Podívejte se, jak by mohly vypadat vlaky pro PID. Soutěž na EMU 400 zadrhla u Hřiba
Stadler KISS pro ÖBB. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.cz
Stadler a Alstom přivezly do Berlína poslední verzi dvoupodlažních jednotek KISS a Coradia MAX.
Jak velky je tam prostor na bagaz? Ty police nad sedackami vypadaji ze se tam pri trose stesti vejde macbook air…
Macbook air se přece vejde i do skuliny v ostění ne?? 🙂
Éééh – ten nadpis je trochu ošklivý. Už jsem si myslel, že něco Hřib brzdí, ale toto je v pohodě.
Doufám však, že ani typologicky ani jedna jednotka to nebude. Fandím Škodovce. Po faceliftu jejich double deckery vypadají fakt luxusně.
Ale ten rakouský Stadler vypadá opravdu znamenitě. Až si trochu myslím, že sedadla vyrobil Borcad, je to tak?
A na jaké tratě by měl být nasazen? Četl jsem níže, že do Břeclavi, což je super. A dále? 🙂
Je hezké, že fandíte Škodovce, ale ona žádné dvoupodlažní jednotky aktuálně nevyrábí.
A Břeclav úplně není v PIDu.
Předpoklad nasazení je na linku S1, případně na letiště a Kladno.
Třetí a čtvrtý odstavec se netýkají vlaků pro PID.
Ne nové EMU 400 rozhodně nejsou určena (a nikdy to ani nebylo řečeno) na S1.
S tím jak VYPADAJÍ jejich produkty (obzvláště na papíře) neměla Škodivka nikdy problémy. Šlo spíš o to jak jejich produkty (ne)fungovaly. Odstraňování počátečních much se protahovalo a pokud daný produkt neměl velkou sérii, mohlo se stát že se úplně nevyřešily až do počátku vyřazování… viz Zátopek.
A co, jaká je spokojenost Němců s patrovými netrakčními jednotkami??
https://www.mojecestina.cz/article/2008111501-shoda-prisudku-s-podmetem-nevyjadreny-podmet
V kontextu s nevyjádřeným podmětem „Firmy“ přivezl_y_ a bude to správně. Naopak s podmětem „Výrobci“ tam paří _i_, jenže není řečeno, jaký byl ten nevyjádřený podmět.
PS: Špatně si to pamatuju ze školy – není to zamlčený podmět, který jsem hledal.
Osobně bych tam také raději viděl měkké i. Dá se předpokládat, že na veletrhu je řeč o výrobcich nebo vystavovatelích, v obou případech tedy měkké. Ale autor článku má asi na mysli firmy. Tedy tvrdé. Ale jak říkám, měkké by tam určitě bylo i okometricky lepší.
P.S. manželka je profesorka češtiny, má stejný názor
Jsem také pro měkké i – nejen z titulu „výrobci přivezli“ ale i proto, že je (užívá se) TEN Stadler a TEN Alstom, tudíž je to spíše „pánská“ záležitost.
Hele, fakt nebylo 🙂
sam si to potvrzujete ve vasem prispevku – tY subjekty privezlY.stejne , jako tY firmy privezlY
Jsem zvedav jak se toto podaří vysoutěžit. Tohle muže byt podobny průšvih jako vystavba metra D apod.
Ale hlavně že to vysvětlují „důkladností příprav“ aby potíže nebyly… „Obtíže nás překvapily“ 🙂
V obou jednotkách jsem v Berlíně byl a musím říct že ta, kterou si kupují Rakušáci je mnohem lepší. Z pohledu nevidomého se mi vůbec nelíbí ty přechody mezi jednopatrovými a dvoupatrovými vozy v té jednotce pro Dolní Sasko a hlavně mi to co si kupují Rakušáci připadá mnohem intuitivnější a mnohem víc to odpovídá těm parametrům, které chce PID a je mi líto že pane hřib, který nikdy neměl být radním zdržuje tak velkou zakázku. Jinak jsem rád že ty jednotky by měli z rakouska jezdit už příští rok na vlacích do břeclavi, jak mi řekli lidé od výrobce.
