Podepsáno: Stavba nového čtyřpruhu u Budějovic má začít na přelomu srpna a září
Nová přeložka odvede kamiony z obce Dasný. Pramen: CzechToll
Od Budějovic k Češnovicím (cca 6,5 km) bude zbudován směrově rozdělený čtyřpruh v nové stopě.
A je to vymyšlené i tak aby tento úsek mohl být jednou zařazen do dálnice spojující krajská města Karlovy Vary, Plzeň, České Budějovice, Brno? Probíhá příprava následného prodloužení D4 min. do Strakonic v rámci PPP, protože když spojím přímkou Prahu a Mnichov, tak D4 je jasná geografická volba?
Praha -Mnichov přes Strážný je asi dost obtížné z důvodu průchodu skrz Šumavu a možná i trochu zbytečnost, máme dálnici D5, bude D3 a mezi ještě silnici I/26 (časem snad slušnou)…
To máte sice pravdu. Ale nebylo by vůbec špatné mít dálniční síť obdobnou, jako to mají na bavorské straně Šumavy.
Je velká chyba, která se odstraní nejdříve za 50 let, že nebude čtyřpruh až do Písku. Hned by vznikla dálnice do Prahy a ještě dříve než D3
To by bylo něco , v podobném rozsahu jako „rychlostní silnice“ Plzeň -Přeštice . Jen se obávám, co vše by to znamenalo za papíry a tím komplikace…
S tím že by to vzniklo dříve než D3 fakt není pravděpodobné. 😉 😀
Hurá… po tomhle to bude do Písku jízda, snad ještě ta zatáčka za Pištínem.
Asi to opět nebude zpoplatněno, že? Aby se našly peníze i na další stavby.
Jako správný kapitalista totiž myslím ekonomicky a pokud do něčeho investuji, chci vidět návratnost. Snad jsem nezažil, že bych do nově postaveného bazénu či lanovku nebo bobodráhu šel bez vstupného. Zajímavý přístup.
Srovnávat bazén či lanovku s dopravní infrastrukturou je dost mimo. U ní se návratnost nedá přesně spočítat, jelikož vzniká druhotným efektem. Kdyby se takhle uvažovalo u výstavby každé silnice, tak dodnes jezdíme jen po prašných cestách.
Nemyslím si, nedotovat infrastrukturu bez ohledu na její vytíženost je důležité pro efektivní hospodaření se státními penězi a recept, jak snížit schodek a naopak zvýšit výkon ekonomiky. Proč myslíte, že jsou Švýcaři a Rakušáci bohatí? Nerozhazují peníze dotováním silnic a jejich opravami po přetížených kamionech.
Takže také chcete zrušit dotace pro vlaky a autobusy, mýtné na cyklostezkách, atd. Váš návrh je opravdu hodně odvážný.
Cyklostezka je asi levnější než silnice,že?
Ale dá se přesně spočítat. Stačí vzít náklady na silnici a porovnat je s penězi vygenerovanými poplatky od řidičů, kteří daným úsekem projedou. To se dá ošetřit mýtnými branami a kamerami. A snadno určíte, zda silnice vydělává, nebo je naopak černá díra na peníze.
Evidentně jste vůbec nepochopil můj komentář. V situaci, kdy neexistuje kromě dálnic nikde mýto a samozřejmě ani nikdy existovat nebude, by mě ten váš přesný rozpočet opravdu zajímal 😉
Mimochodem, do některých malých obcí by se vám taková silnice ani při zavedení mýtného, nikdy nezaplatila. Znamená to, že by tam obyvatelé byli navždy odkázání na polní cestu?
Pro náklaďáky bude.
Koukněte se nekdy, jak se počítá ekonomická návratnost takových staveb. Není to jen -náklady na stavbu, údržbu/+poplatky od uživatelů. Není to skiareal pro zábavu.
Zase jen ekologie hubou. A co takhle dvojkolejná železnice? zabere určitě méně místa než další dva pruhy silnice…
však se plánuje, jen to trochu déle trvá než na silnici…
nevím, za co ty mínusy? nemůžu za to, že SŽ místo významných staveb na železnici stále někde opravuje budovy a modernizuje již modernizované lokálky…
Jste uživatel drog? 😀 Protože budovy se pouze demolují a o žádné dvakrát opravené lokálce nevím. 😉
Aspoň kdyby si ta silnice na sebe, řekněme po 8 letech provozu vydělala. Je pochopitelné, že někdo nechápe ekologii ale nepochopím, jak se někdo dobrovolně nechá připravit o zisk výstavbou silnice bez mýta. Normálně v byznysu platí, že firmy nejsou charity a zadarmo vám nic nedají. A tady se peníze poplatníků splachují do záchodu.
Teda jestli chcete aby si každá železnice na sebe vydělala, tak jste její výstavbu pravě zařízl…
Výhružky automobilisty. V obavách,že byste museli poctivě platit píšete nesmysly. Myslíte si, že se staví železnice, jen pro radost?
A silnice se staví jen pro radost? Vážně si tu ekonomiku dopravních staveb nastudujte, ono je to trochu složitější. Svého času tu někdo urputně navrhoval zrušení veškerého státního financování železnic, aby se prý jezdilo vlakem jen tam, kde se to opravdu zaplatí z poplatků od dopravců. To by vám asi taky úplně nechutnalo, že?
Myslím, že ekologická železnice si dotace zaslouží na rozdíl od rakovinotvorné automobilové dopravy. Jestli se však chcete upéci na parkovišti vedle svého superspalováka prosím.
