Podepsáno: Správa železnic koupila za 280 milionů část dceřiné společnosti Českých drah

Údržba telekomunikačního majetku Správy železnic. Foto: ČD - TelematikaÚdržba telekomunikačního majetku Správy železnic. Foto: ČD - Telematika

Převod by měl být završen v průběhu třetího čtvrtletí příštího roku.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Slávek

Kdepak na to zadlužená SŽ vzala?

Petr K.

Český stát nemůže dát Českým drahám a.s. rovnou prachy… Bylo by to nedovolené podporování jediného dopravce v „““““konkurenčním““““““ (množství uvozovek si vysvětlete po svém) prostředí… Takže Český stát nechal při rozdělování ČSD Českým drahám a.s. majetek, který dopravce (České dráhy a.s.) z logiky názvu i věci vůůůůbec nepotřebuje a mít nemá… A teď Český stát přes státní organizaci Správa železnic s.o. majetek od Českých drah a.s. „vykupuje“… A vykupuje to postupně, aby do toho nehodil vidle Úřad na ochranu hospodářské soutěže (tam jsou buď úplně hloupí nebo spřátelení) A stát prý „nemůže“ převést dotyčný a dotčený majetek z ČD a.s.… Číst vice »

Petr K.

Pod pojem „poškození akcionářů“ (a jejich „ochrana“) se dá schovat cokoli, co České dráhy a.s. například nechtějí povolit nebo naopak potřebují „schválit“

Zaklínadlo, fugující stejným způsobem pro Správu železnic s.o. je „stanovisko Centrální komise“…

Daniel Mach

Stále stejná písnička. Český stát dal drahám majetek, který teď draze vykupuje.

jan táborský

Bude zajímavé pozorovat jak budou dva správci na jeden kabel, konečně vzrůšo ……..

Michal

Přínos?

Petr K.

Odnos!

Pavel Kopeček

Proč to nekoupí celé?

Můžete mi někdo vysvětlit ? Vím že ČDT mají na starost optické trasy na dráze, ty trasy jsou v jejich majetku? Nebo jen dělají servis pro SŽ? Popřípadě využívají kapacitu SŽ a vydělávají na nich. Nikdy jsem nepochopil, jak se cizí firma může starat o tak důležitou infrastrukturu na dráze, po které musí jít úplně všechno např. hodně diskutované ETCS. Nebo důležité systémy jdou odděleně?

218

Protože ČD budou potřebovat extra prachy i třeba za pět let,tak pak od nich stát výhodně koupí zbytek..

Petr

Protože je to IT firma, která dělá i jiné věci a pro jiné zákazníky. Co by s tím SŽ dělalo?

Johanes

A k cemu vam to bude.Pokud nepoznate org.strukturu a provozni rizeni,stejne nic nepochopite.To neni cizi spolecnost,ale sesterska a SZ ma zajem o servisni cast.

vlachjan

Kdyby byl Petr Kelner naživu, tak je dnes ČD Telematika součástí Cetinu. Zaplať pánbůh za takové vizionáře.

Jiří Kocurek

Oddělení lze udělat i pomocí VPN. Má to hned několik výhod a to i v případě, že po jednom kabelu běhají data jen té jediné společnosti.

Jan Schmidt

Jiné státy staví VRTky a městské železniční tunely (ten v Praze Sosna odsunul někdy po 2050)… v Čechách se už skoro 30 let zaměstnáváme přesouváním majetku mezi 2 státními organizacemi.

fu.m

To jsem zvědav kolik bude ČD platit za výjezd technika k problému s vysílačkou na lokomotivě.

fu.m

To jsem zvědav kolik bude ČD platit za výjezd technika k problému s vysílačkou na lokomotivě .🤔

David

A Jančura se po****….

Pajuna

Bude sranda

Jaaa

Rád cálujete z vlastních daní pokuty? :-/

Juraj

Hele, a není to zase jen další symptom totálně pokřiveného rozdělení unitárních ČD, kdy si pak stát musí postupně kupovat majetek od své vlastní akciovky?
Přijde tohle někomu jako povedený postup?

Láďa

Vzhledem k tomu, že ČD před pár lety kupovali Telematiku od soukromníků, tak tu nic špatného nevidím na tom, že SŽ za to taky zaplatí. Nebo měli ČD nakupovat za své a převádět na SŽ zadarmo? To by bylo dost pokřivené.

noerf

Dodnes nechápu proč, když má SŽ část TÚDC, tak tyto věci neřeší tato organizace.

Jaaa

Myslíte Centrum techniky a diagnostiky? To je diagnostika tratí a provoz rádia, ne kabelů a sítí. A proč? Protože proto.

Jen kdybyste nevěděli, kudy taky ze SŽ utíkají long money miliardy.

noerf

Myslím původní telefonní ústřednu drážní cesty, které se jmenuje již jinak. A která mohla mít ve správě datové kabely, jejichž výstavbu a správu platí SŽ ČD Telematice.

