Podívejte se, jak by mohly vypadat vlaky pro PID. Soutěž na EMU 400 zadrhla u Hřiba

Stadler KISS pro ÖBB. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.czStadler KISS pro ÖBB. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.cz

Stadler a Alstom přivezly do Berlína poslední verzi dvoupodlažních jednotek KISS a Coradia MAX.

Odebírat
Upozornit na
guest
93 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TPal.

Éééh – ten nadpis je trochu ošklivý. Už jsem si myslel, že něco Hřib brzdí, ale toto je v pohodě.

Doufám však, že ani typologicky ani jedna jednotka to nebude. Fandím Škodovce. Po faceliftu jejich double deckery vypadají fakt luxusně.

Ale ten rakouský Stadler vypadá opravdu znamenitě. Až si trochu myslím, že sedadla vyrobil Borcad, je to tak?

A na jaké tratě by měl být nasazen? Četl jsem níže, že do Břeclavi, což je super. A dále? 🙂

Jan Máca

Je hezké, že fandíte Škodovce, ale ona žádné dvoupodlažní jednotky aktuálně nevyrábí.
A Břeclav úplně není v PIDu.
Předpoklad nasazení je na linku S1, případně na letiště a Kladno.

Michal82

Jsem zvedav jak se toto podaří vysoutěžit. Tohle muže byt podobny průšvih jako vystavba metra D apod.

Slepý blázen

V obou jednotkách jsem v Berlíně byl a musím říct že ta, kterou si kupují Rakušáci je mnohem lepší. Z pohledu nevidomého se mi vůbec nelíbí ty přechody mezi jednopatrovými a dvoupatrovými vozy v té jednotce pro Dolní Sasko a hlavně mi to co si kupují Rakušáci připadá mnohem intuitivnější a mnohem víc to odpovídá těm parametrům, které chce PID a je mi líto že pane hřib, který nikdy neměl být radním zdržuje tak velkou zakázku. Jinak jsem rád že ty jednotky by měli z rakouska jezdit už příští rok na vlacích do břeclavi, jak mi řekli lidé od výrobce.

Míra

Z článku to vypadá, že Škodovka už nebude vyrábět žádné další elektrické dvoupodlažní jednotky. Jako by jedinou možností pro naše dráhy byl dovoz jednotek odněkud z ciziny. Že by se po konci výroby lokomotiv v Plzni plánoval i konec výroby EMU?

55p

EMU se vyrábí stále a další zakázky na pantery pořád přibývají.

Milan

A nejde spíš o skutečnost, že Škoda aktuálně nemá EMU v požadované kapacitě na délku soupravy, tak se jen informuje, co jiného aktuálně požadavkům vyhovuje, s potenciálně čeká jak na to zareaguje nábytku nového typu vozidla i Škodovka, ale třeba také Prsa a další?

Jan

A ona škodovka někdy nějaké teď vyrobila….kromě řady 471 ( CityElefant ) o ničem nevím…ale tady se přesně čeka s čím někdo na papíře přijde…a je to škoda když na západ od nás výroba běží a dělají se série a ne prototypy

Jiří Kocurek

Patráky dělali pro ŽSR, do Německa, další (ne)jezdí mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem, předtím ještě pro Ukrajinské dráhy.

Jinak v ČR výroba jednopodlažních ve Škodovce běží, 37 ks pro JMK, 23 ks pro RegioJet … to bych vklidu nazval sériemi. Takže není důvod brečet.

Leinad

13Ev je netrakční. Aby z toho udělaly opravdu EMU a ne přibastlení motoráku jako Elefant.

Lars

Coradii fakt ne. Byl jsem v tom a ten interiér je příšerný. Tím jak to není plnohodnotná patrová jednotka, tak je to uspořádání interiéru strašně stísněné a sedačky nepohodlné.

Slepý blázen

Naprosto souhlasím, ty přechody z jednopatrových dvoupatrových vozu co úplně stejný špatné a nebezpečné za jízdy jako přechody mezi vysoko a nízkopodlažní mi částmi v jedné nejmenované soupravě.

TPal.