Afektovaný, přehnaný a až příliš emotivní výlev plný expresivních výrazů, aby jakože nabral na údernosti, k tomu samozřejmě podsuv. Vy děláte lidem od železnice medvědí službu, pak si může člověk mimo branži myslet, že na železnici jsou takoví všichni. A bez urážky, že si to myslíte vy, ještě z toho nedělá univerzální pravdu a dogma.
To je dobře. Předjíždět tam je fakt o ústa.
Na tom to úseku se vůbec nepředjíždí, není to možné, + přes vesnici 50. Pokud jste tam někdy předjel, tak jste dobrý.
hlavně to nebude 4, ale 20, podobně jako kus z Písku po Novou Hospodu (D4 x I/20)
Předpokládám, že v budoucnosti povede takový čtyřpruh až do Písku.
pokud nedojde k přehodnocení aktuálních plánů, tak ne. Od Písku po Pištín se totiž plánuje přestavba na směrově nedělený střídavý třípruh viz detaily jednotlivých úseků: https://rsd.cz/web/guest/mapa-staveb#/stavby?komunikace=I20&kraj=JH%C4%8C&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Škoda. Stejně si myslím, že někdy v budoucnosti se rozšíří na čtyřpruh. To ukončení D4 v Písku je fakt pakárna.
D4 měla kdysi původně vést dále do Strakonic, Vimperka, a přes Strážný na Pasov. Před Pískem je odbočka na 1/4 , po které je to pár km do Strakonic.
Vlastně do Písku vůbec jít neměla, vedl by tam přivaděč.
Dnes vše jinak, Z ČB se po D4 jezdí do Prahy, kdo by se chtěl motat po České Sibiři, kde je silnice postavena neuvěřitelným způsobem. Když jsem tam jel poprvé, nemohl jsem pochopit, jak to mohl někdo tak naprojektovat.
Nikolivek. Primarnim propojenim Prahy a CB zustava D3.
No zůstává… bohužel zatím nikdy nebyla. Na to jí moc velký kus chyběl a stále chybí. Po otevření D4 z Milína do Mirotic už to bude s jejich „primárností“ 50:50.
Dovolím si tvrdit, že pak bude jezdit víc aut po D4 i s ohledem na to, že právě ten chybející kus bude najednou větší na D3
Jenže po dokončení rozestavěných úseků na D4 přijde uzavírka mostu v Protivíně. Takže D3 bude zase primárnější.
ano, a taky vše co pojede na jih od ČB, třeba do Krumlova nebo na ski, bude lepší jet po D3 a tím se vyhnout všem těm kruháčům u ČB…
Otázkou je, jak se s takovou intenzitou vypořádá úsek Jíloviště – D0. Zatím se to ve špičce dá a problém je až od dostihového závodiště. Samotné křížení s D0 je uděláno velmi pěkně. Ale chce to zajistit dlouhé sjezdy/nájezdy u Zbraslavi, zrušení přechodu bude dobrý první krok, ale těch problémů je tam stále dost. Také konečně něco vymyslet s těmi zastávkami autobusů, i teda dál z Prahy, hlavně Klínec, tam to považuji vyloženě za ruskou ruletu, tam se jednou stane velké neštěstí. Jestli nastane, čeho se obávám, bude tam mnohem více nákladní dopravy a to by si zasloužilo minimálně ve… Číst vice »
Jenom jeden? Není to málo? Vždyť tou nákladní dopravou můžeme dovážet úplně všechno, o co se připravíme betonováním.
Ve StC uz se pripravuje pruzkumna stola na budouci tunely D3. Cca za 4-5 se zacne dalnice stavet. Sice to neni zitra ani pozitri ale uz je videt svetlo na konci tunelu…
Vždy jsem jezdi před Písek.
Nee, není to v plánu, bude střídavý třípruh
A to ještě zřejmě ne všude.
Až na konec světa. Ať máme všude beton, krásná představa.
Jaký je rozdíl mezi střídavým třípruhem a čtyřpruhem? Jen ten jeden pruh 😉 Taky mám rád přírodu, ale zrovna v tomhle případě ten jeden pruh navíc ji nijak nepoškodí.
Poškodí ji svým podílem. Přírodu má rád ten, kdo ji nelikviduje. Proto alespoň nebuďme pokrytci.
Pak za poškození přírody můžeme brát jakoukoliv silnici.
Tak na stromy bych se nevracel, poukazuju na bezohlednost ve velkém.
Souhlasím,… Jenže D4 je AŽ od Písku
Ten čtyřpruh snad ano, třípruh bohužel ne.
Stavba je důležitá, vedlejším efektem bude podpora dojíždění do města za prací. Proto je chybou, že ODS odmítá stavět P+R na kraji města. Například v Českém Vrbném.
ono se stejně jezdí a jezdit bude autem. P+R ve městě velikosti ČB toho moc nevyřeší, To není město s 1mil. obyv. Tím samosebou nechci napsat, že veřejná doprava nemá fungovat a nemá se snažit podporovat dojíždění do města jinak než autem,
Pokud parkuje u pracoviště zadarmo, tak je výhodnější jet autem, než nechat auto u Globusu a jet trolejbusem do centra.
Přesně, když už někdo jede z nějaké vesničky u Prachatic a sedí v autě, tak to není zrovna super to nechat u Globusu a pokračovat MHD. Za nějaké situace možná ano, ale obecně fakt ne…
A tam by se přesedlo na co a jelo by se kam?
podle mě na loď a jelo by se do přístavu s možností pokračovat koňským povozem na na letiště 😉
Skvělá zpráva pro obyvatele obcí a pro řidiče 👍