Podepsáno: Smlouvu na dálniční tunel Homole získala Eurovia, stavba začne v květnu

Vizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSDVizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSD

Tunel budou tvořit dvě jednosměrné tunelové trouby o délkách 525 a 569 metrů, částečně se budou hloubit, zčásti razit ve skále.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindřich

To je ta Eurovia, která vybudovala stále se vlnicí dálnici okolo Ostravy? Dodnes tam ty vlny jsou. Dodnes to není opraveno a dodnes jsme pro smích např. Polákům!! Firma, která se takto podepíše na zakázce a nemá se ani k tomu to opravit v rámci reklamace by měla být automaticky vyřazena ze soutěže o další státní zakázky!! Obecně by se měl princip veřejných zakázek změnit, jinak se bude neustále opakovat to, že máme nejdražší a současně nejhorší silnice v Evropě!! Korupce u státních zakázek je všem spíše zřejmá, ale není ani v silách občanů mít na toto vliv, protože ti,… Číst vice »

PřemekJ

Není. Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky.

jiří

Tunel končí vždy tunelováním.

Tomáš

Už jsem se lekl že by Metrostav nenamital že vítěz nemá odbornost v řazení tunelů. Uf asi bych si musel z toho šoku lehnout.
Jak může firma usvedcena z uplaceni stále soutěžit o státní zakázky(nebo její různé odnože) před 12 lety jsem tam pracoval( dělali jsme Trojský most) a už tehdy bylo veřejným tajemstvím že viceprace v rozpočtu jsou vlastně úplatky

Tomáš

Ražení tunelů Omlouvám se autooprava na mobilu

DavidS

Jasně každý dělník ví, co co vlastně znamenají vícepráce:-)

Ten Onen

Právě dělník častokrát nejlépe ví, jestli něco dělal nebo ne, a pokud ví že ne, a přesto to bylo vyúčtováno, tak v tom asi bude nějaká levota 😉 No a co znamenají vícepráce neví většinou skoro nikdo, zvlášť pak ve vztahu k tomu, že se to řeší nejčastěji dle ZZVZ, což je zákon, který žádný inženýr dodnes nechápe 😀

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Mátl je Bůh. No, ještě teda trochu doladit tu D11 a Metrostav a jeho deriváty poslat po patřičných mezí.

Jarda

Až tu bude článek o zahájení plné výstavby D0 tak možná uverim že je bůh 😉

JiriP

Plné, to ještě zabere pár let, ale ale část 511 by se do roka začít mohla.

PřemekJ

To jaksi na Mátlovi není, zkuste to na jeho místě a pak suďte.

Dalnice

Dojimaji me ty mudrlanti, kteri tady smutni, ze musi v tunelu na 500 metrech zpomalit na 100kmh. A nedochazi jim, ze tohle po ceste musi udelat desitky krat, kdykoliv dojedou pomalejsi auto, predjizdejici se nakladaky, predjizdejici bus atd atd. Tunel netunel…

Jiří Kocurek

Když ona není nebezpečná rychlost*, ale její rozdíl. Zpomalení je tam proto, aby se rozdíl rychlostí mezi vozidly snížil.

*) Si vemte obvod Země na rovníku a podělte to 24 hodinami, docela rachot.

asdf

„Když ona není nebezpečná rychlost*, ale její rozdíl“

Pitomost. Nebeznečné není ani jedno, pokud všichni řídí rozumně a nedojde ke kolizi. A to nemá s rychlostí ani s rozdílem rychlostí nic do činění…

Otakar

On ten tunel tam nemusel být, nebýt dědka chcanky, kterej chtěl mít kanál D-O-L. Mohlo se to vést kolem kopce, ale tam byla uzávěra na ten kanál.

Dále buďme rádi za stovku v tunelu, starší tunely mají osmdesátku (zdravím Klimkovice, kde je každou chvíli, i teď šedesátka).