Miroslav

Dojde k tomu, že se Telematika vrátí do společné firmy se Správou zabezpečovací techniky. Tak, jak to bylo kdysi. Sdělovací a zabezpečovací distance se to jmenovalo. Správný krok.

Petr

Nedojde. Uzavře se nová smlouva na údržbu a servis s ČDT.
V odkupu nejsou technici, takže SŽ je pořád v pozici, kdy se bez ČDT neobejde.
Dá se předpokládat, že SŽ ty techniky začne ČDT přetahovat, jako před pár lety.

Petr

Manekýn si splnil životní sen. Něco jako když si tedy vysníte Porsche a podaří se vám našetřit aspoň na Dacii.
Původní funkční celek ČDT k odprodeji se smrsknul na třetinu, ČDT se bude moct po 1.1. a následných problémech s ETCS otáčet na tom, že SŽ si koupila kapacity na jejich řešení a nádavkem bude dál pokračovat servis ČDT na síti SŽ.

vladki

No, tohle je IMHO stejný tunel na jako to, že ČD vlastní nemovitosti které potřebuje SŽ a teď je dráze draze prodává nebo pronajímá. Když už se to dělilo tak měla jit telematika rovnou do SŽDC.

Petr

Jasně, ČD to vykoupily od PPF v roce 2021 za 850m, to si teda nahrabaly…

vladki

Spíš jde o to jak se ČD dostaly k tomu základnímu cca 59% podílu. Těch 30% které dokoupili od PPF mohli koupit před 10 lety za 198 M

https://archiv.hn.cz/c1-66107260-ceske-drahy-prodaji-svou-telekomunikacni-firmu-cd-telematika-kupcem-bude-patrne-statni-szdc

Jaaa

Cena i podmínky nehorázné. Ale konečně snad dostaneme aspoň data, která vlastníme…

Petr

A kdo je pak bude aktualizovat? Koupí se data, ale bez metodického vedení, které má ČDT to za chvíli bude halda bezcenných zastaralých údajů. A už jen to, že ČDT si jako servisní organizace bude dál vést svou evidenci bude potom fůra rozporů kdo má co kde dělat.

Jaaa

ČDT v systémech SŽ. Až budou…

Jiří Kocurek

Vy jste doteď neměli smluvně zajištěný přístup k datům o provozu?
Je naprosto běžné, že společnosti mají data v datacentru u poskytovatele. Google, Amazon … to živí.

TooThree

ČD-T má 5 vlastních datacenter ty Amazone

Pavel Kopeček

A co na těch datacentrech běží?

Jaaa

Já to nespravuju, ale ne, z těch jejich velesystémů se data tahat “nedala”, že prej je to společně na jedné hromadě s ostatníma vlastníkama a nejde to oddělit, tak se zaplatilo jednorázový oddělení ale ano, data ihned zastarala a byla k ničemu, tak se zaplatil klon systému a zase tam data jenom zastarala protože je tam nikdo neaktualizoval atd… Prostě samý komplikace se téhle firmy drží jak h*no košile a jak správně podotýká kolega nade mnou, dějství ještě nekončí, protože smlouva na údržbu pořád běží.

Petr

Tady jde o znění staré smlouvy na údržbu. Byla psaná tak povrchně, že cokoliv podle ní vymoct je nemožné. Nová smlouva o servisu má být strukturována jinak, ale těch rozhraní ČDT-SŽ bude tolik (dohled, servis, poruchy…) bude tolik, že v tom bude neuvěřitelný bordel. A přehazování zodpovědnosti při prvních výpadcích, které budu mít vliv na provoz ETCS.

Miroslav

Dojde jen k tomu, že se vrátíme k původnímu stavu, kdy Správa zabezpečovací techniky bude opět jedna firma s Telematikou. Dřív se to jmenovalo Sdělovací a zabezpečovací distance.

Huffnagell

Jedna firma s Telematikou to nikdy nebyla…

Cedník

Organizační jednotkou zaměřenou na oblast údržby telekomunikačních zařízení se od 1. ledna 1995 stala Správa železničních telekomunikací Praha, s několika specializovanými středisky. Bylo vytvořeno celkem osm Oblastních správ železničních telekomunikací (OSŽT) sídlících v Ústí nad Labem, Plzni, Praze, Pardubicích, Č. Budějovicích, Brně, Olomouci a Ostravě. Jejich úkolem bylo provádět údržbu všech sdělovacích zařízení na železnici (po zaniklých SZD) s výjimkou některých zařízení, které udržovaly SSZT patřící pod SDC. 1. 3. 2004 došlo k sloučení Správy železničních telekomunikací s firmou DATIS a vznikl odštěpný závod ČD Telematika, který byl 1. 4. 2005 vložen do společnosti ČD – Telekomunikace založené již v… Číst vice »