Souhlas, od Alstomu jen OMENO (pokud ne Škoda)

Petr

Co politik to průšvih. Kéž by jsme se obešli bez nich. Jen u nás jich živíme přes šedesát tisíc.

Nose Peak

Co jsme si zvolili, to máme. Zrušila se třicetikačka u doktora? Zrušila. Vrátil se majetek Sudeťákům? Nevrátil. Vzali jsme “uprchlíky” z Orientu? Nevzali. Padlo EET? Padlo. A tohle byla hlavní témata u voleb v předchozích obdobích…máme, co jsme chtěli. Přesněji, to, za co jsme hlasovali…

Petr

A vy si myslíte, že když tam bude jiný politik, že to bude jiné? Nebude. Jeden za osumnáct a druhý bez dvou za dvacet. Demokratický systém, který by se obešel bez nich, to by bylo požehnání pro celý svět.

Lukáš Chytil

Nějak si neumím představit demokracii bez politiků.

Petr

Představit si to umím, ale reálně zatím žádný takový systém není. Snad to nějaký politolog navrhne s pomocí nových technologií. Zřejmě by za to dostal nobrlovku, nebo by vypadl z okna.

Radek

Většina politiku a ouřadů se profiluje z řad lidí co se jim nechce pracovat rukama. To je problém.

Gwann

Tyhle blaboly, ze jedina prace je ta rukama, by fakt uz mely zmizet….

Nose Peak

Tak ještě jednou: i v mizerné demokracii, jako je ta naše, lidé dostanou to, co opravdu chcou. Tedy to, co rozhoduje volby. To je důvod, proč u nás proběhlo to, co zmiňuju; to je důvod, proč krachlo Řecko a proč Británie vystoupila z EU. Protože si to lidi odhlasovali.

My CHCEME mít ve školách pakárnu jak za Rakouska, my CHCEME rozdrobenou samosprávu, my CHCEME stát na úřadě frontu kvůli každé kravině, my CHCEME mizernou dopravní infrastrukturu. Podle toho hlasujem, podle toho žijem.

A podotýkám, že to co chceme se nepozná na tom, co ŘÍKÁME, ale na tom, co reálně DĚLÁME.

Petr

To je omyl, dostanou to co chtějí politici, které volili. Jenže politik je zvolen na základě nějakého tvrzení a již se nezodpovídá po celé volební období voličům, které zastupuje. Je to prakticky tak, jako kdyby jste přijal zaměstnance na základě životopisu a on další čtyři roky ovládal váš řivot a majetek, bez mořnosti vašeho zásahu. Pokud si vyberete „dobře“ tak jste do týdne bez majetku a možná i na hřbitově.

Nose Peak

Máte pocit, že Cameron chtěl Brexit? Já teda ne. A Brexit je. My chceme jezdit v čoudících střepech. Tohle je teď volební téma. Tak v nich jezdit budem, to si pište. Bude to mít, pravda nějaké důsledky (těžko všechny domyslet), ale chceme to, tak to dostanem…

Jiří Kocurek

My především chceme dělat technickou prohlídku od stolu, protože „vražda“ se pozná podle data výroby a jestli ho digi nazve kamioňákem – tim je odhlasováno.

Jen když tomu vozu bude přes 50 roků, tak bude kouzlem kvalitní, ikdyby měl pohnutý rám, na rovině jel bokem, tahal za volant do protisměru a pravé přední nebrzdilo – budem se opíjet tím, jak staré věci dlouho vydržely, zatímco auto z roku 2000 nevydrží víc jak pět let. ŽÁDNÉ!!
A ten starej musel mít tehdy před 22 léty pravdu, řval u toho na celé kolo.

Gwann

Proboha ziveho, vy si to predstavujete jak hurwajz valku.

Jak by to asi s odvolavanim politiku dopadlo? Chvilku premyslejte…

Míra

Vy jste ale vydařený dezolát. Je strašné, že i takoví jako vy mají volební právo.

Air Traveller

Proc by mel byt dezolat? je to presne tak, jak rika.

Swariner

Co to melete, člověče?

Pat

Já myslím, že všichni vidíme velmi dobře, kdo je tady dezolát.

