Podjezd pro tramvaje v Bubnech postaví sdružení vedené Metrostavem TBR
Stavba bude probíhat v koordinaci se Správou železnic.
Nový podjezd pro tramvaje v Praze 7 v Bubnech postaví sdružení firem Metrostav TBR, OHLA ŽS a Chládek a Tintěra, Pardubice. Praha za podjezd zaplatí 249 milionů korun, o šestinu méně, než byla odhadovaná cena 300 milionů korun.
Vyplývá to z informací na profilu zadavatele. V soutěži bylo ještě sdružení vedené společností Eurovia CS. Stavba souvisí s proměnou trati z Bubnů na Výstaviště, která má zítra oficiálně slavnostně začít. Jejím investorem je Správa železnic, podjezd je akcí hlavního města. Zakázku na proměnu trati získal rovněž Metrostav TBR v konsorciu s dalšími firmami. Stavba bude koordinována s akcí Správy železnic, aby se vlakový provoz nemusel přerušovat dvakrát.
Nový podjezd vznikne v prostoru Vltavské za plánovanou budovou nové filharmonie. „Díky tomu vznikne komfortní přestupní uzel mezi vlaky, metrem a tramvajemi,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Tramvaje postupně zmizí z Bubenského nábřeží
Tramvajové tratě v Praze 7 čeká v souvislosti s chystanou rozsáhlou proměnou území a modernizací železniční tratě Praha-Bubny – Praha-Výstaviště jiné trasování. V budoucnu by už neměly jezdit po Bubenském nábřeží.
„Tramvajový podjezd Bubny potřebujeme vybudovat v předstihu pro chystané přeložení tramvajové trati v uzlu Vltavská. Ten se úplně promění během stavby Vltavské filharmonie. Tramvajová trať nepovede v současné trase na Bubenském nábřeží, ale nově tramvaje pojedou novým širokým podjezdem, který bude zároveň sloužit jako pohodlné pěší propojení tramvajové zastávky na Vltavské s ulicí Argentinská,“ dodal Scheinherr.
Podle něj se musí podjezd postavit v koordinaci se Správou železnic současně s modernizací trati. „Nebudeme tak muset dvakrát přerušovat vlakový provoz,“ dodal Scheinherr. Praha neplánuje podle loňské tiskové zprávy práce na přeložení tramvajové trati v příštích několika letech, vytvoření podjezdu je nutné kvůli složitosti pozdějšího zásahu do trati s dopadem na výluky železničního provozu nejen na letištní lince, ale také možnosti podstatně větších nákladů na stavbu.
Detailněji je projekt proměny celé čtvrti na stránkách IPR.