Uherské Hradiště má nového provozovatele MHD, ÚOHS zamítl rozklad SOR
Autobus MHD v Uherském Hradišti. Foto: FB Uherského Hradiště
Cestující čekají nové nízkopodlažní autobusy a výrazné navýšení počtu spojů.
Cestující čekají nové nízkopodlažní autobusy a výrazné navýšení počtu spojů.
No kdoví jak se ta úspora nákladů nakonec vyplatí, Psota má údajně problémy s kvalitou a spolehlivostí dopravy i ve svém znojemském regionu.
Konkrétní rozhodnutí už visí na internetu, musím řict že to nakonec není tak jednoznačné jak jsem si myslel: https://uohs.gov.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-21586.html Ne že by požadavek na délku autobusů byl neprůstřelný, ale je to spíš uděláno v dobré víře, byla provedena analýza… a naopak protianalýza SOR taky není úplně přesvědčivá. Takže nakonec to stojí na tom, že město nemělo v úmyslu někoho konkrétně diskriminovat, ale odhadlo délku autobusů od oka s relativně solidním základem. Čili spíše právničtina. Už i ale na nové lince stávajícího dopravce (300) je vidět velký rozdíl v nadjíždění s menším a větším autobusem, takže věřím tomu, že by mohly… Číst vice »
Oni dobře věděli, proč nechtějí tu délku. Ale SOR by se rád zase někam vetřel a že ty jeho krámy budou někomu léta ztrpčovat život je prostě nezajímá. Takhle fungují už od počátku.
Srandovní spolek ČSAD Bus Uherské Hradiště je konečně mimo hru. Tyhle tydýty, kteří přístupem k cestujícím a uvažováním zamrzli v roce 1980, to možná přivede k přehodnocení dosavadního „podnikání“. I když to je spíš jen zbožné/naivní přání, nevěřím tomu.
No nebude to jednoduché. Nový dopravce, nové trasy, nové požadavky… snad to nedopadne jak jinde kde to dopravce nebyl schopný odjezdit, tak se mu slo na ruku a rušily se spoje. Jediné kde vidím problém z pohledu organizátora bude ta ulice 28.října (čemuž se naštesti da vyhnout přetrasováním).
Cena není nakonec tak podstřelená , pokud se při přípravě rozsahu (2021) počítali se 40 Kč za kilometr.
SOR si stěžoval…….Tak vzhledem k tomu, že SOR nebyl schopný do sousedního Zlína dodat 2 (slovy DVA) trolejbusy ani v prodlužovaném termínu si nemyslím, že je rozumné se ozývat. Reputaci je potřeba napravit úplně jinak.
Navíc takovéhle házení vidlí do výběrka, kterého se vlastně reálně nechci účastnit, je dle mého ideální cesta k tomu, aby si ode mne vítězná firma, nemusí-li vypisovat výběrové řízení, nekoupila dlouho ani kolo.
Tak ten požadavek na to, že se jedná o nové autobusy, asi přece jenom nepřímo ovlivňuje to, jaké bude mít kšefty.
Dává smysl se ozvat proč je zadání takové a takové, ale podávat proti tomu rozklad…
Jsou města, kde jdou cestujícím naproti. Zahušťují provoz, zrychlují jízdu nástupem všemi dveřmi a linkové vedení odpovídá skutečným potřebám obyvatel.
Pak jsou města, jako třeba Ústí nad Labem, kde se omezuje do některých míst MHD od 1.5. až od 50%, zavedl se nástup předem, který v ranní špičce udělal z jízdního řádu cár papíru.
Pane Sůro, nechystáte článek na toto téma také v Ústí nad Labem ?
V Ústí je bohužel jistý demografický problém…
Českým přístupem k tomuto problému je buď postavit zeď (pardon, plot), přemístit občany v takovéto lokalitě žijcí do kontejnerů vedle čističky odpadů za městem a nebo, jako v posledním případě, odstřihnout občany ve vyloučené lokalitě od přístupu k pracovním příložitostem a službám, a tvářit se, že problém neexistuje. Vynikajcí politická práce.
Vyloučené lokality těch, kteří pracovat nechtějí a vyobcují každého, kdo by snad pracovat začal, to není specifikum pouze ČR, ani národnosti. Mám to z první ruky a od dvou lidí ze 2 různých kontinentů, kteří ze „slumu“ utekli.
Jak pomoct těm, kteří pomoct nechtějí, to netuším.
Nijak. Nejdrive si musi zmenit sami svoji vlastni kulturu.
Jak „pomáhat“, prostě mají svůj životní styl. Otázkou je, jak zařídit, aby si nepřekáželi s lidmi s jiným stylem. Aby například nepáchali trestnou činnost.
No naproti… tady je vidět že ten termín už má zpoždění i bez SORu (6 měsíců před zahájením provozu teprve vypsáno výběrko?), spíš z nutnosti.