Gwann

Dezolata predstavujete spis vy

Poručík Horáček

Špatný pohled na věc. Chcete lepší politiku? Musíte do ní sám vstoupit. Stačí začít v obecním/městském zastupitelstvu.

Petr

Politici mne poznamenali aniž bych se jí všímal. Takže ne ne nechci lepší nebo horší politiku, ale politiku bez politiků. Tak se přeci nebiudu stávat tím co nechci aby existovalo.

Poručík Horáček

Takže monarchie nebo diktatura? Nebo anarchie, to by se mi také líbilo, ale tudy cesta nepovede 🙂

55p

Monarchie by byla cajk, stačí odhlasovat a nabídnout hlavě habsburské rodiny královskou korunu 🙃

Poručík Horáček

Obávám se, s habsburskou rodinou to už nepůjde. Jakýkoliv kredit navěky ztratila zatažením našich předků do WW1.

Rudolf Tuček

Jakou vinu můžou mít děti které se ještě ani nenarodily?

Poručík Horáček

Nemluvím o vině, ale o mandátu.

Swariner

Konstituční monarchie by nebyla vůbec špatná, přinejmenším bychom ušetřili co 5 let jeden děsivý shitstorm. Ovšem principiálně je to pořád stejná zastupitelská demokracie.

Rudolf Tuček

Habsburkové v přímé linii po Karlovi Habsburském se vyjadřují že budoucnost je v EU.
https://www.em.muni.cz/udalosti/11186-karel-habsburk-evropska-unie-je-budoucnost-narodni-staty-minulost

Air Traveller

a tu politiku (a demokracii) bez politiku byste si predstavoval teda jak?

Petr

Vzhledem k tomu, že jsem technik, tak algoritmizací funkce politika, dle dané funkce v legislativě. V ten okamžik zmizí jak pozitivní tak negativní ovlivňování funce zastupitele jeho osobou a preferencí. Nejde přeci, aby si politik politikařil na základě svých nápadů, zcela v rozporu s názory těch co zastupuje. Ale jak píšu to by měli vymyslet politologové.

Air Traveller

ono se to … samo se to … jojo 😀

Gwann

Jasne, 7 mio volicu bude hlasovat na fejsbucku, kolik bude danova sazba, jak se bude stanovovat norma pro koralku, davat opravneni cnb k regulaci financnich produktu aj.

Fakt jak hurwinek valku

Noscortas

V každém systému, ať demokracii či despocii, jsou politikové.

Petr

Přesně tak, proto píšu, že by to bylo na nobelovku, kdyby někdo z politologů vymyslel systém bez nich.

Gwann

A pritom by stacil jeden Vudce…tak to myslite?

Milan

souprava dvou jednotek se délkou dostává na 214 m…. kolik stanic a zastávek nemá délku nástupišť aspoň 220 m???

Roman

To může být jedno. Tyhle se neplánují pro provoz v soupravách.

Milan

Ono nejde ani o to, jestli se zrovna tyhle plánují nebo neplánují do souprav, spíš o to,že stávající parametry příměstských vlaků jsou omezeny na elefant 2×3 vozy a na variantu 2×4 nemáme někde ani dostatečně dlouhá nástupiště. Netvrdím, že je to potřeba všude, ale tento parametr nesplňuje ani směr na Kolín, kde jsou asi největší problémy s kapacitou a souprava 2×4 by byla potřeba už teď. Např. v letáku ke stavbě Bubny-Výstaviště se píše: „S ohledem na požadavky systému ETCS jsou všechna nástupiště navržena s délkou min. 220 m.“ Souprava s větší kapacitou je jednou částí řešení problému, tou druhou… Číst vice »

Domis

Ale plánují provoz ve dvojicích. Postupně ve Vídni a okolí prodlužují nástupiště právě na 220 m.

svojsin

Škoda , že si u těchto novějších a nových jednotek nemůže cestující vypnout světlo alespoň u sebe.
Ty „operační sály“ jsou velice nepříjemný

Juraj

Řešíme nesprávný problém.
Třeba patra v drážďanském S-Bahnu s LED osvětlením umí toto plynule regulovat a rozsvítit víc na nástup a výstup. WESTbahn v KISSech má taky příjemné tlumené osvětlení a extra je osvětlená ulička v úrovni nohou.

