Podepsáno. Stavba nové tramvajové trati v Brně může začít, vyjde o čtvrtinu levněji

Trať Ečerova - Kamechy, vizualizace. Pramen: Město BrnoTrať Ečerova - Kamechy, vizualizace. Pramen: Město Brno

Hotovo má být v roce 2027.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mgr.pavel

Nová trať = nově položené koleje v místě, kde nikdy tramvaj nejezdila.

Prodloužení = trať se napojí do stávající smyčky. Nejde o spojku mezi dvěma tratěmi.

Co je na tomto matoucí?

mgr.pavel

Koukám, že by smazán příspěvek na který jsem reagoval. Pak ten můj vypadá nesmyslně.. (reagoval jsem na větu „nová trať nebo prodloužení stávající? to je matoucí“)

mgr.pavel

Opět je v článku stejná chyba. Na novou konečnou nebude zajíždět jen linka č. 1, ale i 3.

Trojka nyní končí na Rakovci, místní lidé i radnice dlouho volají po jejím protažení až na Ečerovu (současnou konečnou) pro ušetření přestupu, ale DPMB je proti (kapacita smyčky Ečerova).

Do nové velké smyčky na Kamechách se trojka s jedničkou vleze, mají tam končit obě.

(toto je aspoň třetí článek zde na zdopravy.cz, kde se píše jen o jedničce a ne trojce, proč..?)

P73

Já bych počkal, abyste nebyli překvapený…

M19

Protože o tom nerozhodují kohosi dojmy, ale vyjádření města a DPMB.

mgr.pavel

No a právě město i DPMB vždy ujišťovalo, že bude prodloužena i trojka.

Jediný zdroj opačných informací je tento server.

Dominik

Tak to jsem zvědav, protože už teď jezdí 1 na konečnou Ečerova skoro prázdná – v soupravě s kapacitou 300 cestujících jede sotva 50. Dost pochybuji, že by v této souvislosti protahovali na konečnou ještě další linku. Obzvlášť kdy město šetří a dpmb nemá řidiče a ani vozy.

PvvS

Chtít můžou. Pokud nebudou navíc vozokm, tak smůla.

mgr.pavel

Pokud nebudou navíc vozokm, pak nebude na novou smyčku jezdit ani jednička.

PvvS

Pár jich zbyde z autobusu. Ale na 2 linky to nebude.

M M

Nevím, proč by tam nutně musela jezdit i trojka. Na konečnou Řečkovic i třeba do Líšně taky jezdí jenom jedna linka a ta druhá končí dřív (Novolíšeňská, Krpole nádraží)

Hoermalmeister

Protože jinak se essentially přidává přestup pro lidi, co přijíždí busem z Popůvek a Žebálu a pokračují trojkou. Snad teda jenom mimo špičku

David K

Ono by ani nešlo dostat do Řečkovic i Líšně další linky. Řečkovice jsou na tom kapacitně ještě hůř než Ečerova. A Líšeň? Dpmb nemá dost obousměrných šalin pro 2 linky. Na Kamechy asi nebude zajíždět všechno. Některé jedničky budou končit dál na Ečerove, některé trojky dál na Rakovecké. Nechme se překvapit.

HansB

Snad na té nové konečné otevřou pekárnu, aby si lidi mohli koupit svačinu na tu cestu do toho centra 😀

Ten Ten Ten

Snad si to Manukyan ošéfuje. 😆

MartinS.

Ta z Ečerovy k Hlavnímu nádraží to jede 30 minut, z nové konečné nějakých 34. Pro srovnání pražská linka 26 jezdila z Divoké Šárky na Masarykovo nádraží také 30 minut a z Dědiny jede 36 minut. To jsou ještě solidní časy na dojíždění.

Potato

Zanedlouho budou protahovat až do Žebětína.

jva

A do Žebětína k čemu, když tam tam stačí ve špičku autobus po čtvrthodině?

Rodney

A na Kamechy ne? Obsazenost bych čekal podobnou…

mgr.pavel

Na Kamechy jezdí 54 a 52 (plus expresní E50), do Žebětína jen 52. Dopravní poptávka z Kamech je přece jen větší..

Hoermalmeister

Ve špičku autobus ve čtvrthodině teda fakt nestačí, asi nejste zdejší… Dneska jezdí po deseti a ve špičce je úplně plno. Ale na salinu to fakt není

Hoermalmeister

V ÚP to není, Žebětín to nechce, takže pochybuju

radim.cenek

Do Žebětína protahují teď. Hranicí Bystrce je v těchto místech Říčanská ulice, takže stejnojmenná zastávka i smyčka budou v Žebětíně.

mgr.pavel

Do katastrálního území Žebětína ano, do vlastní homogenní obce ne.

Ono už je stejně blbý, že Kamechy jako jednolité sídliště spadají mezi dvě dost různé městské části. Východní pod Bystrc, západní pod Žebětín.

Pro obě MČ jsou Kamechy noclehárnou kdesi na (jejich) periferii a problémy této oblasti je moc nezajímají.