„Z pohledu nevidomého“
Aniž bych chtěl jakkoliv zlehčovat vaše postižení, tak tenhle obrat působí trochu podivně.
Do Břeclavi předpokládám z Vídně?
Z článku to vypadá, že Škodovka už nebude vyrábět žádné další elektrické dvoupodlažní jednotky. Jako by jedinou možností pro naše dráhy byl dovoz jednotek odněkud z ciziny. Že by se po konci výroby lokomotiv v Plzni plánoval i konec výroby EMU?
EMU se vyrábí stále a další zakázky na pantery pořád přibývají.
Mluvilo se o PATROVÝCH ne?
A nejde spíš o skutečnost, že Škoda aktuálně nemá EMU v požadované kapacitě na délku soupravy, tak se jen informuje, co jiného aktuálně požadavkům vyhovuje, s potenciálně čeká jak na to zareaguje nábytku nového typu vozidla i Škodovka, ale třeba také Prsa a další?
A ona škodovka někdy nějaké teď vyrobila….kromě řady 471 ( CityElefant ) o ničem nevím…ale tady se přesně čeka s čím někdo na papíře přijde…a je to škoda když na západ od nás výroba běží a dělají se série a ne prototypy
Patráky dělali pro ŽSR, do Německa, další (ne)jezdí mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem, předtím ještě pro Ukrajinské dráhy.
Jinak v ČR výroba jednopodlažních ve Škodovce běží, 37 ks pro JMK, 23 ks pro RegioJet … to bych vklidu nazval sériemi. Takže není důvod brečet.
13Ev je netrakční. Aby z toho udělaly opravdu EMU a ne přibastlení motoráku jako Elefant.
Byli by neprozíraví, kdyby se do 13 Ev nedaly osadit hnací podvozky. Jen ať se Škodovka snaží, když budou do soutěže na EMU400 tři bude to jenom dobře. Hlavně aby byla férová.
Pokud soutěž na dopravce nevyhraje ČD, pak soutěž bude férová z podstaty výběru dodavatele obchodní společnosti.
Jedině ČD budou jednotky vybírat podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Každopádně ve smlouvě na dopravce bude mít ROPID poměrně detailně standard vozidla a pro zadavatele není nic jednoduššího než to preklopit do zadávací dokumentace.
Tak znovu kde jsou dvoupodlažní jednotky čistě….Push-pull ŽSR nebo se pletu…Německo to bych vynechal ale taky Push-pull…pak tu máme Push-pull pro Moravskoslezský kraj….a kde jsou ty čisté jednotky…
Ano souhlasím panterů vyrábí jak na běžícím páse ale to je trošku něco jiného že…
Slovensko ma jak push pully, tak stridave elefanty. Vzhledove skoro stejne.
Soupravy/netrakční jednotky nejsou tak úplně to stejné jako EMU400… chybí jim takové ty důležité věci jako trafo, mory a tak. Věci které mají tendenci dělat potíže v procesu schvalování…
Ale jestli hodlají středočeši zase jednou objednat něco neschváleného tak hodně štěstí (a dobré právníky!).
Coradii fakt ne. Byl jsem v tom a ten interiér je příšerný. Tím jak to není plnohodnotná patrová jednotka, tak je to uspořádání interiéru strašně stísněné a sedačky nepohodlné.
Naprosto souhlasím, ty přechody z jednopatrových dvoupatrových vozu co úplně stejný špatné a nebezpečné za jízdy jako přechody mezi vysoko a nízkopodlažní mi částmi v jedné nejmenované soupravě.
Souhlas, od Alstomu jen OMENO (pokud ne Škoda)
Co politik to průšvih. Kéž by jsme se obešli bez nich. Jen u nás jich živíme přes šedesát tisíc.