Individuální zhasínání tu bylo proto, že u zářivek jaksi nešlo s intenzitou nic moc dělat. Ale dneska jsme dál a je na objednateli, aby si příjemnější osvětlení poručil.

svojsin

To souhlasím, že by bylo (snad) lepší řešení.

Bram

Je to z bezpečnostních důvodů. A pokud někdo nutně potřebuje spát, stáhne si kapuci mikiny do obličeje, tak to dělám já. A pokud jí nemá, může si vzít masku na oči. Tak to řeší zejména ženy.

svojsin

Neříkám, že tam má být tma, ale zase tolik světla, co člověk zažije např. ve Slonech do Benešova, snad pro bezpečnost nikdo nepotřebuje.
Mikinu nebudu komentovat….

Martas

Ale je potřeba brát potaz datum vzniku Elefantů, ale jak píše kolega, dneska to opravdu lze řešit, i třeba barva světla na základě západu slunce a času.

Lukáš F.

Barva světla nemusí být ani měnitelná, stačí, když to bude teplá bílá. Ale když si zákazník objedná světla jak do márnice, jako DPP v nových autobusech, má světla jak do márnice.

DuDr.

Viděl bych to asi takto: do půl roku vyleze Škoda s vlastní jednotkou, která bude jen na papíře. Na argumenty zdali se neopakuje stále stejná chyba a jako s řadou 380 bude odpovězeno ve stylu „že to vlastně není nové, ale vlastně stejné jako panter, pouze dvoupodlažní“ a bude noha v nohávě.

Jaromír

Škoda má hotovo – patrový push-pull a na papíře už připravená „hlava“ (taková čtyřvozová 471)

vlachjan

Na druhou stranu, pokud mají hotovo, jistě se s tím můžou začít hlásit do výběrek v zahraničí a nemusí čekat na Prahu.

Cargo

Oni čekají na český rybníček, popřípadě slovenský, tady je voda stojatá. V okolních státech už jsou ty vody zrádné…

Martas

Jako kdyby ve Švácarsku jezdilo z většiny něco jiného než Stadler 😉

Bram

Řekl bych, že u Škody nic nemají, kdežto Stadler má už v provozu jednosystémovou patrovou jednotku na Slovensku. Doplní se druhý systém 3 kV, s čímž se u těchto jednotek při konstrukci počítá a bude jednotka i pro Česko. Tady si asi Škoda neškrtne, jako že si už neškrtla v tomto směru na Slovensku. Kdyby patrovou jednotku měla Škoda připravenou, jistě by s ní šla na trh.

Pavel Vavříček

To co jezdí v MSK, akorát jako plná elektrická jednotka.

Romino

Ono to nie je celkom tak. KISS na SK bola vlastne z núdze cnosť. Škodovka v tom čase také vozidlo nemala a navyše to bolo odskúšané v Maďarsku, kde to už jazdilo. Naviac v tom čase mala Škodovka plné ruky práce na panteroch pre ČD, ZSSK a JMK (vypomáhlala a dodnes vypomáha ŽOS Trnava aby to stíhali), takže ani kapacitne by to nedali. Pesa zasa robila svoje jednotky pre RJ, resp. Polsko, pre ČD začínala výrobu Foxov. Na SK ešte boli voľné peniaze z EU fondov na roky 2014-2020 (+3) a bolo jasné v roku 2021, že neschopné ŽSR už… Číst vice »

Jozef

Ale hlavne zakúpením (až 4 ks) KISS majú teraz ZSSK pri obvineniach, že výberové konania sú manipulované tak, že vždy vyhrávajú iba produkty CZ a SK firiem v ruke argument, že „predsa to nie je pravda, veď máme až 4 ks jednotiek od Stadleru“.
Takže ďalších 30 rokov budú zase nakupovať produkty zo Škodovky, z Trnavy, Vrútok. Čo tam po tom, že zastaralejších, menej kvalitných. Ale našich – vlastnú nekvalitu si vziať nedáme.