PetrN

tunel bude zároveň sloužit jako ekodukt, jde totiž o významný biokoridor. Mám pocit že by trasování okolo s obyč ekoduktem snad ani neprošlo

David

To zpomalení je fakt problém, navíc ty nebezpečný situaci ještě pomůžou usekacem, kterej je navíc až v tom tunelu. Ne takový, že ty auta zpomalí venku… Hezky až třeba 100m v tom tunelu (hlavně místní co tam jezdí často). Navíc cizinci pojedou plnou, protože dobře ví, že jejich Polskou/Slovensku/Albanskou značku nebude místní venkovská Maruška dohledávat, aby jim poslala dopis. Nejlepší je to u osmdesátek, kde kamióny pořád jedou svoje a řídící aut jsou z toho pak nesví, že je někdo problikává či předjíždí. Ne, fakt to snížení rychlosti v tunelech bezpečnosti nepomáhá. Si tam mají dát třeba těch 120 a… Číst vice »

Jarda

Už to taky neni pravda, fizli už jdou i po cizincích a poslední dobou je rádi i zastavují 😉

David

Hmm, policajti ho a prestupkovy nekde ve spadovy vesnici, ktery jede podle vystupu ze stacionarnich radaru? Kolegum ze Slovenska nechodi prakticky nic. Pokud prekrocim o par km neco v Rakousku, tak mam dopis do tydne (ve vice jazycich).

PřemekJ

Čechiš bitte!

bydleni_fanousci.0t
kodl

Diky Radku! Bravo!
PS: Vy***e se na PPP na zbytek D35 a uz to proboha dostavte! Diky

Dejf

Jako i kdyby to byl prosinec 2026, tak je to na tunel sakra rychlost, i kdyby už byl vyprojektovaný…

Koro

Nějak ty data nesedí bohužel.

Jiří Kocurek

Královopolský tunel byl velice složitý a ražba byla leden 2008 až březen 2010. Tenhle je o třetinu kratší, nejsou nad ním domy, natož tramvajová trať. Ražba rychlostí metr denně není úplně nereálná.

Dejf

No jo, ale dodělat, vystrojit a otestovat, to tak něco zabere. Leda že by se razilo na 4 čelbách… Ale to by byl masakr i na jinačí tunelářský velmoci…

Jiří Kocurek

Jo, asi půl roku, když to dobře půjde.

V tom KrPolském byla čelba dělená na několik dílčích segmentů a razilo se tak na 2x 6 dílčích čelbách a to ještě hnali mikropilotový deštník… nejsložitější tunel v ČR do té doby, říkali někteří.

libor

Tušíte někdo, jakou rychlostí se tam bude jezdit? děkuji

Tomáš

mělo by to být 100 km/h, jako u všech nových tunelů

František

Tech 100 je stejne porad malo, je to jedinej duvod tam zpomalit. zvlast nekteri zarikavaci tachometru – ze strachu z pokuty na usekaci pak vytvareji problemy. Hlavne taky neuhnou do pomaleho pruhu.

PetrN

tak 100 je běžná tunelová dálniční rychlost v sousedních státech. To jen v Itálii si s tím hlavu nelámou a v některých tunelech za Tarvisiem můžete klidně svištět 130, i když tam na tu rychlost nejsou absolutně splněné rozhledové poměry

RD 85

Těch 130 km/h v Itálii je někdy celkem humus. Když se sejde, že jde o mnohakilometrový tunel, přeplněnou dálnici, vpravo jenom kamiony, do toho některý předjíždí, často náhlé brždění. Do toho otázka, jestli dozor přišel do práce a zda jsou bezpečnostní a únikové prvky nainstalované a funkční …
80 km/h v našich tunýlcích je zbytečné, ale víc než 100 ani náhodou.

