nebude nijak rychlé…
Ono to mám dojem je tak, že to opuštění nábřeží se týká jen úseku od Vltavské k Argentinské – tam by měla TT jít do toho nového podjezdu dál od řeky a nábřeží opustit. Kus dál by se měla v budoucnu větvit doleva do Argentinské směrem k Nádraží Holešovice a doprava na Bubenské nábřeží kolem tržnice v tom úseku, který teď dělali.
Dovolím si upřesnit, že nová severojižní tramvajová trať (nejspíš) povede v nové ulici, rovnoběžné s Argentinskou (pracovní označení Brazilská).
To asi ještě dlouho ne. Čáry se kreslí, realita ukáže. Přeložka kolem železničního podjezdu je ta nejmenší změna, na niž bude muset dojít, má-li stát filharmonie a přisunout se bubenská vlaková zastávka.
Malá jazyková vsuvka. Jelikož se bavíme o lokalitě v Praze, věta: „Dál od řeky“ opravdu trhá uši (zde oči), to by normální Pražák NIKDY neřekl.!!! Namísto toho by normálně řekl: Dál od vody“ , s těžce očima v sloup by možná těžce zkousnul: „Dál od Vltavy“ – no sice není z Prahy ale aspoň je z Čech, ale říct/napsat v Praze „Dál od řeky“ opravdu NE, „soudruzi“!!! To je opravdu těžce mimo…! To je daleký východ.. Tahle poznámka nemá nikoho urazit, jen poukazuje na to, jak to vidí běžný normální člověk v Praze a jak odpudivě to na něj působí..… Číst vice »
Asi klasická ukázka, že nic jako Pražák neexistuje, je to v podstatě mýtická stvůra, o které mluví jen mimopražští. Protože přece nejde Břevnovany zahrnout pod jeden zastřešující pojem s těma podezřelýma existencema z Dejvic nebo dokonce z Letné. O tom, že by se dalo mít něco společnýho s někým z pravýho břehu řeky nemluvě… Jinými slovy, žiju v Praze od narození a „přeložit trať dál od řeky“ je pro mě úplně normální věta, nad kterou se fakt nepozastavím, než jí řeknu. Naopak tu verzi s voda bych nikdy neřekl, to už bych rovnou mohl začít říkat tramvajence tím strašlivým L-slovem.… Číst vice »
V Praze ziju celý život. V životě bych neřekl dal od vody, když bych mluvil o Vltavě. Takhle opravdu ne soudruhu. Jděte si prikazovat někam jinam a neotravujte
Souhlas, v milionovém městě mi „dál od vody“ přijde docela legrační. To leda když bych mluvil o nějaké malé části Prahy a myslel tou vodou třeba nějaký rybník.
Umim si predstavit, ze to tak rikaj nekde v Holesovicich, Karline, Podoli nebo na Maly Strane nebo Starym Meste, kde je Vltava blizko a je to jedina voda v dosahu.
Ale jak jsem psal vyse, Praha je v tomto velmi nehomogenni a tyhle zvyklosti se hodne lisej mezi jednotlivymi castmi.
Starověké Moraváko
„Modré autá“ či „zelené okná“ česky nejsou, ale slovo řeka jako rodilý Pražan běžně používám, pokud jde o místopis…
Ta přeložka pod tento most je jistá. Ale jak to půjde dál, jestli zpět na nábřeží, nebo do Dělnické či Jateční, jakože se všemi variantami pracuje ta územní studie, tak to jsem ještě neslyšel, že by to bylo rozhodnuto. Čili tak reko klidně může ještě dlouho dlouho fungovat…
Na této stránce (hodně dole) je hrubý plánek proměny celé čtvrti a je tam naznačeno i nové trasování tramvají, přesně jak píše původní Jakub: https://iprpraha.cz/projekt/13/vltavska-filharmonie
Přetrasování tratí v Holešovicích-Bubnech je podle všeho zatím spíše taková vize – kříž namísto čtverce – a jeho reálný přínos otázkou. Ovšem, obsluha tržnice z opačné strany tak, aby byly obslouženy domy namísto řeky, pomoci může, podobně jako nová obsluha oblasti kolem bývalého nádraží. Otázkou je výsledná podoba s napojením mostu od Karlína a ponechání tratě přes Troju variantně k přeložce zpět do Holešoviček s odbočkou k zoo.
https://i0.wp.com/www.cysnews-new.cz/wp-content/uploads/2020/05/Podjezd-scaled-e1589864987410.jpg?ssl=1