Co jsme si zvolili, to máme. Zrušila se třicetikačka u doktora? Zrušila. Vrátil se majetek Sudeťákům? Nevrátil. Vzali jsme “uprchlíky” z Orientu? Nevzali. Padlo EET? Padlo. A tohle byla hlavní témata u voleb v předchozích obdobích…máme, co jsme chtěli. Přesněji, to, za co jsme hlasovali…
A vy si myslíte, že když tam bude jiný politik, že to bude jiné? Nebude. Jeden za osumnáct a druhý bez dvou za dvacet. Demokratický systém, který by se obešel bez nich, to by bylo požehnání pro celý svět.
Nějak si neumím představit demokracii bez politiků.
Představit si to umím, ale reálně zatím žádný takový systém není. Snad to nějaký politolog navrhne s pomocí nových technologií. Zřejmě by za to dostal nobrlovku, nebo by vypadl z okna.
Většina politiku a ouřadů se profiluje z řad lidí co se jim nechce pracovat rukama. To je problém.
Tyhle blaboly, ze jedina prace je ta rukama, by fakt uz mely zmizet….
„rukama“ už dneska pracuje relativně málokdo… už i ti kopáči mívají bagr…
Tak ještě jednou: i v mizerné demokracii, jako je ta naše, lidé dostanou to, co opravdu chcou. Tedy to, co rozhoduje volby. To je důvod, proč u nás proběhlo to, co zmiňuju; to je důvod, proč krachlo Řecko a proč Británie vystoupila z EU. Protože si to lidi odhlasovali.
My CHCEME mít ve školách pakárnu jak za Rakouska, my CHCEME rozdrobenou samosprávu, my CHCEME stát na úřadě frontu kvůli každé kravině, my CHCEME mizernou dopravní infrastrukturu. Podle toho hlasujem, podle toho žijem.
A podotýkám, že to co chceme se nepozná na tom, co ŘÍKÁME, ale na tom, co reálně DĚLÁME.
To je omyl, dostanou to co chtějí politici, které volili. Jenže politik je zvolen na základě nějakého tvrzení a již se nezodpovídá po celé volební období voličům, které zastupuje. Je to prakticky tak, jako kdyby jste přijal zaměstnance na základě životopisu a on další čtyři roky ovládal váš řivot a majetek, bez mořnosti vašeho zásahu. Pokud si vyberete „dobře“ tak jste do týdne bez majetku a možná i na hřbitově.
Máte pocit, že Cameron chtěl Brexit? Já teda ne. A Brexit je. My chceme jezdit v čoudících střepech. Tohle je teď volební téma. Tak v nich jezdit budem, to si pište. Bude to mít, pravda nějaké důsledky (těžko všechny domyslet), ale chceme to, tak to dostanem…
My především chceme dělat technickou prohlídku od stolu, protože „vražda“ se pozná podle data výroby a jestli ho digi nazve kamioňákem – tim je odhlasováno.
Jen když tomu vozu bude přes 50 roků, tak bude kouzlem kvalitní, ikdyby měl pohnutý rám, na rovině jel bokem, tahal za volant do protisměru a pravé přední nebrzdilo – budem se opíjet tím, jak staré věci dlouho vydržely, zatímco auto z roku 2000 nevydrží víc jak pět let. ŽÁDNÉ!!
A ten starej musel mít tehdy před 22 léty pravdu, řval u toho na celé kolo.
Proboha ziveho, vy si to predstavujete jak hurwajz valku.
Jak by to asi s odvolavanim politiku dopadlo? Chvilku premyslejte…
Mnoho politiků je tam X volebních období. Dost času na to, zjistit, co jsou opravdu zač a volit podle toho a ne podle volebních slibů. Pro ty voliče, kterým to stojí za to…
Vy jste ale vydařený dezolát. Je strašné, že i takoví jako vy mají volební právo.
Proc by mel byt dezolat? je to presne tak, jak rika.
Co to melete, člověče?
Já myslím, že všichni vidíme velmi dobře, kdo je tady dezolát.
Dezolata predstavujete spis vy
Špatný pohled na věc. Chcete lepší politiku? Musíte do ní sám vstoupit. Stačí začít v obecním/městském zastupitelstvu.
Politici mne poznamenali aniž bych se jí všímal. Takže ne ne nechci lepší nebo horší politiku, ale politiku bez politiků. Tak se přeci nebiudu stávat tím co nechci aby existovalo.