MP22

Radši škodovku než Alstom…

SaulGoodman

Tak ne že bych nějak zvlášť toužil po Škodě, ale scénáře s 380 bych se moc nebál. Elektrické jednotky umí, patra umí, tohle pro ně nebude technicky ani legislativně neprobádané území. Spíš bych se bál toho, že jako jediní kývnou na krátký termín dodání a pak ho stejně nedodrží…

Juraj

Patra umí? Tak proto v Bavorsku letos předčasně odstavují soupravy NIM-Express po čtyřech letech provozu?
Co v MSK? Už ty pushpully jezdí spolehlivě?

Cargo

Přesně tak NIM-Express je tak úspěšný, že jeho oběh byl zredukován pouze na dvou denní turnus a zbytek oběhu byl upraven na provoz lokomotiv řady 111 a klasický patrových vozů DB.

Permonik

Toby mě zajimalo, co to jsou za technické zavady, že to ani po 4 letech není schopno normálního provozu?

Y.K.

Různé závady, ted špatná disponibilita? To není nic co bychom u plzeňských produktů neznali i u nás. DB Regio zjevně chce lepší disponibiltu (celkem logicky aby nedráždili objednavatele).

Twix

Těm 4 letům provozu ještě předcházely 4 roky zpoždění dodávky 🙂

Tonda Sehnal

Mají hotovo. Jmenuje se to 22Ev.

Jira.h

Čeká se až s čím přijde Škoda.

DuDr.

Naprosto přesně. O Kissu a spol. můžou okolo prahy jen snít.

VojtaDrevik

Mně osobně je daleko pohodlnější Elefant, než Kiss, který nemá sedačky u oken tak, jako je má Elefant a všechny ostatní vlaky od Škody. Obecně jsou Kissy více stísněné než právě Elefanty.

X 1

Rozložení sedaček v interiéru si objednává zákazník!
Když tam bude Praha chtít fontánu s vodotryskem, tak ji tam výrobce dodá. 😄
PS: ve Švýcarsku u SBB lícují všechny sedačky s okny, protože to tak zákazník chce.

mgr.pavel

.. což mi zrovna u Hřiba z protikorupčních Pirátů přijde jako nevalidní argument.

Ale to zdržení by měl vysvětlit.

George

No Piráti jsou protikorupční pro ostatní. Tady čekají až to bude pro ně vhodné

Filip Jirsák

Svoje tvrzení máte o něco opřené? Nebo prostě jenom spoléháte na to, že jako anonym můžete beztrestně lhát?

mgr.pavel

Počet politiků z libovolné strany namočený v korupci: (nějaké velké číslo).

Počet Pirátů namočený v korupci: nula?

digi

Nebude to spíše tím že kdyby neproběhla předběžně tržní konzultace tak by jim to zase shodil zemanuv skodic mlsna? Viz podmínky Vř https://portal-vz.cz/instituty/predbezne-trzni-konzultace/

Gwann

Hriba nemusim, spoustu jinych piratu taky ne. Ale fakt maji nejmene do korupce zatazenych kousku.

Takze lzete

Jiří Kocurek

Jeden přispívající se tady nechal slyšel, že z Prahy se má vypráskak 100.000 lidí, aby se omezilo dojíždění za prací. Takže i zvrácený motiv je možný.

V podobně zvráceném duchu se nabízí vysvětlení, že to chtějí dát sežrat venkovanům ze středočeského kraje – kradou práci pražanům, ujídají v restauraci.

mgr.pavel

Počkejte, to když z Prahy vypráskám obyvatele, kteří tam budoumít stále práci, tak naopak dojíždění zvětším, ne?

Filip Jirsák

Vy nad tím přemýšlíte, to je chyba.

František

Pořád mi nejde do hlavy, proč už tu dávno nejezdí jednotky co jezdí ve Vídni. Bychom neměli mít úplně jiné profily a železnici než zakladatel CK železnice

Pavel Vavříček

Asi verze pushpullu y který jezdí v MSK, akorát už jako plná elektrická jednotka