PřemekJ

Zapomínáte na tristní šedesátku v tunelu na obchvatu Jihlavy.

jva

Průjezd tunelem 16s při 130km/h, 21s při 100km/h. I s přibržděním a akcelerací rozdíl do 15s. Pokud tohle někomu způsobí újmu, pak je to psychiatra…

René Damek

Problém není časová úspora, ale změny rychlosti. Tam vznikají občas rizikové situace.

Jirka

Tam už je spíš zásadní problém ve spojnici volantu a sedačky no. Tohle vyřeší adaptivní tempomat. 🙂

libor

jenže adaptivní tempomat reaguje na vozidlo před, blbé je, když adaptivní tempomat nemá ten za a ještě se naplno nevěnuje řízení…

Michal M

Jestli se někdo na dálnici naplno nevěnuje řízení, tak je debil a nemá za volantem co dělat.
Co tam máte dál?

Swariner

Rizikové situace vznikají i při 130 v tunelech. Třeba někomu nedělá dobře jet 130 vlevo přičemž stříhá kamiony jedoucí 85 vpravo. Rychleji se bojí, a a by se zařadil musí zpomalit o 45 km/h, což je dost. Ve své statisticky bezvýznamné sociální bublině korporátních otroků (každý s řádově s miliony km) jsme se na tom celkem shodli. Navíc je potřeba počítat s řidiči s různými schopnostmi a různým stupněm „vyježděnosti“, kteří tu dálnici/tunel sdílí v reálném čase.

René Damek

Tak to bezpochyby. Myslel jsem to tak, aby v celém tunelu byla jedna rychlost. A ne jako když jsem občas jel v Blance a na cedulích 70,70,70,50,70,70,50

trafopajka

nemáte zpomalovat na poslední chvíli, pak byste rizikové situace nezpůsoboval

frank

ze všeho nejhorší jsou šamani s mantrou “ ( JÁ) vždy jedu minimálně maximální povolenou rychlostí a to zásadně bez ohledu na podmínky a ostatní účastníky provozu“ …

libor

někdy si taky říkám, proč tam není 120 nebo 130, hlavně to jsou tunely jen několik set metrů. Podobně jako Valík, ten by klidně snesl více. Chápu to u dlouhých tunelů, ale tady…

Swariner

Já osobně jsem zažil mnohem více nebezpečných situací v tunelech se 130, než u těch se stovkou. Mám na hrbu 2,5 mio km po celé Evropě. Mám za to, že je to způsobeno pot. velkým rozdílem rychlostí mezi osobáky vlevo a náklaďáky vpravo, spolu se stísněným prostorem, který ne všichni vnímají stejně dobře.

Otakar

To odpovídá zhruba kamioňákovi s 20 lety praxe na MKD. Strefil jsem se? 🙂

Swariner

Nikoli. Upsal jsem se, těch km je jen 1,5 milionu, omluvám se. Servisák v nadnárodním korporátu. Najeto v osobáku za 24 let.

Jan

Nechci být paranoidní, ale jak moc napadnutelné to je? Metrostav nic?

PetrN

Ano, jste neopodstatněně paranoidní… ŘSD vypořádalo námitky od Metrostavu proti výběru Eurovie a zřejmě dostatečně, jelikož v pátek nebo včera uplynula možná lhůta na odvolání k ÚOHS, které Metrostav nevyužil. Smlouva tak mohla být už uzavřena, což oznámil Radek Mátl na twitteru před 2h a píše se to i na začátku článku… Doporučuji příště pozorně číst

Jan

Žádný typ článku kdekoli ani prohlášení Radka Mátla vám bohužel v našem právním prostředí nic nezaručuje. Viz desítky jiných článků na zdržovací témata na tomto webu. Kéž byste měl pravdu a žádného nového jsme se na toto téma už nedočkali…

xhj
PetrN

uveďte mi prosím nějaký případ, kdy došlo k odvolání neúspěšného uchazeče až po uplynutí zákonných lhůt na odvolání a po podpisu smlouvy s vítězným uchazečem

Jaaa

Může to rovnou poslat k soudu. 😉