Takže monarchie nebo diktatura? Nebo anarchie, to by se mi také líbilo, ale tudy cesta nepovede 🙂
Monarchie by byla cajk, stačí odhlasovat a nabídnout hlavě habsburské rodiny královskou korunu 🙃
Obávám se, s habsburskou rodinou to už nepůjde. Jakýkoliv kredit navěky ztratila zatažením našich předků do WW1.
Jakou vinu můžou mít děti které se ještě ani nenarodily?
Nemluvím o vině, ale o mandátu.
To by jste koukal, co u nás politici v tomhle směru dovedou. Vlastní zkušenost.
Edit : byste
Konstituční monarchie by nebyla vůbec špatná, přinejmenším bychom ušetřili co 5 let jeden děsivý shitstorm. Ovšem principiálně je to pořád stejná zastupitelská demokracie.
Habsburkové v přímé linii po Karlovi Habsburském se vyjadřují že budoucnost je v EU.
https://www.em.muni.cz/udalosti/11186-karel-habsburk-evropska-unie-je-budoucnost-narodni-staty-minulost
a tu politiku (a demokracii) bez politiku byste si predstavoval teda jak?
Vzhledem k tomu, že jsem technik, tak algoritmizací funkce politika, dle dané funkce v legislativě. V ten okamžik zmizí jak pozitivní tak negativní ovlivňování funce zastupitele jeho osobou a preferencí. Nejde přeci, aby si politik politikařil na základě svých nápadů, zcela v rozporu s názory těch co zastupuje. Ale jak píšu to by měli vymyslet politologové.
ono se to … samo se to … jojo 😀
Naštěstí se tím zabývají i osoby odborně vzdělané v politologii a ne jako my tady obyčejní dopraváci a voliči, případně politici.Například Hélène Landemore. Ale to zda má života schopné nápady, to určí jen čas.
Jasne, 7 mio volicu bude hlasovat na fejsbucku, kolik bude danova sazba, jak se bude stanovovat norma pro koralku, davat opravneni cnb k regulaci financnich produktu aj.
Fakt jak hurwinek valku
Hlavně že tam lajkují o každé blbosti stokrát denně.
V každém systému, ať demokracii či despocii, jsou politikové.
Přesně tak, proto píšu, že by to bylo na nobelovku, kdyby někdo z politologů vymyslel systém bez nich.
A pritom by stacil jeden Vudce…tak to myslite?
Ne, protože to byl také politik a dokonce zvolený. Aspoň na něm vidíte, kam nás politik může zatáhnout.
souprava dvou jednotek se délkou dostává na 214 m…. kolik stanic a zastávek nemá délku nástupišť aspoň 220 m???
To může být jedno. Tyhle se neplánují pro provoz v soupravách.
Ono nejde ani o to, jestli se zrovna tyhle plánují nebo neplánují do souprav, spíš o to,že stávající parametry příměstských vlaků jsou omezeny na elefant 2×3 vozy a na variantu 2×4 nemáme někde ani dostatečně dlouhá nástupiště. Netvrdím, že je to potřeba všude, ale tento parametr nesplňuje ani směr na Kolín, kde jsou asi největší problémy s kapacitou a souprava 2×4 by byla potřeba už teď. Např. v letáku ke stavbě Bubny-Výstaviště se píše: „S ohledem na požadavky systému ETCS jsou všechna nástupiště navržena s délkou min. 220 m.“ Souprava s větší kapacitou je jednou částí řešení problému, tou druhou… Číst vice »
Souprava 2×4 na Kolín už jezdila. Ale hodně dávno.
Ale plánují provoz ve dvojicích. Postupně ve Vídni a okolí prodlužují nástupiště právě na 220 m.
Škoda , že si u těchto novějších a nových jednotek nemůže cestující vypnout světlo alespoň u sebe.
Ty „operační sály“ jsou velice nepříjemný
Řešíme nesprávný problém.
Třeba patra v drážďanském S-Bahnu s LED osvětlením umí toto plynule regulovat a rozsvítit víc na nástup a výstup. WESTbahn v KISSech má taky příjemné tlumené osvětlení a extra je osvětlená ulička v úrovni nohou.
Individuální zhasínání tu bylo proto, že u zářivek jaksi nešlo s intenzitou nic moc dělat. Ale dneska jsme dál a je na objednateli, aby si příjemnější osvětlení poručil.
To souhlasím, že by bylo (snad) lepší řešení.
Je to z bezpečnostních důvodů. A pokud někdo nutně potřebuje spát, stáhne si kapuci mikiny do obličeje, tak to dělám já. A pokud jí nemá, může si vzít masku na oči. Tak to řeší zejména ženy.
Neříkám, že tam má být tma, ale zase tolik světla, co člověk zažije např. ve Slonech do Benešova, snad pro bezpečnost nikdo nepotřebuje.
Mikinu nebudu komentovat….
Ale je potřeba brát potaz datum vzniku Elefantů, ale jak píše kolega, dneska to opravdu lze řešit, i třeba barva světla na základě západu slunce a času.
Barva světla nemusí být ani měnitelná, stačí, když to bude teplá bílá. Ale když si zákazník objedná světla jak do márnice, jako DPP v nových autobusech, má světla jak do márnice.
Viděl bych to asi takto: do půl roku vyleze Škoda s vlastní jednotkou, která bude jen na papíře. Na argumenty zdali se neopakuje stále stejná chyba a jako s řadou 380 bude odpovězeno ve stylu „že to vlastně není nové, ale vlastně stejné jako panter, pouze dvoupodlažní“ a bude noha v nohávě.
Škoda má hotovo – patrový push-pull a na papíře už připravená „hlava“ (taková čtyřvozová 471)
Na druhou stranu, pokud mají hotovo, jistě se s tím můžou začít hlásit do výběrek v zahraničí a nemusí čekat na Prahu.
Oni čekají na český rybníček, popřípadě slovenský, tady je voda stojatá. V okolních státech už jsou ty vody zrádné…
Jako kdyby ve Švácarsku jezdilo z většiny něco jiného než Stadler 😉
Stadler oproti Škodovce je aspoň lépe promyšlený, teď myslím ty dvoupatrové jednotky KISS, kdež ten NIM-Express nebo obdoba těch jednotek pro MSK, tak je to nebe a dudy.
Řekl bych, že u Škody nic nemají, kdežto Stadler má už v provozu jednosystémovou patrovou jednotku na Slovensku. Doplní se druhý systém 3 kV, s čímž se u těchto jednotek při konstrukci počítá a bude jednotka i pro Česko. Tady si asi Škoda neškrtne, jako že si už neškrtla v tomto směru na Slovensku. Kdyby patrovou jednotku měla Škoda připravenou, jistě by s ní šla na trh.
To co jezdí v MSK, akorát jako plná elektrická jednotka.
Ono to nie je celkom tak. KISS na SK bola vlastne z núdze cnosť. Škodovka v tom čase také vozidlo nemala a navyše to bolo odskúšané v Maďarsku, kde to už jazdilo. Naviac v tom čase mala Škodovka plné ruky práce na panteroch pre ČD, ZSSK a JMK (vypomáhlala a dodnes vypomáha ŽOS Trnava aby to stíhali), takže ani kapacitne by to nedali. Pesa zasa robila svoje jednotky pre RJ, resp. Polsko, pre ČD začínala výrobu Foxov. Na SK ešte boli voľné peniaze z EU fondov na roky 2014-2020 (+3) a bolo jasné v roku 2021, že neschopné ŽSR už… Číst vice »
Ale hlavne zakúpením (až 4 ks) KISS majú teraz ZSSK pri obvineniach, že výberové konania sú manipulované tak, že vždy vyhrávajú iba produkty CZ a SK firiem v ruke argument, že „predsa to nie je pravda, veď máme až 4 ks jednotiek od Stadleru“.
Takže ďalších 30 rokov budú zase nakupovať produkty zo Škodovky, z Trnavy, Vrútok. Čo tam po tom, že zastaralejších, menej kvalitných. Ale našich – vlastnú nekvalitu si vziať nedáme.
Radši škodovku než Alstom…
Tak ne že bych nějak zvlášť toužil po Škodě, ale scénáře s 380 bych se moc nebál. Elektrické jednotky umí, patra umí, tohle pro ně nebude technicky ani legislativně neprobádané území. Spíš bych se bál toho, že jako jediní kývnou na krátký termín dodání a pak ho stejně nedodrží…
Patra umí? Tak proto v Bavorsku letos předčasně odstavují soupravy NIM-Express po čtyřech letech provozu?
Co v MSK? Už ty pushpully jezdí spolehlivě?
Přesně tak NIM-Express je tak úspěšný, že jeho oběh byl zredukován pouze na dvou denní turnus a zbytek oběhu byl upraven na provoz lokomotiv řady 111 a klasický patrových vozů DB.
Toby mě zajimalo, co to jsou za technické zavady, že to ani po 4 letech není schopno normálního provozu?
Různé závady, ted špatná disponibilita? To není nic co bychom u plzeňských produktů neznali i u nás. DB Regio zjevně chce lepší disponibiltu (celkem logicky aby nedráždili objednavatele).
Těm 4 letům provozu ještě předcházely 4 roky zpoždění dodávky 🙂
Mají hotovo. Jmenuje se to 22Ev.
Což je ovšem jen na papíře, pardon, letáku.
A to vadí? Dodají to s dvouletým zpožděním a zákazník zaplatí ještě půl miliardy navíc. Zkušenosti, máme? 😃
Čeká se až s čím přijde Škoda.
Naprosto přesně. O Kissu a spol. můžou okolo prahy jen snít.
Mně osobně je daleko pohodlnější Elefant, než Kiss, který nemá sedačky u oken tak, jako je má Elefant a všechny ostatní vlaky od Škody. Obecně jsou Kissy více stísněné než právě Elefanty.
Rozložení sedaček v interiéru si objednává zákazník!
Když tam bude Praha chtít fontánu s vodotryskem, tak ji tam výrobce dodá. 😄
PS: ve Švýcarsku u SBB lícují všechny sedačky s okny, protože to tak zákazník chce.
.. což mi zrovna u Hřiba z protikorupčních Pirátů přijde jako nevalidní argument.
Ale to zdržení by měl vysvětlit.
No Piráti jsou protikorupční pro ostatní. Tady čekají až to bude pro ně vhodné
Svoje tvrzení máte o něco opřené? Nebo prostě jenom spoléháte na to, že jako anonym můžete beztrestně lhát?
Počet politiků z libovolné strany namočený v korupci: (nějaké velké číslo).
Počet Pirátů namočený v korupci: nula?
V Ostravě přispěli svými hlasy k odhlasování největší rozkrádačky od devadesátek, takže na 0 bych rozhodně nesázel.
Nebude to spíše tím že kdyby neproběhla předběžně tržní konzultace tak by jim to zase shodil zemanuv skodic mlsna? Viz podmínky Vř https://portal-vz.cz/instituty/predbezne-trzni-konzultace/
Hriba nemusim, spoustu jinych piratu taky ne. Ale fakt maji nejmene do korupce zatazenych kousku.
Takze lzete
Jeden přispívající se tady nechal slyšel, že z Prahy se má vypráskak 100.000 lidí, aby se omezilo dojíždění za prací. Takže i zvrácený motiv je možný.
V podobně zvráceném duchu se nabízí vysvětlení, že to chtějí dát sežrat venkovanům ze středočeského kraje – kradou práci pražanům, ujídají v restauraci.
Počkejte, to když z Prahy vypráskám obyvatele, kteří tam budoumít stále práci, tak naopak dojíždění zvětším, ne?
Vy nad tím přemýšlíte, to je chyba.
Pořád mi nejde do hlavy, proč už tu dávno nejezdí jednotky co jezdí ve Vídni. Bychom neměli mít úplně jiné profily a železnici než zakladatel CK železnice
Asi verze pushpullu y který jezdí v MSK, akorát už jako plná elektrická jednotka